Reklama

Reklama

Ahoj, mami!

Trailer

Obsahy(1)

V návaznosti na svůj film Greetings (1968) si režisér Brian De Palma v tomto snímku bere na mušku mediální kulturu konce 60. let. Vietnamský veterán John Rubin se snaží nějakým způsobem uchytit v bouřlivém životě New Yorku, a tak si pronajme malý pokoj naproti novému obytnému bloku a doufá, že se stane režisérem pro pornokrále a producenta Joea Bannera. Chce se totiž prosadit s voyerským nápadem filmovaní šťavnatých akcí v oknech naproti. Naplánuje svést jednu z obyvatelek protějšího domu jménem Judy a vše automaticky natočit na kameru. Jeho plán však selže, a tak John vymění svou kameru za televizi a přidá se k radikálnímu divadelnímu souboru, který nacvičuje představení s názvem "Be Black, Baby". Inspirován výstředními a politicky orientovanými umělci se i John později rozhodne (ač už je ženatý s Judy a má normální práci) pro vlastní násilnou politickou akci. Otázkou však je, zda jen nechce být v televizi... Smícháním pasáží z divadelního představení a Johnových krkolomných dobrodružství na Manhattanu si film dělá legraci z politického extremismu, liberální viny a mantry protestujících z Chicaga roku 1968 ("celý svět se dívá"), protože vše je vlastně jen jedním velkým představením pro kamery. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Robert De Niro mi tady připomínal uživatele CSFD Silas. Natáčí tu sračkózní amatérský film a má podobný účes :) ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

