Reklama

Reklama

Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (109)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Ballardovu předlohu neznám, ale nejasně tuším, že poselstvím High-Rise má být něco na způsob kritiky mezilidských vztahů v buržoazní společnosti. Jasně, mohl bych si teď někde přečíst pár článků nebo komentářů, a pak tady dělat chytrýho a psát tu o nějakých obrazech a zrcadlech a parabolách a hyperbolách... Ale nemám to zapotřebí, a stejně mě tenhle film téměř neoslovil. Za celou dobu jeho trvání jsem se do něj pořádně nedostal a zůstal trčet někde na jeho povrchu, coby nezaujatý a nezúčastněný pozorovatel, jeho filmové řeči jsem příliš nerozuměl. Objektivně mu musím dát nějakou hvězdu aspoň za výpravu, za několik slušných herců (Evans, Hiddleston, Irons) a za hudbu (mj. jedna zajímavá coververze Abby). Ale podle mě je v bizarnosti fantaskního mikrosvěta daleko lepší třeba Gilliamův Brazil, a v absurditě třeba Kafkův Zámek (vím že knihy sem nepatří, ale nemůžu si pomoct - postava Lainga mi od prvních scén neustále evokovala zeměměřiče K.) (a vlastně Zámek byl co vím už dvakrát zfilmovaný). Ale hlavně a především - nepřekonatelným superfilmem číslo jedna o velikém domě s podivnými obyvateli, je pro mě už navždycky Wendersův Million Dollar Hotel. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Zajisté mělo jít o vysoce sofistikované podobenství, jehož poselství jsem ovšem já osobně nějak nepobral ... Dekadentní, místy přímo nihilistické ladění bylo zajímavé a vynikající kamera a přehršel sexu a násilí mohou být dobré ingredience, pokud ale chybí soudržný příběh a celé vyprávění se rozpadá ve sled jinotajných halucinogenních videoklipů, člověka to pomalu ale jistě přestává bavit... Nicméně za vidění to stálo, to zase jo. ()

Reklama

misbos 

všechny recenze uživatele

Polem v Anglii projel Snowpiercer, ale tentokrát systém zůstal uzavřenej, a celej průšvih může vesele pokračovat. Jakpak taky ne, když nám tu chybí sebeoběť ( ta ruka za dětskej život ve vlaku ), a místo ní dostaneme zástupnou oběť koně - komu něco říká Asvathamédha a její funkce pro uchování královského statu quo, ať se přihlásí, dostane bonbón. Architekta s vizí (byť nerálnou a pokřivenou) nahrazuje ten s největším pérem, ten, co vlastně pořád jen zasouvá, ten, co má doma mrtě krabic, a v nich sex a paranoiu (atributy uzurpátora vedoucího místa v tlupě), a jeho "vizí" po převzetí moci je - dožrat psa. Celý je to samo krz tu tečrovou na konci asi v prvním plánu míněný jako alegorie na Anglii (potažmo Západ) a její (jeho) potýkání se s tímhle typem průšvihu, nicméně to je tak "hezky" a chytře a vrstevnatě udělaný, že se jednomu nemůže do lebeně nevkrást ta krutá Calassova věta : SOCIETY IS RUIN. (přesná citace z knihy Ruin of Kasch). Plnej počet, sedí to vedle Zvětšeniny jako rovnej sourozenec. P.S.: Všichni hrajou jak bohové, radost koukat. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Tak tu máme jeden mrakodrapček, kde na horných poschodiach žijú tí vyvolení a na dolných poschodiach tí obyčajní. Potom im začne blbnúť elektrika a nastane chaos a mela .... a všetko možné, čo sa deje v skazenej spoločnosti. Ti obyčajní sa vzbúria a tí vyvolení sa správajú ako zvieratá. Človek sa niekedy nestačí čudovať na čo sa pozerá. Vďaka fantastickému vizuálu, retro farbám, zaujímavej muzike, dobrým hereckým výkonom (predovšetkým Evans) sa tá prehnaná dĺžka tohto filmu dala vydržať. Ja som spokojná s touto divočinou. ()

MsUtahraptor 

všechny recenze uživatele

Čtvrt hodiny před koncem stále nevím, oč vlastně jde a proč se nájemníci jednoduše nespakují a neodejdou jinam, i kdyby jen nakoupit (to bude nějaká strašně chytrá alegorie). V posledních pěti minutách se aspoň zasměju scéně s deodorantem. Na závěr poděkuji bohům za to, že má Hiddles pěkný zadek, takže ty dvě hodiny nebyly ÚPLNĚ o ničem. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Aj keď to nie je nikde vo filme uvedené, dej sa odohráva v rokoch sedemdesiatych. Chýbajú tu moderné veci, ako mobilné telefóny, internet a podobne, a navyše, oblečenie či dopravné prostriedky sú typické práve pre túto dekádu dvadsiateho storočia. (beso74)
  • Elisabeth Moss sa vyjadrila, že najťažšou vecou pre ňu pri natáčaní bolo rozprávať s britským prízvukom, pretože je rodená Američanka. (beso74)
  • Vo filme odznejú dve verzie piesne "SOS" od skupiny ABBA – prvá od skladateľa filmovej hudby Clinta Mansella a druhá od skupiny Portishead. Skladba od ABBA vyšla v roku 1975, v rovnakom čase ako knižná predloha filmu. (Eeve)

Související novinky

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

04.09.2019

Dobrých zpráv není nikdy dost, a tuhle navíc čekal málokdo. Filmový reboot herní série Tomb Raider s Aliciou Vikander (Krycí jméno U.N.C.L.E.), který v kinech vydělal jen 274 milionů celosvětově –… (více)

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

22.11.2016

Pod názvem Hard Boiled si možná představujete akční klasiku Johna Woo, zároveň se ale jedná o třídílnou comicsovou sci-fi (u nás vyšla jako Drsná škola), jíž v devadesátých letech sepsal Frank Miller… (více)

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

17.11.2016

Letos se čtyřdenní přehlídka (24. – 27. listopadu 2016) v Uherském Hradišti zaměří na postkoloniální britský film a britské filmové novinky. Kromě dvou hlavních témat připravuje kino Hvězda poutavý… (více)

Wheatley láká známá jména

Wheatley láká známá jména

26.10.2014

Několik let si svými malými britskými filmy hledal diváky ve festivalových kruzích a dělal jméno mezi kritiky, mimo tuto ale režiséra Bena Wheatleyho málokdo znal. Ovšen zdá se, že jeho vyhraněný… (více)

Reklama

Reklama