poster

VALL-I

  • USA

    WALL-E

  • USA

    WALL•E

  • Slovensko

    Wall-E

Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Sci-Fi

USA, 2008, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 499)

  • Cervenak
    ****

    Príliš mravoučné (inokedy decentný Pixar do nás tú eko-agitku hádže lopatou) a pre bežného stredoeurópskeho smrteľníka príliš sci-fi (dospelí diváci okolo mňa naháňačky robotov statočne odzívali), i tempo sa miestami citeľne zadrháva, ale inak... pohoda. U mňa čistých 7/10, no sympaťákovi Wall-Emu to rád zaokrúhlim nahor. Musím však dodať, že Panda ma bavila viac. Omnoho viac.(18.8.2008)

  • Cival
    ***

    Mohl z toho být super kraťas. Pixar ale primitivní zápletku neskutečně natáhl a ještě vystlal ekologickou agitkou - a odtáhl jen přes tunu roztomilých grimas. WALL-E hezoučce a miloušce žvatlá, koulí oči a publikum zas jihne jak u prvních krůčků vlastního miminka. Škoda že Pixar pořád plýtvá vypravěčským talentem a bezkonkurenční technologii (animace splývá s hranými sci-fi), točením těchhlě prvoplánových dojáků, které z hlavy vyšumí hned po titulcích. A souhlas s C.C. Baxterem - podobě jako Auta je WALL-E neskutečně nadhodnocený a mnohem míň zábavný než Kung Fu Panda. K Birdovým pixarovkám nedoletí ani s tuctem hasících přístrojů.(29.7.2008)

  • Houdini
    *****

    Oscar 1 : Nejlepší animovaný film + 5 nominací: Hudba, Zvuk, Zvukové efekty, Píseň - "Down to Earth", Scénář(20.11.2008)

  • Galadriel
    *****

    Je to možná tak trochu ekologická agitka, ale myslím, že Al Gore by za takovou vraždil a navíc co je na tom špatného?... Zpracování zase trhá všechny hranice, George Lucas se pomalu může jít zahrabat, Pixar se dostává s realističností svých animací tak daleko, že zůstává rozum stát. První záběr na zaneřáděnou Zemi plnou odpadků shora vypadá jako výborná postapokalyptická fotka a do toho začne hrát song z "Hello Dolly" a obejví se ten nejsympatičtější kus plechu, jaký jsem kdy viděla. K tomu perfektní zvuková i hudební stránka, slast pro uši. Měla jsem po naprosto fantastickém Ratatouille strach, že WALL-E prostě nemůže tolik zaujmout, ale k mému překvapení se mu to povedlo a navíc romantika mezi dvěma roboty na mě zapůsobila víc, než většina romantiky neanimované ve většině hraných filmů. Vždycky si říkám, že tahle laťka už Pixaru dlouho vydržet nemůže, ale oni mě prostě každým svým dalším filmem bez problémů přesvědčí o opaku a já jim za to děkuju.(27.8.2008)

  • Tosim
    ****

    Kdyby neexistoval film, který se jmenuje Číslo 5 žije, měl bych s tímhle robotkem mnohem menší problém.(15.9.2008)

  • Matty
    *****

    Love·Wall·E. 100% (více) Zajímavé komentáře: Renton, DaViD´82, Bluntman, Vitason, FateKEEPER, GodComplex, Crawler-D, tangerine1, Němi, wobufet, Erian(25.8.2008)

  • Radyo
    *****

    Paráda. Jeden z nejlepších animáků všech dob. Scifárna, která v sobě nese náznak poselství, náznak romantiky, náznak dobrodružna a hodně emocí. Celé je to servírováno v podobě, která je srozumitelná dětem a zároveň neodrazuje dospělé, skvěle naanimováno a taky parádně hudebně podbarveno. Vidím to na takových 90%. Btw. Po tomhle filmu asi přehodnotím svůj vztah ke švábům. :-)(28.3.2013)

