poster

Carrie

  • anglický

    Carrie

  • slovenský

    Carrie

    (festivalový název)

Horor / Drama / Thriller

USA, 1976, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    ****

    Další stará pecka, kterou nemám kdo ví proč okomentovanou. Jasně, že horor to moc není, ale já tenhle film ani nikdy takhle nebral. Spíš brilantní psycho thriller a celkem reflexivní kritika společnosti která nesnese, když se někdo odlišuje od takzvaného normálu. Chudák Carrie to nemá jednoduchý matka náboženská magorka co jí ani neřekne co je to menstruace a spolužáci a především spolužačky banda ukázkových debilů. A i když už to místy vypadá, že je to na dobrý cestě, tak všichni víme, že tahle přeměna popelky v princeznu nebude mít šťastný konec. Finále pak samo o sobě má nádech jisté kultovnosti a co se atmosféru a výkonu hlavní představitelky týče, tak tady naplno platí, že starej dobrej originál trhá ostatní verze na kusy.85%(11.3.2018)

  • novoten
    ****

    King mě zmrazil tím, jak bez jakýchkoli náznaků citu nebo porozumění popoháněl Carrie vstříc velkolepému finále, do jejích myšlenek nakukoval jenom občas a všechno zabalil do téměř až dokumentární formy. De Palma s Cohenem na to jdou přesně opačně. Z Carrie se stává nadpozemská bytost, nepatřící do nelítostného a cynického světa kolem ní. Její pocity, ať už je to zloba, údiv nebo radost, jsou hlavním hybatelem příběhu, který díky brilantní formě povyšuje příběh téměř na poselství. Předloha i adaptace jsou tak nakonec dost rozdílné, přesto si moji oblibu získaly s přehledem. 85%(6.9.2008)

  • Malarkey
    ****

    Vlastně ani není od věci, že jsem novou Carrie viděl jako první a až pak se vrátil k té původní, kterou měla na starosti legenda v oboru - Brian De Palma. Nová Carrie se mi totiž až do shlédnutí staré verze zdála docela dobrá. To jsem ale netušil, jak zajímavý je horor právě od De Palmy. Na tehdejší dobu naprosto perfektně zvládnutý horor, který o telekinezi mluví jen po málu, aby na konci rozjel brutální změť scén, na které čeká každý z nás. A opravdu stojí za to. Z povinnosti nové Carrie strhávám jednu hvězdičku. Když si uvědomím, že tenhle film je starý takřka 40 let a stále má na poli hororů co nabídnout, jímá mě až hrůza, co by na něj říkali dnešní mladí, pro které je určená právě ta nová verze. Přitom tolik originálních nápadů, se kterými přišla Carrie, byste v dnešním hororu hledali těžko.(25.7.2015)

  • gudaulin
    **

    Literární předlohu jsem nečetl, ale nastartovala kariéru Stephena Kinga coby autora literárních bestsellerů, a tak nepochybuju o tom, že svoje kvality a přitažlivost pro příznivce psychohororu měla. Konec konců, kritici mohou stokrát poukazovat na Kingovu tvorbu coby součást tzv. pokleslé literatury, ale odpárat jeho smysl pro atmosféru a psychologickou kresbu, vyjádření emocí apod. se mu jednoduše nedá - v tomhle byl opravdový mistr. Naproti tomu, ať se na mě Brian De Palma nezlobí, ale právě atmosféru, napětí a smysl pro sugestivní zachycení emocionálních dramat jeho hrdinů tady nevidím a nevidím ji dokonce ani u mnohými uživateli oceňované paní Whiteové coby matky Carrie. To jediné, co funguje opravdu dobře, byl casting a herecký výkon v případě hlavní hrdinky. Pro vynikající oskarovou herečku Sissy Spacek tohle byla patrně divácky nejvděčnější role v její jinak plodné kariéře. Zajímavá je úvodní scéna odehrávající se v dívčích šatnách, kde projevil Brian De Palma svůj smysl pro erotiku a objevování krás ženského těla. Měl poměrně dluhé období, kdy experimentoval s tím, kam až se dá v mainstreamové kinematografii dojít v zobrazování nahoty a sexuality, a na YouTube je např. jeho videoklip spojený s písní Relax od Frankie Goes to Hollywood, kde divák pochopí, o co De Palmovi šlo, nejlépe. Celkový dojem: 45 %.(5.7.2014)

  • Kaka
    ***

    Režijně naprosto bravurní. De Palmův styl je maximálně progresivní a účelný. Člověk si tak připadá chvílemi doslova jak na horské dráze. Začne to fenomenálně natočenou scénou ve sprchách, pokračuje to několika hluchými scénami (pouze hudba, obraz) a končí to rozdělením obrazu na několik sektorů a zrychlené hlasy jednotlivých herců. Ulítlé, ovšem nesmírně odvážné. Několik scénáristických kliček je těžko pochopitelných (jestli vůbec), nicméně děj jako takový je poměrně jednoduchý. Na jeho relativní plochosti a přímočarosti však o to více vyniknou režijní schopnosti hlavního tvůrce. Sissy Spacek není nikterak hrůzostrašná a ani závěrečná scéna mě nepřiměla zakrýt si oči - i když působivá je, to bez debat. Existuje však několik výrazně lepších adaptací Kingových knih, které jen lehce nadprůměrnou Carrie bez problémů zastiňují.(30.1.2007)

  • - Sissy Spacek získala hlavní roli Carrie i přesto, že dorazila na konkurz se zpožděním. (ClintEastwood)

  • - Spoiler: Po tom, co byla na Sissy Spacekovou vychrstnuta "prasečí krev", musela v ní spát po dvě noci, aby byla ve všech scénách stejná. (Halloween9)

  • - Debut Amy Irving. (Elisebah)