Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ***

    Velmi neotřelý a ve výsledku hodně slibný hraný debut dokumentaristky a scénáristky Olgy Dabrowské. Píši ve výsledku, jelikož fragmentárně jsou některé části dosti problematické. Film tvoří 4 filmové povídky, které vytvářejí rámec kvarteta metafory životního běhu ,,dětství - mládí - zralý věk - stáří". První minipovídka SVATBA (dětství) vytváří zajímavě pojatou expozici k filmu - svatba dětí předškolního věku je tak krásně nevinná, avšak coby forma hry, při níž dítě poznává pravidla fungování společnosti a světa, je více než symbolická... Všechny ostatní povídky vlastně jen kopírují základní model stanovený v této povídce. Další povídkou je MAMINČIN ANDÍLEK (mládí), což je nejslabší fragment snímku. Když pominu samotný příběh a mně naprosto cizí svět hlavních hrdinek (je mi ale jasné, že vykreslen je autenticky), tahle povídka je dost schématická, předem předvídatelná a ve výsledku hodně nudná... Taneční a hudební pasáže (možná snaha vytvořit českou obdobu děl typu Acid House) jsou hluché a v kombinaci s nekvalitní digitální kamerou i vcelku kontraproduktivní...avizované klipovosti se nepodařilo dosáhnout a tak tyhle pasáže působí trochu jako dějová vata... Nejlepší povídkou je MRAVNÍ IMPERATIV (zralý věk), příběh neobyčejně silný a neotřelý, je vlastně škoda, že nedostal formát samostatného celovečerního filmu. Příběh hledajícího katolického faráře, uvízlého svou archaickou sounáležitostí s prvky ortodoxního křesťanského světonázoru v osidlech spěchajícího moderního světa, který mu jako připomenutí se postaví do cesty (či spíše položí do lože) atraktivní ženu, je hlubokým zamyšlením se nad podobou moderního křesťanského způsobu života, ale vlastně i nad smyslem lidského bytí. Žena manipulátorka sice hravě svede katolického faráře, což lze interpretovat i jako lacinou satiru, ale především řeší svou nenaplňující lidskou existenci. Hlavně tuhle povídku ale sráží nepřesvědčivé herecké výkony, jimiž někteří herci a herečky (hrající členy katolické komunity okolo tamní fary) odkazují spíše někam k amatérskému divadlu, než k původní dramatické filmové tvorbě. Závěrečná povídka POMALU, ALE STÁRNU (stáří) je přes svůj nevelký rozsah tím lepším v tomto povídkovém filmu. Všechny povídky spojuje leitmotiv ženské manipulace s muži, vždy svými vrstevníky, což je u ženy scénáristky a režisérky zajímavá sebereflexe. Režisérka Olga Dabrowská se tedy vydala nelehkou cestou feminího filmového pohledu na svět, čímž vykročila ve stopách Věry Chytilové spíše k břehům artového filmu, filmu tázajícího se, hledajícího, provokujícího... Uvidíme, jak bude vypadat její druhý krok...(10.5.2008)

  • lena60
    *****

    Zlinfest 2008: Na film jsem šla s velkým očekáváním. Zajímalo mě především, proč jsou jeho hodnocení tolik rozporuplná. Já jako žena dávám jednoznačně plný počet, protože u nás dlouho nebyl natočený film tolik originální a zajímavý. Nabízí nám totiž pohled na svět očima ženy - režisérky. Delegace(převážně mužská), která uváděla KULIČKY na zlínském festivalu, varovala všechny muže v sále, že se mají bát. Ženy jsou prý mrchy, které s muži nemilosrdně manipulují. Mně ty ženské (některé) zase tolik zlé nepřipadaly. Přinejmenším mě potěšilo rozuzlení povídky Mravní imperativ. Povídka Svatba je nejkratší, ale nesmírně zábavně zakončená. Ta scéna mi z hlavy jen tak nezmizí, stejně jako úsměv na tváři, když si vzpomenu...No ale ta bába v poslední povídce Pomalu, ale stárnu, ta je příšerná, to souhlasím.(3.6.2008)

  • TheRaven
    ***

    Kuličky. Poměrně zajímavý počin na jehož projekci jsem se dostal víceméně náhodou a rozhodně toho nelituji. První povídka krátká, ale výstižná, třetí velmi zábavná, ale taktéž pravdivá, především však velmi zábavná a ta čtvrtá, smutná, ale neodkladná jako její téma. A teď k povídce druhé (ne nezapomněl jsem na ni), která ve mně vzbudila asi nejvíce dojmů, tedy víceméně těch negativnějších. Příliš expresivně a řekněme "starokonzervativně" vyjádřená mládež, která neustále pije, fetuje, sexuje, poslouchá jen techno a je neuctivá ke školním profesorům a vůbec všem dospělým mi přijde jako hodně neblahé a trochu hloupé zkreslení, ač podstata příběhu je velmi zajímavá. (FNR Písek 2009)(9.8.2009)

  • Romario
    ***

    Žádná šokující manipulace se ve filmu nekoná,očekával jsem od Kuliček přece jen víc.Takže hodnocení filmu samotného průměr.Co však pro mě šokem bylo, byla mizerná technická kvalita obrazu i zvuku,kameramani, kteří byli na toto hned 2, jak jsem si všiml v titulcích, natáčeli nejspíš mobilním telefonem s upatlanou plastovou čočkou....(3.6.2008)

  • ecceHOMMO
    ***

    Kuličky sú poviedkovým spracovaním reálnych podôb vzťahov ženy a muža.....pričom dominantnou osobou je nežné pohlavie....pohlavie, ktoré rozhoduje o bytí, či nebytí....( Prvá poviedka je dosť predvídateľná, ale nebráni to tomu aby sme si ju vychutnali, o druhej platí to isté len nemá potrebný sexepíl, tretia je kratučká, ale o to viac trefná....)(15.9.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace