Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ambiciózní projekt britských televizních tvůrců, přibližující divákům životní i umělecké osudy skupiny francouzských impresionistů, tak jak bojovali o svobodu svého uměleckého vyjádření i o holé živobytí ve druhé polovině 19. století, pokrývá časové období téměř čtyř desítek let - od Monetova příchodu do Paříže v r. 1862 až do r. 1900. Je založen na hluboké rešerši archivních a dokumentárních materiálů a přináší ucelený, vyčerpávající pohled do dané doby i společnosti, v níž Monet, Renoir, Bazille, Manet, Degas a Cézanne bojovali o uznání. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (36)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Mýtůtvorné televizní šablonky na téma >dobrodružství impresionistiky< po britsku. Hm... Plytce stravitelné, určeno všeobecnému tv divactvu, nejlépe majícímu na své sádrokartonové příčce ve svém domečku uprostřed nějakého toho satelitu všehomíra vkusnou mazanici zvanou "obraz" coby >dobrou investici< , že... No, to se asi musí pánové malíři impresionisté v hrobech obracet. Protože zrovna ONI myslím měli k plytkosti a podbízivosti asi tak daleko, jako má tahle televizáčtina daleko k životopisnému "dramatu"... S ryzím čétébingem splynuvší v šedi rutinní tvorby, hrající si na umění. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Žili jsme ve své době ... ale také trochu mimo ni." ----- Barevně zářivé, měkce pastelové i melancholicky zastřené ... pocitové ... osobní ... IMPRESIONISTICKÉ - alespoň zpočátku. Poznenáhlu je však pestrý kaleidoskop zastírán pocity hořkosti a rozčarování ... v každodenních marných bitvách - o chléb vezdejší ... a o uznání. V upřímné snaze o co nejkomplexnější zachycení vpravdě nesmrtelné skupiny francouzských umělců se koncepce vyprávění postupně rozpadá na pouhé předlohy jejich obrazů - a jen letmo se dotýká jejich osudů ... a všech ran, které museli přestát, neboť jinou práci než malování neuznávali. Z čehož vyplývá, že bych nechtěla být věrná (ani nevěrná) družka na cestě životem ... žádnému z nich. ()

Reklama

hirnlego

všechny recenze uživatele

Po prvním dílu trochu rozporuplné pocity - s tím, že ty pozitivní převažují. Zbytečně patetické a předramatizované některé scény a až příliš polopaticky sdělované rysy samotného impresionismu - avšak na druhou stranu, méně znalý divák dostává možnost seznámit se s konkrétními obrazy slavných malířů (vždy ukázka díla, jeho název a rok vzniku) a může vidět i pravděpodobné situace, za kterých tato díla tvořili. No a koneckonců, když se občas někdo z nich nadšeně rozpovídá o tom, jak chce malovat svět "právě tady a teď", člověka přepadne podivný pocit, že impresionismus je snad i něco víc, než jen umělecký směr... (mým nejoblíbenějším směrem vždy byl a je surrealismus, avšak teď jsem zjistila, že i dříve pro mě nijak zvlášť úchvatný impresionismus má vážně také něco do sebe) ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Impresionismus, v hlavní úloze Claude Monet. Krásné! První díl voněl barvami, prostředí bylo přesně jak jej znám z obrazů, nádherná kamera, pohodové obsazení a sympaticky pojatá edukace, vhodná pro diváka neznalého, přičemž ani člověka zasvěceného by to nemuselo otrávit. Ideálně vyřešeno. BBC tyhle počiny umí dobře. ()

Hedka 

všechny recenze uživatele

Vydarený skutočný príbeh, ktorý vznikol v dielni BBC na základe dobovej korešpondencie, zápiskov a rozhovorov. Myslím, že dosť reálne približuje divákovi (či už laikovi alebo znalcovi umenia) nielen životný príbeh umelcov - impresionistov a ich snahu po uznaní, ale aj spoločenské pomery a život v druhej polovici 19. storočia vo Francúzsku. Páčil sa mi nápad, ako celý príbeh rozpráva jeden z impresionistov, Claude Monet. To, že ho hral môj obľúbený Richard Armitage ma milo prekvapilo a v podstate ešte viac utvrdilo v názore, že je to naozaj dobrý a talentovaný herec. Myslím, že si divák sledovaním tohoto príbehu prirodzene rozšíri obzor a vedomosti z oblasti umenia - a o to ide. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

  • Děj filmu byl inspirován skutečnými archivními záznamy a dopisy. (BLANIK.)

Reklama

Reklama