Reklama

Reklama

Godzilla tai Hedorah

  • Japonsko ゴジラ対ヘドラ (více)
Trailer

Obsahy(1)

Hedorah, tvar měnící monstrum, které se živí kouřem a odpady, ohrožuje japonské ostrovy a je na Godzille, aby zasáhla. Po předchozích, na dětské publikum cílených dílech by se jedenáctý díl slavné godzillí série dal označit za návrat ke kořenům. Jednak je zde opravdově vyobrazena zkáza a oběti, které způsobuje toxický Hedorah, film rovněž nese závažné poselství. Jako Godzilla prvotně sloužila jako alegorie atomové bomby a jejího nebezpečí, Hedorah ukazuje na destruktivní znečišťování přírody a vybízí k ekologickému chování. (Ertai)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (26)

Spinosaurus 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je úplně jiné než ostatní díly. Bannovi se překvapivě dobře daří navodit hororovou atmosféru, která je však následně přebita nějakou absurdností(létající Godzilla je trochu moc), ale na to jsme si už v minulých dílech zvykli. Záporák Hedora je úžasný a krásně s Godzillou zatočí. Takže tento díl je třeba vidět už jen kvůli naprosto odlišnému stylu v jakým se tento film nese. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

7+/10 Síce to zo začiatku pokračuje v detskom trende z predošlých filmov, po čase to naberie riadne temnú atmosféru (filmu vládne šeď a smog), Japonci začnú kapať jedna radosť, po uliciach sú pohodené kostry, nejeden ostane znetvorený, či spálený... no radosť pozerať. Konečne sa Godzilla vrátila ku svojim serióznym eko-hororovým koreňom. Navyše Hedorah je po dlhej dobe fakt originálne monštrum (a trochu sa podobá na Cthulhu!), škoda len naťahovaného záveru. Veľmi ambiciózne. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Monster eko-agitka aneb. Kterak prasácký fekálník, šňupač smogu a požírač hnusu narazil na nasraného sběrače a likvidátora odpadu.Chyb je tam jak máku(hlavně v tempu, střihu a logice návaznosti scén)ale i přes to mě tahle hipísácká ptákovina bavila a člověk má u toho pocit, že se mu zase jednou filmaři snaží skrze zábavný monsterwrestling předat nějákou tu myšlenku(sice nešikovně a naivně ale snaží se).. Parádní zábava, pokud vám nevadí, že je to doslova tak trochu o hovně( to víte-japonci)...PS: Jako člověk s estetickým cítěním musím aspoň zde protestovat proti Godzillímu kostýmu 70.let a příliš lidským pohybům-je to zbytečná degradace a kdo to zavedl, ten by zasloužil zavést někde hluboko něco nepříjemného ;) ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Něco jako "režie" ve filmu o Godzillovi? To není samozřejmost! Po dlouhé době životný film, který jen neplácá monstra a banality, ale opravdu nějak pracuje s tím, co má. Hondova absence rozhodně prospěla. Škoda za směšný design Hedory, který to tak trochu podrývá, a pár hodně podivných nápadů typu Godzilla letící na vlastní výpary. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

12) GODZILLA vs. SMOG MONSTER (1971) ___ORIGINAL SHOWA SERIES 1954-1974___V kontextu celé godzillovské tvorby je Bannovo pojetí přímo ojedinělým počinem. Maximálně temné, pochmurné a místy až hororové (to když Japonci, zabití výfuky oxidu siřičitého, se rozpadají na kostry), se silným proekologickým apelem. Vskutku příjemná a mnou vítaná změna oproti infantilnímu večerníčkovskému pojetí Ishiro Hondy a Juna Fukudy zejména. Ústředním monstrem je zde tzv. Hedorah, stvoření vzešlé z odpadků a znečištění, monstrum živící se toxickými zplodinami z fabrik a inhalující ucházející kouř z továrních komínů. Souboje s Godzillou jsou příjemně nekompromisní (např. vzájemné vypíchávání očí), na konci to Banno rozjede ve velkém a nechá dokonce Godzillu za doprovodu písně „Save the Earth“ vytrhávat vnitřnosti z těla Hedoraha. Zajímavý je disharmonický, místy až psychedelický soundtrack, který filmu dodává šmrncovní atmosféru. Škoda, že bafuňáři TOHO comp. se zalekli takového nekompromisního pojetí a Banno zůstal jen u jednoho filmu. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (21)

  • Sám Banno tvrdil, že ačkoliv byla pravda, že reakce producenta Tomojukiho Tanaky na jeho dílo byly negativní; nebyly přeci jen natolik negativní, jak se dlouhou dobu hovořilo. Slova o „zničení celé série“ prý z Tanakových úst nikdy nevyšla. (Israha)
  • Jako základ pro vyrobení modelu létající formy Hedorah byla použita drátěná konstrukce hlavy kostýmu Baragona (z filmu Frankenstein Conquers the World, 1965). Kostým už v té době byl zničený, ale alespoň tato jeho část ještě nalezla své využití. (Israha)
  • Producent všech příběhů o Godzille Tomoyuki Tanaka byl během natáčení filmu a jeho uvedení do kin v nemocnici. Po propuštění prohlásil, že režisér Yoshimitsu Banno celou sérii zničil a že by osobně příběh natočil znova. (Terva)

Reklama

Reklama