Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Rok xxx. V zasněžené metropoli nemilosrdně vládne pan Televize. Celé město je bez hlasu a on jediný má monopol na slovo a obraz. Všichni lidé sledují obrazovku a jedí televizní jídla, která také vyrábí on. Pan Televize připravuje nekalý plán, jak prostřednictvím nebezpečného hypnotického stroje, který účinkuje přes televizi, navždy ovládnout všechen život. Aby toho dosáhl, unese jedinou bytost, jež má dosud hlas – nádhernou zpěvačku... Působivý příklad vitality a formálního potenciálu němého filmu. Anténa, inspirovaná snímky Murnaua, Langa, Ejzenštejna a Vertova, je přesto velice moderní film. Pohádková alegorie diváky neustále překvapuje úžasnou výpravou, promyšleným použitím titulků a v neposlední řadě také působivým herectvím. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (110)

whitas 

všechny recenze uživatele

Anténa nabízí mnoho filmových i mimofilmových odkazů, obecně je vnímaná jako pocta němému filmu. Inspirace německým expresionismem (např. Metropolis) či ruskou montážní školou (střídání černé a bílé obrazovky při střelbě ze samopalu kromě Sin city připomíná také Ejzenštejnovu rapid montáž, zpomalené záběry na holčičku, jak poskakuje na posteli zase evokuje zpomalené záběry sportovců v Muži s kinoaparátem apod.) je evidentní, ale určitě nelze celý film okleštit jen na takovýto výklad. Spojením prvků němého a zvukového filmu vznikají nové kvality - lidé slyší ale nemají co slyšet. Slova neexistují ve formě zvuku, zato jsou viditelná a hmatatelná. Stávají se věcmi, rekvizitami - zprostorovění slov - lidé mohou svá slova např. ukrýt do dlaně. Film splácává dohromady nejrůznější postupy, typy postav, způsobů vyprávění a celkové komunikace (vnitřní i vnější - s divákem), přesto velice dobře funguje jako celek, žije vlastním životem. Mimo tohle všechno je Anténa tak neskutečně fotogenický film, že by tam vypadal dobře snad i Paroubek. Možná mi učarovala ta točící se spirála, každopádně jsem tomuhle snímku podlehl, a rád. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Vizuálně je to velmi zajímavé, dokonce bych se nebál použít slovo nádherné. Opravdu, všechno to experimentování a práci s obrazem jsem si užíval. Jenže problém je v tom, že ten film je jenom poctou němým filmům, konkrétně němým fantasy/sci-fi a vyšší ambice už nemá. On by to sám o sobě problém nebyl, pocta určitému filmovému období či žánru nemusí mít žádné hluboké myšlenky, jenže Anténa sice pár věcmi připomene němé filmy, ale celkově se až moc utápí ve svojí formě a v tom, že chce působit strašně artově. Tím se z toho jakási pocta vytratila a zbyl z toho jenom velmi zajímavý, byť nudný experiment bez nějakého většího účelu. Kvůli tomu víc jak 3* dát prostě nemohu. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Argentinský černobílý, němý sci-fi film. Zpracováním zcela věrohodný němým filmům tehdejší éry. Viděli jste někdy něco podobného?:) Já dosud nikoliv a tímto úchvatným dílem jsem byla značně okouzlena. Působivě vytvořené vložené titulky. Spousta sekvencí, atmosféra a vůbec celý příběh odkazující především na dvě fenomenální a zlomová díla z dob počátku vývoje kinematografie. Na Langův Metropolis a Mélièsovu Cestu na Měsíc. Vizuálně "dokonalé" natolik, že byste jen stěží poznali, že se jedná o snímek z roku 2007. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Moji oblíbení uživatelé ve frenetickém nadšení sázejí 5* jen to lupe, ale já jsem naštěstí natolik přízemní, abych odolal tomuhle útoku na ješitnost artového diváka. Anténa je zvláštní film, který pracuje s motivem autoritářské a manipulované společnosti, která staví na monopolu informací kontrolovaném panem "Televizí", tedy magnátem, který ovládá monopolní televizní společnost. Je to vize totalitního státu jako z 20. nebo 30. let, naplnění snu o státní propagandě, která má monopol na pravdu. Ostatně v jedné scéně se zřetelně objeví nacistický hákový kříž. Řada dalších prvků, jako jsou uniformy nebo obecně vojenské prvky, odpovídá realitě diktatur Argentiny nebo Brazílie v době Hitlerovy éry, kdy místní pohlaváři napodobovali svůj totalitní evropský vzor. To je pochopitelně zajímavý námět, jenže režisér si zároveň chtěl hrát na velké umění a zpracoval Anténu jako němý expresionistický film ve stylu Metropolis. Má to, ať už jde o kostýmy, kulisy nebo práci kamery, výraznou stylizaci, ve které se ale námět a příběh ztrácí. Samozřejmě, kdo na tuhle hru přistoupí a považuje ji za podmanivou samu o sobě, může být navýsost spokojený, jenže já v tom vidím jenom samoúčelnou záležitost. Kinematografie se od 20. let zatraceně posunula kupředu a když chci němý film s naivními kulisami, sáhnu po osvědčené klasice. Ty 2* jsou právě za onu atmosféru dávno zašlé slávy němého filmu, ale jinak mě po emoční stránce film nijak nezasáhl. Celkový dojem: 40 %. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

METROPOLIS+SMRTIHLAV Ťažké sústo. Umelecký film, ktorý po celý čas v podstate nudí, ale rovnako po celý čas nepoľaví v okúzľujúcich režisérskych nápadoch. Pokiaľ sa budete sústrediť, uvedomíte si aký kreatívny človek musel za tým stáť. Dokonalá štylizácia, hlavne v akčných scénach dokonca pripomína SIN CITY. Bizarný film, aký len tak neuvidíte... ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Samotné natáčení trvalo 11 týdnů, post-produkce přes rok. (zigot7)
  • Jde o první zahajovací film Filmového festivalu v Rotterdamu, který byl zároveň soutěžní. (zigot7)
  • Clarin Entertainment udělilo v roce 2007 snímku dvě ceny, a to v kategorii nejlepší film (Esteban Sapir) a nejlepší hudba (Leo Sujatovich). (Terva)

Související novinky

100: Bitva u pokladen

100: Bitva u pokladen

03.01.2009

Asociace českých filmových klubů vás už tradičně zve na filmovou přehlídku Projekt 100. Letos startuje 15. ledna, potrvá do 31. května a diváci budou moci na velkých plátnech shlédnout několik… (více)

Reklama

Reklama