poster

Chaotická Ana

  • Španělsko

    Caótica Ana

  • slovenský

    Chaotická Ana

  • anglický

    Chaotic Ana

Drama / Mysteriózní / Romantický

Španělsko, 2007, 118 min

Režie:

Julio Medem

Scénář:

Julio Medem

Kamera:

Mario Montero

Hudba:

Jocelyn Pook
  • kleopatra
    *****

    Už vím, proč jsem rok otálela. S Medemem se nedá hazardovat, jeho filmy jsou vzácnost, jsou jako obřad a čas je třeba zvolit velmi uvážlivě, jestě lépe intuitivně, protože i to je součástí prožitku, který se nedá obehnat slovy. Jsem uchvácená. Ptám se sama sebe, co jsem to viděla, co jsem to prožila a přistihuju se při krádeži myšlenky, že tak dlouho se do Medema díváš, až se Medem podívá do tebe. Oslava sestry, oslava ženy, dál už nic, dál už všechno.(2.5.2010)

  • misterz
    *****

    Úžasne sugestívny snímok. Ani presne neviem popísať, čo vo mne vyvolal, ale je to niečo príjemné, ezoterické a dumavé. Ide o príbeh 21 ročnej Any, ktorá v hypnóze prežíva rôzne okamihy zo svojich predchádzajúcich životov, v ktorých bola vždy žena a v ktorých vždy zomrela ako 22-ročná. Spolu s ňou tak môžme prežívať jej cestu až na prvopočiatok a podstatu jej bytia nádhernou a podmanivou formou. Narozdiel od iných, mňa scénka s politikom náramne pobavila a bral som to za akúsi humornú "kultúrnu" vložku :) Film ako stvorený pre náročnejšieho a dumavého diváka.(30.6.2014)

  • MaMitti
    ***

    Co si budu nalhávat, Medem to se mnou celkem umí. Tady si toho můžu namlouvat poměrně dost, proč tenhle film nebyl vlastně dokonalý a že se mi toho na něm vlastně spoustu nelíbilo, ale….ale uvnitř mě, to moje zastrčené cosi – kus mého já – je nadšené objevením a probuzením všech těch (archetypů) žen, kterými jsme…. Energie odžitých příběhů žen minulosti se vždycky bude odrážet v jejich přítomnosti, aby formovala budoucnost – pojem času dostává jiný rozměr, než na který jsme zvyklí. Jedna ze základních myšlenek filmu je něčím sympaticky a jednoduše unikátní. Nápad s hypnotizováním mladé ženy a postupným vynořováním minulých příběhů (je jedno zda životů a je jedno zda přímo jejích či jiných žen) je pro tuto myšlenku přijatelný, vlastně je hodně zajímavý a přitažlivý. Pro mě bylo trochu nutností se v tomto Medemově „případě“ malinko povznést, pomohlo mi brát to všechno spíš jako napůl snové než zcela reálné, vžít se trochu osobně do hypnozy, což bylo řekla bych i zjevným režisérovým záměrem…Film má opravdu dost věcí, které mi úplně neseděly, ale jsou vyváženy jinými záležitostmi – např. ani jednou mi nevadila hudba, naopak líbila se mi, seděla mi. A to je co říct. Chaotická Ana přináší chaos, který však trpělivě ukotvuje jistotu v nás, že znát sebe samy - dospět k sobě samým je jednou z nejdůležitějších cest našeho putování. Beru ji celou, tak jak jsem ji dostala, i s tím koncem, který leckomu „nevoní“.(14.7.2011)

  • venus
    *****

    Julio Medem opět dokázal svou tvorbu posunout o něco dále. Jeho záliba v psychologii je více než zjevná. Mé nadšení ale srazil na závěr filmu, který je snad nejdůležitější částí všeobecně... no nechci spoilerovat, tak jen řeknu, že se to opravdu moc nepovedlo - vymizela hloubka zavřených dveří a Ana zůstala šílenou. První půlka je ale o něčem úplně jiném... cesta do podvědomí je až mrazivě důvěryhodná a Manuela Vellés se do role perfektně hodí. Určitě sem nebyla jediná, kdo se v jejích očích naprosto ztratil. Ana projde vaším nitrem a chytne vás za ruku. Jsem ráda, že Medem nezůstal u svých stálých herců, už jsem se v jeho tvorbě začínala ztrácet. Propojení s výtvarnou a hudební stránkou bylo také jedinečné. Opravdu mě mrzí ten konec, který opravdu všechno doslova podělal... ti, co film viděli, vědí, proč tohle píšu. Naprosto by stačilo zůstat ve Španělském prostředí, protože to je jedna z kvalit Medemovsky vyjímečných filmů.(15.1.2009)

  • ivishka
    **

    Tahle hloupost se 45 minut tvářila jako nějáké mistrovské dílo, které je hodno mé pozornosti. Opět se ovšem pletlo a vznikla z toho poslední půlhodinu taková s*ačka podobně jako ta kterou měl na xichtě ten američan. Docela byla zajímavá část s hypnotizováním té podivné ženštiny ale to by musel někdo pořádně točit normální filmy. Co jsem si měla jako odnést z takového děsného braku? Hodnotím tedy pouze tu zajímavou část aniž bych se jakkoliv ohlížela na zmatenou, nerozhodnou a hloupou ženskou co se ohání desítkami minulých životů. Jestli je to tak a všichni by se zajímali o své minulé životy aby pochopili svou stávající existenci pak by zjistili, že jejich miláček se kterým zrovna chodí je jejich syn asi z minulého tisíciletí. Nic na tomto filmu skoro nedávalo smysl.(12.10.2012)

  • - Tímto filmem se režisér pokusil vymanit z deprese, kterou trpěl po smrti své mladší sestry Any Medem, malířky, která zahynula při autonehodě 28. dubna 2001 na cestě do Zaragozy, kde připravovala výstavu svých obrazů. Tyto její obrazy byly rovněž použity v tomto filmu, který režisér věnoval památce své sestry. Na její počest pojmenoval také svou dceru jménem Ana. (lola3121)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace