poster

Vernisáž (TV film)

Komedie / Drama

Československo, 1990, 47 min

Režie:

Ivan Rajmont

Předloha:

Václav Havel (kniha)

Scénář:

Václav Havel (divadelní hra)
  • farmnf
    ****

    Hru jsem viděl několikrát a takových vernisáží u lidí co to se mnou mysleli dobře jsem také zažil docela dost. Kdyby uchopil režii Menzel, dopadlo by to lépe, tady to trochu skřípe. Nicméně slušná podívaná, která hodně o naší historii vypovídá. Na žádné vernisáži mě ovšem kamarádi neukázali kozy svých manželek, to je mi dodnes líto.(25.12.2011)

  • igi B.
    **

    Madona mia a kinžál do hyždí... Kolářová tuhle trošku pokryteckou Havlovu jednoaktovku svým stupidním přehráváním a deklamováním vyloženě kazí, Töpfer snaživě přicmrndává - a z ryzí >havlovštiny< se jejich přičiněním a Rajmontovou režií stává jen takové rozverně televizácké divadýlko... Ornest už to svým přirozeným herectvím vsedě (;-) přirozeně nespraví... °-/ . . . Hotové kvartýrium. Tak švajc nešvajc, hlavně, že to všichni mysleli tak porevolučně >dobře< , že... - - - P.S. Jojo, pamatuju si, jak už tenkrát jsem se nad tímhle >rajmontěním< ušklíbl. A zlatá první porevoluční adaptace "Vernisáže" brněnského divadla VáHa, uvedená hnedle v lednu 1990 v legendárním Vysokoškoláku - syrová scéna, jen stůl a sesle překryté bílými přehozy, kytka na stole - a text! Neprzněný snahou o tlačení na pilu a za každou cenu být havlovštější než autor sám. - - - P.P.S. Docela bych chtěl vidět ty "udělaný kvartýry s ksichtem" dnešní snobské a na eráru napapané čudlárny, Havlovic nevyjímaje. Nebo rači ne. Nechme toho... - - - - - (Poprvé viděno tenkrát v dobách >havlovských< , hodnocení 23.12.2011 při repete na >vykvartýrovaném prostoru< 40., komentář zde jako sedmý - 23.12.2011)(23.12.2011)

  • PatoP
    odpad!

    Toto vysielali niekedy v apríli alebo v máji 1990, a odvtedy som to nevidel. Pamätám sa na to presne, pretože som to pozeral v nemocnici a viem, že sa mi po tomto televíznom diele, alebo čo to vlastne bolo, zhoršil zdravotný stav. Je to však film, ktorý okrem trpkej pachute nič vo mne nezanechal, takže sa mi môj zdravotný stav čoskoro upravil.(17.12.2009)

  • Fifer
    ***

    Musím se smát, jak se k Havlovi vyjadřují zejména ti, kteří o jeho dramatické tvorbě nejspíš neví vůbec nic. Viz třeba gudualin. Havel se stal světově uznávaným dramatikem už v 60. letech, tudíž je naprosto hloupé tvrdit, že měl vždy status zakázaného autora, kterého Západ hrál jen proto, že byl zakázaný. V 60. letech jsme do světa posílali mraky filmů a div.her , mnozí chtěli uspět a neuspěli, Havel uspěl jak u nás, tak v zahraničí v konkurenci volného trhu a byl jedním z mála. Připomínám, že z dramatiků se to povedlo jen pár dalším lidem (např. Kohout). Vernisáž je hra dobová, dnes už nám má co říci jen ve vztahu k době, ale je to perfektní analýza prorežimních pozérů, kteří chtěli být vlastně zadobře i s disidenty- hráli to na obě strany. Je škoda, že herci tak přehrávají, Havel přece vždy tvrdil, že ačkoliv jeho hry vybízejí k laciné karikatuře, on si přeje, aby je herci hráli co nejcivilněji. Škoda, ale žádná tragédie to není, např. to kýčovité aranžmá jejich baráku je vymyšleno perfektně.(31.1.2012)

  • sportovec
    ***

    Nekritická havlománie, která Havlovi více ublížila, než prospěla si tu vybrala velmi krutou daň doslova na všech, autorem dramatu počínaje. Prokázala jedno: že socialistický realismus nemusí být jen prokomunistický. Podobných chartofilních útvarů se tehdy objevilo víc. Ke škodě věci, neboť disidentská věc si svou přiměřenou úctu nesporně zaslouží.(8.10.2009)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace