poster

Láska za časů cholery

  • USA

    Love in the Time of Cholera

  • Slovensko

    Láska v čase cholery

Drama / Romantický

USA, 2007, 133 min

Komentáře uživatelů k filmu (120)

  • POMO
    *

    *Pozor, spoiler!* Chlapík za mlada prežije nenaplnenú prvú lásku. Celý život potom bolesť z nej potláča preťahovaním stoviek žien, aby sa mu nakoniec na staré kolená podarilo pretiahnuť aj onu prvú, a mohol to okomentovať slovami: „Na toto som čakal celý život.“ Romantický záber na odplávajúci parník na rieke, koniec 140-minutového filmu. A ja sa pýtam: Čože???(24.1.2008)

  • T2
    odpad!

    Rozpočet $45miliónovTržby USA $4,607,608Tržby Celosvetovo $31,337,550║ Vrcholová otravnosť. /10%/(6.11.2009)

  • imf
    **

    Předlohu jsem nečetl, ale Newell by kouzlo romantického prostředí plantážnické Kolumbie nepoznal ani kdybyste mu ho ukázali na pohlednici. Dialogy šustí papírem, herci nevědí kudy kam a omezený rozpočet dusí jak výpravu (kulisy jak z Esmeraldy), tak herce (Zlatá malina za masky a kostýmy by se hodila). Připitomělé situace se vrší na hromadu, atmosféra ne a ne přispěchat na pomoc a ve vzduchu se postupně hromadí neochota se zkostnatělou knižní klasikou kamkoliv pohnout. Málokdy mi je u filmu fyzicky nevolno a tentokrát to vážně nebylo způsobeno pohledem na Javiera Bardema, kterak jako sedmdesátiletý milovník "klátí" třicetileté paničky na ulici... ačkoliv... to je taky docela síla. Spálit hned po zhlédnutí, nejlépe však ještě před ním. (30%)(20.1.2008)

  • KarelR
    *

    Mike Newell si zprotivil půl planety čtvrtým Potterem. To mu zřejmě nestačilo a tak servíruje romantické drama z přelomu devatenáctého a dvacátého století odehrávající se v Cartageně a... zasazuje smrtící ránu i zbytku populace. 139 minut jsem mlátil hlavou o zeď (díky bohu za sedadlo na kraji), protože to, co jsem viděl, mi způsobilo největší psychickou bolest od návštěvy Crash Road. Javier Bardem tu hraje mladíka, který hodlá „položit své panenství na oltář lásky“, ale protože si jeho vyvolená vezme doktora, stane se casanovou a osouloží přes 600 žen, aby se pokusil na svou milou zapomenout. V reálu to vypadá asi jako celovečerní adaptace telenovely nejtěžšího kalibru, na kterou někdo omylem dostal hrozně moc peněz. Dočkám se tedy slušné výpravy a... a to je tak všechno. Hlavní hrdina z nervozity zvrací, ženy ukazují prsa jak nejčastěji mohou a Newell vám až do závěrečných titulků z nepochopitelných důvodů cpe, že to všechno myslí hrozně vážně. Že je zle pochopí většina lidí už po dvou minutách, kdy se jedna z postav zabije naprosto debilním pádem ze žebříku, tomu zbytku to dojde po patnácti, kdy Newell prezentuje lásku na první pohled nejhůř, jak jsem to v životě viděl. Sem tam na vás sice bafne bizarní soulož (kolik jich tam je celkem jsem raději nepočítal, ale jedna je šílenější než druhá), při které kocour poškrábe drahému Bardemovi zadek nebo maximálně přehrávající John Leguizamo, ale to jsou jediné okamžiky, které jsou vykoupením a jste oprávněni se při nich smát nahlas. Jinak budete jenom trpět, trpět a trpět, protože smát se nahlas celou stopáž vám ostatní lidé v sále asi nedovolí. Já to kvůli slečnám okolo raději ani nezkoušel a vzpomínky, které se mi vryly do paměti mě budou nejspíš strašit do konce života. Neeeeeeeeeeee... 2/10 a nevím, jestli je využívání Blackboxu ve Slováči ještě bezpečné :) P.S. Chudák Márquez, tohle si nezasloužil.(11.1.2008)

  • Bluntman
    *

    LÁSKA ZA ČASŮ CHOLERY je "něco" (filmem to nazývat nehodlám), co se tváŕí, že to je kdovíjak hluboké umění, a přitom divákovi přináší při sledování pocity někde mezi sledováním teenagerovských komedií a přímým přenosem z volby prezidenta. Proč teenagerovských komedií, ptáte se? Protože taky chcete, aby se už kurva ošukali a byl konec utrpení. A proč příimý přenos volby prezidenta, ptáte se? Protože taky chcete, aby už všichni do jednoho chcípli a měli jste klid. Mid-cultově nesnesitelný kýč který je patetický a přišerný ve všech ohledech, hudbou počínaje, kostýmy a maskami na úrovni Esmereldy pokračuje a katastrofickými herci konče. Nikdy víc!(16.3.2008)

  • tron
    ***

    „To nie je láska. To je šialenstvo.“ O každom druhom filme podľa knihy sa hovorí, že predloha je nesfilmovateľná (MANDOLÍNA KAPITÁNA CORELLIHO, HANNIBAL...), ale ja som mal tento pocit iba z Márqueza, zástupcu magického realizmu. Jeho hrdinovia prežívajú všetky mysliteľné (a hlavne nemysliteľné) veci a pocity, no väčšinou zostáva pri slovách; „fyzicky“ sa toho deje málo. Preto bolo v určitom zmysle šialenstvom (hoci odvážnym, ale to nie je v tomto prípade dôležité) sfilmovať Márquezovu Lásku v čase cholery. V nej dvaja muži naprieč desaťročiami bojujú o jednu ženu uprostred pohnutých historických udalostí spisovateľovej milovanej Južnej Ameriky. Bohužiaľ, národného pokladu sa chopil s prepáčením hlúpy Hollywood. Ten z románovej klasiky o sile lásky prevzal len pompézny vizuál. Dokonca aj kvalitní herci (zďaleka najlepší je Liev Schreiber, ktorého postava však vôbec nie je dôležitá) sa strácajú pod nánosom jedných z najbizarnejších masiek, aké som za posledný rok videl. Ale svoje svojské čaro to teoreticky má (nie iba za monumentálny „útek pred láskou s otcom“).(31.1.2009)

  • Slasher
    **

    Márquezův magický realismus zbaven veškeré své magie, silný příběh jedné nešťastné lásky udušen v totálně nezajímavé filmové adaptaci.(15.1.2011)

  • Jossie
    **

    Ona už ta knížka nebyla nic extra, ale tenhle film, to byla jedna velká nuda a nic na tom nespravil ani Javier Bardem. Ten jeho hrdina mi přišel spíš divný a umíněný, než zajímavý.(13.7.2009)

  • Psema
    **

    Doufali jste, že když se vymaníte z područí nutných návštěv u prarodičů, nezasáhne vás telenovelácký mor přímo mezi oči? Chyba lávky. Mike Newell totiž v knihovně narazil na klasiku G. G. Márqueze a ta mu nepochybně učarovala natolik, že čapnul kameru, hurónsky prázdný scénář a s vidinou velkorozpočtové romantiky, která překoná staletí, se vydal do Cartageny, kde… zprasil, co mohl. Ne, nebudu se mu posmívat ze neuvěřitelný pád z žebříku, Bardemovu poškrábanou zadnici a ani za ty k pláči nepovedené masky, nafackuji mu za úplně jiné věci. A věřte, že jich není málo. Newell je kýčař a pokud jste to nikdy předtím nepostřehli, vypálí vám Cholera oči. Do hněda zbarvené obrázky jak z nejděsivějšího snu prezentují jihoamerickou krajinu přesně tak, jak by to udělali místní filmaři, kdyby měli na Josého, Esmeraldiny, Carlosovy či Emanueliny eskapády 100 milionový rozpočet a pět set komparsistů k tomu. O to ale nejde. Jde o to, že Newell selhává už v samotné podstatě filmu. Romanci. Osudový pohled je v jeho rukách ještě prkennější než Potterovo seznamování s Cho Changovu a přeskočení jiskry byste v něm nenašli ani tou nejvyleštěnější lupou. Mezi postavami není chemie, cit, ani vášeň. Bardem jen chodí okolo, občas se pozvrací a vyznává své milé lásku až za hrob. A když mu stejně zdrhne s jiným, rozhodne se na popud sexuální příhody v kajutě lodi (wtf moment, na který se nezapomíná), osouložit vše, co mu bude ochotné rozepnout poklopec. O sex je sice postaráno, ale o zábavu sotva. Ani Bardem totiž nezvládne uhrát plochou a totálně nezáživnou postavu, která nemá nic jiného na práci, než se procházet s připitomělou buřinkou po ulicích a neustále brečet mamince na rameni. Na romantických filmech je nejsmutnější, když vás ve finále nechají chladným, problémem Cholery je, že je chladná od začátku do konce a podělalo se na ní úplně všechno. Newell stále zůstává rutinérem bez fantazie, scénárista zůstal až příliš věrný knižní předloze a lidé zodpovědní za casting si při výběru herců vybrali hodně slabý den. 3/10 a jestli mi někdo řekne, že jsem barbar, který nectí literární klasiku, osobně mu nechám pustit soundtrack, z něhož mám ještě teď třesavku. P.S.:Jestli po tomhle přistane Newellovi na stole Prince of Persia, obviním Bruckheimera ze senility.(15.1.2008)

  • zelvopyr
    odpad!

    Vrchol sebeponížení diváka :-). Jestli mohu radit, ušetřte se ho... To dojemné poselství.... :-) Tak dokonale podělané vše z filmařského řemesla... no nic, to nemá smysl dál komentovat. Jedna * za to, že poloobnažené ženy byly rozmanité a že ten slizský obšourník, co si vážně pletl lásku se sbíráním trofejí, vypadal a choval se jako Groucho Marx. I když, po pár minutách rozmýšlení -- ne, nedám ji.(4.1.2012)

  • Rogue
    odpad!

    Sto čtyčiceti minutové utrpení o nejpitomější romanci všech dob. Čekal jsem na tento okanžik 53 let, bleh.(12.5.2008)

  • Ded@M@tes
    **

    Cholera, cholera a sex s jeho obdivovanou dívkou na kterou čekal hlavní hrdina celý život, na starý kolena se dočkal a bere to jako největší úspěch svého života. ( Hodnocení: 3/10 )(10.2.2015)

  • venus
    ****

    Zfilmovat Marquéze je jistě pěkný oříšek. Já si ale adaptaci celkem pochvaluju, mělo to přesně Marquézovskou atmosféru, až na jeden velký detail - jazyk. Nechápu, kterého chytrolína to napadlo natočit v angličtině. To filmu hodně ubírá, angličtina se k Marquézovi prostě nehodí a navíc většina herců byla ze španělsky mluvících zemí a jejich angličtina zněla poněkud komicky.(19.1.2008)

  • paascha
    ***

    Filmovat podle Marquéze je stejné jako filmovat Kinga, tedy nemožné. Ale stejně bych doporučil všem místním debilům, vraťte se do školy, oživte si písmenka a zkuste si to aspoň přečíst, když jste to nepochopili jako film!!! Ale pozor, nemá to obrázky a má to cca 400 hustě popsaných stránek. good comments: venus a sofia(28.1.2009)

  • Pepinec
    *

    No výborně. Takže, co jsme se dozvěděli? Že Florentino Ariza se pelešil s více než šesti stovkami žen. Jak jsem ho přitom ale pozoroval (ne, že bych chtěl...), šlo přesněji řečeno o více než šest stovek zasunutí. To se dá při dobré kondici zvládnout během jedné soulože, čili ani ta závist není na místě. Zbývá mi tak leda nesympatická rozplizlost, dialogy nedávající smysl, a totální absence nějakého hlubšího poselství. Totožnou myšlenku má totiž, s trochou nadsázky, každý druhý eroťák. Že mám dobrou náladu, udílím jednu ušmudlanou hvězdu za hudbu.(4.1.2012)

  • pm
    *

    Čím to, že jsem ještě neviděla márquezovskou adaptaci, která by mne nějak nadchla? Tolik barev, barvotiskové výpravy a exteriérů, tolik všeho a ve výsledku veliké nic. Práci maskérů odmítám komentovat, tedy nevěřím, že za takovou katastrofu mohli dostat honorář. Viděla jsem za posledních patnáct let dost hloupých, bizarních a zbytečných filmů s Bardemem, ale poprvé mi ho bylo skutečně a hodně líto.(7.1.2009)

  • Smok
    **

    Pán Newell sa divákovi vyše dve hodiny snaží vysvetľovať, to čo všetci nad 15 rokov aj tak dávno vedia. A to, že láska je zvláštny fenomén, ktorého hranice siahajú od absolútnej vernosti ("Musím si uchovať čistotu a chovať si svoje panictvo pre lásku, moja milovaná sa čoskoro vráti") až po promiskuitné správanie a preťahovanie všetkého, čo javí aspoň náznaky života. Všetko toto je navyše divákovi podávané nezáživne a nudným telenovelovým spôsobom, takže ani tých pár nadpriemerných hercov nedokáže film potiahnuť k solídnejšiemu výsledku. Ako vravia poľskí bratia: Do Cholery!(22.9.2009)

  • Tommy987
    *

    Márquezovu knihu som zatiaľ nečítal, ale už teraz mi je jasné, že Newell sk*rvil všetko, čo sa dalo a výsledkom jeho práce je extrémne predražená celovečerná telenovela s príííšernými hereckými výkonmi všetkých zúčastnených (áno, aj oscarový a doteraz vždy perfektný Bardem je tu vyslovene na smiech), dialógmi, ktorých kvalita osciluje medzi mantinelmi "telenovela" a "nepodarené porno", a scenárom, ktorý namiesto pracovného stola producenta mal rovno putovať do skartovačky. Gýč, nepodarok, estetický zločin, fuj! 2 / 10. P.S.: Po prečítaní výbornej Márquezovej predlohy by som najradšej aj tú jednu hviezdičku strhol...(14.3.2008)

  • nash.
    **

    Tak velký příběh, tak velká láska, a přesto ve mě osud Florentina a Ferminy nevyvolal žádné velké pohnutí. Výprava byla slušná, Bardem přesvědčivý, Giovanna Mezzogiorno krásná a adaptace poměrně věrná předloze, tak jak je možné, že dominantním pocitem byla nuda? Snad to bylo tou přepálenou délkou, snad lhostejností s níž Newell příběh velké nešťastné lásky předkládá, snad podivně strnulými hereckými výkony. Možná jsem měl raději sáhnout do knihovny pro Marquézovu knihu.(10.5.2011)

  • Vančura
    ***

    Zhlédnuto bezprostředně do dočtení Márquezovy stejnojmenné literární předlohy. V souvislosti s nedávným úmrtím velkého Márqueze jsem se rozhodl si od něho něco na jeho počest přečíst, a moje ruka padla právě na Lásku za časů cholery. Na této knize asi nejvíc oceňuji vystižení více podob lásky a působivý popis stárnutí hlavní postavy a jeho postupující tělesné sešlosti (obé je ve filmu jen letmo naznačeno - zatímco Javier Bardem dostal alespoň působivá šedivá fousiska, stařecké brejličky a plešatou paruku, Giovanna Mezzogiorno vypadá až na bílé vlasy a pár vrásek kolem očí pořád stejně jako ve svých 20 letech). Jinak je to ale v podstatě lepší červená knihovna, která má k nejvyšším literárním metám docela daleko - za sebe nemám problém napsat, že Márqueze v oblibě zrovna dvakrát nemám, několik jeho knih jsem odložil rozečtených, a svůj umělecký vrchol v románu Sto roků samoty z r. 1967 podle mě už nikdy nepřekonal. Láska za časů cholery je o 18 let mladší, a je to jistě dost osobní text, do něhož dal autor mnoho ze svých životních zkušeností. Přesto jsem se stále při čtení nemohl ubránit pocitu, že mi tam něco prostě nehraje a že to není úplně můj literární cup of tea. V podstatě totéž bych mohl říct i o tomto filmu, který na jednu stranu považuji sice za velmi dobrou adaptaci předlohy (osobně bych neměl problém dát tomuto filmu i 4 hvězdy, kdyby byl natočený ve španělštině a nebyl zprasený tou Shakirou), ale jako samostatný film příliš neobstojí. Od toho se odvíjí i kritika - tomuto snímku lze v podstatě vyčítat téměř to samé, co jeho předloze, ať už je to přehnaná melodramatičnost, nadsázka, vypjatá emocionálnost, kýčovité exotické lokace, apod. Únavná je i dlouhá stopáž, nevýrazná hudba a jakýsi laciný nízkorozpočtový televizní look, jakým celý film působí - místy je film v podstatě k nerozeznání od nějaké přiblblé latinskoamerické telenovely. Na druhou stranu se mi úplně nechce smést tenhle film jen tak lehko ze stolu, protože má podle mě i celou řadu kvalit - hereckými výkony počínaje (vynikající herecká kreace Javiera Bardema) a třeba krásnou kamerou konče. Z předlohy bylo pochopitelně vypuštěno nemálo látky, ale jinak to ani být nemůže, a osobně jsem byl právě dosti zvědavý na srovnání filmu s jeho románovou předlohou, z něhož nakonec film nevyšel vůbec tak špatně. Celkově si myslím, že hlavní problém tohoto filmu tkví v následujícím paradoxu: neměli by ho vidět lidé, kteří předlohu nečetli, protože bez obeznámenosti s ní nelze docenit specifickou poetiku tohoto filmu, a neměli by ho vidět ale ani ti, kdo román četli, protože budou nutně zklamáni - případy, kdy se filmová adaptace alespoň vyrovnala své předloze (nedejbože aby ji překonala), jsou velmi vzácné, a zde je tomu nejinak. Za sebe tak nemám problém napsat, že mi tento film přijde nejenom nepříliš zdařilý, ale v podstatě i zbytečný - k předloze nepřidává vůbec nic, pouze ji logicky redukuje, aby se převedla do filmové řeči. Za mě slabší tři hvězdy.(8.5.2014)

  • Ilicka
    *

    Nemůžu říct, že bych Marquézovu předlohu přečetla jedním dechem, ale magično a osudovost na mě dýchaly z každé její stránky. Bohužel Marquéz souhlasil, aby se dané látky ujal brit, který se v poslední době potácí v tvůrčí krizi. Z filmu nejde cítit vůbec nic, leda tak odpor k Florentinu Arizovi a jeho avantýrám, protože žádná z jeho milenek nemá prostor ukázat se taková, jaká je.Casting se a/ nepovedl, b/ tuny makeupu příliš nenapomáhají realističnosti. Film z Kolumbijského prostředí v angličtině? Proč ne? Ale proč musí postavy užívat děsivý španělský přízvuk, psát v angličtině, přičemž některé místní nápisy jsou španělsky. Taková schizofrenie se jen tak nevidí. Naprosto se vytratila ohnivost předlohy a byla nahrazena unylostí. Především Fermina je nejen ošklivá, ale absolutně nijaká, nechápu, že by ji někdo dokázal milovat 53 let. Navrhuju remake, pod vedením někoho z mexické trojky Cuarón, Iňárritu, del Toro. Každý z nich by do tohoto filmu dal víc vášně a života, což by dokázal i režisér Esmeraldy, ale o tom už jiná.(19.1.2010)

  • Sofia
    ***

    Drze si tu dovolím tvrdit, že ti přítomní, kteří se tady ohánějí argumentem, že Newellova adaptace totálně zprznila Marquezovu předlohu, dotyčnou knížku ani nečetli. Podle mě film věrně předlohu následoval (i nějaký ten filmový magický realismus by se tu našel...). To, co se zdálo ve filmu kýčovité a trapné, působilo tak i v knize. Film se mi jako celek líbil, kriticky hodnotím přehnanou délku a výběr hlavní představitelky – krásou ani hereckým uměním rozhodně neoplývala. Chválím soundtrack, který si asi pořídím (kdo by se hodil pro film odehrávající se v Kolumbii podle klasiky kolumbijské literatury víc než Shakira?).(6.3.2008)

  • Flakotaso
    ***

    Po tom, co jsem si tady přečetl komentáře a recenze hodnotící dvěma hvězdami a níže, čekal jsem opravdu filmovou verzi Esmeraldy. Kupodivu to ZAS AŽ TAK ŠPATNÉ nebylo. Ano, je to celé hrozně naivní a scénář nedomyšlený, ale na film se aspon díky slušné kameře pěkným barvám dobře kouká. Fermina nebyla žádná krasavice, ale Bardema mám rád. 2 a půl hvězdy.(12.7.2009)

  • honajz
    *

    Další pokus zadaptovat pro film mystickou hru se slovy spisovatele Gabriela Garcíi Marquéze. A opět pokus rozpačitý, neb kouzlo mystiky jen tak filmově zprostředkovat nejde. Když se vezmou Marquézovy knihy (ty, jimiž se proslavil, nikoliv sběr ne již tak povedených novel a delších povídek) z hlediska děje, jsou jím buď přeplácané (Sto roků samoty), nebo chudičké (Láska za časů cholery, Kronika předem ohlášené smrti). Pokud chce někdo adaptovat jeho dílo pro film, musí totiž zachovat to nejpodstatnější, co je knihám vlastní - mystickou atmosféru, kdy mrtví rozprávějí se živými, kdy lidská jatka dostanou poetický název a patří ke sledu různých světových příčin a náhod, kdy se hraje se slovy, významy a symbolikou. Tak trochu se to povedlo ve filmové adaptaci Kroniky ohlášené smrti z roku 1987, Francesco Rosi má totiž podobné smýšlení i vize. A proto je také nutné říci, že se tato nová adaptace Lásky za časů cholery nepovedla. Inscenačně je nudná, působí jako TV film, chybí tomu větší výprava, hra s barvou, charakteristikou místa apod. Chybí ono mystické podhoubí a v podstatě jde právě jen o ten převyprávěný děj. A ten je vskutku banální - jednu ženu milují dva muži a ten jeden je ochoten čekat na ženu i za práh stáří. Obávám se, že režisér Mike Newell to vzal jako nějakou bokovku tenhle film a herci Benjamin Bratt, Javier Bardem a Giovanna Mezzogiorno jako zkoušku masek, protože některé z nich, kdy mají představovat staříky a stařenku, jsou vyloženě směšné. Jako bonus zde najdeme jen fotogalerii (3:42) a nutno ještě podotknout, že zatímco v zahraničí má obraz formát 2,35:1, české vydání 1,85:1.(28.12.2014)

  • claudel
    ***

    Pěkný, romantický, legendární příběh, ale neúměrně rozvleklý, rozplizlý a místy nudící stejně ukrutně jako knižní předloha.(21.12.2010)

  • kikuka
    **

    ..Newell asi už fakt zabudol, čo je to práca s hercom..po odfláknutí HP4 predviedol, ako možno nechať hercov 140 minút premávať sa a tváriť sa neviditeľne pod vrstvami make-upu, ktorý by stačil ma komplet seriál Dallas..film tak trochu stavia na hlavu marquézovskú pointu, kedy z absurdného vyjde prirodzené..celý film je v konečnom dôsledku absurdný a patetický, ale akosi nesprávne a nudne a trápne.. hnacím motorom mala byť vášeň a láska a celé to malo byť pudové a povyšujúce pudy na vznešené city a tak dokola a nakoniec to bolo prázdne a duté, ale rozhodne nie pekné.. 3/10 //PSEMA: smutné je, že hudba nie je to najhoršie..(11.3.2008)

  • snoopik
    **

    divnej šáhlej film o lásce a o sexu... ztráta času(28.1.2009)

  • zipper111
    **

    Po tom co jsme si přečetl spoustu negativních komentářů zde, jsem se na filmu snažil najít co nejvíce pozitv, ale bohůžel, jednou zase musím dát za pravdu uživatelům csfd, ono je to do doopravdy mizerné. I když zde hraje spusta známých a dobrých herců jsou herecké výkonu všech velmi plytké, jako by ani sami nevěřili tomu, co hrají. Scénář tu velmi dobře vystihl POMO takže ho nebudu dál rozebírat... No o maskách a kostýmech ani nemluvě, ryze odfláklý film.(9.2.2010)

  • blackrain
    ***

    Osudová láska je jen jedna, i když je nenaplněná. Díru ve vašem srdci nezaplácne ani šestsetdvacetdva jiných, protože ti ostatní jsou jen slabou náplastí. Na osudovou lásku se nedá zapomenout. Javier Bardem má charisma na rozdávání a nikdy svou lásku nepřestal milovat. Měl stovky žen, ale stále nepřestal myslet na tu jedinou, která mu zlomila srdce. Život nezná hranic a je takovým, jaký si ho člověk udělá. Přirovnávat film k telenovelám nebudu, protože tady se pořád něco dělo, sice velmi pozvolna, ale dělo. U telenovel stačí nevidět pár dílů a nic vám neuteče. Tady by vám utekl celý příběh. Písně, které doplňovaly film, nazpívala Shakira.(13.7.2009)

  • Skip
    ****

    Tolik ošklivých komentářů na tento film, a přitom byla ta úžasná Márquezova kniha převedena do filmu dost zdařile. Četl jsem ji několikrát, některé dialogy byly přímo z knihy, takže jsem přesně věděl nebo tušil, co právě která postava řekne. Typy herců hodně odpovídaly mým představám při čtení, snad jen Ferminu jsem si ve stáří představoval poněkud fortelnější. Trapná romantika, telenovelovost? Kroutím jen hlavou, ale respektuji názory ostatních. Pro mě to byl film, který nijak neznehodnocuje literární předlohu, a snad proto, jak ji mám hodně pod kůží, jsem se dokázal dívat a prožívat, cítit to, co film nedokáže ukázat, ale co je přesně popsáno v knize. Spojením obou vzniká krásný zážitek.(28.3.2011)

  • kalap
    ***

    Ježiš,Mária,Jozef všetkých troch musím spomenuť ved to vôbec nebolo až take odpadové ved ten chlapík čakaním na svoju lásku pretiahne asi 650 žien , čo si myslím, že je oveľa zdravšie a príjemnejšie ako by mal chodiť zhulený,alebo ožratý.A nakoniec sa v 70. rokoch dočká a pretiahne s láskou tu prvú pravú, jasné,že už tam nieje ta mladická iskrá skôr je to už len takové ocicmávání než poriadné milování, ale vždy lepšie niečo, ako vôbec nič.Ta plano som napísal ? Ja dávam tri hviezdičky aj kuštik , že to všetko zvládol bez viagry.(13.11.2008)

  • italka63
    ***

    Předlohu jsem nečetla a jistě by se daly vytknout nedostatky filmu.Pokud je pominu, romanci pod nimi určitě najdu, protože život uštědří každému kopanec, ale láska k někomu, co nevyslyšená vydrží přes padesát let....a pro ty Bardemovy hnědé oči......(2.2.2013)

  • PAGE
    **

    Bohužel musím se přiklonit k většině, skvělá předloha plná vášní a temperamentu a naproti tomu film, který ve mě nezanechal nic. Prázdný popis lásky, jednoho muže, která došla naplnění po 53 letech, co Márquezova kniha vystihla výtečně tak to tento film absolutně nevyjádřil. Jen si vzpomeňte na Vyhoďme ho z kola ven, Kena Keseye a Formanův Přelet nad kukaččím hnízdem, alespoň tedy já si dodnes netroufnu tvrdit zdali je lepší román či film u tohoto filmu vím naprosto jistě, že kniha je nesrovnatelně lepší.(30.7.2008)

  • kaylin
    **

    Nemůžu si pomoct, ale pokud je předloha tak uznávána - a já ji nečetl - jaksi se při zpracování ta velikost ztratila. Člověk z toho cítí ta témata, hlavně to téma lásky a co vlastně láska je, ale podáno je to tak nějak banálně, že to diváka nemá čím okouzlit. Snad jen tou přirozeností, jak jsou zde jednotlivé scény zobrazovány. Nemáte ale ani pocit silné lásky nebo vášně. Ve své lásce a emotivnosti je snímek vlastně celkem sterilní. Někdy by klasika měla zůstat klasikou v knižní podobě.(4.3.2014)

  • Rafik
    **

    zisk v čr : $81,216 návštěvnost : ?(8.6.2008)

  • HappySmile
    *

    Natočit film podle knihy, kde převažuje forma nad obsahem a příběh je tudíž až na druhém místě, je vždycky těžké a skoro nikdy z toho nevzejde žádná velká sláva, což bych rozhodně nedávala tak úplně za vinu režisérovi. Zfilmovat Marquézův magický realismus musel být opravdu oříšek, ale tohle bylo teda fakt moc... Ta stopáž filmu byla přímo nesnesitelná. Film byl nezáživný, nevynikal hereckými výkony, ani pěknými kostými, prostě na něm nabylo nic zajímavého a člověk se po půl hodině modlil, ať už to proboha skončí. Myslím, že film o lásce rozdělené osudem na 50 let, by se dal natočit lépe - ať už romantičtěji nebo dramatičtěji - a ještě by se vlezl tak maximálně do 90 minut a všichni by byli spokojení.(10.2.2009)

  • Dannysek4U
    ***

    Kdyz si odmyslite, ze by to melo mit neco spolecnyho se jmenem Marquez, dost udesny, az smesny masky, na hlavu postavenej scenar, ze zacatku neuveritelne spatny herce (bijte Leguizama), humor, kterej sice potesi, ale jinak tu nema uplne moc co delat, dost podivnou rezii a naopak si primyslite na platne Shakiru a ocenite krasu Mezzogiorno, tak to docela jde. ALe jinak slovo telenovela je tu az nebezpecne na miste. P.S. - A ta anglictina se spanelskym prizvukem, to je taky radost :o((15.1.2008)

  • gabin(a)
    ***

    Chcete-li zfilmovat román od Garcíi Marqueze, NEMŮŽETE jít jen po ději. Pak zůstane tohle. Hlavní půvab a neskutečná síla jeho děl totiž spočívá ne v tom CO vypráví, ale JAK. U Kroniky ohlášené smrti se ještě dá s dějem popasovat a krátkou novelu filmovým zpracováním nezabít, ale tady se to bohužel nepovedlo. I když...mohlo to být horší, bála jsem se, že se v touze po atraktivitě bude film vyžívat především v milostných eskapádách Florentina Arizy. Takže pouhé převyprávění děje z tohoto hlediska ještě beru na milost. Možná kdyby nebyla představitelka hlavní role tak toporná, kožená, prázdná, hloupá, nemožná, prostě tragická, mohlo to být o kapánek lepší. Na mnohovrstevnaté pojednání o všech možných podobách lásky od rodičovské, přes vášnivou, vypočítavou, vytrvalou, ze soucitu, ze zvyku, včetně tolik diskutovaného možného přátelství mezi mužem a ženou (postava představující tuto část byla filmem zcela nepochopitelně vynechána) prostě veškerou, tak jak se ji Márquezovi podařilo v knížce bravurně zachytit tenhle naprosto průměrný film nemá ani náhodou. Možná by to svedli István Szabó, Terence Malick, Giuseppe Tornatore nebo kdysi Fellini, Bertolucci či Minghella.(1.11.2011)

  • danecek24

    65. Zlatý Glóbus za rok 2007 - nominace (1) - Nejlepší filmová píseň - "Despedida" - Hudba a text Antonio Pinto & Shakira, text Shakira(4.12.2008)

  • SeanLSD
    **

    http://www.nekultura.cz/film-recenze/laska-za-casu-cholery.html(17.1.2008)

  • Charlizee
    ***

    Po Goyových přízracích jsem doufala, že už nikdy Javiera Bardema neuslyším ve filmu mluvit anglicky... Chyba lávky. V Choleře má ale aspoň tu výhodu, že stejně jako on mluví většina herců, a proto jeho projev nijak zvlášť nevybočuje. Nic to ale nemění na absurditě Newellovy volby, kdy běžným dorozumívacím jazykem v Kolumbii je (špatná) angličtina. Ta stejně jako se bije s prostředím, bije se i s Marquézovým magickým realismem. Bardemova postava je plochá a nedivím se Fermině, že si vybrala zajímavějšího Bratta:-) Předěl mezi mladým a starším Florentinem, kdy se na plátně zničehonic objeví Bardem je přinejmenším překvapivý a divák si na jeho přítomnost musí nějakou tu chvilku zvykat. Co se týče Ferminy - zase taková krasavice to není a stárnutí jí prostě nemůžete uvěřit (i když se maskéři jistě činili). Uvěřitelný je pouze její hlas, který se postupně prohloubí. Další nedokonalosti vypisovat nebudu, přečtěte si ostatní komentáře:-) K závěru jen musím podotknout, že i přes tu spoustu chyb jsem se v kině nenudila, jak píší ostatní. Příběh mě zaujal (ne ten, který vypráví scénář, ale ten, který věřím že Marquéz napsal) a dohnal mě k tomu, že po knize v brzké době sáhnu... A pokud to stejně udělá více lidí, je to pro pana autora jistě jen dobře:-)(27.1.2008)

  • Martin741
    odpad!

    Nudne, plane, dlhe umorne, len sa zvani o hovne, nema to dejovu liniu, film ma odporne kulisy a priserne dialogy a je to bez akcie a bez jedineho strhujucejsieho momentu - proste opat nieco pre vystudovane filmove teoretiky -elitary a miestne rozumbradicke entity : 5 %(15.12.2018)

  • sahe
    **

    Takže.... asi bych začla tím, že čeho jsem si tam hlavně všimla, jsou strašné masky... hercí se sice tak nějak naučili pohybovat jako stařící, ale ta vizáž k tomu? Noo nic... a pak, když nemohl mít svou jedinou lásku, jedinou ženu, co chtěl, tak "objel" přes 600 žen... úžasný jako.... noo něco málo tam asi je, ale zas tak kvalitní to opravdu není....(18.7.2009)

  • theeneed
    *

    Nápad zfilmovat Márqueze se mi zdál už od počátku pofidérní a nespravil to ani Bardem. A proč nutili všechny ty roztomilé Španěly mluvit anglicky, to taky nechápu.(12.11.2009)

  • lennyd
    **

    Již od okamžiku, kdy Florentino Ariza (Javier Bardem) poprvé uzří krásnou Ferminu (Giovanna Mezzogiorno) ví, že toto je jeho osudová láska. Bohužel osud (a hlavně Ferminin otec) mladé lásce nepřeje, a Fermina se nakonec vdává za místního bohatého lékaře. Ale osud se nedá ošálit, a ani dlouhé Ferminino manželství, a ani Florentova touha po ženách (o kterých si pečlivě vede zápisky) nezabrání tomu, aby se po padesáti letech znovu sešli ... Originální předlohu jsem nečetl, ale po zkušenosti s jinou Marquezovou knihou si dovedu představit, že bude stejně dlouhá (rozuměj nudná), jako tento film. Sice se na film docela dobře dívá - exteriéry jsou velmi hezky natočeny, po herecké stránce bych asi také námitky neměl (docela se mi líbilo stárnutí obou hlavních představitelů), ale to nic nemění na tom, že kdyby byl film o hodinu kratší, vůbec ničemu by to neuškodilo (ba právě naopak). ..(2.1.2012)

  • VittaBella
    odpad!

    Zneuctění mého oblíbeného spisovatele!!! Jak jen jste mohli něco takového geniálnímu Márquezovi udělat? Divím se, že z toho nedostal infarkt...(14.2.2010)

  • Timak
    **

    a k čemu to vlastně bylo?(7.4.2011)

  • svobik
    *

    Aby někdo vypustil něco takovýho na svět, musí mít setsakramensky velký koule. A až tohle Marquez uvidí, zemře. Zajímalo by mě 1) kdo ten film pomohl natočit, 2) kdo ho vybral pro školní představení a za 3) komu se to proboha mohlo líbit? 2/10 a upřímně se velmi bojím Prince z Persie.(17.10.2008)

  • Philoun1
    **

    Je to prostě hroznej doják a slovo hroznej tady má dva významy tak si to přeberte.(19.8.2009)

  • greetchen
    **

    Dostat literární "magický realismus" na filmové plátno se v tomto případě moc nepovedlo. Márquez věděl, proč nabídce na zfilmování své knihy tak dlouho odolával... Těšila jsem se Javiera Bardema a Benjamina Bratta v souboji o srdce jediné ženy, ale tohle téma se v tom filmu jaksi ztrácí. Detailní výčet sexuálních eskapád byl asi pro tvůrce důležitější...(23.5.2010)

  • Rousse
    *

    Předlohu jsem četla, ale nedočetla - prostě mě to nechytlo. Tak jsem si řekla, že tohle kulturní Áčko napravím a aspoň zhlédnu film. No - nebýt Javiera Bardema, který je mi hodně sympatický, tak bych to nedodívala ani do konce. A když jsem to do konce dodívala, ve výsledku ve mě tahle Láska ani žádnou stopu nezanechala.(13.9.2013)

  • insurgentes
    *

    Čekal jsem tady hodnocení alespoň 86%, už kvůli Bardemovi, jehož nahnilé charizma hýbe světem (ve skutečnosti právě on byl pro mne tím, co sledovatelnost tohoto díla limitně přibližuje nule). Mám spoustu výhrad: už samotná Marquezova předloha je dost pochybná, mělo se to spíš jmenovat "Zamilovanost a šukačka za časů cholery", protože s láskou to nemá nic společného. Dále je zde celá řada rušivých vlivů: Film z latinského prostředí, kde všechny ruchy a hudba jsou španělsky, je namluvený anglicky, a to včetně psaných textů (šťávou na podbřišku). Jediný odkaz na vrcholné dílo latinské literatury je tady v tom, že postavy mluví s nesnesitelným rádoby latino přízvukem. Dále maskéři. Jednotlivé postavy vypadají v různých fázích filmu dost nesourodě, třeba až o 30-40 let od sebe (ačkoliv původně startovaly na stejné věkové čáře). Ono se to pak na konci sice spojí, teda až na osobu Ferminy, která i v sedmdesáti má krk jak dvacítka, že i Helenka Vondráčková bledne závistí. Přitom když hraje šestnáctiletou, vypadá na čtyřicet, kolik jí ve skutečnosti je. Celkově se jedná o nudný film.(14.4.2014)

  • blackJag
    **

    Předlohu jsem nečetl, ale věřím těm, kteří říkají, že film se jí ani minimálně nevyrovnal. To je ostatně vždy složité... Ze začátku mi to přišlo jako velkoryse pojatá celovečerní verze nějaké telenovely a také proměna z mladého Florentina v robustní Bardenovu postavu nabyla moc šťastná. Celá tato část je nepříjemně afektovaná a srdceryvně blábolivá, zbytek filmu už je o něco zajímavější, o moc to ale není. Bardenův Florentino ošuká na co narazí, vše si poctivě zapisuje a vám ani nestačí dojít, že je všechno nějak neživotně zdlouhavé. Závěrečná fáze filmu s nepříliš přesvědčivou etudou stařeckého sexu vás pravděpodobně uvrhne do pochybností, jak by asi v té době opravdu vypadala 70letá stařenka. Jedno je ale jisté - tak jak si ji představují tvůrci určitě ne (pro potřeby filmu ale asi nebylo jiného zbytí - vypadat stařenka opravdověji, nevím, jestli bych si nezakrýval oči, takto jsem se jen uchechtl). 40%(28.4.2008)

  • klima777
    *

    Pořád je to takové "jo, nebo... nebo..." a magický realismus nikde. Tedy pod nánosem laciného balastu něco málo nejspíš zbylo. Skutečně málo. IMHO velmi nepovedený počin. Filmová Láska za časů cholery je prapodivná změť. Předstírá velké city a pravdu o životě, smrti a hlavně posedlosti; touží šokovat na 69 způsobů, ale je suchopárná a nechtěně směšná. Škoda. Někdy je jaksi ku prospěchu věci zachovat si určitou dávku profesionálního odstupu (pan režisér, scénárista atd.); co se týká protagonistů, platí bezpočtukrát omleté pravidlo, že je lepší charaktery "nepřehrávat". Věřím, že výsledek mohl být daleko kvalitnější. Inu, nestalo se. Svět se nezboří... P.S. Knihu jsem četla se zalíbením. Tam, kde roní temné slzy podivínství, film nasazuje masku nedůveryhodnosti a trapnosti.(3.4.2011)

  • Pavlík
    **

    08. 01. 2012 (7.); pochybný způsob věrné lásky(10.1.2012)

  • Jezinka
    **

    Druhá hvězdička je za to , že jsem vydržela do konce. Především bych chtěla říci, že tento film nemá z mého pohledu s romantikou naprosto nic společného. Možná si ji tak představují pánové, ale milovat jednu a být svým způsobem bezohledný k ostatním ženám, není nic charakterního a už vůbec ne romantického (tedy krom neštěstí duše). Navíc mne hlavní hrdina dost odpuzoval a to nejen chováním. Předlohu neznám, ale možná nám tvůrci chtěli ukázat pravdu přísloví "Kdo si počká ten se dočká", ale kvůli tomu snad není třeba marnit víc jak dvě hodiny.(22.1.2011)

  • Kacounek
    ***

    Jako knížka - vtipem a kouzlem naplňující svět - filmové zpracování není. Navíc postava Ariza se mi jevila téměř slizká.(3.7.2012)

  • Witta
    ***

    Kniha je vyrazne lepsi, ve filmu mi moc nesedl casting, coz muze byt muj subjektivni problem, jelikoz jsem si postavy predstavoval jinak. Ale spis jsem nechapal promenu Florentina Arizi, ktereho z niceho nic po pul hodine filmu zacal hrat Javier Bardem. Ferminu Urbino oproti tomu hrala cely film tataz herecka. Dale pak otec Ferminy, ktereho hral John Leguizamo, vypadal, ze je maximalne o pet let starsi nez jeho dcera. No nevim, davam tri hvezdy, coz je spise oceneni kvalit knihy, nez filmu.(11.4.2011)

  • tterez
    *

    Telenovela hadr! Dlouhý a neskutečný blábol o utrpení, které přináší láska. Z čeho jsem ale vážně nemohla byly občasné hysterické výlevy, které herci předváděli. A jak na tenhle film mohl kývnout Javier, to nechápu..(28.3.2012)

  • fredisek
    *

    Film neadaptoval knihu, ale adaptoval příběh. Ten sám o sobě dokonalý není, skvělý je styl, jakým García Márquez psal. Film je nudně neodvážný, zpracovává příběh, ale ne symboly, narážky, jednotlivé motivy. I Márquezův sarkasmus se tu vytrácí, natož pak jeho dramatičnost. Taková kniha, jako je Láska za časů cholery, by si zasloužila pořádné velkolepé zpracování. Víc západů slunce nad karibským pobřežím, víc krve, víc sexu, víc tmy v kontrastu s výraznými barvami. Předloha nabízí vodítek spoustu. Obsazení herců mě dost překvapilo, Juvenal Urbino tu vypadá jako sňatkový podvodník na jihoamerický způsob, proč?! Vždyť je to jeden z nejváženějších občanů. Proč mi přišlo, že většina herců neuměla hrát a proč mi přišlo, že maskér svojí práci pekelně odflákl? Motivace postav navíc ve filmu působí jako rozmary. Někde bylo potřeba na emocích ubrat, jinde zase přidat (a to o dost). Jedna z nejhorších adaptací, kterou jsem kdy viděl.(11.6.2014)

  • Svihadlo
    **

    Myslím že snad největší chybu, kterou jsem mohla udělat je to, že jsem se na ten film podívala dřív, než jsem stihla přečíst knihu. Jediný co mi z toho "zážitku" zůstalo je bolehlav. Nehodlám si tu stežovat na nějaké pochybné masky nebo nevim na co (pochybné to bylo celé). Řeknu jen jedinou věc. Komu se líbila ta kniha, tak ať si vystačí s bohatým literárním zážitkem. Ten filmový, ať si raději nechá ujít.(19.1.2008)

  • sona123
    ***

    Bože, proč to bylo tak dlouhý? Abychom aspoň krapet poznali, jaké to bylo čekat 51 let na ženu svých snů? Bardem byl úžasně patetický, Giovanna hrála pěknou mrchu (asi proto po ní tolik toužil...), cholera tu byla v hlavní roli nevím proč, aby se film odlišil od jiných svého druhu? A co to potřebovalo místo toho? Pořádné nůžky. Ale pořádné!(4.4.2010)

  • Florfila
    *

    Tu kniha se mi líbila. Ten film se mi nelíbil. Ač mám ráda Javiera Bardema a jeho herecký výkony, tentokrát jsem jen kroutila hlavou... Vlastně to bylo celé postavené na halvu. Ani nedokážu říci, co přesně mě tak odpuzovalo, protože příběh byl stejný jako v knize a myslím, že se nijak neodchýlil. Ale vystupování hlavních postav, necelistvost snímku a celkový opar kýčovitosti.... No fuj...(21.11.2013)

  • dosig
    **

    Některé knihy by měly zůstat nezfilmovány..(16.3.2011)

  • Marina111
    ***

    Čo ako ma to zlostí a štve, ja tomu "originál" magického realizmu neviem prísť na chuť. A pravdepodobnou príčinou bude zrejme Láska v čase cholery. Už knižná predloha mi poriadne nadvihla obočie, no tento film môj údiv znásobil ešte viac. V tom rozporuplnom slova zmysle. A naozaj si netrúfam povedať, či príčinou bude práve Márquezova predloha, alebo to, čo z nej Mike Newell "vyčaril". Každopádne, dva razy si rozmyslím, či som pripravená spoznať Sto rokov samoty ...(18.4.2012)

  • Merkin
    ***

    Převést Marquéze na plátno je těžký oříšek a osobně si myslím, že třeba del Toro by to dokázal lépe. Newell totiž z magického realismu, kde se dokonale proplétají všechny možné roviny od politiky přes rodinné poměry a opravdový svět zároveň s tím snovým, udělal pouhopouhou honičku za probdělou nocí. Florentino Ariza si ještě celkem zachoval i svou romantickou tvář, nicméně ostatní postavy přes veškerý potenciál v sobě skrytý nakonec působily jako nedomrlé atrapy živých bytostí včas odstraněné, aby nepřekážely milencům v cestě. Nejhůře pak dopadl doktor Urbina, jehož úloha byla okleštěna na stejně směšnou jako pak působila i jeho smrt. O Fermině nemohu říct už vůbec nic, jelikož kromě posledních pěti minut buď mlčela, nebo nejednala sama za sebe. Nebýt půvabné přírody, slušné hudby (mimochodem cholera tady zas tak velkou roli nehrála) a pěkně podaných místních zvyků, hodnotila bych snímek ještě níže.(5.7.2012)

  • jane1106
    odpad!

