Reklama

Reklama

Úsměvná hudební pohádka o kuchtičce Majolence, zamilované do prince Aleše… Kastelánská rodina Králových (K. Greif, E. Balzerová, O. Vízner a R. Vrchota) má své identické protějšky v rodině krále Řehoře, jenž vládl na hradě Perchtíně před 300 lety. Tuto skutečnost odhalí ve staré kronice děda Král. Nikdo mu ale nevěří až do chvíle, kdy se začnou dít na hradě, kde právě probíhá právě rekonstrukce, podivné věci. Po třistaletém spánku se probudí čarodějnice Perchta (J. Kretschmerová) a kuchtička Majolenka (M. Kvasničková), obě zamilované do Aleše… Máte rádi pohádky plné půvabných písniček, rádi se zasmějete a chcete se dozvědět, komu vlastně straší ve věži? Tak právě pro vás jsme připravili dnešní Pohádku pro pamětníky. Poněkud bláznivou hudební pohádku, kde se skutečnost prolíná s pohádkovým světem, natočil v roce 1988 režisér P. Brabec podle scénáře P. Šruta, jenž je zároveň autorem textů písniček. Hudbu složil V. Merta. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtová pohádka s hudbou a zpěvy. Pár hezkých písniček Zdeňka Merty i příjemný herecký výkon Jaroslavy Krečmerové (čarodějnice Perchta) nepřebijí nanicovatý scénář Pavla Šruta. Ani pěkný 25letý Karel Greif (princ Aleš) věci nepomůže. Tahle pohádka diváka dlouho strašit nebude - zapomene dřív, než se dokouká. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Vždycky kladně hodnotím pohádku s písničkami. A tady jednu máme. A ty písničky jsou opravdu povedené. Takové pohádkové, trochu praštěné, ale melodické. Prolínání současnosti a pohádkového světa není příliš obvyklé. Já sám si ti pamatuji jen z Micimutr a možná ještě O zapomnětlivém černokněžníkovi. To prolínání je sice takové zvláštní, ale nakonec nejen vše dobře dopadne, ale při situaci, kdy se Majolenka jde představit do moderní rodiny jsem se málem potrhal smíchy. ()

Reklama

Matematicka 

všechny recenze uživatele

Mně se pohádka docela líbila. Na pohádku velice nadprůměrné písničky. Scénář mi přišel dobrý - zajímavé hlavně prolínání současnosti a minulosti. Některé paralely na dobu vzniku velice odvážné - např. srovnání proradných rádců s kolaudační komisí apod. Po pár letech už byla ale realita odlišná, takže dnes už jde (doufejme!) o prolínání minulosti s minulostí. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Ve věži asi nejvíc straší mně, když jsem tomu s těmi rozporuplnými pocity napálila čtyři hvězdy, ale ono to bylo ve své jednoduchosti tak nějak příjemně roztomilé. Je tedy fakt, že ženské postavy tady ty mužské naprosto nekompromisně válcují. Jako vždy charismatická Eliška Balzerová, neodolatelně čarodějná Jaroslava Kretschmerová a půvabná Monika Kvasničková (které to tu opravdu neuvěřitelně sluší) jsou dokonalá trojice. Z mužů se se svou rolí nejlépe popasoval Oldřich Vízner. Smutné je, že pro děj zásadní dědeček král/kastelán ani v jedné ze svých inkarnací nemá kloudně co hrát. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Ono už tady z toho obsahu vyplývá, že je to těžko pobratelná slátanina a dramaturgie Československé televize konce osmdesátek v tomhle formátu byla hodně ujetá. Má to ne úplně blbou hudbu, ovšem úplně blbě odzpívanou. Bod přihazuju za nadpozemsky krásnou Elišku Balzerovou (ovšem pouze v civilu, nikoli s tou cingrlátkovou papachou na hlavě). ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama