Režie:
F. Javier GutiérrezKamera:
Sharone MeirHudba:
Matthew MargesonHrají:
Matilda Anna Ingrid Lutz, Zach Roerig, Johnny Galecki, Vincent D'Onofrio, Aimee Teegarden, Lizzie Brocheré, Laura Wiggins, Bonnie Morgan, Patrick Walker (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Kruhy se odehrávají třináct let po událostech předchozího dílu. Příběh o vraždícím filmu je považován jen za hororovou historku, přesto studentku Julii zneklidní změna chování jejího přítele Holta, který prý toto video viděl. Přes jeho varování se na něj zvědavá dívka podívá. Nepochopitelný sestřih zdánlivě nesouvisejících scén korunuje telefonát, ve kterém jí neznámý hlas oznámí, že přesně za týden zemře. Protože ji v tu chvíli začnou různé děsivé události provázet doslova na každém kroku, nebere Julia varování rozhodně na lehkou váhu. Brzy jí také dojde, že jedinou naději na přežití jí může dát pochopení videa, kterým Samara, dívka ze studny, vyslala světu zašifrovaný vzkaz. Pátrání po Samařině děsivém osudu zavede Julii na cestu, kde je její život ve stejném ohrožení, jako kdyby na smrt odevzdaně čekala doma. (CinemArt)
(více)Videa (2)
Recenze (324)
Samara je zpět a je to pruda. Dlouhovlasá pipka, která měla přijít do kin minimálně před pěti lety, která nedokáže v dnešní době ani vyděsit, ani nahnat husí kůži. Vedle Conjuringu a Annabele neměla šanci a dlouholeté odkládání se na filmu taky děsně podepsalo. Je faktem, že jsem vlastně nic nečekal, takže je úspěch, že jsem to dokoukal bez větších škod. Jedna hvězda za Samara on the Plane. ()
Kruhy dlabou na snahu být svébytným sequelem, těží pouze z nadužívání trademarků (Samara vylézá vážně ze všeho, co má obrazovku) a mytologii z původně zajímacího okruhu (snaha o "vědecké" pitvání kletby) posílají do uspávacího kopru (už viděné téma "najdi ostatky Samary a dopřej jim klid"). Mimochodem, ve filmu není jediná děsivá scéna, jelikož veškeré pokusy děsit končí buď na těžké přepálenosti (úvod v letadle), případně na absenci momentu překvapení (všechno ostatní jsme už viděli v prvních filmech - a lépe). P.S. V jedné scéně Samara vylézá z mobilního telefonu, což jsem věděl už před viděním filmu a byl jsem zvědavý, kterak si tvůrci poradí se záležitostí "cca padesátikilová holka prolézá pětipalcovým displejem". Mno, zklamu vás, mobil je v inkriminovanou chvíli utopen v hromadě cikád, které jsou na scéně samozřejmě jen proto, aby Samaře tuhle kompromitující chvilku usnadnily (nicméně fetišista má tím pádem v nabídce scénu "cca padesátikilová holka vylézá z hromady cikád"). Meh... ()
"Lézt či nelézt mezi lidi? Kdo dal odpad, ať se stydí." Chudák Samara. Kdyby zůstala jen u vylejzání ze studny z elektronkové televize našich babiček, zdejší hororžrouti by držkovali, že je to moc fádní a bez invence . Ale když se chudinka vlasatá čůza snaží jít s dobou a kreativně leze ze všeho, co je placatý a modře zabliká, omlátíte jí o hlavu "mobil s pětipalcovým displejem" (©-bad-mad-wolf-), asi aby to týrání měla komplet :-). Místo abyste ocenili její snahu aspoň třemi hvězdami, jako např. já se svojí vlasatou hororožroutkou, která na mě před rokem taky vylezla, ovšem nikoli ze studny, ale z kašny (konkrétně z Velblouda u nás v Plzni). Takže chudince knězem týrané a zdejšími uživateli dehonestované Samaře k Vánocům pošlu šampon proti lupům a do malé krabičky, převázané černou mašlí, přiložím starý ovladač od VHS přehrávače (nikoli po mé babičce, ale po mně), tento milý komentář od JASON_X a mou vlastní rdousicí štólu, ukořistěnou "slepému, padlému a zabijáckému knězi Vinckovi". ()
Tak po tomhle budete koukat na dvojku jako na docela dobrej horor. Její pokračování je totiž jen smutnym odrazem hollywoodské sterility. Lekačky absolutně nefunkční, atmosféra se utopila asi někde ve studni a napětí se smrsklo na jedinou palčivou otázku: nedojde si profesor Leonard Hofstadter pro radu k profesoru Sheldonovi Cooperovi? Jenže nedošel, a tak je divák, počítající počet hlav v poloprázdnym sálu, svědkem toho, jak je Samara degradovaná na pouhou oběť v nepříliš funkčních family vztazích. Jediné, co zbylo, je známý hudební motiv a celkem mrdatelná hlavní hrdinka. "Ale no tak, Blooďáku, přece to nemůže bejt až tak zlý!" Ale ono to je, ty vole, ještě horší! Však uvidíte sami... ()
Na rovinu: už první americký Kruh byl strašně přeceňovaný. A protože máloco během patnácti let zastará tolik jako technologie, museli s tím tvůrci Kruhů počítat, takže když chtěli fenomén tajuplné nahrávky předvést současnému publiku, modernizovalo se. Bohužel, protože Samara i Sadako patří do časů videokazet - a tam měly obě zůstat. Dívat se, jak Samaře místo televizní obrazovky poslouží i displej mobilu, je směšný. Vtipně zmíněná legenda o Orfeovi, který sestoupil do podsvětí, aby přivedl svou lásku zpět na zemi, ale nevydržel se neotočit, probouzí silné naděje. Zvlášť když se hrdinka ohradí, proč ve starých legendách ženu vždy zachraňuje muž a nikdy ne naopak. Jenže zůstane trestuhodně nevyužitý. Průšvih vůbec představuje celý děj, který je kopíruje vzorec předchozích filmů bez nějaké inovace. Škodí to hlavně italské herečce Matildě Anně Ingrid Lutzové, u nás prakticky neznámé, což je vzhledem k její vizáži i výkonu docela škoda, tahle kočička by si zasloužila pořádnou šanci. A ještě ke castingu - pokud se něco nestane, Johnny Galecki bude pořád Leonard Hofstedter. Zvlášť když hraje univerzitního profesora. Proto mi pořád vrtalo hlavou, když má takový trable se Samarou, proč se sakra neporadí s mnohem chytřejším Sheldonem...? ()
Galerie (63)
Zajímavosti (13)
- Film nebyl předem promítán kritikům. (ČSFD)
- Herec Vincent D'Onofrio (Burke) sa správal voči Matilde Anne Ingrid Lutz (Julia) ako náhradný otec. Prispelo k tomu, že má dcéru v rovnakom veku a sám je o jediný deň starší ako Matildin ozajstný otec. (Marceloo)
- Hlavná herečka Matilda Anna Ingrid Lutz (Julia) si pred natáčaním po dlhých rokoch pripomenula Kruh (2002). Pre interview priznala, že aj napriek tomu, že ho sledovala za svetla v poobedných hodinách, musela zavolať svojho brata, nech ho dopozerá s ňou. (Marceloo)
Reklama