poster

Carrie

  • USA

    Carrie

  • slovenský

    Carrie

    (festivalový název)

Horor / Drama / Thriller

USA, 1976, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Literární předlohu jsem nečetl, ale nastartovala kariéru Stephena Kinga coby autora literárních bestsellerů, a tak nepochybuju o tom, že svoje kvality a přitažlivost pro příznivce psychohororu měla. Konec konců, kritici mohou stokrát poukazovat na Kingovu tvorbu coby součást tzv. pokleslé literatury, ale odpárat jeho smysl pro atmosféru a psychologickou kresbu, vyjádření emocí apod. se mu jednoduše nedá - v tomhle byl opravdový mistr. Naproti tomu, ať se na mě Brian De Palma nezlobí, ale právě atmosféru, napětí a smysl pro sugestivní zachycení emocionálních dramat jeho hrdinů tady nevidím a nevidím ji dokonce ani u mnohými uživateli oceňované paní Whiteové coby matky Carrie. To jediné, co funguje opravdu dobře, byl casting a herecký výkon v případě hlavní hrdinky. Pro vynikající oskarovou herečku Sissy Spacek tohle byla patrně divácky nejvděčnější role v její jinak plodné kariéře. Zajímavá je úvodní scéna odehrávající se v dívčích šatnách, kde projevil Brian De Palma svůj smysl pro erotiku a objevování krás ženského těla. Měl poměrně dluhé období, kdy experimentoval s tím, kam až se dá v mainstreamové kinematografii dojít v zobrazování nahoty a sexuality, a na YouTube je např. jeho videoklip spojený s písní Relax od Frankie Goes to Hollywood, kde divák pochopí, o co De Palmovi šlo, nejlépe. Celkový dojem: 45 %.(5.7.2014)

  • Cival
    ****

    Čekal jsem víc. I kvůli tomu, že jsem film otevřel krátce poté, co jsem zavřel napínavou knihu. De Palma a spol. se při adaptaci zbavili několika zásadních kingovských nástrojů pro budování napětí (čerpání více zdrojů informací, průběžné spoilerování dalšího děje) a sami nenašli nic, co by je mohlo nahradit. Carrie je ohlodána opravdu jen na lineární historku o smutné středoškolačce (ideální volba Sissy Spacek) a adaptace se soustředí víc na jednotlivé ikonické obrazy (a že jich není málo), než na celkový drajv vyprávění. Hodně mrzí i zploštění konce, kdy Carrie přišla o svou triumfální jízdu městem, a nesedělo mi ani příliš uspěchané finální zúčtování (bum a je hotovo). Nicméně De Palma samozřejmě vždycky byl filigránským režisérem. Hitchcockovsky zamotanou a zároveň studentskými láskami provoněnou půlhodinku na plese vystřihl famózně. 70%(16.6.2009)

  • Malarkey
    ****

    Vlastně ani není od věci, že jsem novou Carrie viděl jako první a až pak se vrátil k té původní, kterou měla na starosti legenda v oboru - Brian De Palma. Nová Carrie se mi totiž až do shlédnutí staré verze zdála docela dobrá. To jsem ale netušil, jak zajímavý je horor právě od De Palmy. Na tehdejší dobu naprosto perfektně zvládnutý horor, který o telekinezi mluví jen po málu, aby na konci rozjel brutální změť scén, na které čeká každý z nás. A opravdu stojí za to. Z povinnosti nové Carrie strhávám jednu hvězdičku. Když si uvědomím, že tenhle film je starý takřka 40 let a stále má na poli hororů co nabídnout, jímá mě až hrůza, co by na něj říkali dnešní mladí, pro které je určená právě ta nová verze. Přitom tolik originálních nápadů, se kterými přišla Carrie, byste v dnešním hororu hledali těžko.(25.7.2015)

  • Matty
    ****

    Problémy dospívání perspektivou Stephena Kinga aneb „Teď jsi žena“. Příběh nevelkého rozsahu a spíše povídkového charakteru vychází z knihy, kterou jsem (pochopitelně) nikdy nečetl a začíná se odvíjet od pozoruhodné situace. Voyerská kamera projíždí dívčími šatnami až ke sprchám, kde lačně spočine na obnaženém těle hlavní hrdinky – introvertní a proto nenáviděné Carrie Whiteové. Carrie Whiteová zrovna dostává první menstruaci a erotikou prodchnuté ovzduší jako břitva rozřízne její lehce psychopatický výstup. Je to první z nečekaných žánrových metamorfóz, v nichž si De Palma libuje. Nejdříve psychologické drama, sem tam nějaký náznak mystéria, pak rozverná momentka jako z high school komedie (drezúra neposlušných žaček) a v posledních dvaceti třiceti minutách brutální teror, z něhož mě málem obléval studený pot. S vykreslením charakterů si nikdo moc práce nedal, krom Carrie mi všichni přišli až moc dobře čitelní a pouze sloužící jistým účelům. Pošahaná matka, zlá spolužačka a její zlý kamarád, hodná spolužačka a její hodný kamarád, samaritánská učitelka… Hororová klasika. Jistě, mohli bychom polemizovat nad tím, do jaké míry je Carrie hororem a kde začíná seriózní „teen“ drama, jenže má to cenu, když vašim převládajícím pocitem po skončení bude stejně jenom zděšení? V průběhu filmu jsem měl tendenci odstřelovat jej pro jednoduchost, přímočarost a otravnost předvídatelných scénáristických postupů, ale konec mi vytřel zrak a z pusy sebral všechny rýpavé připomínky. De Palma u mne jako mistr budování napětí a neotřele komponovaných scén (nikoliv jako zdatný vypravěč) opět o pár příček stoupl. Od zhlédnutí Osvícení nepamatuji hororové scény srovnatelné kvality. Kéž bych ke Kubrickovu majstrštyku mohl přirovnat i zbytek filmu. 80% Zajímavé komentáře: kiddo, tron, choze, Trainspotter, Cimr, liuk(22.5.2009)

  • genetique
    *****

    Podľa výsledného percenta De Palmova 'Carrie' trošku zaostáva za klasickými staršími a kultovými horrorovými zážitkami, no pre mňa z nich všetkých zanechala poriadnu ryhu. Film predovšetkým hneď od začiatku netreba brať ako klasický bububu horror a čakať na perfektné ľakačky. Ide hlavne o asi najlepšiu drámu s posadnutosťou a podobnými vecami, akú som videl. Posledných dvadsať minút, keď už sa napätie začalo poriadne rozbiehať, tak niekto by povedal, že atmosféra bola taká hustá, že sa dala krájať. Ale tu bola taká husta, že by vám ten nôž zatupil! Sissy Spacek bol výber ako bič, nenormálne zahrané. Najprv to však muselo byť napísané a scenár zaslúži tiež nemalú pochvalu. K tomu skvostne šialená rola Carriinej matky, proste rodinka ako vyšitá. 90%.(1.3.2008)

  • - Ve scéně, kde se Sue (Amy Irving) baví s Tommym (William Katt) u zapnutého televizoru, v televizi právě začíná film Souboj u El Diablo (1966) s Jamesem Garnerem, jehož jména je možné zahlédnout v titulcích. (m.xFuck)

  • - Kniha patrí pre svoje šokujúco krvavé scény a zobrazenie ničivej nenávisti a deštrukcie k najčastejšie zakazovaným na amerických školách a jej filmové spracovania sú vo Fínsku úplne zakázané. (marlon)

  • - Jméno střední školy je Bates High, narážka na Normana Batese z filmu Psycho (1960) Alfreda Hitchcocka. (Halloween9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace