Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou…
Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob. (Festival francouzského filmu)

(více)

Recenze (468)

Jossie 

všechny recenze uživatele

Druhá část příběhu Jacquese Mesrina je sice dobře odvedená řemeslná práce, ale nějak tomu chybí ten náboj a atmosféra jedničky a ucelenější vyprávění a stopáž byla pro mne strašně dlouhá. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Stejně skvělé jako první část. Jsem ohromně zvědavý na další Richetovy počiny a budu muset konečně nakoukat Casselovu filmografii. ()

Arx 

všechny recenze uživatele

Narozdíl od prvního dílu v kterém byly místy poměrné nudné a zdlouhavé pasáže, které film srážely do průměru tak druhý díl je jedná velká akční jízda. Vincent Cassel podal naprosto excelentní výkon a věrohodně zahrál roli největšího gangstera Francie. 95% ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Rozhodně lepší než jednička, kde ještě Mesrine musel řešit jestli třeba jako nepracovat poctivě, jestli nevést slušnej život a takový podobný nesmysly, tady už je prostě gangster se všim všudy a užívá si to ve velkým stylu a to obzvlášť na začátku, kdy akce střídá akci a Mesrina nic netrápí a stává se z něj i přes kriminální činy populární hvězda. Bohužel se ale druhá půlka už trošku přespříliš zvrtne k jeho revolucionářským choutkám a je z toho celkem blbost, ale i tak musim hodnotit líp než jedničku a musim uznat, že Vincent Cassel ukázal, že rozhodně hrát umí ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Zatímco první díl působí jako soubor jednotlivých scén, sloužících k načrtnutí Mesrinova zázemí a charakteru, Epilog je plnohodnotným filmem se vším všudy. Prostor dostává zamyšlení nad fungováním státního aparátu a médií a k tomu zůstávají dramatické přestřelky v hlavní roli s Casselem, který opět funguje jako uhrančivé ztělesnění prchlivého chlapáctví. Finální scéna je jen pomyslnou třešínkou na dortu, z jejíhož zpracování by se mohl učit každý, kdo uvažuje nad tím, že konec divákovi prozradí předem. Bravo. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Filmovými kvalitami je Epilog plně srovnatelný s prvním dílem a je to konec konců logické, sešel se zde stejný tým režisérem počínaje a posledním hercem konče. Snímek mapuje posledních deset let legendárního francouzského gangstera Mesrina. Jde vlastně o stejně dlouhý časový úsek jako první díl, ten se ale díky přemisťování Mesrina ze státu do státu jeví poněkud roztříštěnější. Přišlo mi taky, že dvojka je lehce akčnější. I když jde o velmi kvalitní gangsterku, pět hvězdiček nedám z téhož důvodu jako u jedničky. Epilog je sice delší, ale stopáž přesto nestačila k tomu, aby dokázala vyrobit důstojného protihráče v řadách policie a justice nebo výrazněji přiblížit Mesrinovy komplice. Celkový dojem: 85 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Ve Francii nikdy před sebe na semaforu nepouštějte Renault-Saviem, protože nevíte, jaké překvapení se skrývá na korbě pod plachtou. U nás zase nepouštějte jejich zrezivělé licenční kopie, už kvůli tomu smradu.. Mesrine po návratu domů osciluje mezi Michaelem Scofieldem, Che Guevarrou a S.B.Cohenem, aby nakonec zemřel, tak jak žil - sám, postradatelnější než pudl a alespoň na správné straně vězeňské zdi. Richet kolečko vložil, stroj perfektně šlape, přesto jsem v něm slyšel občasné zaskřípání. Nicméně tyto francouzské hodinky s oldschoolovou patinou si bez diskuze zaslouží čas od času z kapsy vytáhnout.. (Ten "ježíšovský" poster na Epilog je skvělý) ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Nechápu, jak Richeta napadlo nasadit na úvod filmu to, co tam nasadil. Nejenže tím přeráží přes koleno i ten zbytek napětí, co mu zůstal po začátku první části, ale vlastně film (pro neznalého) zbaví jakéhokoliv puncu překvapení. Nepřítel nicméně v druhé části zakotví v mnohem menším časovém prostoru, a proto je srozumitelnější, o něco pomalejší, ale pro mě, bohužel, i méně zábavný. Oproti nařvané jedničce se totiž ustoupilo od pořádné akce, místo toho se pořád kecá prakticky jen o revoluci a o rozdílu mezi revolucionáři a gangstery, a než dojde k činům, film skončí (ano, vím, že k těm činům dojít nemohlo). Beltrami a Cassel ovšem válí. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 7.4/10] | me: Výborne,... prvá polovica Epilógu je dynamická akčna jazda nie na Hollywoodsky spôsob, ale presvedčivo reálna a napriek tomu pútava a vymodelovaná do posledného detailu. Vynikajúco vykreslená postava sa už od samého začiatku vyvíja vďaka skvelému Casselovi. Druhá polovica filmu ma už serióznejši priebeh, ale napriek tomu nestráca na napätí a deji. Všetko graduje a vyvrcholí v napínavom závere. Nie americké a tym pádom iné - ale v tom najlepšom slove zmysle výborné. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Druhá část má paradoxně opačný problém než ta předchozí a některým momentům Mesrineova života se věnuje až příliš. Což rozhodně není problém začátku a prostředku filmu, která je stejnou měrou zdatně zrežírovaná (Richet si tak po nelogickém remakeu Carpenterovy klasiky napravil reputaci) jako odehraná (Cassel s Amalricem tvoří geniální kriminální dvojici). V konečném výčtu tak stavím obě části na stejný piedestal a s verdiktem "Jedna z nejlepších gangsterek za dlouhou dobu". ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Co jsem napsal o první části, platí i pro Epilog. Ten však nabízí od všeho mnohem víc. Mesrine dokončil svou proměnu v ukázkového gangstera a druhý díl tak přitvrzuje nejen v elegantním/inteligentním humoru (konverzace s detektivem, soudní síň), ale i akci (celá první polovina se točí kolem neuvěřitelných Mesrinových manévrů – ať už útěky z vězení, vyloupení kasina nebo honičky s policií). Přibylo i hodně vynikajících scén (setkání s francouzskými vesničany - nelze si nevzpomenout na Bonnie a Clydea, interview, rozhovor s dcerou a samozřejmě ta závěrečná…). Tvůrcům se ale moc nedaří naroubovat na příběh moment, kdy Mesrine přestane "ždímat systém" a objektem jeho zájmu se stává něco poněkud jiného. V tu chvíli příběh také opouští Mathieu Amalric a je to znát… Viděl jsem oba díly bezprostředně za sebou, proto Veřejného nepřítele považuji za plnohodnotný epos, bez jedné či druhé části takový pocit nezaručuji. Jako celek tedy skutečně jeden z nejzajímavějších filmů roku. P.S. Když zazní Non, je ne regrette rien, je jasné, že pro Cassela bude Mesrine tím, čím byla Edith Piaf pro Marion Cotillard. 80% (FFF 2008) ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Prakticky platí všetko, čo som napísal v komentári prvého dielu. Pokračovanie si drží nastolené tempo, technické spracovanie, zaujímavosť deja ja na vysokej úrovni, frekventované striedanie lokalít a ich následná ucelenosť, aby film tvoril dojem kompaktnosti, mi vyrážali dych. Originálna scéna striedala druhú ako na eskalátoroch a napätie dotváralo brutálnu atmosféru tohto snímku. Prechod z dojemnej scény, kedy by ste Mesrineovi odpustili aj terorizmus svetového formátu sa následne zvrtne v scénu nechutnú a brutálnu, v ktorej by ste ho najradšej videli visieť so sľučkou na krku. Jedinou menšou zbraňou, ktorú vytasilo pokračovanie, boli herci. Menej výrazné vedľajšie postavy (okrem Ludivine Sagnier), ktorých herci nemali šancu poriadne preniesť svoj talent. Najdlhšia je záverečná scéna, takmer bez slov a hudby - dramaticky na takej úrovni, že som si skoro odhryzol všetko nechty. Takže posledné konštatovanie - Jean-François Richet sa týmto dvojfilmom blysol v tom najjagavejšom svetle, v budúcnosti nepodceňovať! 90%. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Tak tomu se říká jízda. Po táhlém "prologu" pojatém až dokumentaristickým stylem konečně přichází "epilog" s jasně definovanou hlavní postavou. Je to něco jako když sledujete seriál, první díl vám v podstatě říká: "Ano, tohle je Jacques Mesrine. On je lupič, víš? On to neměl v životě lehké a tohle jsou důvody, proč si vybral život, jaký si vybral." Když se na ten seriál podíváte o nějaké čtyři týdny později, už vás nezdržuje s tím, kdo je kdo a proč tahle postavička dělá to, co dělá. Prostě to máte vědět a hotovo. Stejně tak epilog by asi nefungoval bez prvního dílu, s ním je ale téměř bezchybný. Je sříravý, sarkastický, akční, dramatický, má stylovou hudbu, charismatického představitele hlavní role, schopného režiséra a hlavně disponuje postavou, která vás zaujme a já jí dokonce první polovinu filmu fandila. Takhle mají vypadat gangsterky. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Zajímavé názory a postoje, kvalitně načrtnuté charaktery a ještě hlubší studie Mesrina, než v úvodním díle, který byl mnohem více strhující a dějově přehlednější. Jediné, co skutečně uhrane a rezonuje v epilogu, je samotné finále, které ale v kostce známe už od druhé minuty prvního dílu. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Co dodat? Mesrinova dvoudílná sága je vskutku nejlepší evropský počin za dlouhá léta zpětně, přičemž bych si ji dovolil vnímat jako kompaktní a nerozlučitelný celek, jeden film, bezmála čtyřhodinovou slast z důmyslného vyprávění a jeho úžasné podvratnosti (tu nás ostatně nutí "číst" veškeré filmy s charismatickými titulními hrdiny pohybujícími se na hraně zákona - viz Bonnie a Clyde, Americký gangster...). Mnozí sice stavějí Epilog nad kvality prvního partu, ale osobně bych řekl, že je to dost nespravedlivé a bagatelizující zacházení. Epilog má totiž už od startu jednu ohromnou výhodu. Může totiž těžit ze skutečnosti, že první díl, který opravdu není v ničem horší nebo méněcennější, mu připravil "operativní" zázemí (první část je v podstatě hledáním vlastní "identity" na dvou souběžných úrovních), tj. ustavil a zformoval model hlavní postavy a přes výrazně exhibicionistické (formalistické) žánrové šarády vyjadřující Mesrinovu živelnost, drzost a nevyzpytatelnost, které dodávaly prvnímu dílu tu tolik opěvovanou dynamiku a šmrnc, mu dovolil naleznou svůj "čas" a vážnost - čele nevyhnutelnému osudu. Proto mu nedělá sebemenší obtíž dosahovat přívlastků typu "vyzrálejší", "sevřenější" či "stabilnější", byť jsou rozhodně na místě - a to zejména pro úvahy vyrůstající z Mesrinova mediálního vykreslení. Zkrátka, pokud se bude o Veřejném nepříteli č. 1 v budoucnu mluvit jako o novém úhelném kameni pro všechny gangsterské filmy, bude to zcela po právu. Je to, omluvte slovník, kurevsky našlapanej nářez. 100% ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Ak by som mal spojit Verejneho nepriatela s epilogom ako jeden stvorhodinovy film, tak ma u mna jednoznacne 5 hviezdiciek. Vincent Cassel zahral zlocinca bravurne a presvedcivo, napokon zaporne ulohy sa mu asi hodia viac, pretoze som ho spoznal, ako ineho zlocinca v thrilleri s Clivom Owenom a s Jennifer Aniston HRA S NEVEROU (2005) a to este neviem, v kolkych dalsich filmoch si zahral zaporaka. V tomto filme, podobne ako v prvej casti pokracuje Mesrin vo svojich zlocineckych planoch, kde sa dozvieme trosku viac o jeho posadnutosti zit takymto zivotom, akokeby si prial byt doslova hviezdou v mediach alebo na prvych strankach novin. Jeho prepady sa stupnuju a policajti pomaly zacinaju stracat nervy. Z mojho pohladu je to na francuzsku produkciu superfilm a v tomto pripade sa Francuzi ukazali, ze bez problemov sa dokazu vyrovnat americkej produkcii... 03.06.2010 _______ Vincent Cassel - (Jacques Mesrine) +++ Ludivine Sagnier - (Sylvie Jeanjacquot) +++ Mathieu Amalric - (Francois Besse) +++ Gérard Lanvin - (Charly Bauer) +++ Samuel Le Bihan - (Michel Ardouin) +++ Olivier Gourmet - (Komisár Broussard) +++ Georges Wilson - (Henri Lelievere) +++ Marco Beltrami, Marcus Trumpp +++ ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nepolapitelný postrach bankovníků je zpět a vede si o krapet lépe. Oba díly Veřejného nepřítele nefungují bez toho druhého. Oba jsou relativně hravé, relativně brutální, relativně nadprůměrné a relativně řemeslně kvalitní. Několik povedených scén ale pro chutnější filmový zážitek nestačí. Leccos je jen naznačeno, nýbrž to neodkrývá Mesrinovu hlubší motivaci. Nevíme, jak se zločinem začal, jak snadno zapadl do prostředí mafiánů a šlapek, navíc rozmělněný scénář a ostré střihy mi vadily zrovna jako v "jedničce". Občas se stávalo, že jsme někam skočili a neznali souvislosti. Více se pracuje s hrdinovými řečnickými schopnostmi, cynismem i s faktem, jak uměl pracovat s médii. Vysokého očekávání se ale "začínající" režisér Richet nezalekl a zkomponoval Epilog do podoby, která osloví.. nicméně v mém případě neoslní!! 70%. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Víceméně hned po skončení prvního dílu jsem si pustil Epilog. A asi to nebylo zrovna šťastné rozhodnutí. Druhý díl Veřejného nepřítele má stejné klady jako jeho předchůdce - je dobře natočený a exceluje v něm Vincent Cassel, který svými maskami někomu může připomenout Al Pacina v Serpicovi. Ve filmu je spousta působivých scén, především pasáž s "honem na Mesrina" se velice povedla, ale ke slovu se často dostane i nuda. Nejvíce ve chvílích, kdy Mesrine básní o revoluci. Scenáristé jako by se v tomto filmu snažili poodhalit nám Mesrinovo nitro, ale z mého pohledu udělali to nejhorší, co mohli - ještě více mi vsugerovali, že ten člověk byl jen obyčejný namyšlený kluk, který nikdy nevyrostl. A tak jsem jen čekal, až se stane to, co jsem viděl na začátku prvního filmu. Než k tomu došlo, střídavě jsem se nudil i bavil, přemýšlel jsem, k čemu vlastně byl dobrý únos miliardáře a došel jsem k názoru, že naprosto k ničemu (v reálu i ve filmu), a litoval jsem, že policejní inspektor Broussard dostal tak málo prostoru. Pak přišla závěrečná sledovačka. Během ní se ukázalo, proč nebylo moudré pouštět si filmy hned po sobě. Ono v té scéně totiž není (co do obsahu) vůbec nic nového a přitom je taaaaak dlouhá. Jakákoliv pointa opět chyběla, z nijak šokujícího závěru jsem si bohužel neodnesl vůbec nic. Tentokrát tři, hezky natočený průměr. ()

Související novinky

Festival francouzského filmu

Festival francouzského filmu

11.11.2008

Nebývalý počet atraktivních předpremiér nabízí 11. ročník FFF, který se koná od 20. do 26. listopadu v Praze a zároveň v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Olomouci, Ostravě, Pardubicích a… (více)

Reklama

Reklama