Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná "femme fatale" odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů, a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky.

Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (212)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Loupežnický úvod navnadil a scénka Rebeccy Romijin a Rie Rasmussen nažhavila, ale pak to sklouzlo do noirové podivnosti, která ne že by mi úplně vadila, ale přeci jenom mě začátek připravoval na trochu něco jiného. Přesto i poté film zůstával díky hlavní představitelce nehorázně sexy, takže se dalo ledacos přehlédnout a vše nakonec dospělo do zdárného konce, který mě docela mile překvapil a i potěšil. I když tohle není film pro mě a asi ho nedokážu zcela docenit, tak se mi líbil. 75% ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Zaujimavy film. Skoda, ze ho Palma nenatocil podobnym spôsobom ako Sliding Doors, takze by sme dve hlavne linie, kde je v jednej hlavna hrdinka mrcha a v druhej sa polepsi, sledovali sucasne a zaroven by mali rovnaky priestor. Bolo by to ovela zabavnejsie a aj divacky stravitelnejsie. Takze to je vo vysledku tuctovy noirovy film s par pôsobivymi scenami po vizualnej stranke a zo zaverom, ktory väcsinu divakov naserie. Sice to nie je priemerny film, ale ja som sa pri nom bavil priemerne. A hudba v uvode mi strasne pripominala Barbara Conana. Divne. 5/10 ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Jsem tímto počinem dosti nadšen - krásna atmosféra, pocta filmu noir a výteční herci. Možná malinko překombinované a můžou vadit zvraty v příběhu, ale to k této hře patří. Myslím si, že je to nepochopená filmová lahůdka, kterou by každý filmový fanoušek neměl minout ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Komentáře o neo noiru jsou jen kecy. De Palma klame tělem. Když na počátku filmu sleduje Rebecca Romijn Sbohem buď lásko má, má to znalého diváka přivést k mapě, jak snímek číst (těm méně znalým postačí název filmu), ale hned vzápětí je tahle iluze narušena scénou jako vystřiženou z Dannyho parťáků (resp. drahého italského softporna). Nesporně je to promyšlený tah. Celý film chce být precizní hrou s žánry a diváckým očekáváním. To je v pořádku. Stejně jako může být Femme Fatale učebnicí montáže a kombinací formálních postupů. To je obdivuhodné. Naopak trestuhodný je scénář, který tomu všemu podkopává nohy. Nejde o to, že jde o banální vyprávěnku, problém je, že jde o banálně vyprávěnou story. Zatímco Romijnové věříte všechno, povrchnímu příběhu věřit nelze. Pokud vám není pět a netrpíte mozkovou obrnou. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001. Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Scénář : Brian De Palma. Kamera : Thierry Arbogast. Hudba : Ryuichi Sakamoto. Zajímavý závěr. ()

moviesfan 

všechny recenze uživatele

To byla otrava. Samotný film se neuvěřitelně vleče, několikrát jsem si říkal, ať už je konec. Ten stále nepřicházel a ani určitý zvrat mě nikterak neuchvátil. Herecky taktéž ne. Slabší 2*. ()

Ajinka126 

všechny recenze uživatele

Kravina nad všechny kraviny!! Z duše miluji žánr mysteriózních filmů, ale tohle si k tomu ani nepřivonělo, natož, aby se mohl tímto titulem pyšnit. Začátek filmu je jako ze špatného porno filmu. Asi neměl, co jiného nabídnout, tak musel svlíknout dvě ženský a půl hodiny se tím zabývat. NUDA. Příběh se vyvíjel nesmyslně od začátku až do konce. Už jen to, že ta ženská potřebovala na záchod, pak se tam půl hoďky líbe s jinou ženskou, která ju mezi tím okrádá... COŽE?? :D. Kdo na světě je tak hloupej? HRŮZA!! V tom filmu se střídá jedna lidská blbost za druhou.. Je to ubohý film. Konec vám raději ani nepopíšu.. přišli byste o ten skvostný nápad! :DD. Když nad tím tak přemýšlím, tak kdybych si to pustila znovu jako komedii, možná bych se dost pobavila. ()

DDT 

všechny recenze uživatele

De Palma se tedy s nějakou logikou a alespoň minimální věrohodností děje vůbec nepáře. Nejhorší mi přišla mnohými opěvovaná úvodní krádež šperků v Cannes - takhle dementně a překombinovaně vymyšlenou loupež už jsem ve filmu dlouho neviděl (trochu to vypadalo jako nějaká nepoužitá scéna z "Mission Impossible"). Zbytek filmu byl sice také podivně splácaný, ale mnohem zábavnější (když rezignujete na přemýšlení). A závěrečný "prudký zvrat"? Ten je tak blbý, až je pěkný, takže mi z toho celkově vyšel nejkoukatelnější De Palmův film od "Carlitovy cesty". Podruhé bych ho ale vidět nemusel. ()

mis-ko 

všechny recenze uživatele

Tak sa mi zdá, že maestro de Palma stráca dych. Kde sú tie časy napínavých záplatiek a strhujúcich rozuzlení (Blow Out), kde sú tie časy zarytých detektívov (Snake Eyes), kde sú tie časy neohrozených ochrancov práva (snáď ani netreba menovať). Tie časy sú už preč a namiesto nich nám de Palma servíruje stokrát videnú a tým pádom nutne (a nudne) otrepanú verziu vlastného uvedomenia sa. Ani RRS to nezachráni. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Váhala jsem mezi 4 a 5 hvězdičkami, tu pátou přidávám za erotický náboj bez kýče, za nádhernou hlavní hrdinku i za inteligentní konec. Příjemné snové vznášení ve mně zůstalo ještě mnoho hodin po shlédnutí filmu, a to se moc často nestává. ()

mysiak 

všechny recenze uživatele

Hudbou výnimočný film so skvelou Femme Fatale - Rebecou Romjin o krádeži šperkov, ktorú sa rozhodne hľadať Antonio Banderas, je skvelý svojou hudbou, ale aj pomalým tempom, ktorý trošku zavadzia tomuto filmu...ako ináč dobre sa na to pozerá... ()

sta 

všechny recenze uživatele

Průměrný thriller, který se snaží zmást všechny, ale moc se mu to nedaří. Herečky jsou opravdu krásné. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Ťažký, dráždivý, jedinečný mysteriózny triler, ktorý svojou štylizáciou a spektakulárnou formou (blížiacou sa noir vo farbe), dosahuje nadčasovosti. Je veľmi zložitý, zvláštny, avšak skôr pre náročnejších kritikov ako pre masu konzumných ľudí. Výborne zahrané Rebeccou Rominj, Antoniom Banderasom (+vedlajšákmi) a skvele spracované. ()

numi 

všechny recenze uživatele

Není co napsat. Tohle prostě každý musí vidět a rozhodnout se sám. Já se nenudil, právě naopak. Poznáte dvě nádherné ženy - jednu o něco více - a jednoho sympatického fotografa. Jimi budete provedeni hodně povedeným akčním dějem až do chvíle, kdy se vše změní a vy to buď přijmete nebo ne. Pokud ano, tak se na film budete chtít dívat znovu a znovu. Pokud ne, tak na ČSFD kliknete dvě hvězdičky a napíšete, že to byla nuda a že De Palma je už trochu na hlavu. Vypadá to, že to je tak napůl... [červenec 2005] ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Nevím jak a čím začít. Počátek filmu se jevil jako obyčejná gangsterka s krásnou a "vykutálenou" Rebeccou, která celou bandu doběhne svou rafinovanosti. To celé víte za 40 min.projekce. (Na WC "lesbické hrátky" při níž se mi zvedal žaludek), to bude tím, že jsem normální. Pak ale scéna ve vaně s budíkem a přetékající vanou, kdy zpozorníte, protože očekáváte, že se koupající buď probudí nebo utopí. Nic z toho... usne a má ve snu vizi do budoucnosti, co se stane. (Ale to vše se dozvíte až na samém konci filmu, kdy se děj rychle opakuje). Proto ta zmatenost, že se divák v tom téměř neorientuje. Je to zvláštní film, ale že bych při něm hýkala, ani náhodou....chápu, že pro chlapy tam jisté scény měly jisté kouzlo, jenže film jako celek je lepší průměr. Nemohu dát tři a půl hvězdičky, proto se přikláním ke 4* vzhledem k réžii, která chtěla "vykouzlit" něco mimořádného, ale kromě mimořádně dlouhých nohou REBBECY ROMIJN a mimořádného charisma ANTONIA BANDERASE jsem zde nic mimořádného neviděla. BRIAN De PALMA už tvořil lépe. ()

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Tak nevím, tenhle úlet Briana de Palmy mě nějak neoslovil. Koukat na Rebeccu jak předvádí své vnady je sice fajn, ale kromě toho nemá Femme Fatale co nabídnout. S výjimkou úvodní scény kradení diamantů je film dějově i vizuálně nezajímavý. Na Banderase tentokrát mnoho prostoru nevyzbylo. A závěrečná pointa mi přišla příliš dětinská. Jednou větou se jedná o hodně podivný podprůměrný thriller s přitažlivou hlavní hrdinkou, nic víc. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Už „JEN“ ten začátek! Způsob, jakým si de Palma hraje s jednotlivými záběry, ta plíživá, slídivá, místy snad až voyeurská kamera, která je naprosto dokonalá a hlavně – ta elegance. Označení „elegantní“, v tomto případě až nonšalantní, používám u filmu jen velmi zřídka, nicméně v tomto případě jej lze využít k velmi přesné charakteristice toho, jak celý snímek již od začátku působí. Úvodní scéna v Cannes je nesmírně působivá, plyne vlastně i docela pozvolna a není v ní mnoho dialogů, nicméně vše je natolik rafinovaně a velezkušeně vedeno Brianem de Palmou, že to prostě vtáhne a nepustí. Elegance, originalita, neokoukanost a celkově film, který je formálně až neskutečně bohatý. Pokud má někdo pocit, že scénář je zmatený a spousta scén se v něm nachází takzvaně pouze na efekt, měl by se zřejmě více zaměřit i na samotnou stavbu děje, která sice nedosahuje výše zmiňovaných formálních kvalit, ale je zajímavě větvená a skrývá minimálně dvě „depalmoviny“, které nemusí být napoprvé zcela snadno odhalitelné. Já si jich všiml až napotřetí a to si samozřejmě nejsem pořád jistý.)) Mimořádný zážitek, který jen tak někde jinde neuvidíte. ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

"Osudová žena" se zřejmě nestane osudovým filmem. Anebo ano? Záleží na úhlu pohledu každého diváka. U mě teda ne. ()

Reklama

Reklama