  • Isherwood
    *****

    Vidět ve Wall-Im jenom ‚jostomioučkou‘ pohádku o zamilovaných robotech je trochu scestné. Pixar to má totiž promakané do poslední mrtě. Ta počáteční retro atmosféra, práce s filmovými narážkami, Newmanova hudba, fantastický vizuál a do toho všeho sic tak primitivní, přesto neskutečně našlapaný příběh, který svoje ekologické poselství a kritiku konzumu neprodává zase až tolik lacino, jak by se mohlo zdát, jsou totiž důkazem chytrých tvůrčích hlav, které prostě umí, nech si někteří zapšklí škarohlídové okolo myslí co chtějí. Filmy od Pixaru mají totiž srdce velké jako světová ekonomická krize a já se klidně znovu a zase nechám s radostí pobavit i dojmout. PS: By mě zajímalo, co na to Václav Klaus. :)(22.10.2008)

  • J*A*S*M
    **

    Sofistikovaní Teletubbies s ekologicko agitačním vyzněním. Ne, tohle vážně není můj šálek čaje.(1.10.2009)

  • Malarkey
    ****

    Wall-E je neskutečný tahoun. Na animovaných filmech je nádherně najednou vidět, jak z nevinné tvářičky dokáží udělat oblíbence davů. On vlastně nemá, co by jiného nabídl, nemluví, jen tak trochu, a díky jeho očím, ukápne nevinná slzička snad každému, kdo se na něj podívá a bude mít pro něj pochopení. Vznikl další animák, který se zasloužil být sledován, s propracovaným scénářem dokázal, že i bez textu se z něj dokáže stát velký film. Hezky se na to všecko koukalo, moc hezky. Proč tedy dávám čtyři hvězdičky? Přemýšlím, ale jediný rozumný důvod vidím v tom, že jsem takových animáků, a lepších, viděl poněkud líp, ale zas tak patrný důvod to není. Mám takové tušení, že se na něj podívám znova a tu pátou mu tam vlepim, protože tenhle animák, měl být něčím naprosto jiným od ostatních, odlišný, svým nápaditým scénářem a i samotným zpracováním. Jasné je, že se na něj znovu podívám s radostí, protože s radostí on přichází ke mně, s radostí, která pohladí na duši i na srdci. Líbilo se mi jak si Pixaři pohráli a vrazili do tohoto filmu takových nenápadných nápadů, které musí být trnem v oku. Asi tak jako když koukám na originál a jako kdyby roboty namluvil robotický hlas Stephena Hawkinga, nebo jak se vedoucí robot vesmírné lodi plné lidí s nadějí snaží připomenout Hala z Kubrickovi Vesmírné odyssey. I roboti, platonicky připomínající iPod, v dnešní době takový hit, není jen tak. Všecko má svůj důvod a proto je to tak hezké a příjemně se na to kouká. Wall-I je prostě příjemný film od zhora až dolů.(19.8.2008)

  • Djkoma
    *****

    Wall-E není jako všechny ostatní animáky. Říct o jakémkoliv filmu od Pixaru, že je roztomilý snad ani není potřeba. Avšak tentokrát bych to zdůraznil, protože Wall-E si mě nezískal tak lehce ničím, jako svým vzhledem , roztomilostí a animací. Robůtek nemá chybu a je krásné ho pozorovat. Stejně tak je krásné pozorovat, jak celý Pixar došel do stavu, kdy nepotřebují slova k vyjádření emocí. Vzpomínka na němou éru v animovaném filmu je úžasná. Film je celý pojat naprosto odzbrojujícím způsobem, kterému dodá pomyslnou třešničku na dortu vize budoucnosti. Ta se prohloubí především v druhé půlce filmu, kdy se vydá Wall-E na cestu za svou láskou... Neztrácí ani na okamžik atmosféru a stále se táhne rychle kupředu. Stovky drobností (2001:Vesmírná odysea je k popukání) a jedna velká lehká kritika současnosti s pravděpodobnou vizí dopadu na společnost a svět okolo. První animovaný film, v kterém beru "poselství" nejen jako velmi vtipný postřeh, ale i jako hořkou skutečnost. Pokud tady někdo vidí agitku, je to spíše smutná snaha ignorovat svět a brát film až příliš vážně. Na rozdíl od ostatních filmů Pixaru jsem nečetl velké sliby, ale dostal jsem jeden velký důkaz o kvalitě a schopnost tohoto giganta, který posledními filmy dokazoval lehce klesající kvalitu...(2.9.2008)

