poster

Max a maxipříšerky

  • USA

    Where the Wild Things Are

  • Německo

    Wo die wilden Kerle wohnen

  • Slovensko

    Max a Maxipríšerky

Dobrodružný / Drama / Rodinný / Fantasy

USA / Německo / Austrálie, 2009, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    Freude, Freude, vždycky na tě dojde... Knižní předloha Maurice Sendaka je, zjednodušeně řečeno, o tom, že "děti jsou děti" (a tak zlobí, ale jejich rodiče jim to odpustí); upoutávka na filmovou verzi slibovala oslavu dětské hravosti a fantazie, příjemný regres především pro melancholické diváky. Výsledná filmová verze ale není o neposedném dovádění a neoslavuje fantazii, nýbrž divočení slouží k socializaci hlavního hrdiny (jeho dospívání, odpoutání se od matky a závislosti na ní, zbavení se oidipovského komplexu) a dětská představivost není oslavována, ale ukázána jako únik před skutečným světem, s kterým je třeba se vyrovnat. Spíš než o adaptaci populární knížky pro děti a film pro celou rodinu se jedná o další autorský film Spikea Jonze, který se po V KŮŽI JOHNA MALKOVICHE a ADAPTACI opětovně vydává do mysli ústředního představitele, s nímž není snadné se pro jeho charakterové vlastnosti identifikovat, a v závěru si drze dovolí inscenovat scénu tak, že podvrátí smysl předtím viděného, resp. umožňuje vícero výkladů. (Jsou tradiční rodinné hodnoty potvrzeny, když neuslyšíme "povinný" dialog ve stylu omluva-odpuštění-porozumění? A pokud jsou potvrzeny, dospěl Max, jak postupně ukazovala předchozí hodina a půl?) Proč ale pořád po umění chtít, abychom se klasicky identifikovali s postavou (když je vykreslena tak, že to slouží ústřednímu tématu dospívání a chová se jako každý, i když hyperaktivnější kluk toho věku), předkládané bylo snadno čitelné a u filmu tvářícího se, že je pro celou rodinu, aby obsahoval výchovné poselství? 10/10 P.S. Soundtrack Karen O. a Cartera Burwella je výborný i na samostatný poslech, ale jinak neoddělitelný od filmu, kde jednotlivé skladby slouží k vyjádření pocitů hlavního hrdiny a rytmizaci dění. P.P.S. Docela by mě zajímalo, na základě čeho si ostatní odvozují, že byl Max sobecký a rozmezlený spratek. WTWTA ho naopak ukazuje jako osamělého kluka, kterému matka nevěnuje dostatek pozornosti, sestra je ve věku, kdy má na starost jiné věci než svého mladšího bráchu a navíc mu chybí silná otcovská figura, s jejíž absencí se během celé stopáže vyrovnává. Na rozdíl od knihy, ve které Max nemá motivaci, snímek ukazuje, proč se chová tak, jak se chová.(28.12.2009)

  • KarelR
    ***

    Hezké písničky, ještě hezčí "maxipříšerky"... a to jsou zhruba všechna pozitiva. Pokud vás dětský film zažene do kouta a donutí přemýšlet o tom, jaktože je v něm malý klučina nezranitelný, nebojí se rozpoutat nebezpečnou bitvu, dobrovolně žije v lese a nemá potřebu se ani najíst, něco je prostě špatně. Tady jde především o to, že se většinu času nic moc neděje a zábavnou "pocitovku" se z toho Jonzemu vykřesat nepovedlo. Nezapomenutelní jsou akorát Bob a Terry, protože... WTF? [Londýn](16.12.2009)

  • Isherwood
    *

    Chci si přečíst knížku, jelikož mě zajímá, jakým způsobem je vystavěno její vyprávění a hlavně o čem! Filmová verze je totiž uřvaná směs ničeho o nasíracím spratkovi, který by zasloužil dva výchovné hned zkraje stopáže. Nad (ne)dějem si hlavu raději nelámat a konečnou míru na stupnici s nápisem ‚weird‘ radši nehledat.(29.7.2010)

  • Hromino
    ****

    Je mi jasné, že tento film (a vlastně i knižní předloha) rozhodně nemusí zaujmout každého právě kvůli své drzosti, protože ji můžete brát buď jako klad, nebo zápor. V tom tkví také i podstata příběhu - pokud budete právě s drzou a někdy i barbarskou hlavní postavou držet sympatie, snímek si náramně užijete a budete ze sálu odcházet spokojeni. Jestli ne, můžete alespoň ocenit skvělou hudbu a krásné divočiny. Já naštěstí patřím do té první kategorie, takže jsem jedině spokojen :)(13.12.2009)

  • playboxguest
    **

    Arthur mezi prcky, Max mezi obry. Tentokrát se přikláním k názoru "co je malé, to je hezké". V Arthurovi o něco šlo, tady nejde o nic, jen o pláž, na kterou se Max přihnal s drzostí DiCapria, aby jí za pomoci úchyláků v kostýmech zdevastoval. Jakmile zmizeli z obrazovky Keenerka a sníh, roztál i můj zájem o film.(1.2.2015)

  • - Pro zfilmování posloužila knižní předloha Where The Wild Things Are, která v ČR vyšla v roce 1994 pod názvem "Tam kde žijí divočiny". (Geriel)

  • - Rozpočet: 90 milionů dolarů. (Saku)

  • - Při hledání herce do dětské role byl vyhlášen obrovský konkurz, který trval několik měsícu a do kterého se přihlásilo asi na tisíc chlapců, než Spike Jonze našel Maxe Recordse. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace