Reklama

Reklama

Romantické drama popisující cestu dvou dánských partnerů, Christoffera a Maji, do Prahy. Ta pro ně není jen starobylým městem, ale také místem, kde je zakořeněno myšlení bývalého východního bloku. Setkání v Praze je příběh o svatbě na hranici rozchodu a staré lásce, která se stále proměňuje, zakořeňuje, je zapomenuta a na konec znovu objevena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (67)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Tento film by se mi za určitých okolností snad i líbil, ovšem ty české reálie, hnus... A přitom je Prag naprosto nepotřebuje, neboť o Praze a češích film není ani trochu. Jenže o to víc působí jejich umístění jako pěst (ač jen na české) oko. Že člověk dostane pivo místo objednané kávy - s tím se snad občas lze setkat. Číšník odbývající zákazníky slovy: "V úterý guláš nemáme," a není to v třetiřadé knajpě, v níž by se to dalo pochopit, už začíná znít jako pomsta nebohého turisty či ještě spíše čecháčka, který doma neuměl být šťastný a za svůj původ se stydí. Obdobně působí i záměna adaptéru a žehličky hotelovým personálem, poněvadž neumí anglicky. Sám jsem se ve Francii dobral obdobných výsledků, ale točit film o Francii, nejspíš bych to součástí národní povahy neučinil. Vyloženě absurdní pak je líčení Čechů jako národa, který si potrpí na tradici jako oblékání mrtvých blízkých, hodinová postávání nad mrtvolou otce apod. Naprostým šílenstvím je též hlouček pozorující na sídlišti bez skrupulí hádající se ústřední dvojici. Všichni přeci víme, jak by to dopadlo - odvrátili bychom zrak, rychle prošli kolem... ale nikdy bychom se nezastavili a nečuměli tam jak na divadle. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí fakt nevím, co si o tomhle filmu myslet. Hlavně teda vidím západní, tentokrát Dánský pohled na zem východního bloku a její hlavní město. Režisér se Prahu snažil natočit opravdu hezky a docela se mu to podařilo, ale pár scén jsem fakt nedokázal jako rodilý Čech pochopit, a to třeba pravdu o nás, že je zvykem chodit se koukat na mrtvolu před vložením do rakve? Nebo že do krematoria chodíme zásadně oknem, protože většinou jsou hlavní dveře zavřené, dále je tu pravda, že v restauracích se klasický guláš podává pouze v úterý a že si při objednání čehokoliv pitného dočkáte vždy jen piva. A to je asi tak všechno, jinak se to docela dalo snýst. Čekal jsem i horší věci. Furt to nebyla cikánská Bratislava natočená u nás, co se týče třeba Hostelu. Tenhle příběh alespoň dokázal zaujmout a i když si asi cizinec neřekne, fuj tam je to hnusný, po shlédnutí tohodle filmu si spíš řekne, tyjo to je divnej národ a sklapne, protože jinak tu vlastně ani představováni nejsme. Ale popravdě to furt zachraňují ty pěkné obrázky Prahy, které rozhodně neuškodí.Myslím, a bál jsem se toho, že by to mohlo dopadnou i hůře, a nakonec nedopadlo, což mě docela i těší. ()

Reklama

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Ještě nikdy mi Madse nebylo tak líto! Zpočátku poměrně slibně se rozvíjející děj s jednoduchým, ale příjemným hudebním podkladem, celkem obstojnou atmosférou a pěknými záběry známých pražských lokalit se pomalu přetavuje v nepříliš hodnotný výtvor se střídavě slušným, klišovitým a příšerným scénářem a párkrát se dokonce zvrhne v tak trapně nemístnou polofrašku, až se tomu skoro ani nechce věřit (právníkovo "vyznání", zpívání v baru,...). Navíc Navrátil se do své role naprosto neuvěřitelně nehodí! A chudák Mads táhne celý tenhle podivně nevyrovnaný snímek úplně sám, přičemž působí podobně jako výstavní bejk, za kterýho zapřáhli valník hnoje. Takže právě a pouze díky jako vždy výbornému Madsovi ze zpočátku zamýšlených 4* neklesnu ještě níž. Každopádně hrozná škoda. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ten příběh je originální jako jídelníček prasete. Pro nás obyvatele Prahy má film jísté plus díky exteriérům ve kterých se film natáčel i když tady když budu hnidopich, můžu se tady chvástat několika úlety, jako že v uličkách Starého města není ani živáčka. To leda tak v hodně divokým snu, ale ok hážu na tyhle kraviny bobek. Co mně mrzí, že scénář vyjma dvou, tří emotivnách scén neumožňuje, aby se Mads mohl rozehrát k nadprůměru, protože na tohle mu fakt stačí totální herecký standart. Zavidím Bořivojovi Navrátilovi a Janě Plodkové, že měli možnost mít s Madsem svoje scény, takovou hereckou zkušenost bych si jako herec nechal taky líbit. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sem sice Pražák jak poleno, ale tohle dánský stržení růžovejch brejlí si nechám líbit. Vono taky aby ne, když je to tak dobrej film a navíc Johanssonova kamera neznásilňuje krásy Prahy, hledá si neprofláklá místa a přitom přesně zachycuje tamní (= místní) melancholickou atmosféru. Vo Praze ani Češích to sice primárně, respektive ani sekundárně, není, ale dost se vo sobě dozvíme. Bez příkras a natrvdo. Je to pro nás stejně poučné jako Szczygielův Gottland. Mads Mikkelsen zraje jak víno. Tedy spíše jako pivko, ostatně Plzeň dvanácku si dopřává celý film, navíc jí chlemtá v hospodě Spartě zaslíbené. Prostě sympaťák každým coulem. Škoda jen tragického Navrátila. A teď si svoje růžovky můžu zase s klidem nasadit a vyrazit do víru nejlepšího města na celém širém světě. Ehm, ehm. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Restaurace, kterou Christoffer (Mads Mikkelsen) navštíví po odchodu z patologie a ve které si dá pivo, je Chemik v Kralupech nad Vltavou. (yurasch)
  • Byť se film odehrává v Praze (a valná část se tam i natáčela) tak pro nemocniční prostředí si štáb vybral nemocnici v Kladně a hádka Christoffera s Majou byla natočena na nechvalně známém mosteckém sídlišti Chánov. (rawboy)

Reklama

Reklama