poster

Chacun son cinéma

  • Francie

    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence

  • anglický

    To Each His Own Cinema

  • Slovensko

    Každému jeho kino

    (festivalový název)

Drama / Komedie / Povídkový

Francie, 2007, 100 min

(další profese)
  • Webb
    ****

    Projekt 33 filmových tvůrců, z nichž mě zaujal nejvíc Takeshi Kitano 4/5, Jean-Pierre Dardenne a Luc Dardenne 5/5, Alejandro González Iñárritu 4/5, Yimou Zhang 4/5, Atom Egoyan 4/5, Lars von Trier 4/5, Abbas Kiarostami 4/5(15.5.2011)

  • ScarPoul
    ****

    Veľmi podarený projekt. Každý z režisérov si našiel osobitú cestu rozprávať o kine a 80% všetkých filmov sú postavené na skvelom nápade a každý z tvorcov ich prezentuje svojim ľahko rozpoznateľným štýlom. Pre mňa spokojnosť. Nebyť tých pár na niečo hrajúcich sa projektov, bolo by to za plný počet. Raymond Depardon – Ľudia v kine. Popisný, bez emócií, bez pridanej hodnoty. 20% Takeshi Kitano – Keď vám kino zoberie viacej, než dá. Vtipné a verné Kitanovej poetike 80% Théo Angelopoulos – Pocta Marcelovi vo filme, kde je pointa zaujímavejšia ako celý film 50% Andrei Kontchalovsky – Toto so mnou Fellini nikdy nespravil. Výborné. 90% Nanni Moretti – Ako filmy ovplyvňujú život v priebehu času. Divné, ale dobré. 90% Hou Hsiao Hsien – Kedysi a teraz. Vždy keď vidím Qi Shu, tak sa musím usmievať – 60% Jean- Pierre a Luc Dardenne – Skvelá pocta Bressonovi. 80% David Lynch – Keď som to videl samostatne, tak sa mi to nepáčilo. Nepáči sa mi to ani teraz. 40% A.G. Iňarritu – Nádherná jednozáberovka. A najsilnejšie emócie zatiaľ. 100% Zhang Yimou – Deti a kino. Láska a kino. Svetlo a tma. Dedina. Viacvrstvové , viacvýznamové. 100% Amos Gitai – Prelínačky. Kino a smrť. Trocha židovskej tématiky. Ale emócie nikde. 60% Jane Champion- Pekné prevedenie, pekný nápad. Ale nič viac. 60% Atom Egoyan – Artová nuda. 20% Aki Kaurismaki – Po šichte sa ide na nemý film. V Akiho poetike. Ale znova ma to obišlo. 50% Olivier Assayas – Také true life. Netvrdím že zlé. Ale čarovnejšie príbehy sa mi páčia viac. 60% Youssef Chahine – Robiť si srandu zo seba, za podpory dobových záberov dostalo film blízko k dokonalosti. 80% Tsai Ming-liang- Tsaiové postavy v priestoroch kina. Filmová spomienka. Úvahová melanchólia. 80% Lars von Trier – Keby na konci povedal. Hovoril v kine bolo by to o niečo lepšie. Takto to pôsobí samoúčelne. 60% Raoul Ruiz – Niečo na tých kučeravých babách je. Nápad znamenitý.70% Claude Lelouch – Krásne sfilmovaná spomienka.100% Gus van Sant – Pekná myšlienka, ale nejako ma to nechytilo. 60% Roman Polanski – Najvtipnejšia poviedka celého projektu. 100% Michael Cimino – Toto mali Godardovi spraviť už dávno. Prečo sa to vlastne nestalo? 80% David Cronenberg – Výborná satira, bez konca. Čo je škoda. 70% Wong Kar Wai – Jeho posadnutosť detailom zbožňujem. 100% Abbas Kiarostami – Myslím si, že toto potom rozvil do Shirin. – 80% Bille August – Inteligentné a s výbornou pointou 90% Elia Suleiman - Mne to príde už ako otrepaná pieseň, ale super. Výborný vtip. 100% Manoel de Oliveira – Pocta nemému filmu a zároveň satirický skeč na tému komunizmus a kresťanstvo. 90% Walter Salles – Ďalšia pecka. Tento raz hudobná. 90% Wim Wenders – Nevyužité prostredie a dokumentárny štýl tomu ubližujú. Inak dobre. 70% Chen Kaige – Nápad využitý už inde, ale je podaný veľmi osobitne. 70% Ken Loach – Nápadité, ale s hlúpym koncom.70% Epilóg – Keby tam nebol, dojem by to vôbec nepokazilo. Toto trocha vyšumelo do prázdna. 30%(25.8.2014)

  • Amarcord_1
    ***

    50% - Veliká hromada krátkých filmů na téma kino & divák/ tvůrce... Problém této sbírky je, že netvoří žádnou logickou formu a některé miniatury jsou si navzájem příliš podobné. Celek proto působí prvoplánově, a další pohledy na dojatého, slzícího diváka již lezou na nervy. Možná dostalo příliš mnoho lidí příliš málo prostoru. Výsledek je sice koukatelný film, ale při pohledu na zvučná jména tvůrců a při počátečním věnování Fellinimu jsem naivně čekal více rafinovanosti.(30.11.2008)

  • MarekT
    *****

    Nádherný projekt. Sice mi občas něco nesedlo, na druhou stranu i tady platí "kolik lidí, tolik chutí", a tak se dá považovat za malý zázrak, že za minimálně průměrných považuji asi jen pět (Van Sant, Campion, Gitai atp.). Nepříjemně působící části tak dokonale vyvažuje hluboce se dotýkající Angelopoulosova pocta Marcellovi, Zhangův fejeton o úctě k dílu, Končalovského brilantní popis lásky k filmu, Morretiho nadšení pro obor, Oliveirův hold němé éře, Chenova vzpomínka na začátky... a takhle bych mohl rozjímat dále. Potěšily mě také komediální chvilky v podání Triera (sympatická hororová komedie), Polanského (divákův prožitek) nebo Kitana (sledujte každý obraz, nikdy nevíte, zda jste nepřišli o něco důležitého). Potěšila mě vzpomínka na mnoho slavných tvůrců minulosti a při sledování jsem přemýšlel nad tím, jaká je škoda, že takový projekt nevznikl už dříve, osobně by mě zajímal podobný příspěvek třeba od Tarkovského nebo Kubricka. Jinak si nemyslím, že by sled skečů byl až tak jednotvárný. Opravdu příjemně strávená dvouhodinovka, kterou doporučuji každému, kdo by se chtěl označovat jako cinefil.(25.5.2010)

  • whitas
    **

    Nabízí se tvrzení, že celý blok krátkých filmů nelze hodnotit jako celkové dílo, neboť každý z autorů se zhostil svého úkolu naprosto samostatně. Já si ale myslím že se to má hodnotit jako celkové dílo, neboť tento projekt je tak navržený a má ambice celovečerní zábavy. Má to úžasný nápad, ale bohužel se zde hraje více na kvantitu, než na kvalitu. Filmečky jsou příliš krátké na to, aby zde mohli režiséři ukázat svůj formát. Kdyby sestavili dohromady třeba jen 4 nebo 5 dílek, určitě by jsme se dočkali mnohem plnohodnotnější zábavy, kde by byl patrný nějaký autorský rukopis. Já jsem se většinu doby nudil, nebýt Polanského, šel bych s hodnocením ještě níž.(13.2.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace