Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Jake Scully, filmový dvojník, právě natáčí scénu z filmu o upírech. Je nějakou dobu zavřený v rakvi, což u něj vyvolá klaustrofobní pocity, kterými při podobných příležitostech trpí, a není schopen ze sebe vypravit ani slovo. Režisér Rubin není nijak nadšený. Když se Jake vrátí domů, najde svou přítelkyni v posteli s jiným. Je jasné, že si musí hledat nové bydlení. Prostě den blbec… Na hereckém kurzu se Jake seznámí se Samem Bouchardem, který mu udělá nabídku: protože sám musí odjet filmovat do Seattlu, může za něj Jake zatím hlídat dům jakéhosi boháče. Navíc, až bude mít dlouhou chvíli, bude moct v jednom z oken protějšího domu dalekohledem pozorovat krásnou ženu, která v noci předvádí vysoce vzrušující sexuální představení. Jake ženu skutečně pozoruje a zatouží poznat ji blíž. Sleduje ji do luxusního obchodního domu, jenže svým usilovným pozorováním vzbudí pozornost ochranky. Všimne si ale také, že krásku sleduje ještě někdo jiný. Teprve na pláži se odváží na ni promluvit a upozornit ji, že ji sleduje muž indiánského vzhledu. Ten ale dívce vzápětí vytrhne kabelku a Jake za ním běží, aby mu ji sebral. Dostanou se až do temného podchodu a na Jakea přijdou obvyklé klaustrofobické potíže. Indián obsah kabelky vysype na zem a cosi si odnese… Hned večer se ukáže, co to bylo. Jake ze své pozorovatelny sleduje příchod krásné Glorie domů a zároveň vidí, že tam na ni číhá indián z pláže, který jí ukradl klíč. Když začne dívku škrtit šňůrou od telefonu, Jake rychle vyběhne z domu a ještě se dvěma náhodnými chodci se pokouší mladou ženu zachránit. Nemůže se ale dostat do domu a když tam konečně vběhne, Glorie je mrtvá: indián ji provrtal obrovským vrtákem. Pro policii, která vraždu vyšetřuje, je Jake jen odporným šmírákem. Ani policie, ani Jake netuší, že už brzy narazí na překvapivé skutečnosti… (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

Falko 

všechny recenze uživatele

Na tento thriller som sa tesil o to viac, ze ho natocil Brian De Palma, ktory ma vo filmografii bohate mnozstvo kvalitnych filmov a kedze uzivatelka Madison zboznuje thrillery tipu DISTURBIA (2007) alebo OKNO DO DVORA (1954) (len chcem pripomenut, ze v oboch filmoch sa spehovalo susedia :-), tak som sa rozhodol tento thriller pozriet s nou, no a moc nadsena teda nebola. Teda priznam sa, ze mnoho zaberov tam trvalo zbytocne dlho a tym padom ma to fakt prestavalo bavit, ale nastastie to malo skvely vrazedny namet a ten indian bol fakt odporne nesympaticky a to dokazalo dvihnut u mna hodnotenie na tie 3*. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Tak nevím Vertigo je mistrovská klasika, tohle je jenom stylistické cvičení a la Hitchcock, které jsem málem prospal. Zajímavé jsou snad jen ty klaustrofobické záběry v tunelu. Hlavní hrdina zcela nezajímavý. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Mistrná variace na Vertigo. De Palma zde naplno předvádí svojí genialitu. Sledovačka hlavního hrdiny, krásné sousedky a záporáka, který vypadá jak hispánskej otec Fura, v první půlce filmu je naprosto dechberoucí. Je to velmi dlouhá scéna téměř beze slov, plná neuvěřitelně rafinovaných a vynalézavých záběrů, kde naprosto přehledně víme kde, kdo je a působí to přirozeně. A vůbec první půle je opravdu nervydrásající jízda, kde De Palma rozhazuje svoje trademarky plnými hrstmi. Druhá je zase výživný mindfuck, ale už v maličko odlehčenějším tempu. Mno a ty záverečné titulky, to je prostě lahoda. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

De Palmu mám rád. Jeho dlouhé steadicam záběry ( kde by bez něj byl Quentin ), voyeurství, hitchcockovské variace, černý humor. To, že se nebere příliš vážně a nebojí se vymykat běžnému rámci hollywoodské mainstreamové produkce. Jeho "úchylárny" nebudou nikdy oceněny širokým publikem ( dále viz např. Kainova výchova, Femme Fatale ), ale těm, co jim přišli na chuť, vždy potěší....a já se mezi ně s hrdostí počítám. Potěšení ze šmírování... ()

movie 

všechny recenze uživatele

Výživná past na diváka i na hrdinu, do poslední minuty strhující, v každém záběru maximálně visuální a dotažená záležitost. V BODY DOUBLE střídá De Palma jeden šťavnatý nápad s dalším a já ho za to budu do smrti obdivovat. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Osmdesátkový mash-up Vertiga a Okna do dvora se soft-porno polevou. Oproti Hitchovi je to strašně povrchní, ale pro takhle odvázaného De Palmu mám jednoduše slabost. A Melanie Griffith je roztomilá. 90% ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Po čase, když se mi snímek rozložil v hlavě nemohu hodnotit jinak než (téměř) plným počtem. Brian De Palma zde naplno rozehrává hru s divákem a neustále používá klasické Hitchockovské postupy. Formálně dokonalé dílo - jak jinak - neskutečně zábavné a perfektní v každém svém detailu kazí jen hlavní postava. Ne, toho herce fakt nežeru. Nebýt jeho kačeří chůze, asi bych šel i na maximum. Trochu pozérské, já vím, ale jak už jsem řekl, nemohu jinak. 80% Ale film jsem poslal do červené, takže to bohatě stačí :) ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

De Palma byl na přelomu 70. a 80. let (a) fetišistický znásilňovač Hitchocka, (b) nenapravitelný erotoman, a za (c) si ze sebe i z diváctva začal dělat legraci (viz taky epilog BLOW OUT). Tady už vykrádá sám sebe, překombinovává a klouže po povrchu VERTIGA jako po teflonu, ale na hlubší zásek se pro nadbytek koksu, pýchy a péček v šuplíku nezmůže. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Nepřiznaný bratr Billa Mahera zde řeší vraždu a bojuje s klaustrofobií, to vše ve stylu Hitchcocka mixnutého se soft pornem, ve kterém má hlavní roli mladá Melanie Griffith. Teď si přečtěte znovu mou první větu a pokud si okamžitě neřeknete "Tak tohle musím okamžitě vidět!", tak si tento film neshánějte, protože se vám pravděpodobně nebude líbit. De Palma měl vždycky svůj lehce ujetý styl a to se mi na něm líbí. Druhá projekce je nutná, ne, že bych nepochopil děj, ale spíše se chci soustředit na ty detaily, které na vás De Palma hází a o kterých ani nevíte, dokud se nedozvíte pointu… 80 %. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

De Palmova naprosto zřejmá inspirace staršími filmy Alfreda Hitchcocka a také posedlost ženami, které dával ve svých starších dílech skutečnou volnost a nebál se natáčet velmi odvážné scény (některé nevybledly dodnes a mají stále svou sílu). Dvojník je velice slušná podívaná, která udržuje diváka ve stavu bdělosti a očekávání, co přinese další děj. Zápletka filmu je předem těžko odhadnutelná a režisér míchá žánry s grácií sobě vlastní. Finální výsledek je pro mě opravdu zajímavý a tak trošku jsem u tohoto snímku nabyl přesvědčení, že jak Dvojník, tak Brian De Palma, se neberou úplně vážně, což není vůbec na škodu. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"I DO NOT DO ANIMAL ACTS. I DO NOT DO S&M OR ANY VARIATIONS OF THAT PARTICULAR BENT, NO WATER SPORTS EITHER. I WILL NOT SHAVE MY PUSSY, NO FISTFUCKING AND ABSOLUTELY NO COMING IN MY FACE..." ---------------- Na úvod je potrebné uviesť dôvod, prečo som sa rozhodol pozrieť si tento De Palmov splnený sen. Dve slová – John Lautner. Jeden by sa mohol pýtať, čo má americký architekt spoločné s neo-noir thrillerom s prímesou voyerizmu a ľahkého porna? Opäť dve slová – The Chemosphere. Modernistický dom v Hollywood Hills, ikona jedného mesta, stelesnenie vrcholu americkej architektúry. A spojitosť s Dvojníkom? Jedná sa o jeden jediný film, ktorý sa natáčal vo vnútri tohto osemuholníkového skvostu. Exteriér domu sa objavil v jednej epizóde seriálu The Outer Limits, počítačom vytvorená podobizeň bola v Charlieho anjeloch, no a De Palma je jediný, komu sa podarilo dostať sa dnu a natáčať v ňom. Možno sa môže zdať, že sa nejedná o nejak dôležitú vec, opak je však pravdou, pretože ak sa nemýlim, neexistuje žiadne video z interiéru, fotky, samozrejme, sú, nuž ale video je video. Bola to unikátna možnosť nahliadnuť dnu, do srdca veľdiela velikána. Pre mňa, ako obrovského obdivovateľa Lautnerovej práce a fanúšika architektúry je Body Double významná záležitosť, no ako fanúšika filmu by som na to najradšej zabudol čo najskôr. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Pocta, variácia, vykrádačka? Oproti majstrovskému Vertigu je to trashová amatérska vykrádačka bez emócii no s otrasnými hercami. A na rozdiel od Dressed to Kill a Blow Out, ktoré budia podobný dojem, má navyše Body Double o dosť horšiu réžiu a nachádza sa tu minimum zapamätania hodných scén. DePalma má dozaista režisérsky talent, ale rovnako má aj talent ním plytvať. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Tomu se říká pech. Ztratit holku, střechu nad hlavou a následně i práci, to vše v jeden den. Nejprve lapáte po dechu, když chcete překvapit přítelkyni a ona zatím překvapí vás (a té děvce se to ještě líbí), následně nemůžete popadnout dech, v klaustrofobické upíří rakvi a protože vznětlivého režiséra tlačí čas, dostáváte hodinového padáka. Naštěstí je po ruce dobrácký kolega- herec, jenž vám vytrhuje trn z paty, v podobě (dočasného) bydlení snů. Luxusní apartmán s pěkným výhledem a sympatickou neposednou sousedkou, podle jejíž uvolněných tanečních lekcí, byste si mohli z fleku řídit hodinky. Bohužel lístky na (strip)show, jste si nekoupil pouze vy. První řadu už okupuje někdo jiný. Nebo je to všechno (trochu) jinak? Popravdě, mám s tím obdobný problém jako v případě Dressed to kill. De Palma vystřílí (téměř) všechnu vostrou munici v první hodince. Úvod je nádherně hravá pocta Hitchovi s neodolatelným všudypřítomným nadhledem, tuhle kombinaci si následně podrží až do zlomové scény, SPOILER vystřižené jak z reklamy na AKU vrtačku, aby s posledním vydechnutím, kouzelně (cíleně) přehrávající D. Shelton, došel dech i jemu. Ještě jednou se zhluboka nadechne, přičemž nezanedbatelnou zásluhu na tom mají Frankie goes to Hollywood, M. Griffith a naposledy i D. Shelton. Nádherný kontrast B. De Palmy.Vysmívajícího se a zároveň vzdávajícího hold. Následně se však začíná lehce motat v začarovaném kruhu, ztrácet potřebný tah na branku a ubíjet útrpnou doslovností dialogů. Když už divák dokoukává zbytek snímku téměř z povinnosti, nedoufajíc v jakýkoliv zvrat, přichází opět starý dobrý De Palma resp.závěrečné titulky a.....spokojený úsměv od ucha k uchu. 75%[Už chápu volbu režiséra M. Nicholse. M. Griffith, je TA správná podnikavádívka]. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

De Palmove štylistické cvičenie, ktoré, aspoň pre časť publika, bude doplácať na príliš pomalé tempo jednotlivých sekvencií. Napínavé to je, nie že nie, ale vo výsledku som nemal pocit ničoho výnimočného, čo myslím v porovnaní s mojimi najobľúbenejšími majstrovými snímkami. Že je tam Okno do dvora alebo Vertigo, to fanúšikovi žánru dôjde veľmi rýchlo. Má to fajn osemdesiatkovú atmosféru a je to aj sexy a nechýba ani slasher. Dilema v rozhodovaní, ale minule som dal Sestrám plný počet, tak tu zaokrúhlim nižšie. 70% ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Často si tu čtu u De Palmových filmů, že je plagiátorem Alfreda Hitchocka a i když to psávám taky, pokusím se napsat jednou taky něco jiného: ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Poněkud kuriózní mix hitchcockových majstrštyků, na kterém je patrný režisérův charakteristický rukopis. Dvojník je v každém případě nápaditý, nejen díky svým kamerovým filtrům a pornografickému nádechu, ale celkové pojetí jej činí velmi neobvyklým dílem. Počáteční minuty á la Okno do dvora navodí napětím překypující atmosféru, která neustupuje až do závěrečných titulků. Zápletka je promyšlená, díky čemuž je zde úplná absence stereotypu. Onen stereotyp je ještě umocněn lehkovážností filmu. Hlavní hrdina však postrádá sympatie a chování Glorie je dosti podivné, což potvrzuje jakási erotická scéna po události v podchodu. Ačkoliv je to jediný nedostatek, je zásadní. Celkově však Dvojníka shledávám za kvalitní film, který si zaslouží objektivní pohled. 70% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Palma si diváka vodí, jak se mu zlíbí. Nejhorší je ta bezmoc, kterou u filmu prožíváte. Jsem si zcela jistý, že každý pocit, který z filmu máte, Palma dopředu nachystal. I když jsem byl na konci zmatenej jak lesní včela, převládá spokojenost. Výborná atmosféra, kterou umějí jen americký osmdesátý. Celou dobu jsem vážně uvažoval o tom, že Holly a Glorie jedna a ta samá jsou, čímž se Deboře omlouvám, vypadá vážně o dost líp než paní Banderasová. Díky titulkový verzi jsem měl poprvé možnost všimnout si textu songu Relax od Frankie Goes To Hollywood - to je teda nářez :-) ()

Reklama

Reklama