    Tenhle Florentino Ariza v kreaci Javiera Bardema je snad jedním z nejslizčích, netrapnějších, nejmimóznějších hereckých výkonů, co jsem kdy měla tu smůlu spatřit. Nebo je ta postava v Marquézově románu taky tak patologická a nechutná? Místy to vypadalo, jako když si Bardem už ladil formu na Antona Chigurgha. Když už vobšourník, tak aspoň jako Casanova a ne s pohledem sériového vraha. Romantiky v sobě neměl teda vážně ani špetku. Malinu by zasloužil! O dalších neduhách tohoto shitu pomlčím, jednak musí být zřejmé snad každému alespoň trochu vkusnému divákovi a jednak už se zde o nich jistě rozepsali ostatní... Takže tak.(28.5.2011)

  • PetiteEdith
    ***

    Škoda, že se na první pohled nadějně vypadajícímu ztvárnění nepovedlo ani zdaleka přiblížit knižní předloze. Zamotané, nepřehledné a nudné.(16.10.2011)

  • MartinX.
    ****

    Srovnávat tento film s telenovelou je naprosté nepochopení. Tím nechci omlouvat některé slabiny režie.(2.2.2008)

  • jasanka
    *

    Knihu jsem sice nečetla, ale při sledování filmu jsem si neustále říkala, že tohle je přesně ten typ děje a atmosféry, který vynikne mnohem lépe v knize, než na filmovém plátně. Film se opravdu moc nevyvedl.(3.1.2012)

  • Fridecka
    ***

    Mrzí mne, že nemám přečtenou předlohu, abych mohla zasvěceně kritizovat jako většina uživatelů zde. Magii film rozhodně postrádá, ale jaké utrpení! Na film se rozhodně dívat dá, jen příběh je svérazný a herecké výkony průměrné. Bohužel ne každý pochopí, že pan Florentino Ariza , který pro svou lásku zůstal dlouho panicem, po jejím odmítnutí takřka prosouložil život, aby se k ní na stará kolena zase vrátil stále plný horoucí lásky. To je velmi těžko uvěřitelné, to snad snese jen kniha a ve filmu to vypadá asi takto. Zase jeden důvod, proč si přečíst knižní předlohu, předčí filmové zpracování?.. Marně pátrám po romantickém momentu, je tam taková romantika, která si na ni jen hraje. Nadšená jsem však z hudby, je krásná, tam romantiku poznávám.(15.7.2012)

  • Soul
    **

    2*, ale bylo to jen o (za) prsa:-)) Jinak ztráta času a z poměrně zajímavé látky je těžko uvěřitelný paskvil.(13.7.2009)

  • bolf!k
    *

    Masky mě vážně pobavily. To bylo asi tak všechno. 10%(29.10.2009)

  • Acrobat
    odpad!

    necitlivy k divakovi ktori si chcel uzit trocha citu.(19.12.2009)

  • levente
    odpad!

    Naprosté, bezuzdné zprznění předlohy. A to tomu filmu ještě lichotím. Nerozumím. Jeden z nejlepších románů magického realismu, kde navzdory tématu věčné lásky je více realismu, než magična. A taková nepěknost...(26.12.2009)

  • KuZd
    odpad!

    tak nepovedenej a trapnej film jsem dlouho nevidela.(29.12.2009)

  • vtelenie
    **

    35% - no, mohol to byt dobry film, keby to nereziroval Newell. Tomu filmu ( okrem masiek, ktore su skutocne priserne) po materialno-technickej stranke vlastne nic nechyba, ale napriek tomu je to tak strasne zle namiesane (co je jednoznacne chyba rezisera), ze sa pozeranie tohto filmu stava eskalujucim utrpenim. No a k hereckym vykonom len tolko, ze dobry reziser by Bardenovi (a spol.) nemohol dovolit zo seba urobit takeho zufalca.(2.6.2010)

  • hazaba
    *

    Asi bych tenhle film neměla hodnotit, protože jsem se vydržela dívat jen cca 20 minut a pak to znuděně vypla. Nicméně i to možná o něčem svědčí... Tak aspoň jaké jsou dojmy z oněch 20 minut: Bardem jako snílek docela dobrý, jen by mě zajímalo, kde vyhrabali představitelku Ferminy, protože ta nebyla ani krásná, ani pořádně neuměla hrát... Milý byl "štěk" Lieva Shreibera.(12.2.2011)

  • depp

    Tak tento film asi vynechám. Předloha je jedna z mých nej knížek a myslel jsem že je nezfilmovatelná a jak tady čtu, tak se to potvrdilo :-( Doufám že Marquez jako Kundera po tomto zakáže filmové zpracování svých knih.(16.1.2008)

  • Jajar
    *

    Pekelná, patetická, kýčovitá, nudná, jihoamerická telenovela Mika Newella čerpající z klasiky G. G.Márqueze. Dramatické scény vyvolávající přinejlepším posměšné ušklebky, otřesný soundtrack, přehrávající John Leguizamo, nezměrně otravný Javier Bardem, spousta nahých ženských, falešné knírky a proradné kočky v největší romantické selance letošního roku. 2/10 za pěknou výpravu(23.12.2008)

  • Astrebleue
    ***

    Bezpochyby podivně působící snímek, o kterým nevím, co si myslet.Avšak nemůžu říct, že by to byl přímo odpad, od toho tu jsou jiné kousky.Trnem v oku mi bylo hned několik věcí, které, kdyby se líp vzali do opratí, vznikla by z toho celkem stravitelná romantika.Za prvé: už začátek, kdy se Florentino zamiluje do Ferminy je nudný, žádná jiskra nic.Za druhé:Fermina mi vůbec nepřišla krásná, bruneta s modrejma očima v Latinský Americe, byla mi nesympatická, zapšklá a vypadala, že neví, která bije a nic jí nedocházelo.Za třetí:Florentinovo ,,nahrazování" se ze začátku dalo snést, ale označení, že š*ká jako jeho fotr, by zkazilo i lepší filmy.To mi přišlo nejvíc rušivý, k tomu se přidává véélmi táhlý dějový spád a dopisy psané v (!!!) angličtině.(16.7.2009)

  • Rincewind
    *

    Vždyť v tom filmu se od začátku do konce prakticky nic neděje! A to je na 133 minut hodně málo...(3.4.2011)

  • bono22vox
    **

    Místo magického realismu narazíte na unylé postavy s umělými fousy.(8.2.2015)

  • Smrtholka
    *

    Bastardí parodie....(23.1.2008)

  • Šňůra
    ***

    Opravdu jen průměrná adaptace Márquezova díla, ale to bych Newellovi ještě odpustil, protože on je pouze jen průměrným režisérem. Naprosto neodpustilná však je zcela zpackaná práce maskérů, za to se stydí doufám ještě dnes.(13.7.2009)

  • fantomas19
    ***

    * Javier Bardem * G.G.Marquez * humor * Americká romantická dráma z roku 2007, ktorú režíroval Mike Newell, je adaptáciou románu Gabriela Garciu Marquéza o sile lásky v ťažkých časoch. Florentino Ariza (Javier Bardem, mladý Florentino - Unax Ugalde) sa zamiluje na celý život do Ferminy (Giovanna Mezzogiorno), ktorá sice jeho sľub večnej lásky opätuje, ale pod tlakom otca radšej na lásku zabudne a neskôr si vyberá za manžela doktora Juvenala Urbina (Benjamin Bratt). Florentino nádej na lásku Ferminy nestráca dlhé roky, upne sa na prácu a kariéru a hľad po láske tíši v náručí nespočetného množstva žien. Pohľad anglického režiséra na juhoamerickú magickú romantiku vyznel v niektorých momentoch čiernohumorne, a správna atmosféra marquézovho magického realizmu sa dala vo filme vytušiť veľmi ťažko.(13.2.2010)

  • Rami
    ***

    Tak to nakonec nebylo tak hrozné, jak je tu mnohdy psáno. Ti, kteří tvrdí, že to nemá vůbec nic společného s knihou, ji buďto vůbec nečetli a nebo vůbec nepochopili. No nic, vraťme se k filmu. Velká škoda jsou masky - staří lidé vypadají prostě moc mladě (je třeba trochu dolíčit oči a krk :-) ) - a trošku osekaný příběh, co se týče pocitové stránky (někdy důležité okamžiky doslova proletěli divákovi před očima v pár sekundách). Herci také mohli hrát trochu více emocionálněji. Chybělo tu více delších záběrů na postavy, které se jen tváří a něco cítí, proto si nemyslím, že by byl film nějak přehnaně dlouhý - právě naopak. Režie byla solidní - možná trochu svázaná předlohou s obavou z pohoršení u konzervativnějšího publika (a nebo se na ně chtěla zaměřit?). Osobně bych na režisérský post dosadil např. Julia Medema. :-) Ta lidská živočišná láska je ve filmu hodně zatlačena do pozadí a přitom je jí předloha plná. Hudba příjemně podkreslovala atmosféru a exteriéry byly možná až moc pěkné (v knize byly vylíčeny spíše jako vlhké, často špinavé a ponuré - hlavně pobřeží). Kamera byla možná až příliš "klasická" (zde bych asi přizval kameramana od filmu Libertin). Kostýmy chudiny občas připomněly latinské telenovely, ale nebylo to tak hrozné, jak by si mohl nezasvěcený čtenář představit po shlédnutí zdejších komentářů. Chce to prostě přimhouřit oči a oživit fantazii. Sečteno a podtrženo - tento film hodnotím lepšími 3 hvězdičkami.(29.8.2010)

  • Vesecký
    ***

    Dlouho jsem nechápal, proč má zpracování tohoto Márquezova přenádherného románu o věčné lásce tak slabé hodnocení. Dávám tři lepší hvězdičky, přesto důvody, které tohle slabší hodnocení mám, jsou jiné než u řady kolegů. Jistě je velmi obtížné vměstnat do dvou hodin příběh trvající přes půl století, ale to podstatné z románu v něm bylo a dokonce i dialogy odpovídaly knize, kterou jsem před pár dny dočetl. Jen to bylo trochu rozplizlé a rozkouskované do řady epizod, které ne vždy na sebe navazovaly a těm, kteří knihu nečetli, to mohlo být obtížně spojitelné. Přesto to rozhodně nebyla nějaká věc režijně nebo scénáristicky blízká ubohoučkým latinskoamerickým telenovelám. Spíš to bylo ubohoučky hollywoodské, které bilo do očí ve chvílích, kdy kolumbijský muž píše text anglicky, vlastně americky. Marquezovy knihy by měli adaptovat hispánští autoři, kterým je i prostředí Jižní Ameriky bližší. Fermjína - Giovanna Mezzogiornová - byla krásná žena, akorát neodpovídala běžné vizáži Kolumbijek, Javier Bardem pro mě byl dost obtížně stravitelný. Trapné bylo, když si tito dva relativně mladí herci měli počínat jako stařečkové, maskérská práce nebyla rozhodně prvotřídní. Ale jo, jako připomenutí dějové osnovy románu docela ucházející.(28.11.2014)

  • Arsenal83
    *

    Bardem má tvar na podobnú úchylárnu a voyeuristický štýl. Romantická rovina totálne zabitá. Latinské krásky to nezachraňovali, film je zbyočne roztiahnutý a pomerne prázdny. Pointa lásky vzbudzuje skôr hnus ako potešenie.(29.12.2015)

  • Magnezia66
    **

    Tento film má s Marquezovou knihou spoločný názov, mená postáv a synopsu. S Kolumbiou iba Shakiru. Dúfam, že Newella nenapadne režírovať Sto rokov samoty.(14.4.2009)

  • jafuska
    *

    tento film mě nudil, zvrácené sexuální orgie, nenaplněná láska, nelíbilo se mi to, bylo to celé divné rozhodně nedoporučuji, hrozný.(12.7.2009)

  • DJ Kritik
    **

    Tak trochu prázdne a rozvláčne. Na to, že to má dve hodiny sa človek nič nedozvie. Sme svedkami nenaplnenej lásky, ale nemáme potuchy čo sa vlastne deje. Myslím, že všetko úsilie vyšlo nazmar. Vtiahnutie do deja: *** Realita: * Historičnosť: * Erotika: ***(19.1.2011)

  • zdenik
    ***

    kdo někdy z Márqueze alespoň kousek četl, najde ho tam a nebude tady rozebírat příběh.. samozřejmě je to Hollywood, chybí smysl pro detail a vizuální a kýčovité zabíjí poetiku autora - přesto mě velmi zaujal Bardem, který ustojí (narozdíl od jiných postav) maskování až do velmi pokročilého věku a věříte mu..(4.1.2012)

  • viky13
    **

    Námět je samozřejmě dobrý, boužel na mě je tento film až příliž dlouhý a tím i nudný. Jaké by asi bylo číst knihu? nudné(8.2.2015)

  • Tichoza
    **

    Bardem je sice dobrej, jako vždy...ale ta španělská angličtina působí pitomě, make-up rádoby staře vypadajících protagonistů je ubohý...no a nejrychlejší a nejbezpohybovější pohlavní styk dvou osmdesátníku je jen perlička na shnilém dortu...(27.4.2009)

  • Marrianna
    *

    Když jsem četla obsah říkala jsem si, nevím jestli by mě kniha zaujala, tak alespoň zkouknu film, abych zůstala znalá světové literatury, kéž bych však bývala znalá nebyla - opět si říkám vědět všechno nemusím a přece to ze mě blbce nedělá. No nebudu opakovat co je tu několikrát řečeno např. POMO mé pocity vystihl naprosto přesně.(9.8.2010)

  • Bajislaw
    *

    Kdyby měl vzniknout žebříček nejhorších filmových adaptací nejlepších knih, umístil by se Newellův pokus o zfilmování mnohými vzývaného románu G. G. Márqueze na jedné z jeho čelních příček. Nuda, nechtěně legrační herecké výkony a namísto magického realismu spousta latexu a umělých vousů.(22.2.2014)

  • djerba
    *

    Tak takovou hrůzu už jsem hodně dlouho neviděla. Jak tady někdo trefně poznamenal, před shlédnutím spalte:-).A to je Javier Bardem můj oblíbenec. Jak je v Hlasu moře vynikající a ve Vicky, Christině, Barceloně přímo neodolatelně sexy, tak tady je tak děsně přitroublej, že se na něj nedá dívat. Doufám, že už nikdy nevezme tak příšernou roli:-).Láska, co trvá věky a přenáší i hory?A sex v důchodovém věku? Tak to si příště mileráda odpustím:-).(12.7.2009)

  • Kria
    **

    Veliké zklamání. Knižní předloha se mi moc líbila. Na často uváděný názor, že Márquez zfilmovat nejde - co Kronika ohlášené smrti?(2.2.2011)

  • leopoldina
    *

    Kniha si možná zaslouží 5 hvězdiček, já však po zhlédnutí filmu strhávám hvězdy za 1) tristní herecké výkony podobné snad jen výkonům v Růžovce (a to bohužel nezachránil ani oscarový Bardem), 2) unuděné zdlouhavé dialogy, 3) frigidní postelovou scénu na konci filmu 4) bezatmosférovou hudbu. Před odpadem chrání tento film snad jen masky a již zmíněný Javier Bardem, tomu prostě odpad dát nemohu. I když je Marguez velmi těžký pro převedení na filmové plátno, s tento materiál se mohlo zpracovat mnohem lépe.(4.1.2012)

  • Charlinka
    ****

    Nevím co mají všichni proti filmu. Jak tady někdo pode mnou zmiňuje zfilmovat Marqueze není zrovna jednoduché a já si myslím, že se to plus mínus povedlo. Jedna věc filmu opravdu dost ubírala a to sice ta angličtina jak se tady v komentářích zmiňuje zrovna Marqueze bych si v jiném jazyce než španělštině nedovolila natočit. Navíc většina hereckého obsazení jsou španělsky mluvící tak nevím proč se režisér rozhodl natočit film v angličtině. Nicméně mi to přišlo povedené i když musím se přiznat, že od Marqueze jsem zatím četla pouze Sto roků samoty.(6.1.2012)

  • Jandovka
    ****

    46% mě překvapuje. Četla jsem knihu a teď jsem (s mírným svěděním, že mi to zas zkazí pocit z dalšího vydařeného literárního díla) koukla i na film, který nemá valné pověsti a velice mě zaujal. Konec je v pravdě trochu zvláštní, ale stejný pocit jsem měla i z knihy. Za sebe musím dát 4 hvězdičky, protože Juvenal zde působí v pravdě trochu logičtěji než v knize (a pro mě i sympatičtěji), když to dám dohromady s předlohou, tak má film hlavu i patu, dobré obsazení i atmosféru. Jihoamerická angličtina je trochu mimo, ale i to promíjím. Snad si svou daň vybralo i pár decinek dobrého vína, že mě to omámilo ;-)(2.4.2013)

  • MTA
    **

    "Taková lepší telenovela." Asi takhle bych nazval tenhle zdlouhavý snímek, podle stejnomené knižní předlohy od G.G. Marqueze. Nebudu víc zabíhat do detailů, ale rozhodně to nedoporučuji. 30%(21.1.2014)

  • frog
    **

    chudák Márquez, asi -teda určitě lituje že svolil k natočení tohodle hnusu(22.1.2008)

  • gonzo
    *

    Srovnatelné tak akorát s jihoamerickými telenovelami. Jednoduchý příběh udušený pod nánosy zdlouhavého patosu. Pořád jsem jen přemýšlel, co by s námětem dokázal takový Baz Luhrmann.(30.10.2008)

  • DVCAM
    *

    Jak napsal Slasher: "Márquezův magický realismus zbaven veškeré své magie ..." Jediné pozitivum je, že si hodlám přečíst knihu, protože mi Márquezův styl učaroval a rád bych tuhle dementní adaptaci dostal z hlavy. A ty masky! Bože, ty masky to byl DĚS!(4.1.2012)

  • Hanquita
    **

    Miluji knihy Gabriela Garcíi Márqueze. Jeho jedinečný styl, jeho poetiku. To, jakou umí vyčarovat atmosféru, zatáhnout čtenáře do nekončícího monzunového deště mezi domy olezlé mechem, do karibských bažin i na rozpálené prašné cesty tetelící se sluncem. I to, s jakou samozřejmostí v jeho knihách existují jevy vpravdě magické. Vím, že říkat o velkých spisovatelích, že jejich dílo nelze zfilmovat, je už vlastně klišé. Ale v tomto případě je to skutečně pravda. Márquezovy knihy se mají číst, nikoli měnit v pohyblivé obrázky, které se snaží o trapnou doslovnost a tím zabíjejí veškeré kouzlo. Je něco jiného číst si o vše přetrvávající Florentinově lásce, která funguje stejně samozřejmě, jako když se ve "Sto rocích samoty" postavy stářím zmenšují do velikosti batolat nebo klidně žijí i po smrti. Zkrátka další verze "magické reality". A je něco jiného natočit to jako standardní romanci... A ještě navíc takhle neumětelsky. Tak takhle tedy ne, přátelé... Dvě hvězdičky pouze a jen za Javiera Bardema.(5.1.2012)

  • spotczek
    *****

    Hodnocení tohoto filmu jen dokazuje, jak nepředstavitelně velký rozdíl dlí mezi literaturou a filmem. Tvůrci se téměř úzkostlivě přidrželi předlohy – a zjevně to nefunguje. Přesto mi tak špatný nepřipadá. Právě kvůli magickému realismu předlohy, ani film není tak prvoplánový, za jaký ho považuje už samotné označení „romantický“. Hovoříme zde o postmoderním díle, které mívá dvě roviny. Ta první, příběhová, jde v magickém realismu ruku v ruce s iluzí, druhá rovina je skrytější a hlubší. Márquez tímto dílkem vyšel vstříc většinovému euroatlantickému publiku, takže kolumbijské reálie zde tvoří spíše kulisu, a kýčovitý příběh s prvky pokleslosti by pochopil i neandrtálec. Co už je složitější k zobrazení a vysvětlení, je přesný opak toho, jak se běžně na lásku díváme. Většina bere milostný cit jako něco pozitivního a libého, přitom v podstatě je to přírodní mechanismus, který nás má přinutit dělat věci absolutně nesmyslné, které nám přinesou víc starostí, smutku i trapnosti (viz základ řady scén, které pak bývají schválně přetažené). Řečeno s Márquezem, láska je cholera, na kterou se neumírá. V textu je mnohem patrnější ironie a odstup od tématu než ve filmu. Tedy z knihy mnohem lépe pochopíme například hned úvodní scénu, kdy se doktor zabije pádem ze žebříku, když tam leze za papouškem. Po všech těch letech všechno rozhýbá jeden žebřík?! O našem osudu sice rozhodují maličkosti, ale zde a pak v nesčetných dalších případech je patrná autorova vůle, která svými figurkami po libosti manipuluje, aby nám vysvětlila, že v pravé lásce nejde o tělesnost, o „dobré“ mravy a společenské konvence nebo o čas. V podstatě tím, jak zesměšňuje všechny podoby klasicky komponovaných romantických příběhů, vytváří ten nejupřímnější. To, že někdy působí nechutně, je v pořádku. Proč nás druzí milují? Hraje roli jen sex-appeal či „přetlak“? Nejsme často stejně jako Márquezovi hrdinové spíš směšní? Neměl by si člověk uvědomit, už když je mladý, že jednou zestárne, přestane být atraktivní, ale o potřebu lásky a kontaktu s blízkým člověkem nepřijde? Vsadím se, že pro většinu ani jedna z těchto otázek není tak triviální a jednoduchá ke skousnutí, jak tenhle cukrkandlový bonbonek na první pohled vypadá.(30.4.2013)

  • tata22
    ****

    No, vidím, že to všichni odepsali ale mi se to líbilo. Nevím proč, možná proto, že jsem romantik tělem a duší, dokonce jsem jim i fandil. Mám rád Javiera a hrál moc dobře. Thriller to vážně nebyl a dost se to táhlo ale na mne dýchala docela slušná atmosféra. Taky jsem už starší ročník, takže chápu, že mládež odkojená "akcí" to nemůže dát, Rambo ani Transformers to vážně nejsou ale já na ten film vzpomínám moc rád a mám za to, že si ho klidně i pustím znova :-)(7.3.2014)

  • RyxiraAmy
    ****

    Četla jsem knížku. Četla jsem knížku a na film jsem se koukla téměř okamžitě nato, takže chápu naprosto a dávám 4* ...prostě se mi to líbilo. Krásná hudba!! P. S. A srovnává-li to někdo s filmovou podobou Mandolíny kapitána Corelliho, tak TA BYLA nekoukatelná.(12.5.2016)

  • Jandecka
    **

    Primitivní utopistický výplod...(25.1.2019)

  • Nadetugy
    *

    Mike Newell nepochopil Marqueze a udělal z toho trapnou podivanou. Ztrata času se na to dívat.(19.4.2008)

  • Helgard
    ****

    Tak jsem věnoval nějakou tu minutu času na přečtení hodnocení ostatních lidí a skutečně jsem překvapen. Jestliže se dokážete odlepit od země a povznést se nad nějakou tu malinkou nerovnost linie od románu a to samozřejmě nebudu říkat od reality, i když tu dobu chápu a dokážu pochopit čekání, tak každopádně stačí na této planetě pobývat nějakých +- 30 let a zažít nějaký ten rozchod a seznámení a pokud tímto projdete musíte vidět hodnoty v tomto filmu zcela jasnými barvami. Pravděpodobnost že by se tento film mohl stát tak jak je natočen je asi tak 90% na dobu osudy a životní pouť. Takže nechápu proč někdo hledá v takovémto filmu to co tamnikdy nemělo být. Myslím že kdkoliv kdo by chtěl natočit čekání v délce 53 let musel by postupovat hodně opatrně a podobně....(11.4.2009)

  • phoebinka
    *

    Tu jednu hvězdičku dávám za to, že jsem u toho vydržela... že by to bylo kvůli tomu, že jsem u toho žehlila? Příběh hrozná nuda a jestli jsem v tom měla najít něco poetického a výpravného, tak jsem to nenašla.(27.3.2010)

  • cotti
    **

    Těch 50 let trvalo dlouho, opravdu velmi dlouho...to se režisérovi povedlo rozhodně nejvíc.(2.11.2010)

  • pelegryna
    ****

    Velmi zajímavě, ale občas nepoutavě natočený průřez životem.Velmi dobrá kamera a střih.(19.7.2011)

  • cachanell
    ****

    Řekla bych film o ničem, jen volně plyne a skoro nic se neděje. Ale najednou je konec a já zjišťuji, že mě se líbil. A tak jak se koukám, možná jediná dávám 4 hvězdičky. Pro tu volnost a plynost....(10.9.2011)

  • nataska
    *

    Knihu som čítala pred pozretím filmu. A síce som ju čítala len jediný raz, mám pocit, že viem o príbehu tisíckrát viac ako filmári, ktorý film natáčali. Hlavné postavy (najmä Fermina), v knihe premýšľala inak. Ale celkovo, klišé až gýčové herecké výkony, nevýživná kamera, priblbá španielska angličtina (radšej som si pozrela predabovanú španielsku verziu), mladý Florentino je dosť zlý herec, neviem, prečo tam nemohli dať Bardema od začiatku atď atď. Jednoducho, Marquéz je magický realista, jeho knihy sú magické. V tomto filme som nevidela ani štipku podmanivosti, vášne a magickosti... Som sklamaná, lebo by bolo zážitkom vidieť tento príbeh poriadne podchytený.(12.5.2012)

  • JARDAHONDA
    **

    Romantický příběh o vášni a životních rozhodnutích natočený podle slavné stejnojmenné knihy Gabriela Garcií Márqueze. Láska za časů cholery je napínavý a vzrušující příběh odehrávající se v Latinské Americe na přelomu 19. a 20. století. Florentino Ariza ( Javier Bardem ) se jako mladík zamiluje do nádherné Ferminy ( Giovanna Mezzogiorno ). Ta jeho lásku odmítá. Její otec jí v zápětí provdá za váženého lékaře Urbina ( Benjamin Bratt ). Florentino se s touto skutečností nesméří. Útěchu hledá v náruči stovek žen. Fermina si brzy uvědomí, že jí manželství zaručuje bezstarostný život, ale bez lásky. Její manžel Urbino reprezentuje řád a pokrok. Je systematický, cynický a jeho největším cílem je zbavit obyvatele Kolumbie devastující epidemií cholery.. Jistě zajímavý příběh, poměrně slušně ztvárněný i zahraný, ovšem težko se mi přehlíží filmový renonc, kdy hlavní hrdina přežije za mlada svou první nenaplněnou lásku. **(25.1.2013)

  • harmonikar
    ****

    Tohto filmu sa musím zastať pretože si podľa mňa vôbec nezaslúži také zlé hodnotenia aké sa objavili na CSFD.Len úplný idiot môže ohodnotiť tento film ako odpad.Mike Newell dal dokopy skvelý štáb.Krásnu hudbu k filmu zložil brazílsky skladateľ Antonio Pinto.Spolu so Shakirou zložili skladbu Despedida za ktorú boli nominovaní na Zlatý Glóbus.Dobrú prácu odviedol aj kameraman Affonso Beato,ktorý predtým spolupracoval aj s Pedrom Almodovárom.Natáčalo sa v kolumbíjskom prístavnom meste Cartagena,kde sa odohráva aj román Gabriela Gárciu Márqueza(v oficiálnom texte distribútora je jeho meno nesprávne napísané ako Gael namiesto Gabriel).Hoci sa vrománe nespomína názov mesta,predpokladá sa že sa jedná o mesto Cartagena, kde strávil Márquez svoju mladosť.Skvelé herecké výkony podávajú Javier Bardem a Giovanna Mezzogiorno.V úlohe otca Ferminy sa objavuje výborný John Leguizamo a v úlohe matky Florentina slávna brazilská herečka Fernanda Montenegro. Vo filme sa nádherne prelína humor so smútkom a melanchóliou.(12.6.2013)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace