poster

Setkání v Praze

  • Česko

    Praha

  • Dánsko

    Prag

  • angličtina

    Prague

Drama

Dánsko, 2006, 92 min

  • MsUtahraptor
    ****

    Mám ráda filmy, kde můžu nadskakovat nadšením, že "Tohle znám!" (nebo se naopak rozčilovat, jestli nás tvůrčí turisti takhle vážně vidí) a odchytávat nepřesně přeložené útržky milované mateřštiny. Tomuhle přidává zábavná vložka "Taxikář projíždí pofidérním sídlištěm (aby ty dva vzadu bacil po hlavách a okradl???)" těsně předcházející ještě lepšímu "Banda cikánů čeká, co ještě z těch řvoucích cizinců vypadne" (Oslíčku otřes se!- jakpak tohle natáčeli? Byl to oficiální komparz, nebo prostě vytáhli kameru z doprovodného auta a davové rakce jsou stoprocentně autentické?)(1.1.2016)

  • StarsFan
    ***

    Nepatřím zrovna k militantním zastáncům české kultury a nebudu protestovat na Václaváku, pokud se nějaký zahraniční štáb rozhodne prezentovat naši zemi v takovém světle, aby to sedělo k vyznění celého filmu. U Setkání v Praze jsem ale měla pocit, že sleduju hodinu a půl v národě debilů, který dodržuje nejrůznější rituály zachované z dob raného středověku a ve kterém nikdo od obsluhy v baru po personál hotelu neumí ani slovo anglicky. Ale budiž. Co je v tomhle případě totiž ještě mnohem horší pro případnou českou pověst za hranicemi, je totiž obyčejný fakt, že české obsazení tomu dánskému ani náhodou nestíhá. Jana Plodková je i přes jistou nevyhraněnosti své postavy příjemně civilní, ale Bořivoj Navrátil vedle fantastického Madse Mikkelsena, který - přiznejme si to - táhne celý film sám, působí asi stejně přirozeně jako víra, že do krematoria se v téhle zemi leze zásadně oknem. (Ve scéně, kdy Madsově postavě sděloval, čím se živil jeho otec, mě i přes vážnou hudbu a nesmírně dramatické ladění nechtěně rozesmál.) Škoda. Praha v tomto flmu totiž rozhodně není vizuálně ztvárněna nezajímavým dojmem a hlavní příběhová linie, pomineme-li ty karikaturní odbočky k českým postavám, mohla vydat na nesmírně poutavý film. Ostatně i to zvláštní balancování na hraně dvou filmových kultur, seversky drsného dramatu a vřelejšího středoevropského stylu, by za jiných podmínek mohlo vybízet k nesmírně intenzivnímu zážitku.(14.7.2012)

  • Stanislaus
    ***

    Hořké romantické drama z mrazivého Dánska, které je situované do naší metropole, má své klady i zápory, a v celku jde o tuctovou vztahovou záležitost zabývající se partnerskou krizí mezi dvěma lidmi. Během filmu se nedalo nepostřehnout několik ošklivých narážek na Prahu - viz okno místo dveří, guláš v úterý, pivo místo kávy atd. Naši tuzemští herci zrovna nereprezentovali naší vlast v tom nejlepším světle, a ještě že Plodková nemluvila až zas tolik anglicky. Zkrátka průměrný film, ve kterém je pár dobrých peripetií a záběrů na Prahu, ale z hlavy vyšumí pár hodin po zhlédnutí.(14.7.2011)

  • Heraldika
    ****

    Hořko-krutý film s nádechem "lehce zatuchlé" evropské metropole. Pana Navrátila bych za trest nepustila víckrát před kameru, protože jeho vyznání lásky před synem svého (mrtvého) milence, které zřejmě mělo za úkol dojmout, mě k slzám rozesmálo. Tak to asi režisér nezamýšlel. Jinak mě příběh velmi oslovil, vtipné vsuvky jsem kvitovala, ale především se vezla na melancholické notě jednoho vyvanutého vztahu. Dva lidé spolu, ale každý sám a jejich neschopnost odpuštění, pochopení, ukázání citu v pravou chvíli. Procházka Prahou, při níž byly krutě zodpovídány nepříjemné otázky, ta mě bude ještě dlouho strašit v hlavě.(23.4.2008)

  • Šakal
    ****

    Christopher ( Mads Mikkelsen ) přilétá se svou ženou Majou ( Stine Stengade ) do Prahy, rozloučit se se svým otcem ( kterého od svých 12- ti resp. 15-ti let neviděl ), vyřídit pozůstalosti a převést jeho tělo s rakví do rodinné hrobky v Dánsku. Přitom se začíná krůček po krůčku odkrývat dávná minulost a paralelně s tím jsme svědky hroutícího se vztahu mezi Christopherem a Majou. Přiznávám, že tento evropský ( dánský ) pohled na toto téma je mi nesmírně blízký. Nejsme svědky žádného útočení na divákovi city či laciného sentimentu. Setkání v Praze to je " pouze " citlivě převyprávěný příběh syna ( jehož opustil v dětství otec ) a bilancování vztahu dvou partnerů, kteří se ( možná ) stále milují, ale spíše již pouze zraňují. Ten roztříštění vztah jednoduše již nelze " slepit " dohromady. Oba si to víceméně uvědomují , pouze přiznat si to je těžké. Na výsledné podobě snímku mají bezesporu lví podíl oba hlavní představitelé ( naprosto přirozené, nenucené, civilní herecké výkony ), volně plynoucí režie a přiznávám, že na mě zapůsobila i ta melancholická atmosféra prostupující celým snímkem. V neposlední řadě musím říct, že to putování uličkami a místami Prahy ( kde se více či méně běžně pohybuju ) má rozhodně své kouzlo. Mezi nejsilnější momenty snímku bezesporu patří poslouchání kazety, kde se otec loučí se synem ( věcné, ale výstižné ), či následný rozhovor mezi Christopherem a Alenou ( Jana Plodková ). Ano, ten 12-ti letý chlapec se skutečně vždy bude obviňovat z toho, že je otec opustil, ať už důvody byly jakékoliv. Třetím hodně silným momentem je potom popis Maji, co cítí ve vyhasínajícím vztahu. Co říci závěrem? Ty mnohými již zmiňované narážky na Čechy si tvůrci jistě mohli odpustit, na druhou stranu buďme rádi, že si nás nevzali do parády Eli Roth či Jeff Schaffer. Chudáci Slováci by mohli vyprávět. Oproti nim vycházíme jako hodně inteligentní národ :o) Především ALE, o tom tento snímek rozhodně není a v neposlední řadě, kamera Jorgena Johanssona volně těkající po pražských uličkách a zákoutích, udělala Praze reklamu jako málokterý český snímek či cestovka. 85%(30.10.2010)

  • - Byť se film odehrává v Praze (a valná část se tam i natáčela) tak pro nemocniční prostředí si štáb vybral nemocnici v Kladně a hádka Christoffera s Majou byla natočena na nechvalně známém mosteckém sídlišti Chánov. (rawboy)

  • - Restaurace, kterou Christoffer (Mads Mikkelsen) navštíví po odchodu z patologie a ve které si dá pivo, je Chemik v Kralupech nad Vltavou. (yurasch)