Obsahy(2)
Prý na svět přicházíme a z něj odcházíme sami. To je asi důvod, proč každý hledá své druhé já, svou lepší půlku. Ale co kdybyste se nenarodili sami? Co kdybyste byli od samého počátku připoutání tělem i duší k někomu jinému?
Pim a Ploy jsou siamská dvojčata. Jednoho dne podstoupí rozdělující operaci, při které Ploy umírá. Od té doby se však Pim velmi trápí výčitkami a pocitem osamění a utíká proto za jiným životem do Koreje, kde brzy potká laskavého manžela. Ploy je však stále zde, její duše přebývá ve společném domě a je to duše velmi, velmi nahněvaná.
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (87)
Jako asijská duchařina nese tento horor všechny typické prvky žánru, včetně snadno odhadnutelné pointy. Navíc ale přichází i s něčím novým (viz. scéna ve výtahu, větrák, nebo psychedelický únik před vizemi). Pokud jste neztratili ještě zbytky respektu k hororvo duchařino asijské kinematografii, mohlo by vás spojení uspokojit. ()
Siamese Dream. Je celkem pochopitelné, že horor o siamských dvojčatech představuje thajský vývozní artikl. Až na několik sympatických a méně humpoláckých metafor a symbolů, jimiž děsí film spíše v první polovině, představuje Faet rutinní, předvídatelné a naprosto neděsící řemeslo. Tvůrci jakoby se paradoxně lépe cítili v úplně jiném, ale stejně brakovém žánru, jímž místy tuctovou hororovou hstorku, utápějící se v klišé, záplatují. Možná dobře, že se po této cestě o několik let později vydali. S jakým výsledkem, to už bohužel, dá-li Bůh, nezjistím. ()
Asijské a hlavně Japonské horory jsou z velké části o duchách, přízracích atd. zakládající hlavně na atmosféře, strachu, mrazení v zádech a ne o potocích krve, hladnokrevných vyvražďovačkách atd... Daří se jim to a Faet je toho příkladem... Takové filmy vyhledávám... Jak píše v jednom rozhovoru sám Hideo Nakata (Kruh) - "Samozřejmě nestačí jenom diváky lekat, pustit nahlas zvuk, připravit si dramatickou hudbu a potom strašidlo, které vybafne za rohem. Potřebujete mít hlavně zajímavý, zobecňující příběh. V poslední řadě musíte vyvolat atmosféru děsu, psychického teroru - potom nemusí být horory ani skutečně "krvavé"." Není to snad tak trochu případ právě Faet? Příběh dobrý je, dvojčat je na zemi hodně a situace z filmu se stát podle mě může. Myslím situaci Weeho, Pim a Ploy... Nicméně i na to ostatní osobně věřím, ale ne všichni samozřejmě. Na základě tohoto byl pro mě snímek velice napínavý, někdy i nervy drásající... Snímek se mi velice líbil, skvělá atmosféra, pro mě dobré herecké výkony a příběh byl s nadsázkou "jako ze života"... Uživatel obitus sice píše, že tam byla jen "tři bafnutí", ale osobně nepotřebuji aby na mě v každé scéně něco baflo, či měl někdo něco useklé... Dobře spracovaná, nervy drásající scéna při které budete mít mrazení v zádech a budete "přikovaní" k sedačce je pro mě daleko větší zážitek.... Doufám že páni režiséři úspěšného Shuttera a tohoto snímku natočí podobné dílko... Jen tak dál! ()
Tři bafnutí ještě film nedělají a bohužel Alone už nic víc nabídnout nemůže. Nápad je sice vynikající, ale silně nevyužitý, jediná opravdu silná scéna je už v traileru profláknutá pláž. Navíc, i když je pointa myslím slušná, je film naprosto zabitý jejím umístěním někam do druhé třetiny. Celý konec je pak nudným oddalováním nevyhnutelného. Minimálně o dvě třídy horší než Shutter. Holt opakování někdy není to pravé ořechové. ()
Pár solidních nápadů a místy slušná atmosféra, ale jinak mě tenhle asijský horor docela dost zklamal. Námět sice sliboval mnohé a před začátkem jsem se opájel představami, co bude zlotřilé mrtvé dvojče své druhé půlce provádět, ale kromě několika lekaček se vlastně nic nedělo. A nepřekvapil ani zvrat, který nutně musel přijít, protože jinak by po hodině nebylo na co koukat. Konec byl pak nutným a nevyhnutelným zlem. Zklamání. 30% ()
Galerie (9)
Zajímavosti (1)
- Pulz, který je zobrazen na elektrokardiogramu matky Pim (Marsha Wattanapanich), neukazuje normální pulzní frekvenci lidského těla. (Verka13)
Reklama