Režie:
Brian De PalmaScénář:
David KoeppKamera:
Stephen H. BurumHudba:
Patrick DoyleHrají:
Al Pacino, Sean Penn, Penelope Ann Miller, John Leguizamo, Ingrid Rogers, Luis Guzmán, James Rebhorn, Joseph Siravo, Viggo Mortensen, Adrian Pasdar (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává ve španělské části Harlemu. Carlito Brigante (Al Pacino) se vrací z vězení s pevným rozhodnutím, že definitivně skoncuje s obchodem s drogami a začne nový život. Potřebuje však pro začátek nějaké peníze, a tak začne pracovat jako šéf klubu svého známého. Po čase zjistí, že jeho okolí je mnohem zrádnější a nemilosrdnější, než si dovedl představit. To se týká nejen jeho rivalů, ale i bývalých kamarádů. Když ho jeho právník (Sean Penn), který ho dostal z vězení, požádá o pomoc, Carlito nemůže odmítnout, i když riskuje, že se nesplní jeho sen odjet se svou láskou Gail a začít znovu. (Vapet Production)
(více)Videa (1)
Recenze (689)
Mafiánská cesta z poněkud jiného pohledu žánru svědčí, zvláště pod režijní taktovkou Briana De Palmy. Epické vyprávění na téma „očista“, jenž trvá dvě a půl hodiny, však dojíždí na úplnou zbytečnost. Ať se to vezme z jakékoliv strany, tak scénář Davida Koeppa by si sám o sobě stěží vystačil na devadesátiminutovou stopáž. Bohudík De Palma projevil silnou dávku invence a vyhrává si s každou scénou do posledního detailu. Jako celek to odsýpá neuvěřitelně rychle a to i za předpokladu, že se ve filmu dohromady nic pořádného neděje. Herecké výkony velmi nepokrytě pokukují po různých oceněních, zvláště Sean Penn, jenž prodělal velmi radikální proměnu a skvěle dostává klasickému heslu, že „právníkům se prostě nedá věřit“. Carlitovi, Ala Pacina jsem pomalu stárnoucího gangstera věřil do poslední kapky krve, kterou musí na své cestě prolít. Snad tedy ještě menší výtka k absenci větší dávky „DePalmovského násilí“, kterou však vynahrazuje přestřelka na eskalátorech, a každý můžeme jít svou vlastní cestou ()
Beautiful. Po mistrovském kousku Scarface jsem očekával opět velkolepé dílo. Čekal jsem kultové přestřelky a drsné mafiánské prostředí - vše splněno. Silný příběh, silné obsazení v podání Al Pacina a Sean Penna. De Palma si umí perfektně pohrávat s herci, se vším pracuje do nejmenších detailů. Výkon obou hlavních ikon musím vyzdvihnout, protože právě oni udělali s Carlito's Way klenot v krimi žánru. Carlito's Way zvedá diváka ze židle. Devastující závěr. ()
"Měla jsem sen, ale probudila jsem se. A teď ten sen nenávidím." De Palmův a Pacinův komorní melancholický přídavek/alternativní doslov a zároveň protipól k Zjizvené tváři (z níž se tu mihne několik herců), který narozdíl od ní nevypráví o cestě přes mrtvoly, ale o cestě od mrtvol a tu neprovází paranoia mocných, ale smutný fakt, že v téhle branži opravdu nemůžete nikomu věřit a vaše zásadovost a víra v přátelství, loajalitu či čest vás stáhne dolů. Opět výborný Pacinův výkon (když jsem film viděl poprvé v pubertě, Carlito mě uhranul a chtěl jsem být jako on, odsud také černý kožený kabát v mém šatníku) a stejně tak výkon Seana Penna. V době svého uvedení kritika film nedocenila a nevedl si moc dobře ani v kinech, o to většímu zájmu se ale těšil na videu. Lahůdková gangsterka se srdíčkem. ()
Jak já Carlitovi přál, aby se na své cestě dostal až na konec a užíval si se svojí milou milou Gail na Bahamách. To se sice nestalo, ale já si alespoň užil dvě a půl hodiny perfektní filmařiny, Brian de Palma natočil výbornou gangsterku a do hlavní role obsadil boha jménem Al Pacino, který by mohl dělat cokoliv, a přesto by to bylo brilantní. Soundtrack stylově vybraný a Cockerova pecka na konci ještě více umocnila moje pocity. Začínám mít pocit, že Kmotr zase tak dobrej vlastně není. ()
Tak tahle gangsterka se mi líbila dokonce více, než legendární Kmotr. Jinými slovy mě naprosto uchvátila. Carlito Brigante v podání Al Pacina je přesně tak akorát kladný gangster, že kdyby byl jen o kousek více kladný, už by to byl nerealistický kýč. Kdo mě uchvátil skoro stejně jako on, to je k nepoznání maskovaný Sean Penn, který si tady asi vystřihl životní roli. Tuhle silnou dvojku tady doplňuje sice méně výrazná, ale do koncepce filmu přesně zapadající Penelope Ann Miller. Naprosto brilnatní režie Briana De Palmy jen umocňuje celkový vynikající dojem. Víc takových filmů ! ()
Galerie (97)
Zajímavosti (37)
- V scéne, kedy Carlito (Al Pacino) pozoruje cez dvere Gail (Penelope Ann Miller), môžeme sledovať istú parafrázu v zábere na Kubrickovo Osvietenie (1980). (Elessar.)
- Prvou voľbou režiséra pre rolu Gail (Penelope Ann Miller) bola írska herečka Alison Doody, známa z filmu Indiana Jones a posledná krížová výprava (1989). Rolu však odmietla kvôli scéne, kde mala hrať “hore bez“. (TheRoller)
Reklama