De Palma & De Niro potřetí spolu, de kadentní, de bužírující, de monstrující, de struující... %-] . . . I po více jak čtyřiceti letech formou pseudoaktivisticky nezávislá, myšlenkově stále svěží satira na téma médií, >filmové< tvorby, kultury a života vůbec tehdejší velkoměstské Ameriky, plná jízlivého bílo-černého (doslova!;-) humoru, absurdity běžnodenního bytí (pozor - spoilerek!: ...úžasná scénka hádajících se aktivistů, kde kdesi na pozadí naprosto bez zájmu aktérů probíhá hádka zákazníka se stánkařem a následná vražda nejapného obchodníčka, do krve hájícího jakýsi kus svršku, které si vlastně nikdo ani nevšimne(te)...%-), uměleckého pnutí černého hnutí, pomatených městských geril a nízkostavovského domácího štěstí, které musí přece každej normální chlápek - co se právě vrátil z Vietnamu - s tou svou sladkou hnedle naprcanou (že by ten růžový vibrátorek v praxi...?!...;o) hysterkou a špinavým prádlem spláchnout kamsi někam do ruin jejího newyorksky pěkně jednobarevně panelového >družstevního< ráje... . . . Scénáristicky vskutku vypointováno, ryze filmařsky pak brilantní Brian v rozletu, k tomu skvělá jazzrocková hudba >jakéhosi< Erica Kaze ( http://www.imdb.com/name/nm0443523/ ) a komu není shůry dáno... . . . D.m.s.n. velmi nedoceněný film! Musíte se víc soustředit lidi, k tomu zase jednou trošku znát a vnímat ty kontexty (aspoň té doby a místa, že...) a být v nadhledu... A buďte černí!!! - - - P.S. A víte, kdo vynalezl "peep-art"? ... ;o] - - - P.P.S. Nazdar andre...! - - - P.P.P.S. Zase mě pobavila zdejší nízká hodnocení a bláboly místních (post)pubertálních cinefilcků... ;o))) - - - - - (Poprvé viděno 21.5.2011 na dvd /v originálním formátu obrazu, s původní zvukovou stopou a č. titulky/, hodnocení 81., komentář neaktivisticky nadšený zde jako osmý - 21.5.2011) ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Brian De Palma natočil podivnej slepenec komedie a jakýsi anti-rasistický agitky. Ta komediální část je docela dobrá a už jenom kvůli tomu, že tam hraje Robert De Niro v jedný z jeho prvních rolí, to stojí za vidění. Jsou tam docela vtipný scény, když si třeba pronajímá úplně strašnej byt, nebo jeho snaha natočit porno. Jenže pak přijde dementní část o nějakym anti-rasistickym hnutí. Navíc je to natočený rozklepanou ruční kamerou a ještě k tomu na černobílej film. Na konci se film ještě na chvilku vrátí k postavě De Nira, ale to už je úplnej závěr. První půlka s De Nirem za 3 hvězdy, zbytek odpad. Obdivuhodný je, že se De Niro z takovejch polo-amatérskejch blbostí propracoval až do tý nejvyšší herecký ligy. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Je zaujímavé, že De Nirove a De Palmvoe filmové začiatky boli výrazne poprepletané vo filmoch, ktoré tuzemské publikum pozná len v minimálnej miere a odvtedy sa v žiadnom filme už títo velikáni nestretli. Ale spolupráca v začiatkoch nebola nijak oslnivá, pár vtipných momentov sa síce našlo, ale inak film prostredníctvom totálneho mixu nehodnotných a často absurdných scénok do sveta nepriniesol nič nové. Dokona ani herecky, či režisérsky. 40%. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Brian de Palma /Vybuch 1981, Zjizvena Tvar/ natocil tentokrat len priemernu komediu s Robertom de Nirom v hlavnej ulohe. No ako vidno, De Niro kedysi tocil fakt kvalitne veci, a len obcas sa priplietol nejaky priemer ako tento film, najma teda v porovnani s tou hrozou, co toci teraz /nasiel som odvahu na par jeho novych filmov, ale do ostatnych sa neopovazim/. No a teda aj par slov k tomuto : priemerna komedia, na ktorej sa obcas da zasmiat, obcas zase jej humor ide mimo mna. Co vsak az tak nevadi, lebo stu tu dobre herecke vykony a zrucna rezia samotneho De Palmu : 60 % ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Zajímavý a odvážný satirický film o americké společnosti a stavu jejich kultury. Voayerismus, sex, erotika, rasismus, troufalá interaktivní hra dovádějící zúčastněné diváky k beznaději, stereotypní normální život, šílený čin zoufalství, a to vše obaleno škodolibou až morbidní výsměšností. A všemu vévodí všehoschopný Jon Rubin (Robert De Niro), smolař toužící po úspěchu v oblasti erotického filmu. Toho to ale přivádí pouze do chomoutu, jeho plánované oběti zvrhlého šmírování, s Judy Bishop (Jennifer Salt). A do toho arogantní násilnicky zprostředkovaný zažitek ze života černochů, morbidní a traumatizující zážitek pro všechny předem nezasvěcené. Odvážné a zábavné. ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Film bol natočený, ako keby všetci herci pri hraní dosť improvizovali, čo sa mi na tomto filme páči. Film nepôsobí štylizovane alebo plánovane, ale skôr rebelsky a zjednodušene, čo dodáva celému filmu satirický prvok. 6/10 ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Reflexe společenské situace v USA a morálně rozvolněných možností nastupujících 70.let - voyerismu a raného pornografického průmyslu - v osvobozeném stylu s prvky home videa a s povedenými groteskovitými zkratkami. Především ale oslava moderního konzumního stylu před televizí, plnící všechny perverzní sny. Lehké experimentální cvičení De Palmy s dvěma konvergujícími a prolnutými liniemi (po vzoru sbližování bílých s černými podle scénáře The Urban Guerrilla) se spoustou dialogových hrátek, s nadsázkou vytříbenější než u Coenů a zvládnutější než u Monty Pythonů. De Nirova policejní přípravka (a několik dalších mistrovsky zvládnutých rolí), rozkošně středostavovsky vášnivá J.Salt, milá domovnická miniatura Ch.Durninga, krásná (woodyallenovská) rolička Allena Garfielda coby pornoproducenta a moderní zážitkové představení "Baby, be black" pro vděčné publikum ! 3-4* ()

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

Kamera sleduje člověka který sleduje lidí, aby jsme pak mohli sledovat člověka kdo to všechno sleduje. Stíháte to? Já ne. K tomu minimálně 2 lidi mluvili po celou dobu naráz, s rychlostí jižana. 2,5/5 ()

Brain-D 

všechny recenze uživatele

Začalo to jako vtipné drama, ale pak se to zvrtlo v úchylku v podobě šmírování, natáčení jakéhosi filmu a nakonec v rasovou nevyrovnanost mezi afroameričany a bílími. No jednoduše řečeno taková jedna z prvotinek pana režiséra o ukázání své kreativity. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Divný film. V jedné rovině je celkem vtipný mladík, který chce točit a je mu jedno co, jestli šmírácké porno nebo radikály, za tímto účelem dokonce sbalí a naaranžuje svedení jedné holky. Je to celkem sranda, De Niro se solidně rozehrává a má komediální talent. Druhá rovina je na ruční kameru natáčená černošská agitka, která je naprosto otřesná, absurdní a po tom "divadle" by moje reakce byla, že bych se stal kovaným rasistou. Ty roviny vůbec nejdou dohromady, to co na konci udělá hlavní hrdina jsem vůbec nepochopil a celkově si myslím, že nebýt to od De Palmy s De Nirem, tak po tomto nezávisláku na ČSFD ani pes neštěkne. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Na to, že se jedná o jeden z prvních De Nirových i De Palmových filmů je to dobré a kdyby De Palma vynechal ty různé vsuvky, bylo by ještě lepší. Takhle zhruba 3,5 se zaokrohlením na čtyři hlavně kvůli skvělé scéně, kde De Niro nahání čas před sexem. ()

Snake.Charmer 

všechny recenze uživatele

Film který není vůbec špatný, ale doplácí na to že ve skutečnosti sám neví, čím chce být. V prvních minutách se tváří jako čistokrevná (velice solidní) komedie aby postupem času sklouznul k absurdně pojaté společenské kritice. Přišlo mi, že sleduji kusy dvou odlišných filmů, které jsou sice určitým způsobem propojeny, ale celé spojení působí jaksi nepřirozeně a účelově. Velkou pochvalu však musím udělit za výběr hudby. Rozhodně neurazilo, docela pobavilo, ale jednou stačilo. ()

Petulka88 

všechny recenze uživatele

Tuhle blbost snad ani nemohl natočit De Palma. Pasáže s De Nirem se ještě dají vydržet a některé jsou i mírně vtipné, ale pak příjde ta černobílá moralitka a s veškerou zábavou je ámen. Tahle část filmu je tak strašně nudná, zdlouhavá a stupidní, že jsem měl sto chutí tuhle hrůzu vypnout... ()

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Velmi podprůměrný snímek. Jak svou pointou tak ani svým zpracováním mě nedokázal zaujmout natolik aby mě dál něco hodnotnějšího a hlubšího. ()

Elessar. 

všechny recenze uživatele

Nuž každý niekde začínal, i De Niro s De Palmom, ale začínali spolu. Je to film, čo dobre poukazuje na dobu v ktorej vznikol. Sen o Amerike sa rozplynul ako para nad hrnocm a panuje nepokoj a chaos. Jon je taký jelimánek, ktorý natáča všetko a priplatie sa tam kam by nemal... De Palma zaujímavo i keď roztrieštene rozpráva príbeh o nepokojoch v New Yorku, o tom ako sa černosi dožadujú svojich práv "Be Black Baby". Miestami film pôsobí akoby to točil spolu s Allenom. ()

TVManiac 

všechny recenze uživatele

Každej rejža nějak začínal, i Brian De Palma. Žádnej skvost to sice není ale správnej fanoušek De Palmy by to měl určitě vidět. Mladej De Niro, kecy, kecy, nuda, nuda, Be Black Baby a konec. V době vzniku určitě aktuální ale teď skoro průměr. 45% ()

Reklama

Reklama