Reklama

Reklama

Pátek třináctého 9

  • USA Jason Goes to Hell: The Final Friday (více)

Obsahy(1)

Jason Voorhees (Kane Hodder), zabiják od jezera Crystal Lake, je nalákán do pasti FBI a následně rozstřílen na kusy. Během pitvy však koroner sní Jasonovo srdce, čímž započne další koloběh vražd. Jason, nyní ve formě jakéhosi parazita, hledá svou sestru Jessicu (Kari Keegan), s jejímž tělem by se dokázal znovuzrodit. V patách má přitom lovce odměn Creightona (Steven Williams) a Stevena (John D. LeMay), bývalého přítele Jessičiny dcery. Pokus o inovaci slavné série, jenž dodnes mohutně rozděluje fanoušky na dvě skupiny - na ty, jimž tento snímek nevadí, a na ty, kteří by ho chtěli odstranit z povrchu zemského. (nanamarak1)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (168)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Peklo v tom nejhorším slova smyslu. Nejmenovat se to Pátek třináctého, překousnu to. Ale když tu místo Jasona pobíhá spousta jiných vraždících debilů, a jeho samotného si užijeme vlastně jenom na začátku a v závěru, nejde to jinak. Po dvou předchozích částech se sice dočkáme nějakého toho gore (scéna s roztékajícím se mužem vypadá luxusně, zároveň se jedná o to nejlepší, co zde najdete) a místy lehce potěší pár odkazů na jinou horrorovou klasiku: jedna postava se tu jmenuje Myers, kniha jako vystřižená té z Evil Dead a samozřejmě závěrečná sekvence, kdy Jasonovu masku stáhne pod zem sám Freddy Krueger. Tím snímek poukázal na budoucí plán studia New Line Cinema, že tyto dvě ikony hororového žánru by se mohly v nejbližší době spolu sejít v jednom filmu, čehož jsme se o deset let později také dočkali. Tak či onak, každopádně se jedná o největší hřebík do rakve Jasonova skalních příznivců a znásilnění kultovní série. ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Paramoun prodal práva na celou sérii New Line Cinema a ta místo aby natočila dlouho odkládaný crossover, zplodila tohle hovno. Jason převtělující se z postavy do postavy nefunguje v žádném směru a těch pár narážek na slavné horrory (originální Necronomicon z Evil Dead, později použitý v komiksu Freddy vs. Jason vs. Ash) to prostě nezachární. Souhlasím s fanouškovskou většinou, že tohle je nejhorší Pátek vůbec. ()

Reklama

Dudek odpad!

všechny recenze uživatele

SPOILER: Jason jde do pekla, bohužel to s jeho odchodem není tak slavné jak by mohl filmový divák čekat. Podivná slátanina, kde se Jason převtěluje z jednoho těla do druhého se odehrává v naprosto jiném duchu než předchozí filmy, je to však škoda? Adam Marcus se pokusil kult Pátků třináctého trochu zmodernizovat, přičemž se chtěl co nejvíce vyhnout vykrádání předchozích dílů. Nakonec tak vznikl film, které skalní fanoušky nejspíše zklame, ale já jsem se docela bavil. Hororová atmosféra, jakou známe z předešlých děl je ta tam, ovšem není nahrazena humorem, jak se tomu děje u dnešních děl. Přesto je však humor z filmu pořádně cítit. Vezměme si například úvodní scénu, kdy se mladá žena vydává ke Křišťálovému jezeru, po několika klasických hororových klišé s dveřmi a žárovkami se nakonec setká tváří tvář s Jasonem. Žena se dá samozřejmě na útěk, přičemž Jason za ní pomalu pochoduje. Když tu najednou pronásledovat zmizí a černovláska se nervózně rozhlíží, kde by asi tak mohl být. Jak už tomu bývá, vrahoun se efektivně zjeví vedle ní a je připraven se o ní postarat... Tady se ale stane něco co bych nikdy nečekal. Rosvítí se světla, žena pomocí salta odskočí a všude se zjeví vojáci, kteří pomocí samopalů a granátů Jasona rozstřílí na malé kousíčky... Nechtěně vtipně působí i scéna, kde patolog sní Jasonovo srdce a ta - i když zde byl černý humor nejspíše zamýšlen - s restaurací, kde podávají hamburgery, ve kterých má maso podoby hokejové masky. Celkově se jedná o důstojné pokračování jedné hororové legendy, které funguje jako samostatný film (90ková teen vlna!), ale jako sequel si vede podprůměrně. ()

choze odpad!

všechny recenze uživatele

V první polovině 90. let se s teenagerovskými vyvražďovačkami udělal krátký proces. Miláčci davu Freddy i Jason byli krajně nedůstojně popraveni papaláši z New Line Cinema, Michael Myers se na dlouho odmlčel a uznávaní tvůrci (čímž nemyslím Carpentera ani Cravena) začali bombardovat chudáky diváky umělecky ambiciózními áčkovými horory jakými byli Scorseseho MYS HRůZY, Coppolův DRACULA, Jordanovo INTERVIEW S UPÍREM či Branaghův FRANKENSTEIN. A proč to všechno? Jen proto, aby o pár let později dokázal Freddyho duchovní otec Wes Craven svým "překvapivě" veleúspěšným VŘÍSKOTEM, jak moc si Hollywood nasral do bot a že to, že se celá 80. léta točily vyvražďovačky jako na běžícím páse mělo svůj zatraceně dobrý důvod. A masové vybíjení mládeže na plátně a videu mohlo po celém světě začít nanovo. Ale zpátky k Jasonovi. Nemluvný hokejista se zakrvácenou mačetou a oidipovským komplexem byl po celá 80. léta zlatou dojnou krávou Paramountu a aby ho mohla konkurenční stáj New Line Cinema vlastnící Freddyho odpravit, musela ho nejdřív z Paramountu vyrazit. Což jí po slabých tržbách Jasonova v pořadí osmého dobrodružství situovaného na Manhattan, naneštěstí nedalo moc práce. A teď si představte sebe na jejím místě. Máte práva na Freddyho, máte práva na Jasona. Co uděláte? Crossover přece!!! Jenže na něco takového představenstvo New Line nepomyslelo ani náhodou a pokud snad někdo přece jen ano, byl hezky v tichosti odejit. Místo toho studio najalo pubertálního hororového fanouška Adama Marcuse, zavelelo: ZABÍT a VYKASTROVAT! a Marcus se nadšeně pustil do práce. První polovinu rozkazu splnil už během prvních deseti minut filmu, načež zbývající stopáž využil k systematickému sadistickému zprznění mytologie celé série, které v posledním záběru korunoval ponižujícím výsměchem zbožnému přání všech fanoušků vidět Freddyho a Jasona křížit čepele ve společném filmu. S pocitem, jak je strašlivě originální, když natočí film o Jasonovi bez Jasona si vypůjčil zápletku s přestupem z těla do těla z výborného "bad alien movie" TAJEMNÉ ZLO, přihodil po vzoru HALLOWEENU postavy Jasonovy sestry a neteře, které chce Jason zabít a okořenil zpomalenou přestřelkou a la John Woo (jak cool) a pár pubertálními narážkami na své oblíbené filmy (SMRTELNÉ ZLO, HALLOWEEN, TERMINÁTOR), pochechtávajíce se nad tím, jaká je to hrozná prdel. Načež fanouškům ten odporný, ale stylově pojmenovaný blivajz s odzbrojujícím úsměvem naservíroval a spokojeně zmizel v propadlišti filmových dějin s vědomím, že svou hvězdičku pod čarou má jistou. Nebýt to totiž PÁTEK, nikdo by si na tuhle jeho béčkovou vykrádačku už na druhý den ani nevzpomněl. Později si New Line Cinema poněkud napravila reputaci NEZVRATNÝMI OSUDY, JASONEM X, remakem TEXASKÉHO MASAKRU MOTOROVOU PILOU a nakonec nám dopřála i toho FREDDYHO VS. JASONA. A stálo to zato. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Jediný devadesátkový Pátek - a není divu. Prvních cca. 20 minut dobrý, ale pak už je to hrozná zamotanost. Z Jasona je teď prakticky parazit, jehož zlá duše se vtěluje do různých obětí. Takže ho vlastně většinu filmu ani neuvidíme, vraždí nějací blbové s posedlým výrazem! K tomu je tu černošský lovec masových vrahů, Jasonovi příbuzní, no prostě demence. Plusem je jedna dobrá stanová vražda a celkem povedené odkazy na EVIL DEAD, HALLOWEEN a NIGHTMARE ON ELM STREET (to jsem docela čuměl, že [SPOILER] Kane Hodder si tím pádem vlastně zahrál i Freddyho(!) - jo, ta ruka na konci je jeho [/SPOILER]). Jinak ale píčovina, pro mě bez debat nejhorší FRIDAY THE 13th - 3/10. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (23)

  • Kniha „Friday the 13th: Hate-Kill-Repeat“, v překladu „Pátek 13náctého: Nenávidět-zabít-opakovat“, od Jasona Arnoppa dějově předchází tomuto filmu. (Helled)
  • Velká klec ve sklepě Voorheesova domu byla použita již při natáčení Romerova filmu Creepshow (1982) v části nazvané “The Crate“. (Stocki)

Reklama

Reklama