  • T2
    *****

    Rozpočet $180miliónovTržby USA $223,808,164Tržby Celosvetovo $532,937,930Tržby za predaj DVD v USA $197,884,548 //počet predaných kusov 12,532,374║ __Animátorské štúdio Pixar každým rokom prispieva tým najkvalitnejším čo sa u CGI animácie dá stvoriť. Platí to aj pre ich posledný príspevok s pomenovaním WALL-E , kde opäť si dali veľmi záležať a tak môžeme aj v tomto prípade vidieť o kus lepšiu animáciu, než bola doteraz v akomkoľvek inom CGI filme. Tvorcovia tohto projektu tento krát príbehom nahliadli do relatívne blízkej budúcnosti a tak načreli trošku nevšedne aj do sci-fi žánru. Ich vízia sa týka postkatastrofického sveta, kde je Zem tak spustošená že sa stáva pre ľudí neobývateľnou. K tomuto námetu sa dá povedať, že je viac než reálny, lebo pri stúpajúcej úrovni a rozširovaní priemyslu sveta, sa stáva tento príbeh o recyklujúcom robotovi, viac než výstižný a rovnako tak smutný. V príbehu dostanú okrajovo priestor aj ľudia, bývajúci na vesmírnom korábe. Títo ľudia sú tu stvárnení ako obézne lenivé stvorenia, riadené a opatrované počítačovým systémom, čiže umelou inteligenciou. __Výborný základ pre tento film položili tvorcovia z animátorského štúdia pod vedeným Andrewa Stantona, keď stvorili dosť inovátorskú koncepciu v rámci celovečerného kresleného filmu. Ide o to, že na celej dĺžke tohto projektu sa vyskytne hovorené slovo len v minimálnom priestore. Takže dialógy sú obmedzené kvôli tomu, že hlavná kostra príbehu je venovaná dvojici robotov WALL-E a EVE. Ich dorozumievanie a vyjadrovanie pocitov, je zamerané buď na robotické pípanie alebo keď tak na vzájomné vyslovovanie mien. V podstate celá prvá polovica filmu sa zaobíde bez dialógov. A práve týmto zvoleným štýlom prednesu postáv, si to samozrejme tvorcovia dosť sťažili. A tým pádom museli o to viac pritlačiť na svoju predstavivosť a vynájsť o to viac výrečné nehovorené vtípky, odľahčenia či trapasy, ktoré k takýmto počinom vždy neodmysliteľne patria ale za to nemusia mať takú dôležitú úlohu ako bola v tomto prípade. Takže môžem povedať, že z určitej časti sledujeme kreslenú grotesku ako za starých čias nemého filmu a panovania Charlieho Chaplina. Akurát s takým rozdielom, že v tomto prípade sa nám bohato stará o zábavu vykreslenú v bohatú nádielku trapasov, práve WALL-E. Samozrejme všetky tie komické pošmyknutia sú tvorené z pohľadu chápania robota zo zafixovanou minimálnou inteligenciou. K výzoru robota WALL-Eho bola použitá jednoznačne inšpirácia robotom z filmu Číslo 5 žije či u mimozemšťana E.T.-ho . Samozrejme že to neostalo len pri výzore týchto známych filmových postáv ale rovnako tak je tam cítiť aj tá ich klasická hravosť či nemotornosť. __Vo všetkých ohľadoch sa dá povedať, že sa jedná takmer o dokonalý film, plný výborne zostavenej zábavy a poučného príbehu. Ako v každom filme aj tu sa nájdu nejaké tie rušivé mušky, či trošku slabšie miesta. Ide hlavne o miesta, kde sa na scénu dostávajú ľudia a práve vtedy príbeh naberá hneď iný nádych a stráca tu milú hravosť predvádzanú WALL-Em obšmietajúcim sa okolo Eve ale toto čo spomínam je ešte v stráviteľných medziach. Omnoho viac ma zarazil nemilý fakt, keď som musel sledovať úsek filmu v tejto rozprávke, inšpirovaný práve starou Vesmírnou odyseou (1968). Pekné je uctiť si staré klasiky a druhé je keď to tam vôbec ale vôbec nezapasuje a len otrávene si v takom peknom príbehu musíte vypočuť Straussov hudobný doprovod(čo bolo fakt od veci), či spoznať v riadiacom systému vesmírnej lode, zlé červené oko umelej inteligencie, riadiace sa podľa svojho ustráchaného inštinktu. Ak by tam nebola táto nešťastná vec, čo mi pokazila lepší zážitok z tohto filmu, bol by si u mňa vydobyl zaslúžených 100% a post najlepšej CGI rozprávky čo som doteraz videl. /videl v kine: 95%/(5.9.2008)

  • Marigold
    ****

    Roztomilé, vizuálně úchvatné, obsahově dost plytké a lacině moralistní, ale když to člověk vezme jako eko-pohádku vytvořenou hravými pixarovskými dětičkami, nemůže to zklamat. Humorných špílců, překrásných míst i hezké hudby je v tom dosti, čili člověk snadno odpustí, že jest to poslepováno velmi propustným a prvoplánovým příběhem. Nakonec... je to film pro děti, možná přerostlé, ale pořád děti. A jako takový Vall-I funguje.(28.8.2008)

  • Renton
    *****

    Scénář: Andrew Stanton, Jim Reardon .. Pixar (nadále) miluji. Nejen za to, že jejich produkovaná díla jsou v jádru zábavné filmy stavěné na progresivní animaci. Oceňuji především jejich přístup - veskrze originální, experimentátorský a novátorský. Takový je i WALL-E. Byť má vlastně jen potenciál krátkometrážního snímku s poloviční stopáží, i tak předložený děj nakonec pozornost udrží, dojme, pobaví i poučí. Rozehrání příběhu je impozantní - seznámení a úvodní průběh děje, kamera, excelentní hudební/písničkový doprovod a především špičkové zvukové efekty v hávu vizuálního kabátu nadčasové kvality. Prostě snoubení s dokonalostí. Následná vesmírná odysea sice sklouzává do dramaticky nevyvážené taškařice na způsob Monsters Inc., protnutá moralizováním nad environmentálním úpadkem. Sice se dala druhá polovina více propracovat, ale Disney v tomhle směru prostě pevně drží otěže a tak dostanou především děti to, co je třeba. Celkově - pošmákl jsem si více než posledně ve francouzské kuchyni a především jsem si po tragediích jménem Horton či Kung-fu Panda konečně zase pošmákl u animovaného filmu. 90%.(14.8.2008)

  • imf
    ***

    Příliš roztomilé, příliš mravokárné a příliš gulášoidní. Pixaři opět nasazují do hry nejpokročilejší technologii a pitvají sci-fi klasiku, aby z ní udělali něco nového a vzrušujícího. Žvatlající robůtek je sice übercute, stejně jako jeho iPodovská láska "odjinud", ale jakmile příběh opustí orbit zdevastované Země, dělí se věci na příliš infantilní a příliš moralistické... což je úděl většiny animáků, ale nikoliv v tak ostře kontrastní formě jakou předvádí VALL-I. Děti budou u vytržení, já jsem se celkem nudil... asi jako u plochých dílek od Foxů a Dreamworks... Tady je té hloubky až až, ale člověk z ní dostává závratě. :)(19.7.2008)

  • Anthony
    *****

    Dokonalost sama(30.8.2008)

  • Radek99
    ****

    Neskutečně propracované vizuálno s postapokalyptickým nádechem, to je můj převládající dojem z tohoto počítačem animovaného filmu. 3D pohádka inspirovaná Kubrickovou 2001 Vesmírnou odyseou a robotem číslo 5, který se také stal po zásahu blesku skoročlověkem, má silně ekologický podtext a protikonzumní zacílení. Tedy na animovanou pohádku pro děti hodně netradiční ideologická výzbroj. Co zarazí ještě více, je fakt, že tenhle animovaný film je více než mírně depresivní... Jestliže se studio Pixar vyvíjelo, tak tímhle filmem dospělo - a dospěly i jeho filmy. Enviromentální směřování je asi tím nejdůležitějším axiomem, na kterém by lidstvo mělo stavět svou budoucnost. WALL-E to učí waltdisneyovské diváky... Podobné filmy: Číslo 9, Roboti(10.11.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Číslo 5 žije! A to i nadále, zato jeho rezivějící synátor Vall-I je mrtev již v polovině stopáže. Brutální vraždy se na něm dopustila Pixaří nemohoucnost příjít s nosnou dějovou linkou. Tak nějak jsem si to dle reakcí před projekcí představoval. A v zásadě tomu tak vskutku je. Vůbec mi to však nevadilo, jelikož ta oduševnělá kukadla s neustále doostřujícími čočkami si mě zcela podmanila. Škoda, že galapředstavení nejsympatičtější animované postavy posledních několika sezón kazí to zpropadené lidské pokolení. Paradoxně totiž dodal Pixar duši strojům, ale ne již i lidem (já vím, že jde z části o záměr, ale i tak). Neorganické bytosti tu totiž překypují city a živelností, zatímco všechny organické formy jsou otravné a hodné totálního vyhlazení. Nejlépe i s celou zelenkavou agitkou. Ovšem i tak, všude, kde mají navrch roboti, je plné hodnocení nedostatečné a naopak - tam, kde se objevují lidé, je to stěží za tři. Ještě, že ten první případ platí výrazně více.(14.8.2008)

  • KarelR
    ****

    Rozhodně romance roku, ale to roubování linky s "káráním" moderní společnosti (ač je docela vtipné a děsivě trefné) si mohli Pixaři schovat do jiného filmu.(14.8.2008)

  • Superpero
    *****

    Když se smí dávat plné hodnocení němým filmům z roku 1920, tak já zas můžu dát tomuhle. Pro mě naprosto převratná pecka na poli animovaného filmu. Pixar se mi s tou jejich originalitou fakt zamlouvá. Robůtek si tam jen jezdí a říká jen asi dvě slova (něco jak Pokémoni) a stejně prostě víte o co go a baví vás to. Na konci jsem byl i dojatej a Straussovo - Tak pravil Zarathustra mě utvrdilo, že ten film má víc, než něco do sebe.(9.1.2009)

  • Shadwell
    ****

    Klíčová otázka: Je-li VALL-I filmem konzumním, orientovaným na vyžraného západního diváka (yuppíci po zhlédnutí vytúrujou neonový káry a sešikujou se před McDonaldem), jak muže mít tu drzost a kritizovat konzumní styl života vedoucí ke zdevastované planetě a k obezitě? Tahle ideologie se na první pohled zdá v pořádku. Jako by film cíleně útočil na své vlastní obecenstvo a snažil se ho poučit. Jenže pravda je někde jinde. Ve skutečnosti Pixaři vmanévrovávají diváka do předem utkaného symbiotického systému kalkulu a farizejství, kde filmař není o nic lepší než divák, a stejně to platí i obráceně, přičemž Bursíkovi se oba dva smějí leda tak pod knírek. ____ Celému filmu předchází pětiminutový a odlehčený kraťas z Pixarlandu o rozmíšce kouzelníka a králičího familiára. Jaký to má důvod? Za prvý je třeba odvrátit poučku, která tvrdí, že nezaujme-li film diváka do prvních deset minut, nezaujme ho vůbec. A za druhý kouzlení v tom kraťasu nemá co do věrohodnosti daleko k realitě, přestože se nacházíme v animaci, tedy ve fiktivním meta-světě ještě za filmem. VALL-I přebírá metody hraného filmu, aby se vyhnul nesrozumitelnosti. Animace tedy neznamená popření všech zákonů a zavádění evolučních postulátů. I proto se nedočkáme ve VALL-I jediné transfokace, jevu, který zpřítomňuje kameru a vytrhává diváka. Předměty a postavy zde tudíž zbíhají a vzdalují se od kamery a ona na ně trpělivě čeká, ne obráceně. Kamera ve VALL-I udivuje jistě mnohokrát sama sebe, když zjišťuje za pochodu, že slouží jako pozorovatel, ne jako zachycovatel, a hrdiny následuje jen zřídkakdy. VALL-I nemíní podvracet dohodnutou fikci, naopak sám sebe označuje za G-rated crowd-pleaser, chce zaujmout všechny, vydělat peníze a předně chce vyprávět velký, „anti-lyotardovský“ příběh a legitimizovat nejrůznější společenské činnosti a dát jim celkový smysl. Je proto neomluvitelný podvod na divákovi, když se robot VALL učí s hasícím přístrojem a hraje chaplinovský ping pong, jako by ty předměty viděl poprvé v životě... když by je měl dávno znát z garbage-pyramid, které desítky let hromadí. ____ VALL-I není dramatem děje, ale dramatem okamžiku. Scénu komponuje vždy od detailu k celku a zpátky k detailu. Pokud se přece jen pokouší o zásadní twisty a dramatický oblouky (viz kubánská revoluce ve ¾ filmu), nemůže najít klenební svorník a událostem schází jak motivace, tak nenucená spontánnost. Nedominuje zde text nad obrazem, jako u telenovel, protože Pixaři sebevědomě, a nakonec i oprávněně, předpokládají, že u VALL-I prádlo nikdo žehlit nebude. ____ Enviromentální čtení filmu donutilo přehodnotit filmovou TOPku nejen aktivistu Al Gorea, rodáka z Washingtonu, ale všimli si toho i odborníci přes fokalizaci (vypravěčská finesa zostřující hledisko té které postavy). Zatímco tedy Eve (Expert vegetační evaluace = neboli rostlinářský odborník) trpí klausovským prizmatem, tudíž se jí dostává výhradně fokalizace vnější a neznáme její myšlenky, na Vallovi participuje vypravěč mnohem častěji a poskytuje nám o něm řadu indiskrétních informací a vodítek. ____ Režisér a scénárista Andrew Stanton není zdaleka první, koho sledování běžných životních situací dovádí k soudům nad okolní společností, avšak do svých filmů to promítá s takovou průzračností, že nezbývá než s ním od první minuty (nikoliv však bezvýhradně) souhlasit. Jenže tady se vyskytl majoritní problém v nemožnosti odstředit myšlení od propagandistické rétoriky celého filmu, která se tváří děsně dekonstruktivně tím, jak rezignuje na jednotný smysl a zdůrazňuje pluralismus (už jen v tom smyslu, jak chce mermomocí infiltrovat kina po celém světě), ovšem de facto jen nepřesně parafrázuje Derridu ve smyslu kritického přezkoumání naší kulturní pansofie a výchozích pojmů (právě proto, že tyto pojmy visí nad propastí nepřezkoumané kultury, tudíž ani VALL nechápe, k čemu je Rubikova kostka a kam zařadit vidličku). ____ Je tedy nutno volat do Vatikánu, že je třeba uznat další zázrak? Není. Když na tyhle věci máte oko, vidíte, ze animák VALL-I není stoprocentně atraktivní, ani revoluční. Nakonec všemožnými citacemi a vsuvkami dává VALL-I najevo, že před klasikou se je třeba shýbat (Kubrickovi se jen uctivě přibližuje) a že autonomní klasikou vlastně ani být nechce.(3.7.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 20 38 57 75
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace