Reklama

Reklama

VOD (1)

Romantické drama popisující cestu dvou dánských partnerů, Christoffera a Maji, do Prahy. Ta pro ně není jen starobylým městem, ale také místem, kde je zakořeněno myšlení bývalého východního bloku. Setkání v Praze je příběh o svatbě na hranici rozchodu a staré lásce, která se stále proměňuje, zakořeňuje, je zapomenuta a na konec znovu objevena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (67)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ten příběh je originální jako jídelníček prasete. Pro nás obyvatele Prahy má film jísté plus díky exteriérům ve kterých se film natáčel i když tady když budu hnidopich, můžu se tady chvástat několika úlety, jako že v uličkách Starého města není ani živáčka. To leda tak v hodně divokým snu, ale ok hážu na tyhle kraviny bobek. Co mně mrzí, že scénář vyjma dvou, tří emotivnách scén neumožňuje, aby se Mads mohl rozehrát k nadprůměru, protože na tohle mu fakt stačí totální herecký standart. Zavidím Bořivojovi Navrátilovi a Janě Plodkové, že měli možnost mít s Madsem svoje scény, takovou hereckou zkušenost bych si jako herec nechal taky líbit. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí fakt nevím, co si o tomhle filmu myslet. Hlavně teda vidím západní, tentokrát Dánský pohled na zem východního bloku a její hlavní město. Režisér se Prahu snažil natočit opravdu hezky a docela se mu to podařilo, ale pár scén jsem fakt nedokázal jako rodilý Čech pochopit, a to třeba pravdu o nás, že je zvykem chodit se koukat na mrtvolu před vložením do rakve? Nebo že do krematoria chodíme zásadně oknem, protože většinou jsou hlavní dveře zavřené, dále je tu pravda, že v restauracích se klasický guláš podává pouze v úterý a že si při objednání čehokoliv pitného dočkáte vždy jen piva. A to je asi tak všechno, jinak se to docela dalo snýst. Čekal jsem i horší věci. Furt to nebyla cikánská Bratislava natočená u nás, co se týče třeba Hostelu. Tenhle příběh alespoň dokázal zaujmout a i když si asi cizinec neřekne, fuj tam je to hnusný, po shlédnutí tohodle filmu si spíš řekne, tyjo to je divnej národ a sklapne, protože jinak tu vlastně ani představováni nejsme. Ale popravdě to furt zachraňují ty pěkné obrázky Prahy, které rozhodně neuškodí.Myslím, a bál jsem se toho, že by to mohlo dopadnou i hůře, a nakonec nedopadlo, což mě docela i těší. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sem sice Pražák jak poleno, ale tohle dánský stržení růžovejch brejlí si nechám líbit. Vono taky aby ne, když je to tak dobrej film a navíc Johanssonova kamera neznásilňuje krásy Prahy, hledá si neprofláklá místa a přitom přesně zachycuje tamní (= místní) melancholickou atmosféru. Vo Praze ani Češích to sice primárně, respektive ani sekundárně, není, ale dost se vo sobě dozvíme. Bez příkras a natrvdo. Je to pro nás stejně poučné jako Szczygielův Gottland. Mads Mikkelsen zraje jak víno. Tedy spíše jako pivko, ostatně Plzeň dvanácku si dopřává celý film, navíc jí chlemtá v hospodě Spartě zaslíbené. Prostě sympaťák každým coulem. Škoda jen tragického Navrátila. A teď si svoje růžovky můžu zase s klidem nasadit a vyrazit do víru nejlepšího města na celém širém světě. Ehm, ehm. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Ještě nikdy mi Madse nebylo tak líto! Zpočátku poměrně slibně se rozvíjející děj s jednoduchým, ale příjemným hudebním podkladem, celkem obstojnou atmosférou a pěknými záběry známých pražských lokalit se pomalu přetavuje v nepříliš hodnotný výtvor se střídavě slušným, klišovitým a příšerným scénářem a párkrát se dokonce zvrhne v tak trapně nemístnou polofrašku, až se tomu skoro ani nechce věřit (právníkovo "vyznání", zpívání v baru,...). Navíc Navrátil se do své role naprosto neuvěřitelně nehodí! A chudák Mads táhne celý tenhle podivně nevyrovnaný snímek úplně sám, přičemž působí podobně jako výstavní bejk, za kterýho zapřáhli valník hnoje. Takže právě a pouze díky jako vždy výbornému Madsovi ze zpočátku zamýšlených 4* neklesnu ještě níž. Každopádně hrozná škoda. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Tento film by se mi za určitých okolností snad i líbil, ovšem ty české reálie, hnus... A přitom je Prag naprosto nepotřebuje, neboť o Praze a češích film není ani trochu. Jenže o to víc působí jejich umístění jako pěst (ač jen na české) oko. Že člověk dostane pivo místo objednané kávy - s tím se snad občas lze setkat. Číšník odbývající zákazníky slovy: "V úterý guláš nemáme," a není to v třetiřadé knajpě, v níž by se to dalo pochopit, už začíná znít jako pomsta nebohého turisty či ještě spíše čecháčka, který doma neuměl být šťastný a za svůj původ se stydí. Obdobně působí i záměna adaptéru a žehličky hotelovým personálem, poněvadž neumí anglicky. Sám jsem se ve Francii dobral obdobných výsledků, ale točit film o Francii, nejspíš bych to součástí národní povahy neučinil. Vyloženě absurdní pak je líčení Čechů jako národa, který si potrpí na tradici jako oblékání mrtvých blízkých, hodinová postávání nad mrtvolou otce apod. Naprostým šílenstvím je též hlouček pozorující na sídlišti bez skrupulí hádající se ústřední dvojici. Všichni přeci víme, jak by to dopadlo - odvrátili bychom zrak, rychle prošli kolem... ale nikdy bychom se nezastavili a nečuměli tam jak na divadle. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Nepatřím zrovna k militantním zastáncům české kultury a nebudu protestovat na Václaváku, pokud se nějaký zahraniční štáb rozhodne prezentovat naši zemi v takovém světle, aby to sedělo k vyznění celého filmu. U Setkání v Praze jsem ale měla pocit, že sleduju hodinu a půl v národě debilů, který dodržuje nejrůznější rituály zachované z dob raného středověku a ve kterém nikdo od obsluhy v baru po personál hotelu neumí ani slovo anglicky. Ale budiž. Co je v tomhle případě totiž ještě mnohem horší pro případnou českou pověst za hranicemi, je totiž obyčejný fakt, že české obsazení tomu dánskému ani náhodou nestíhá. Jana Plodková je i přes jistou nevyhraněnosti své postavy příjemně civilní, ale Bořivoj Navrátil vedle fantastického Madse Mikkelsena, který - přiznejme si to - táhne celý film sám, působí asi stejně přirozeně jako víra, že do krematoria se v téhle zemi leze zásadně oknem. (Ve scéně, kdy Madsově postavě sděloval, čím se živil jeho otec, mě i přes vážnou hudbu a nesmírně dramatické ladění nechtěně rozesmál.) Škoda. Praha v tomto flmu totiž rozhodně není vizuálně ztvárněna nezajímavým dojmem a hlavní příběhová linie, pomineme-li ty karikaturní odbočky k českým postavám, mohla vydat na nesmírně poutavý film. Ostatně i to zvláštní balancování na hraně dvou filmových kultur, seversky drsného dramatu a vřelejšího středoevropského stylu, by za jiných podmínek mohlo vybízet k nesmírně intenzivnímu zážitku. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Příjemný snímek o hledání vztahu s otcem.. Čtyřicátník Christoffer zachraňuje své manželství, kdy ho jeho manželka podvádí a komplikovaný vztah s otcem řeší teprve až po jeho smrti. Až na čtyři trapná místa, vsuvky s nechápajícími českými občany, je film velmi slušný s dobrou atmosférou. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Christopher ( Mads Mikkelsen ) přilétá se svou ženou Majou ( Stine Stengade ) do Prahy, rozloučit se se svým otcem ( kterého od svých 12- ti resp. 15-ti let neviděl ), vyřídit pozůstalosti a převést jeho tělo s rakví do rodinné hrobky v Dánsku. Přitom se začíná krůček po krůčku odkrývat dávná minulost a paralelně s tím jsme svědky hroutícího se vztahu mezi Christopherem a Majou. Přiznávám, že tento evropský ( dánský ) pohled na toto téma je mi nesmírně blízký. Nejsme svědky žádného útočení na divákovi city či laciného sentimentu. Setkání v Praze to je " pouze " citlivě převyprávěný příběh syna ( jehož opustil v dětství otec ) a bilancování vztahu dvou partnerů, kteří se ( možná ) stále milují, ale spíše již pouze zraňují. Ten roztříštění vztah jednoduše již nelze " slepit " dohromady. Oba si to víceméně uvědomují , pouze přiznat si to je těžké. Na výsledné podobě snímku mají bezesporu lví podíl oba hlavní představitelé ( naprosto přirozené, nenucené, civilní herecké výkony ), volně plynoucí režie a přiznávám, že na mě zapůsobila i ta melancholická atmosféra prostupující celým snímkem. V neposlední řadě musím říct, že to putování uličkami a místami Prahy ( kde se více či méně běžně pohybuju ) má rozhodně své kouzlo. Mezi nejsilnější momenty snímku bezesporu patří poslouchání kazety, kde se otec loučí se synem ( věcné, ale výstižné ), či následný rozhovor mezi Christopherem a Alenou ( Jana Plodková ). Ano, ten 12-ti letý chlapec se skutečně vždy bude obviňovat z toho, že je otec opustil, ať už důvody byly jakékoliv. Třetím hodně silným momentem je potom popis Maji, co cítí ve vyhasínajícím vztahu. Co říci závěrem? Ty mnohými již zmiňované narážky na Čechy si tvůrci jistě mohli odpustit, na druhou stranu buďme rádi, že si nás nevzali do parády Eli Roth či Jeff Schaffer. Chudáci Slováci by mohli vyprávět. Oproti nim vycházíme jako hodně inteligentní národ :o) Především ALE, o tom tento snímek rozhodně není a v neposlední řadě, kamera Jorgena Johanssona volně těkající po pražských uličkách a zákoutích, udělala Praze reklamu jako málokterý český snímek či cestovka. 85% ()

Smok 

všechny recenze uživatele

V roku 2006 je tento dánsky pohľad na európsku metropolu viac ako na pováženie. Alebo to mal byť pokus o recesiu? Ako by sa asi cítili dáni, keby niekto natočil film, kde by tvrdil, že H.Ch. Andersen bol nór a Malá Morská Panna má otváracie hodiny len v utorok? Taktiež finálna (***pozor SPOILER***) scéna rozvratu základnej stavebnej jednotky dánskej spoločnosti - dánskej rodiny, ktorá sa odohrávala za mohutnej asistencie rómskeho publika pôsobí priam detinsky. Celkovo sa jedná len o komornú rodinnú drámu, ktorá po čase aj tak už len nudí. Švédska trojka v tomto prípade Olemu stačí. ()

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

No, od Mikkelsena jsem čekala trochu víc, ale co bych pořád chtěla, že. Je to takové dlouhé, nudné a bez akce. ()

pm 

všechny recenze uživatele

České postavy k smíchu, Mads k politování- pro tak dobře zahranou roli by zasloužil rovnocenné spoluhráče, jinou dramaturgii, více logiky...prostě něco mi tu nefunguje. Tolik prázdných a tupých žvástů v devadesáti minutách, to je síla, přitom jako vztahové drama by se mi to hodně líbilo. Nejsmutnější je fakt, že tato slabota sama sebe bere moc vážně. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Rozchodové drama o dánském páru ve městě, kde se snad nikdo cizincům nesnaží rozumět. Pro našince je to zvlášť zábavné (pokud tedy nezačne přemýšlet o našem obrázku v očích cizinců). ()

Yardak 

všechny recenze uživatele

Dosti zvláštní film. Lehce kafkovské téma - hlavně to odcizení, plus k tomu pomáhá melancholická (možná je tolik cítit díky dánské režii!) nálada Prahy. Ani mi moc nevadí dánský pohled na Prahu a Čechy, i když to občas přestřelili (pohřební ústav, pivo a guláš). Mezi 3/4 hvězdami, ale díky skvělému Mikkelsenovi a pěkným záběrům Prahy zůstanu u 4. ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Hodně působivé drama.. by to bylo, kdybych film nesledovala s českým dabingem, tam totiž pak vůbec nevyzní komunikační bariéra dvou Dánů v cizím městě.. A pak všechny ty nesmysly, co si o nás na západě myslí. Co se herců týče, tak Mads jako vždy vynikající, skoro jsem zapomněla na něj jako na Hannibala, tak dobře hraje muže, který se snaží usmířit se svým již zemřelým otcem, který jej jako malého chlapce opustil. Postupně se dozvídá, kdo jeho otec byl, čím se živil a krom vyřizování pozůstalosti také řeší své manželství s Majou. Dlouho jsem váhala, k jakému hodnocení se přiklonit, ale prozatím to zůstane na průměru. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Hořké romantické drama z mrazivého Dánska, které je situované do naší metropole, má své klady i zápory, a v celku jde o tuctovou vztahovou záležitost zabývající se partnerskou krizí mezi dvěma lidmi. Během filmu se nedalo nepostřehnout několik ošklivých narážek na Prahu - viz okno místo dveří, guláš v úterý, pivo místo kávy atd. Naši tuzemští herci zrovna nereprezentovali naší vlast v tom nejlepším světle, a ještě že Plodková nemluvila až zas tolik anglicky. Zkrátka průměrný film, ve kterém je pár dobrých peripetií a záběrů na Prahu, ale z hlavy vyšumí pár hodin po zhlédnutí. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Severská variace na kafkovské téma odcizení, nepochopení okolím... V bizardním světě České republiky se Dán Christoffer snaží převzít tělo svého mrtvého otce a současně si odpovědět na pár existenčních otázek – vyřešit manželskou krizi, zjistit proč ho otec kdysi opustil... Česká republika je tu spodobněna jako svět, kterému hlavní hrdina vůbec nerozumí, a naopak Češi nerozumí jemu. Z toho našinec často vychází jako úplný magor, na druhou stranu to slouží příběhu, který by se v podstatě mohl odehrávat kdekoliv na světě a fungoval by stejně. I když středověká a barokní architektura Prahy se svým mystickým nádechem je pro podobné ztvárnění víc než vhodná. Krom toho Mads Mikkelsen (alias pan Šifra z Casino Royalle) hraje velmi příjemně. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Nepatřím k těm, co se při filmech o našem hlavním městě zaobírají v první řadě zkoumáním nesrovnalostí a nepochopením odlišností. Když, tak si jistý posměch zaslouží americký pohled na věc, ne tento sympatický z Dánska. Už jen proto, že krásná kamera Jørgena Johanssona si všímá toho éterického na Praze daleko víc než kdejaký patlal z našich luhů. Snímek hodně staví na psychologii, Praha je jen dějištěm, zdaleka bych nehledal v konkrétním zasazení vnitřní souvislost. Je to o pomíjení, které si ani neuvědomujeme, až je rázem pryč všechno, co tušíme za samozřejmé. Příběh sám netrpí přemírou akčních vsuvek, s jedinou výjimkou. Tou je trochu nesmyslně vypjatá scéna, ironicky natočená v nechvalně známém Chánově, kde se naší hrdinové neseversky rozohní. Věřit se jim to dá jen stěží, sympaťák Mads Mikkelsen i výborná kráska Stine Stengade jsou nejlepší v klidných polohách. Při nich snímek krásně ubíhá, byť není o dvakrát příjemných věcech. P.S. - Bořivoj Navrátil by za ten trapas-výkon měl být doživotně vyloučen s cechu herců, je-li nějaký. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Dánských filmů by k nám mělo proudit mnohem více, abychom měli všichni možnost obdivovat jejich silné příběhy, bravurně zahrané a mistrně natočené. ()

Reklama

Reklama