Mladý Mordechaj Mayzl už dávno miluje Sáru, dceru pražského primase židovské obce. Jenomže Mordechaj je velice chudý a tak o svatbě s milovanou dívkou může jenom snít. Anebo spoléhat na zázrak. Naštěstí v době rudolfinské, v níž naši hrdinové žili, se to kouzly a zázraky jenom hemžilo. A tak se stalo, že lakomý primas při jednom z návratů z obchodních cest narazil v lese na vytoužený zlatý poklad. Co všechno, špatné i dobré, primasova chamtivost způsobí a jakými spletitými cestičkami se dostane poklad k tomu pravému, vypráví pohádkový příběh O zlatém pokladu, který byl natočen podle předlohy Eduarda Petišky.(oficiální text distributora)
Celkem průměrná, ale koukatelná pohádka. Děj se odehrává v židovské komunitě, což je pro českou pohádkovou inscenaci naprosto ojedinělé téma a řekla bych, že pro seznámení s mírně odlišným etnikem a jeho zvyky, je příběh natočen citlivě a velmi dobře. (Když to srovnám s hrůzou Dilino a čert, která měla také poukázat na odlišné etnikum, je to nebe a dudy). Pohádka je také dobře obsazena, jen mi trošku vadí role Michaely Kuklové, herečka sice vypadá patřičně židovsky a sluší jí to, bohužel se však nevymanila ze svého tradičně průměrného hereckého projevu a kdybych přišla k pohádce v polovině, nerozeznám ji o jiných, jí obsazených rolí.(5.5.2014)
Dívka z bohaté rodiny chce chudého chlapce. Z chuďase se se stane zbohatlík, protože byl poctivý a rozdavačný. Hamižný otec si uvědomí svou vlastnost a začne se kát. Druhá ctižádostivá dcera zůstane na ocet a její vysoké nároky se jí zúročí v nule. No... Typický obraz každodenního světa :D Ale ty písničky byly krásné, kostýmy malebné a to onikání... Mělo by se oníkat ve všech filmech :D To má budoucnost!(19.2.2012)
Hezký příběh o Mordechaiovi Maiselovi a o tom, co předcházelo vzniku Maiselovy synagogy, alespoň tedy co se legendy týká. Pravda je samozřejmě trošku jiná. Kostými mi přišly zvláštní. Nezdálo se mi, že by se takové nosily v rudolfínské době v Praze. Ale je to pohádka, takže nebudu hledat další mouchy. Nejvýraznější postavy celého příběhu byli Petr Kostka a Hana Maciuchová.(22.2.2012)
Jeden z nejzářivějších pohádkových televizních titulů devadesátých let. Málokterá pohádka se z této doby povedla tak, jako tahle ze židovského prostředí. Kromě duchů, které jsou ztvárněny hrozným způsobem, dokáže film zaujmout ve všem. Ve vyprávění příběhu, postavách, gradaci i hudbě. Kubec i Kostka si své postavy užívají, hlavně Kostkovi se však podařilo sebestředného a vychytralého žida obdařit aspoň špetkou soudnosti a lidskosti. Tato pohádka se nemá za co stydět a i při své délce ani chvíli nenudí. Bravo.(25.7.2016)
Jistě, že by se tu dalo mnohé kritizovat, ale proč kritizovat něco, co je v zásadě dobré a každý pokus udělat z tupých, nevědomých, sobeckých hajzlíků aspoň trochu přijatelné lidi se počítá, navíc poučit děti (ale i dospělé tupé, nevědomé a sobecké hajzlíky) o legendách je věc víc než záslužná. Kdo nemá rád model "z chudoby ke štěstí přišel" ať nesází sportku a ať radši nepokouší ani štěstíčka na pouti. Mimořádně zdařilá je hudba. Na adresu těch, kdo se nedokáží zdržet antisemitských keců bych měla upřímné: "Dej vám Bůh, co si zasloužíte!"(13.4.2013)
Nonna
Celkem průměrná, ale koukatelná pohádka. Děj se odehrává v židovské komunitě, což je pro českou pohádkovou inscenaci naprosto ojedinělé téma a řekla bych, že pro seznámení s mírně odlišným etnikem a jeho zvyky, je příběh natočen citlivě a velmi dobře. (Když to srovnám s hrůzou Dilino a čert, která měla také poukázat na odlišné etnikum, je to nebe a dudy). Pohádka je také dobře obsazena, jen mi trošku vadí role Michaely Kuklové, herečka sice vypadá patřičně židovsky a sluší jí to, bohužel se však nevymanila ze svého tradičně průměrného hereckého projevu a kdybych přišla k pohádce v polovině, nerozeznám ji o jiných, jí obsazených rolí.(5.5.2014)
Lobotommy
Dívka z bohaté rodiny chce chudého chlapce. Z chuďase se se stane zbohatlík, protože byl poctivý a rozdavačný. Hamižný otec si uvědomí svou vlastnost a začne se kát. Druhá ctižádostivá dcera zůstane na ocet a její vysoké nároky se jí zúročí v nule. No... Typický obraz každodenního světa :D Ale ty písničky byly krásné, kostýmy malebné a to onikání... Mělo by se oníkat ve všech filmech :D To má budoucnost!(19.2.2012)
blackrain
Hezký příběh o Mordechaiovi Maiselovi a o tom, co předcházelo vzniku Maiselovy synagogy, alespoň tedy co se legendy týká. Pravda je samozřejmě trošku jiná. Kostými mi přišly zvláštní. Nezdálo se mi, že by se takové nosily v rudolfínské době v Praze. Ale je to pohádka, takže nebudu hledat další mouchy. Nejvýraznější postavy celého příběhu byli Petr Kostka a Hana Maciuchová.(22.2.2012)
otík
Jeden z nejzářivějších pohádkových televizních titulů devadesátých let. Málokterá pohádka se z této doby povedla tak, jako tahle ze židovského prostředí. Kromě duchů, které jsou ztvárněny hrozným způsobem, dokáže film zaujmout ve všem. Ve vyprávění příběhu, postavách, gradaci i hudbě. Kubec i Kostka si své postavy užívají, hlavně Kostkovi se však podařilo sebestředného a vychytralého žida obdařit aspoň špetkou soudnosti a lidskosti. Tato pohádka se nemá za co stydět a i při své délce ani chvíli nenudí. Bravo.(25.7.2016)
Jezinka.Jezinka
Jistě, že by se tu dalo mnohé kritizovat, ale proč kritizovat něco, co je v zásadě dobré a každý pokus udělat z tupých, nevědomých, sobeckých hajzlíků aspoň trochu přijatelné lidi se počítá, navíc poučit děti (ale i dospělé tupé, nevědomé a sobecké hajzlíky) o legendách je věc víc než záslužná. Kdo nemá rád model "z chudoby ke štěstí přišel" ať nesází sportku a ať radši nepokouší ani štěstíčka na pouti. Mimořádně zdařilá je hudba. Na adresu těch, kdo se nedokáží zdržet antisemitských keců bych měla upřímné: "Dej vám Bůh, co si zasloužíte!"(13.4.2013)