Reklama

Reklama

Žezelotebon

  • Japonsko Tekkon Kinkreet (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Japonský anime priemysel je v tvorčej kríze. Recyklovaným recykláciam vzdoruje len pár autorských výnimiek. Paradoxne, medzi tieto výnimky patrí aj jeden američan. Michael Arias najprv pracoval na vizuálnych efektoch filmov ako TOTAL RECALL či THE ABYSS. Pred 15 rokmi presídlil do Japonska, kde navrhoval software a počítačové hry. Jeho plug in Toon Shaders, ktorý dodáva 3D grafike podobu 2D grafiky priviedol k životu mnohé postavy legendárneho anime filmu PRINCESS MONONOKE. Neskôr produkoval ANIMATRIX. Pre svoj ďalší projekt TEKKON KINKREET mohol mať akékoľvek veľké meno, akúkoľvek celebritu. Nikto však nespĺňal jeho náročné predstavy a keď sa mu nepodarilo zohnať ani vhodného režiséra, rozhodol sa film režírovať sám. V Japonsku, v spolupráci známeho experimentálneho anime štúdia Studio 4C. Trvalo to takmer 10 rokov, kým na plátna kín prišli Kuro (čierny) a Shiro (biely), dve male deti, siroty, ktoré sa snažia prežiť v uliciach panázijského nemenovaného veľkomesta, ktoré pripomína Tókio z 50. rokov zmiešané s Honk-Kongom a Dílí. Deti sa dostanú do problémov s miestnou yakuzou a schválne dejovo prehnané dobrodružstvo japonského Toma Sawyera v sci-fi kulisách začína. (dezorz)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Ich ihriskom je mesto. Oni vládnu Treasure Town. Vyvrheli spoločnosti, samotári a odpadlíci systému, deti ulice. Dvaja na prvý pohľad obyčajný chlapci, Čierny a Biely, sa spolu prechádzajú zapadnutými štvrťami a predstavujú si krásnu budúcnosť. V Treasure Town sa snúbi poetika železobetónu a diverzia rôznorodých kultúr s kriminalitou a násilím. Do mesta sa totiž vracia Yakuza, a s ňou aj nový hráč. Čierny a Biely sú ako bratia, ako Ying a Yang - jeden z nich totiž v srdci skrýva temnotu. Temnotu hlbšiu a prenikavejšiu než čokoľvek iné, reálnejšiu ako realita a pritom pripomínajúcu sen. Treasure Town je preplnený zvláštnymi figúrkami, mafiou, odpadlíkmi, políciou a bežnými ľuďmi, ktorí nevnímajú nebezpečie, ktoré číha všade okolo. Film je rozdelený do štyroch kapitol - leto, jeseň, zima a jar. Každá z nich má svoju osobitú vôňu, svoje farby, svoj štýl a svoje veľké udalosti, ktoré posúvajú životy chlapcov do ďalšej etapy. Tekkon Kinkreet postupom času strieda mestskú poetiku s obrazom stretu záujmov mafie s vyvrheľmi, ktorí ovládajú mesto, navrch prihadzuje štipku fantasy, aby neskôr opäť pritvrdil a ponoril sa do psychológie a čírej temnoty, ktorá sa skrýva v srdci každého. Vzácne dielo, ktoré, ak sa mu plne otvoríte a odovzdáte, vám ponúkne mnohé. Treba v ňom však vedieť správne čítať, a nenechať sa odradiť zvláštnou kresbou postáv s "rozťahanou" animáciou (pomalé, dlhé pohyby a podobne). Ja som sa s ňou stotožnil celkom rýchlo, a preto môžem ísť na maximum. Nemám čo vytknúť. 100%. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tekkon Kinkreet je jedno z nejlepších anime. které jsem viděl. Film mě postupně dostal a to i přesto, že ze začátku působil nezáživně a moc mi ze začátku nesedla kresba a animace postav. V tomto anime, je ale úžasný svět, který vás vtáhne a ohromuje každým záběrem, protože co se týče prostředí tak každý záběr je nejen vypiplaný, ale hlavně úchvatný. To však u anime není nic neobvyklého, jenomže Tekkon Kinkreet má zároveň snvělý a napínavý příběh s fantastickým finále, které je opravdu strhující. ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Ani nevím, čím začít - co vyzdvihnout jako první: dokonalou animaci a tisíc detailů ukrytých v každém filmovém okénku? Šokující příběh dvou ze společnosti vyčnívajících chlapců? Slovní komplexnost, která si v ničem nezadá s filozofickými sci-fi romány? Anebo perfektní soundtrack, který zdaleka nejlépe šlape v napínavých scénách? Je toho hodně... Kdybych ale měl nejvýše vyzdvihnout jedinou chuťovku, nejpíše by vyhrál ten pocit neustálého přemítání nad dějem, který film přináší. Připadal jsem si jako v kino-automatu, jak mne režisér nutil dávat si postupně střípky skládačky dohromady. Každých pět minut se tu na diváka vyvalí ohromující množství důvtipných dialogů a chytrých (neotravujících) mouder, až se z toho točí hlava. Tekkonkinkreet je zdaleka nejvíce o tom, jak hluboce spolu dokážou být propojeni dva naprosto odlišní lidé. Je to příběh o hledání, porozumění, oběti, lásce, a mezi tím vším se o slovo hlásí i nesmírně nabušené akční spider-manovské scény spolu s nefalšovaným klučičím dobrodružným duchem. A je to smutné - moc. Kdybych měl poukázat na jeden z rysů, jak se pozná skutečně dobrý film, řekl bych: dobrý film je ten, při jehož objevování jsi na začátku nadšený a nedýcháš napětím, uprostřed mírně tápeš, a ke konci se bouřkovými mračny proderou nesmělé sluneční paprsky... a pak je tu konec samotný, který tě posadí po zbytek dne na p*del. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Dva chlapci, Černý a Bílý, sní o lepším životě, snad někde u moře. Jejich domem je však Volkswagen Brouk (až mi připoměli dvojici bezdomovců z Dodesukaden od Kurosawy) umístěný kdesi uprostřed špinavého Treasure Town. Brzy se dostanou do křížku s mafií... Město - Treasure Town je skutečně úžasnou kulisou. Bizarní multikulti metropole, v níž si podavájí ruce snad všechny architektury světa a ještě jim to zvláštním způsobem ladí. Čtvrť na ostrově ve tvaru oka, které se na vás stále dívá. A spousta špíny, opravdový Ankh-Morpork současnosti. K tomu MindGamovsky pokřivené postavy, navenek i uvnitř. To vše rozhýbané velmi zdařilou animací - plno akce, a to bez toho, aby se film stal čistě akční záležitostí. Díky tomu všemu představuje Tekkon Kinkreet vizuální lahůdku, která ovšem není úplně pro každého. Mimojiné i proto, že příběhové propojení jednotlivých částí filmu není tak silné, jak jsou anime diváci zvyklí běžně vídat. Čisté ****. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Žezelotebon" je uhrančivý film, jenž v sobě bezešvě spojuje ostré protiklady - je současně epickým dobrodružstvím i niternou cestou za nalezení podstaty vlastní duše, melancholickým pojednáním o mizejících zákoutích i agresivní obžalobou zkaženosti velkoměst, rozpustile dětskou fantazií i drásavým dramatem. Vyprávění jako by se odehrávalo na rozhraní mezi černou a bílou ve znaku pro jin a jang, které se současně sváří i harmonicky doplňují. Podobně také vizuální stránka obsáhne strohou kresbu postav i lyricky rozevláté pastelkové črty, které obojí rozanimována do fluidně dynamické podoby před detailními, až hyperrealistickými pozadími. Samotná čtvrť Takaramači, neboli Město pokladů, má podobu popartově surreálního světa, kde se bok po boku vyskytují prvky z různých kultur, náboženství i popkulturních tradic, které se prolínají do nového hravého celku podobně jako slabiky v názvu samotného filmu (původní titul je přesmyčka japonského výrazu pro železobeton). ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama