Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    ****

    Nechápu, jak Richeta napadlo nasadit na úvod filmu to, co tam nasadil. Nejenže tím přeráží přes koleno i ten zbytek napětí, co mu zůstal po začátku první části, ale vlastně film (pro neznalého) zbaví jakéhokoliv puncu překvapení. Nepřítel nicméně v druhé části zakotví v mnohem menším časovém prostoru, a proto je srozumitelnější, o něco pomalejší, ale pro mě, bohužel, i méně zábavný. Oproti nařvané jedničce se totiž ustoupilo od pořádné akce, místo toho se pořád kecá prakticky jen o revoluci a o rozdílu mezi revolucionáři a gangstery, a než dojde k činům, film skončí (ano, vím, že k těm činům dojít nemohlo). Beltrami a Cassel ovšem válí.(14.1.2009)

  • teutates
    *****

    Francúzky "Jánošik", to určite nie... Jacques Mesrine na mňa pôsobil veľmi komplikovane... Snímok sa ho snažil podať ako "revolucionára", zákernu beštiu, podvodníka, ale aj ako človeka, ktorý dobre vedel čo robí... Verejný nepriateľ č.1ma prekvapil a Vincent Cassel si zahral svoju životnú rolu. Scéna na súde, vyjednávanie zo starým miliardárom nemali chybu (takýchto okamžikov je tuna mnoho) a aj preto 9/10(19.1.2009)

  • pm
    *****

    Je chyba, že Veřejný nepřítel šel do kin dvoudílný. První část je možná nadprůměrnou, ale zbytečně roztříštěnou podívanou, která přesvědčivost a podstatu získává až díky Epilogu. Mohla bych filmu vytknout glorifikaci násilníků a povrchnost charakterů, kdy především Mesrine nebyl ničím víc než omezeným egocentrickým sociopatem, který si divácké sympatie prostě nemá čím zasloužit. Ale viděla jsem během tohoto léta stejnojmenný film Michaela Manna s Johnym Deppem i hollywoodskou klasiku s Jamesem Cagneyem, a jakkoliv mi zajímavé přišly všechny, jen Richetova verze pro mne zůstane výjimečnou: coby důkaz, že současný francouzský film ještě není až tak mrtvý, jak by se původně mohlo zdát.(21.8.2009)

  • HoneyBunny
    ***

    Jak mě jednička nadchla, tak epilog jsem skoro odzívala. Moc mluvení, pro mě nudná akce, natahovaný příběh. Film se dlouho plácá okolo Mesrinovy snahy být novodobým Robinem Hoodem, ale nevyužité zůstává třeba téma jeho vztahu k dceři. V jedné scéně dokonce kdosi Mesrinovi sděluje, že policie chce jeho dceru použít proti němu - slibnou narážku už ale tvůrci nerozvádí, stejně jako jenom nakousnutý konflikt mezi Mesrinem a tím "policajtem s námořnickými vousy". Naštěstí má Cassel i s pupkem obrovské charisma a půlhodinku na plátně stráví i Mathieu Almaric (aka padouch Dominic Green z bondovky Quantum of Solace), který má znovu ten pohled chlapíka, co v dětství trhal mouchám nožičky.(26.6.2009)

  • francis
    ****

    Začíná druhá část a všechno je jinak. Mesrine se vrátil do Francie a je k nepoznání - sebevědomí z něj čiší, a i když jeho politický povědomí neni nijak velký, dokáže ho využít ve svůj prospěch a pro svojí popularitu. A je to právě závislost na popularitě, která ho v Epilogu charakterizuje. Zatímco v první části Jacques svoji tvář hledal, teď se snaží ji co nejvíc ukazovat. Jeho vizáž je dokonalá; při každé své proměně vypadá dokonale, v soukromí sebe i přítelkyni zasypává luxusem, vymýšlí nejbláznivější plány jen proto, aby na sebe upozornil ještě důrazněji, než při předchozí loupeži... A jestli první díl představuje diskutabilní zrání a vzestup gangstera, epilog je jeho stejně rozporuplným rozkladem a pádem. Vincent Cassel už snad Mesrina ani nehraje, on jím je - a i když ho scénář tentokrát občas staví do poněkud předvídatelných situací a vůbec je Epilog celkově mnohem tradičnějším filmem než neustále překvapující první část, je ve svý roli až neuvěřitelně přesvědčivej.(21.11.2008)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace