Reklama

Reklama

VOD (1)

Mrakodrap, který má stopětatřicet poschodí a před sebou slavnostní uvedení do provozu, postavil stavební magnát Jim Duncan podle návrhu architekta Douga Robertse, který využil nejen všech svých znalostí a zkušeností, ale také nejmodernějšího vybavení a poznatků v oblasti bezpečnosti. Ani jeden z nich však netuší, že Duncanův zeť Roger do stavebních prací nejednou zasáhl a v rámci pochybných úspor udělal z mrakodrapu smrtící past. Zatímco se na slavnostní otevření sjíždějí významné osobnosti, vznikne v jednom z malých skladišť pro údržbu k malému požáru. Nikdo netuší, že polovina supermoderního bezpečnostního systému nefunguje a požár se pomalu šíří. Následuje selhání elektrického systému, a když se oheň setká s plynem, dojde k explozi, která promění mrakodrap v planoucí pochodeň a odřízne hosty od možnosti uniknout smrtícímu žáru. Do boje s živlem se pouští nejen zoufalí lidé uvěznění v nebezpečné pasti, ale také hasiči pod vedením chladnokrevného a odvážného Michaela O'Hallorhana. Je to závod s časem, závod, v němž padají masky a na povrch vyplouvá pravá a často nečekaná tvář jednotlivých postav. O poslední odvážný kousek se pokusí Doug s Michaelem, kteří chtějí odpálit obrovský rezervoár na střeše mrakodrapu, obsahující téměř dva miliony galonů vody. (TV Nova)

(více)

Recenze (561)

golfista 

všechny recenze uživatele

Asi nejklasičtější katastrofický film, ve kterém se sešla na svou dobu nevídaná plejáda "áčkových" herců. Film je natočen podle skvělého stejnojmenného románu tandemu Scortia/Robinson a popisuje požár v nově otevřeném mrakodrapu, v němž právě probíhá slavnostní otevírací párty. Z hereckých výkonů zaujme především Steve McQueen, který si šéfa hasičů vystřihnul s velkou chutí a také Freda Asteira v malé roli sňatkového podvodníka. ()

Houdini 

všechny recenze uživatele

Oscar 3 : Kamera, Střih, Píseň - "We May Never Love Like This Again" + 5 nominací: Nejlepší film, Herec VR - Fred Astaire, Výprava, Hudba, Zvuk ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Modelový představitel katastrofického žánru, dodnes nepřekonaný. Přehlídka špičkových herců v dramatickém příběhu, který všechny své následovníky převyšuje o dvě hlavy. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Výkladní skříň katastrofického žánru, pečlivě vystavěná v dobách jeho největší slávy. Výborně funguje i dnes a může po právu s opovržením shlížet na všechny ty Asteroidní Kataklyzmatické Armageddony, Zemětřesení 12,6: San Francisco 2017 a další. Narozdíl od těchhle směšných srágor, které jsou vlivem nějaké kolektivní úchylky realizačních týmů s oblibou točené na několik dílů, se na Skleněné Peklo můžete bez ohrožení svých duševních schopností podívat v jednom kuse. Doporučuju ovšem DVD (nebo cokoliv s vyšším rozlišením, co přijde), protože se vám nebude chtít bez pauzy odbíhat na záchod, a od začátku do konce je to štace dlouhá podobně jako z přízemí do 135. patra;) A v televizi je zase těch přerušení reklamami (BTW řvou, ne že ne) zase trochu moc a ruší to dynamiku tohohle skvělého napínáku. Za zmínku stojí i vpravdě luxusní dabing, ale spolehněte se na to, že někoho nenapadne (nebo nebude kvůli problému s právy donucen) udělat nový:P Je to klasika, ale srdce mi trhá jenom tím adrenalinem - dávám proto plně nabitých, poctivých a do detailu promakaných 80%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Výkladní skříň filmů o lidech konfrontovaných s vlastní smrtelností a zřejmě to nejlepší, co katastrofický cyklus v sedmdesátých letech přinesl. Během čtyřicetiminutové expozice jsou nám představeny téměř všechny důležité postavy (vyjma McQueena, na kterého si jako na hlavní hvězdu večera musíme ještě chvíli počkat), jsou utvořeny páry, které následně mohou být rozdělovány a spojovány i načrtnuty subsvěty (zejména bohatí vs. chudí, později také civilisté a hasiči), jejichž střetávání bude zajišťovat dynamiku filmu. Na projekt vycházející ambiciózně ze dvou knižních předloh a dirigovaný dvojicí vyhraněných osobností (Guillermin režíroval herce a staral se, aby všechno drželo pohromadě, Allen si jako producent ošéfoval akční a trikové scény) je Skleněné peklo uspokojivě konzistentní, byť mu během poslední hodiny trochu dochází kyslík. Scény napínavé bez ohledu na to, nakolik (ne)sympatická postava se nachází v ohrožení, prozrazují hitchcockovskou školu. Stejně tak vedení naši pozornosti k možným zdrojům budoucího neštěstí (příčinu požáru vidíme jako první bez přítomnosti jakékoli postavy). Nenápadně, ale důmyslně film pracuje s barevností jednotlivých scén – od chladně modrých a zelených odstínů se přechází k „hřejivým“ barvám ohně, jež vizuálnímu stránce postupně začne dominovat. Přes rozdrobení děje do mnoha individuálních dramat, ne vždy nejelegantněji integrovaná do jádra vyprávění, neztrácíme ze zřetele, že oheň se šíří po celém mrakodrapu a v ohrožení jsou desítky lidí. Nejbezbrannější jsou v konzervativním duchu katastrofických filmů přirozeně ženy a děti, zatímco mužští hrdinové zosobňují vedle chamtivosti a zbabělosti zejména neohroženost, tvrdou fyzickou práci a hrdinství. Na vině jsou prohnilí jednotlivci, nikoli systém a není problému, který by se nedal vyřešit návrat k tradičním ctnostem, což Američané po destabilizujících 60. letech a aféře Watergate potřebovali slyšet. Princip je jednoduchý, cíl jasný, prostředky okázalé, zábava zaručena. 80% Zajímavé komentáře: tron, choze, genetique, Rex Mundi, Ony, agathon ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tomu říkám katastrofický film se vší páradou / chce se mě říci ktastastofou,ale vyznělo by to jinak/ Film, který má za sebou už 30 let existence a s přehledem strká do kapsy dnešní katastrofické filmy. Svou jistě nemalou zásluhu na tomto úspěchu mají Paul Newman a Steve McQueen . ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Tak to s tým vrtuľníkom a odtrhnutým výťahom bola veľká frajerina. A naozaj napínavá scéna. Tak ako vlastne celý film. Konečne som splatil tento svoj dlh svetovej kinematografii. A pri tej príležitosti som zistil, odkiaľ pochádza väčšina základných schém katastrofických filmov (vrátane sviniara, ktorý za to všetko môže, ale snaží sa uniknúť skaze ako prvý a samozrejme to hnusne schytá). Efekty sú na film, ktorý je taký starý ako ja, prekvapivo dobré. Jedna hviezdička dole za hercov. Je tam síce neskutočná plejáda vtedajších superhviezd, ale každú z nich som už videl hrať podstatne lepšie v nejakom podstatne lepšom filme. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Skleněné peklo, základní pilíř katastrofického filmu stojí na všech obehraných klišé stejně tak pevně jako samotný žánr na tomto snímku. Během necelých tří hodin režisér John Guillermin stupňuje tempo v intervalu schodů mrakodrapu, aby nakonec dospěl až k samotnému vrcholu v podobě závěrečného „spásného plánu“. Akční scény režírované Irwinem Allenem ani po více než 30-ti letech neztratili nic ze své působivosti, realističnosti a hlavně, napínavosti. Pyrotechnická práce je bezchybná a díky kameře a střihu je povýšena na delikátní záležitost pro fajnšmejkry. Navíc i samotný příběh, byť plný (v dnešní době) okecaných replik, psychologické jednotvárnosti hrdinů a celkové dramatické stavbě plné nejrozmanitějších klišé, je maximálně poutavý a díky bezvadně odvedeným hereckým výkonům je celý tento film povýšen na královskou podívanou bez hluchého místa či minimální porce nudy. Žánrová učebnice! ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $14miliónovTržby USA $116,000,000Tržby Celosvetovo $139,700,000║ Po technickej stránke dosť slušne zvládnutý projekt a hlavne na danú dobu v 70.rokoch, keď sa dosť často točili všelijaké možné katastrofické filmy. Samozrejme u takýchto tipov filmov dosť brzdí napredovanie deju samotný príbeh a náležitý spád, a v tomto prípade to miestamy rezonuje práve na akejsi pomyselnej hrane únosnosti ale vďaka hereckým hviezdam ako Paul Newman či Steve McQueen si to drží svoju nadpriemernú úroveň a ich hrdinstvo sa dá uveriť a nie je zbytočne preplácané. Neškodilo by určite prestrihať podaktoré scény aby to malo lepší spád ale to je už len taká polemika k vylepšeniu. Dosť je viditeľné že sa tu tlačí na počet mŕtvych a tým pádom prídu trošku fádne úmrtia, doslova sú tam dosť nasilu vtesnané úseky do deja, len aby sa stále niečo ohavné dialo. /70%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Před dávnými časy ten, kdo neviděl Skleněné peklo, byl naprosto mimo. Maminka mi ten film nechtěla dovolit, takže jsem si musel pár let počkat, ale nakonec ani co většímu mi tahle špička mezi katastrofickými filmy náramně zachutnala. Skvěle vystavěný příběh podle pravidel žánrů, výtečné herecké výkony a napětí do poslední minuty. Tak sa robí katastrofa! Lepší než knižní předloha a všechny katastrofické filmy, které znám. Dokonce ani efekty nepůsobí dnes nijak směšně... ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších katastrofických filmů všech dob. Skvělý McQueen. Výborná kamera a všechno okolo. Chvílemi na dnešek až moc špatné efekty, ale to se tomuto dílku musí odpustit. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

je velmi tazke hodnotit film, ktory ma uz 40 rokov a akcne a katastroficke filmy to maju este horsie. dramy mozu mat aj 50-60 rokov a pribehu to moze skor pomoct, ako uskodit, avsak tento typ filmov, akym je Sklenene peklo, musi byt niecim vynimocny, aby dokazal zaujat aj po takej dlhej dobe. velkym negativom filmu je dlzka. takmer tri hodiny su naozej prilis. herci nepodavaju ziadne oslnujuce herecke vykony a dialogy, nuz, tie su niekedy takmer az komicke. ale aby som nebola zase iba kriticka, tak efekty na tu dobu fajn, Steve a Paul, tak na tych sa mozem pozerat v comkolvek, to je fakt. a postava Stevea bola naozaj velmi sympaticka. strasne som mu fandila. aby som to teda zhrnula, na sobotne alebo nedelne poobedie celkom fajn, ale jedine v povodnom zneni, inak si to snad ani neviem predstavit. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Hlavní předností tohoto geniální filmu je v tom že napětí je po celou dobu stejné to jest nezastaví se po Dobrodružství Poseidonu(který v sobě nezapře režii Irwina Allena)můj nejoblíbenější katastrofický film.Dále obsazení:McQueen, Newman, Vaughn, Chamberlain, Astaire, Dunaway ad.Výborná je také píseň We May Never Love Like This Again.Já tenhle film miluji a moc mě mrzí že mi kdysi utekl. Mrzí mě pak také to že Skleněné peklo je jediný film podle románů Scortia/Robinson.Třeba takový Výbuch nebo Prometheus v plamenech to by se mi líbilo na plátně a jak. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Nejlepší katastrofický film jaký jsem viděl. Přehlídka hvězd (hvězdně nadabovaných) v čele se skvělými Newmanem a hlavně McQueenem. Film se mi líbil více než kniha (což se mi často nestává). Pravda je, že některým postavám měli zakázat mluvit, ale když uskakují před výbuchy, plameny a nakonec i vodou, tak jsou všichni skvělí. No, nejraději mám asi scénu s výtahem - Steve je machr!. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Takmer trojhodinové (!) SKLENENÉ PEKLO je jeden z najslávnejších katastrofických filmov (minimálne) americkej kinematografie. Odštartujú ho úvodné titulky plné bombastických mien. Ak necháme stranou zručného britského režisérskeho remeselníka Johna Guillermina (neskôr nakrútil slušný remake KING KONGA), a ktorému z pozície režiséra akčných scén pomáhal Irwin Allen (DOBRODRUŽSTVO POSEIDONA), zostane nám po ruke vskutku strhujúci kasting: modrooký diabol Paul Newman (BUTCH CASSIDY A SUNDANCE KID, PODRAZ) svojou príjemne obyčajnou a predsa atypickou charizmou ťahá film dopredu ako spenená piraňa a akonáhle by diváka ovládla mierna vlna stereotypu, z ktorého by ho nevytrhol ani „zvyšok“ castingu (Dunawayová, Holden, Chamberlain, Astaire, Vaughn, O.J. Simpson), po hodine filmového času na plátno nedočkavo napochoduje jeden z najväčších frajerov, požiarnik Steve McQueen. Nastáva nonstop dravá akčná jazda s na tú dobu skutočne impozantnými trikmi. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Allen byl na katastroficky filmy machr, respektive natocil dva vrcholy zanru, tenhle a Dobrodruzstvi Poseidonu, ktery se mi sice libilo vic, ale i tak je tohle parada. Film ma v podstate jen dva problemy. Neco se zacne dit az po 45 minutach a zhruba v tyhle dobe se teprve objevi na scene McQueen, takze by filmu nejaky zkraceni urcite prospelo. Druhej problem jsou neustaly venkovni zabery na mrakodrap, kdy chvily hori jedno okno, pak je znova zaber a okno zacne horet jinde, za chvily znova a okna, co horeli, jsou jako novy a nehori a zas zacne nekde jinde a tak furt dokola, coz pusobilo docela divne. Jinak triky jsou az na neco malo vyjimek obstojny i dneska a navic se film muze oprit o skvelyho Newmana. McQueen spatnej neni, ale je tu misty dost upozadenej a nijak zvlast skvele nehraje. Jedinej, kdo me rozciloval, byl Astaire, kterej vypadal jak teplej dedek a prislo mi, ze by tam nejradsi zacal tancovat. A za to dostane jeste nominaci. Celkove slabsich 5*. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Skleněné peklo se už dnes takřka po více jak třiceti letech zařadilo ke klasice žánru "Katastrofický film" který se především v sedmdesátých letech rozmohl zvláště když nebylo co točit, tedy především v období politické nebo ekonomické krize. Společně s Dobrodružstvím Poseidonu, Zemětřesením nebo s Letištěm a Letištěm 1975 jej řadím ze všech jmenovaných filmů úplně nejvýše a to nejen za ty tři Oscary který tento snímek získal. Vůbec rok 1974 dal v Oscarech nečekanou příležitost hnedle dvěma filmům a vedle již zmíněného Skleněného pekla pak získal dvě ceny i snímek Zemětřesení. Základem úspěchu filmu, bylo v první řadě jeho jedinečné obsazení, především pak ve dvou hlavních úlohách. Architekt Paul Newman a modrooký sympaťák, šéf hasičů starý a zkušený mazák Steve McQueen společně zažívali své nejlepší časy (zvláště pak Steve McQuenn, pro kterého to byla vůbec jedna s posledních rolí), a coby jako známé filmové hvězdy společně patricipovali a prožívali jistou renesanci. Ale i další byli dobří jako např. William Holden, Faye Dunaway nebo původem zpěvák ve filmu sňatkového podvodník Fred Astaire ty všichni byli vynikající a skvěle se navzájem doplňovali. Snímek má neuvěřitelné silnou atmosféru v překonání sama sebe, v nasazování života za ostatní, v přátelství dokud krize i když se ztrátami není společnými silami zažehnána a problémy vyřešeny. Bez možnosti digitálních efektů avšak tehdy s výbornými vizuálními efekty, střihem, kamerou a s všemožnou technikou jsme naprosto vtažení do závažného morálně-technického dilematu při požáru smýšleného nejvyššího mrakodrapu (opravdu důvěryhodné exteriéry i interiéry 30 m. vysokého modelu), světa a nic není opravdu ponecháno náhodě. Opravdu skvělá filmařina a co se týče žánru tak prostě klasika. I ten starý (nevím jestli původní), Československý dabing ve kterém nám ČT film nabídla také ušel. Dočkáme se někdy v budoucnu zdařilého remaku..? ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Co říct k této klasice? Snad jen, že se od románu v mnoha věcech liší. Jak ve stylu a způsobu záchrany, tak ve výšce budovy a počtu pater, jménech hlavních hrdinů, městě, kde se samotná budova nacházela, velmi často i ději a postavách a jejich úmrtích (a to mám na mysli z těch hlavních, kteří většinou v knížce neumřeli). Prostě, když si to přečtete, budete neuvěřitelně překvapeni, jak je to jiné a oproti knížce lacinější a Hollywoodštější. Ale přesto přese všechno je to ten nejlepší katastrofickej film, jakej jsem viděl. Ani předtím ani potom se tomu nic nevyrovnalo. Nejen díky Newmanovi a McQueenovi a všem ostatním hercům, ale i díky skvělému prostředí, trikům, režii a vůbec na co si člověk může vzpomenout. Škoda, že opravdu dobrý film může člověk vidět poprvé jenom jednou. I když je to veskrze hloupá věta, má v sobě spoustu pravdy. Kéž by to fakt šlo víckrát. ()

Reklama

Reklama