Reklama

Reklama

Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)

(více)

Recenze (109)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Co tohle bylo za nesmysl, to mi nikdo nevysvětlí. Těšil jsem se na chytré a zajímavé sci-fi zakomponované do sedmdesátých let. Jenže výsledek byl asi nejuzívanější extrakt nudy, který jsem za poslední dobu viděl. A nezachránila to ani zajímavá architektura a s tím spojené kvality kameramana. U toho jediného se dá opravdu mluvit o kvalitách. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Do nebes vynášeného Ballarda, ať už v knižní, nebo filmové podobě, jsem nikdy nepobírala, a proto jsem se v jeho případě odjakživa nedokázala rozhodnout, zda mám před sebou jen banální navoněné hovno v podání kryptického kecala, který se přes svůj nedostatek myšlenek hrozně rád poslouchá, anebo jsem prostě vylízaný plebs, co není schopen poznat, kdy má koho uctivě masturbovat. Pověřit adaptací High-Rise Wheatleyho byl tudíž geniální nápad, protože teď už si s tím kultem kolem Ballarda nevím rady ale vůbec. Pokud vám ovšem ke spokojenosti stačí audiovizuálně bombastické videoklipy, popřípadě vás pořád ještě baví předstírat vlhnutí z fádních afektovaných metroušů (v tomto ohledu je Hiddles obsazen perfektně), rozhodně si přijdete na své. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Na High Rise jsem se od prvního traileru těšil, bohužel Wheatley dává přednost nudě před zábavou jak už ukázal v předešlých filmech, potvrzuje to i nyní. Myšlenka filmu je sice slušná, ale nevyužitá ( Doufal jsem v civilizovaného Snowpiercera) dostal jsem ehm art designově načančanou noblesní nudu, kterou neutáhne ani Hiddleston. Nejvíce mě na celém filmu zaujala scéna, kde Hiddleston stahuje kůži z hlavy člověka. Zkrátka Non-Sensual Mess Of Dream Scenes . 40% ()

tron 

všechny recenze uživatele

Od istej chvíle sa film stáva nepochopiteľným sledom snových scén, nenadväzujúcich na seba. V jednej Hiddleston tancuje na večierku, v druhej preťahuje polonahú babu, v ďalšej klusá halucinogénny biely kôň (na streche mrakodrapu), potom strih a je tam akýsi chlapec v okuliaroch. Následne vypuknú nepokoje, ale nikto poriadne nevysvetlí, prečo. Lebo vypadla elektrika? To z ľudí robí krvilačné zvieratá? To som fakt nevedel. Tak to aby som si začal v činžiaku dávať bacha, keď nám najbližšie búrka strhne elektrické vedenie. Nápad „sveta v jednom mrakodrape“ (obchody, vyššia a nižšia vrstva, architekt s imidžom Boha, namakaná strešná gigantická záhrada) je bohovský, ale film ako taký sa vôbec nevydaril. Rozhodne nečakajte žiadny krvák, napínavý triler, ale ani poburujúcu komornú drámu (či nedajbože sci-fi). Je to taký, ehm, dekadentný WTF úpadok. A Hiddleston by sa mal fakt už okamžite prestať pred kamerou vyzliekať, zle sa na to pozerá. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Dekonstrukce společnosti, za kterou by se ani Kubrick nestyděl? Skoro. Něco tomu schází, některé charaktery nejsou tak úplně dotažené, ale jako celek to je mnohem zajímavější, než jak to na první pohled vypadá. A konečné pasáže jsou pak přímo předávkované vizuálními nápady, na které byla radost se dívat. Takový dvouhodinový videoklip s přesahem. Místy nuda, jinak ale mimořádně povedený experiment. 7-8/10 ()

movie 

všechny recenze uživatele

65% Kdo přistoupí na Wheatleyho hru, bude potěšen a naopak. Čekal jsem to ovšem jiné, přiznávám se, že snad o něco hlubší, méně ironičtější a snad mnohem chladnější. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

V posledních snímcích se s Wheatleyem rozcházím a to rapidním způsobem. Tohle snad nemohl natočit tvůrce geniálního Kill List s perfektní optikou a depresivní atmosférou. High-Rise - nejhorší explicitní zobrazení násilí, co jsem kdy viděl. Že bude patřit Ben k tomu nejhoršímu ze Cinematiku jsem nečekal. [Cinematik, Piešťany 2016] ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Film, který chce uhodit hrozně moc hřebíček na hlavičku, ale rozmlátí prakticky všechno kolem. V dnešní době značně banální alegorie, které chybí nějaký dojem nadčasovosti a platnosti, převládá jen neutuchající snaha být hrozně "moc". ()

choze 

všechny recenze uživatele

Stylově natočená, rozvláčná nuda s fajnovým hereckým obsazením, uprostřed proložená uspěchaným, pořádně nevygradovaným konfliktem, který nahrazují snové scény. Radši si pusťte Snowpiercera. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Rozklad konzumní společnosti, kde jediná věc, co nikdy nedojde jsou cigarety. Wheatley ale nedokázal pořádně prodat zlom, kdy dojde k tomu, že lidé přestanou chodit do práce a začnou si budovat vlastní ekosystém uvnitř věžáku. Takže to působí v první chvíli značně nepochopitelně a zmatečně. Nicméně High Rise po roce 2020 dostává možná ještě naléhavější rozměr, než tomu bylo v 2015. Slušná hudba úzkosti. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

A co uděláme s tím koněm? Sníme ho!!! Tohle se dá těžko hodnotit a ještě hůř komentovat. Tohle je čistej úlet jehož doslovný smysl mi dokonale uniknul. Jasně je tu nějaká ta sociologická kritika konzumní společnosti a jejího pokrytectví. Najdou se tu i nepokrytě nastíněné levicové politické názory, ale hledat v tom hlubší smysl to je docela solidní mozkolam. Nicméně někde jsem si přečetl citát, že někdy je důležitější než samotné dokonalé pochopení filmu jeho pocit z něj a to pro tenhle film stoprocentně platí a mě to zkrátka sedlo nedokážu přesně specifikovat proč, ale sedlo. Jenom si myslím, že zkušenější režisér by to dokázal ještě o něco lépe rozpracovat a vypointovat, protože tohle je jasné vítězství formy nad obsahem. Každopádně Wheatley je beze sporu talent a od Seznamu smrti a kvalitní povídky Unearthed z cyklu abcs of death tu udělal další krok kupředu (ještě si budu muset sehnat Pole v Anglii) Film rozhodně nedoporučuji milovníkům zvířat ani nikomu kdo má panickou hrůzu z čehokoliv co je jenom trochu cáknutý artem (hlavně ať se na to nekouká verbal proboha!) vlastně ho nemůžu doporučit vůbec nikomu a dokážu i pochopit když tomu někdo napere odpad a nebaví ho to, protože je to čistokrevnej bizár na kterej si člověk musí udělat náladu, ale mě čas od času takovej film přijde vhod. Navíc snad mě tu už všichni dobře znáte a víte, že Wacoslav1 není žádnej artovej hnidopich a devět z deseti podobných filmů bych sprdnul pod černou zem, ale tohle je ten desátej. Pokud máte rádi podobný šílenosti tak směle do toho, jinak čelem vzad. Tohle je moje barva! 75% ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Inťoušskej rádoby meditační blábol plnej xmrti nudící filosofie o slastech a strastech šplhání po sociálním žebříčku a demoralizujícím úpadku společnosti. I drcení na přijímačky FHS musí bejt tisíckrát záživnější než tahle filmová encyklopedie humánní extravagantnosti. Sraní duhy. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Ben Wheatley sa rozhodol, že potrebuje svetu demonštrovať svoje politické názory. A tak tu máme skvelú réžiu, strih, soundtrack. Premrhané na stupidný film. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Mix Snowpiercera, Dredda, alebo Šílení a mnohých ďalších podobných filmov vo vizuálnom šate pripominajúcom Wesa Andersona alebo Petera Greenawaya. Či skôr ich kombináciu. Film ale pôsobí výrazne svojsky a vyvoláva dojem ťažko nepreniknuteľného artu. S tým súvisí určitá ťažkopádnosť a neprehľadnosť deja. Film trvá subjektívne dlhšie ako dve hodiny, čo nie je práve dobrá vizitka pre dramaturga. 70% ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Pod rouškou žánru "akční", pod kapotou žánru "sci-fi" a za dveřmi žánru "thriller" by asi leckdo očekával strhující "akční sci-fi thriller". Ona je to ale spíš psycho(logická) sonda do zdánlivě dokonalý společnosti, kde všechno funguje tak, jak fungovat má. Sice co nižší patro, tím nižší sorta, avšak čím výše jste, tím prohnilejší se všechno jeví. A tak sledujeme, kterak se parta všech možných vrstev všech možných pater snaží vypořádat s výpadky proudu bez toho, aniž by se cokoli vyřešilo. Místo toho se servíruje opulentní vizualizace, která je víc závislá na významech samotných obrazů, spíš než na slovech či scénáři (na obrazech stojí film od samotnýho vzniku víc, než čemkoli jiném). Proto kdo viděl předchozí Wheatleyho tvorbu, asi nebude překvapenej, že se film víc blíží Poli v Anglii, než k Avengers. Jinak mi to osobně v lecčems připomínalo Bioshock... jak první tak Infinite. Koho zajímá, jak lze film nejspíš chápat, můžete navštívit můj deníček. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Tak tu máme jeden mrakodrapček, kde na horných poschodiach žijú tí vyvolení a na dolných poschodiach tí obyčajní. Potom im začne blbnúť elektrika a nastane chaos a mela .... a všetko možné, čo sa deje v skazenej spoločnosti. Ti obyčajní sa vzbúria a tí vyvolení sa správajú ako zvieratá. Človek sa niekedy nestačí čudovať na čo sa pozerá. Vďaka fantastickému vizuálu, retro farbám, zaujímavej muzike, dobrým hereckým výkonom (predovšetkým Evans) sa tá prehnaná dĺžka tohto filmu dala vydržať. Ja som spokojná s touto divočinou. ()

Související novinky

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

04.09.2019

Dobrých zpráv není nikdy dost, a tuhle navíc čekal málokdo. Filmový reboot herní série Tomb Raider s Aliciou Vikander (Krycí jméno U.N.C.L.E.), který v kinech vydělal jen 274 milionů celosvětově –… (více)

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

22.11.2016

Pod názvem Hard Boiled si možná představujete akční klasiku Johna Woo, zároveň se ale jedná o třídílnou comicsovou sci-fi (u nás vyšla jako Drsná škola), jíž v devadesátých letech sepsal Frank Miller… (více)

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

17.11.2016

Letos se čtyřdenní přehlídka (24. – 27. listopadu 2016) v Uherském Hradišti zaměří na postkoloniální britský film a britské filmové novinky. Kromě dvou hlavních témat připravuje kino Hvězda poutavý… (více)

Wheatley láká známá jména

Wheatley láká známá jména

26.10.2014

Několik let si svými malými britskými filmy hledal diváky ve festivalových kruzích a dělal jméno mezi kritiky, mimo tuto ale režiséra Bena Wheatleyho málokdo znal. Ovšen zdá se, že jeho vyhraněný… (více)

Reklama

Reklama