Reklama

Reklama

Chacun son cinéma

  • Francie Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (více)
všechny plakáty
Drama / Komedie / Povídkový
Francie, 2007, 100 min

Hrají:

Josh Brolin, Antoine Chappey, David Cronenberg, Émilie Dequenne, Jean-Claude Dreyfus, Takeši Kitano, Michael Lonsdale, Nanni Moretti, (více)
(další profese)

Film z roku 2007 který byl produkován a zkoncipovaný Gillesem Jacobem který chtěl oslavit šedesáté výročí Filmového festivalu v Cannes. Film je složen z 33 tří minutových krátkých filmů. Každý z nich natočil „někdo“ z momentální režisérské špičky. (gruvacek)

Recenze (30)

Artran 

všechny recenze uživatele

Tříminutové filmy na téma KINO. - - - R. Depardon **** (Dokumentární momentka z islámského světa. I zde má film svůj čas. Své Šero, svou Noc.) - - - T. Kitano **** (Na diváka vyzbydou pouhé tři záběry z filmu. Snad to jsou ty nejdůležitější... :) - - - T. Angelopoulos ***** (Vzpomínka na Mastroianniho, kterou ukončí klapka. Vzpomínka, která stárne s vráskami zbylými po kráse. Stmívání paměti...) - - - A. Konchalovsky *** (Dvojice si užívá v hledišti a vyruší je až Felliniho 8 a 1/2) - - - N. Moretti **** (Různé filmy, různá kina a jedna opatrná věta synovi: "Víš, ale táta točí trochu jiné filmy než je Matrix..." :) - - - H. Hou **** (Kino, po němž zůstaly jen oprýskané stěny a ztrouchnivělé sedačky. Nostalgičtí duchové zírají v úžasu na Bressonovu Mušku.) - - - J.-P. Dardenne & L. Dardenne ***** (V dlani kapsáře zůstanou jen slzy...) - - - A. G. Iñárritu **** (Láska, pláč a film. To je počítání na prstech jedné ruky.) - - - Y. Zhang ***** (Připravuje se promítání. Připravuje se návrat k dětské imaginaci, která se ale nakonec umění vysmívá svými sny...) - - - A. Gitai *** (Vždycky je něco vně, co hrozí prorazit stěny, roztrhat plátno, prolomit úžas před našima očima.) - - - J. Campion ** (Šnečku, šnečku schovej růžky, feministky brousí nůžky.) - - - A. Egoyan ***** (Duch ve stroji.) - - - A. Kaurismäki **** (Umění pro dělnickou třídu.) - - - O. Assayas **** (Žárlivost in medias res. Jsme částmi příběhů. Vidíme otazníky.) - - - Y. Chahine ** (Povzbuzení, satisfakce. Potlesk, odchod ze scény.) - - - M. Tsai ***** (Vyznání: "Hrušky chutnají u filmů jinak než melouny". Sládnou při vzpomínce...) - - - L. von Trier ***** (Umění musí být jako rána kladivem do hlavy. Komu se nerozsvítí, ten ať zhasne.) - - - R. Ruiz ** (Změť.) - - - C. Lelouch *** (Příležitost říci děkuji.) - - - G. V. Sant * (Gus Van Sant: Mokré sny) - - - R. Polanski *** (Znáte ten vtip, jak...) - - - M. Cimino Odpad! (Heaven's Gate, díl druhý.) - - - D. Cronenberg *** (Že on tu někdo přemýšlel...) - - - K. W. Wong ** (Červená jako opium. Pašuje se z Alphaville.) - - - A. Kiarostami **** (Slzy jsou ženy.) - - - B. August *** (Film staví mosty. Aspoň na malou chvíli...) - - - E. Suleiman *** (Bůh měl zrovna škodolibou.) - - - M. de Oliveira **** (Ironie může být jemná. Za ní se skrývá tajemství nevysloveného.) - - - W. Salles **** (Filmovat za rytmu tamburíny.) - - - W. Wenders ***** (Černý jestřáb sestřelen. Ale pro koho??) - - - K. Chen **** (Šlapat o sto šest. Ke groteskám, do světa zvuků, navždy zavřeným očím představivosti.) - - - K. Loach **** (Čutat balón, tati!) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Depardon – Cvrkot bežného života poráža presladenú ázijskú romantiku na plátne prírodného kina. 70% Kitano – Kino slobody. Smie sa tu fajčiť, kŕmiť psa i premietať časť za celok. 100% Angelopoulos – Hold Včelárovej Noci (Mastroianiho filmom). 70% Končalovskij – 8 a ½ v Coca-Cola ére: prázdne kino, vášnivá súlož a biletárka cinefilka. 80% Moretti – monológ o vášni ku kinu. Skôr do rádia ako do filmu. 30% Hsiao Hsien – Čulý ruch pred kinom versus polorozpadnutá prázdna kinosála. 80% Dardenneovci – Zlodej v úlohe citovej útechy. 60% Iñárritu – Láska v kine i mimo neho. Mimo. 20% Yimou – Kino= detská radosť. 80% Gitaï – Satan nespí. 60% Campionová – otravný chrobák. 20% Egoyan – Intertextuálne a intersexuálne kontexty. 50% Kaurismäki – Proletárske rebelské kino. 100% r Assayas – žiarlivosť prebúdza dialóg krádežou. 60% Chahine – sebaironizujúca režisérska sebaláska. 40% Ming Liang – Medzi realitou durianu a snom hrušky. 60% Trier – Rušiví namyslení buržujisi zaslúžia ranu do hlavy. 90% Ruiz – Indiáni a ich zázračný kinopokrok. 50% Lelouch – Pocta rodičom prostredníctvom ich vlastnej filmovej histórie návštev kín. 80% Sant – Spojenie cez plátno. Obohraná metafora. 50% Polanski – Erotické kino nemusí byť nutne aj kinom onanistickým. 70% Cimino –Výsledok režisérskeho zaujatia konfrontovaný s hlavnou hviezdou. 60% Cronenberg –Samovražda pod neustálym komentovaným dohľadom televízie. 70% Kar Wai – Silná letná pomarančová túžba na konci filmfestu. 70% Kiarostami – Uplakané Júlie 40%. August – Stratené v preklade 50% Suleiman – Režisérska hviezda miesto diskusie blokuje pravoslávnych popov. 80% Oliveira – Pápežovo materiálne porovnanie komunizmu a katolicizmu. 90% Salles – tamburínové predstavenie Cannes dvoma brazílskymi týpkami. 80% Wenders – Vojna v Kongu skončila. Pokračuje na filmovom plátne. 60% Kaige – Prebicyklujme sa ku groteske. I k tomu, aby si film užili všetci. Aj slepci. 80% Loach – Fucik vížazí nad absurdnou kinoponukou. 90% Epilóg o šťastnom konci. 100% ()

Reklama

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Lars von Trier 5. Takeshiho Kitana jsem jaksi nepochopil, takže radši nehodnotím. A. G. Inarritu se jaksi nepředal, ale dejme tomu, 3. Claude Lelouch vcelku obyčejně, ale prostě roztomile:) - 4. David Cronenberg bomba, 5. Víc jsem bohužel neviděl. Btw imho je absurdní tydle kompilace počítat jako jeden film, každý kraťas by si zasloužil vlastní stránku a hodnocení... ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Dopadlo to vlastně nejhůř, jak mohlo. Největší esa kinematografie dostala téma "kino" a tři minuty, ale jen naprosté minimum z nich dokázalo vymyslet něco kloudného. 3/4 minipovídek tak opakuje stejný vzorec a je až překvapivé, jak málo režisérů dokázalo uvažovat nad rámec toho, co se nabízelo jako první (a tudíž jim mělo být jasné, že to samé udělá některý z kolegů). Povedených povídek bychom tak našli méně než prstů na jedné ruce. (Von Trier, Cronenberg, Campion, Egoyan). Zbytek je povětšinou jen sebedojímání režisérů nad tím,jak je kino nádherné. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Hodnocení k segmentům Occupations (Lars von Trier) a Anna (Alejandro González Iñárritu)Zatímco Anna se zdá býti pouze nepovedeným vtípkem a nedokázala zaujmout naprosto ničím, Trier se k úkolu natočit krátký snímek postavil s humorem sobě vlastním a podařilo se mu stvořit opravdu něco velmi povedeného, vtipného ale zároveň neskutečně trefného. Opravdu geniální malé dílko. Ostatní části mám v plánu postupem času... ()

Galerie (3)

Zajímavosti (2)

  • V krátkometrážním filmu Occupations sledujeme chování muže s vražednými sklony v kině. Tento muž je sám režisér této povídky Lars von Trier a na plátně se mezitím promítá jeden z jeho filmů, Manderlay (2005), v hlavní roli s Bryce Dallas Howard. (imanicornyt)
  • Celosvětová premiéra proběhla 20. května 2007 na filmovém festivalu v Cannes. (BMW12)

Reklama

Reklama