Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V návaznosti na svůj film Greetings (1968) si režisér Brian De Palma v tomto snímku bere na mušku mediální kulturu konce 60. let. Vietnamský veterán John Rubin se snaží nějakým způsobem uchytit v bouřlivém životě New Yorku, a tak si pronajme malý pokoj naproti novému obytnému bloku a doufá, že se stane režisérem pro pornokrále a producenta Joea Bannera. Chce se totiž prosadit s voyerským nápadem filmovaní šťavnatých akcí v oknech naproti. Naplánuje svést jednu z obyvatelek protějšího domu jménem Judy a vše automaticky natočit na kameru. Jeho plán však selže, a tak John vymění svou kameru za televizi a přidá se k radikálnímu divadelnímu souboru, který nacvičuje představení s názvem "Be Black, Baby". Inspirován výstředními a politicky orientovanými umělci se i John později rozhodne (ač už je ženatý s Judy a má normální práci) pro vlastní násilnou politickou akci. Otázkou však je, zda jen nechce být v televizi... Smícháním pasáží z divadelního představení a Johnových krkolomných dobrodružství na Manhattanu si film dělá legraci z politického extremismu, liberální viny a mantry protestujících z Chicaga roku 1968 ("celý svět se dívá"), protože vše je vlastně jen jedním velkým představením pro kamery. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (19)

genetique 

všechny recenze uživatele

Je zaujímavé, že De Nirove a De Palmvoe filmové začiatky boli výrazne poprepletané vo filmoch, ktoré tuzemské publikum pozná len v minimálnej miere a odvtedy sa v žiadnom filme už títo velikáni nestretli. Ale spolupráca v začiatkoch nebola nijak oslnivá, pár vtipných momentov sa síce našlo, ale inak film prostredníctvom totálneho mixu nehodnotných a často absurdných scénok do sveta nepriniesol nič nové. Dokona ani herecky, či režisérsky. 40%. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

De Palma & De Niro potřetí spolu, de kadentní, de bužírující, de monstrující, de struující... %-] . . . I po více jak čtyřiceti letech formou pseudoaktivisticky nezávislá, myšlenkově stále svěží satira na téma médií, >filmové< tvorby, kultury a života vůbec tehdejší velkoměstské Ameriky, plná jízlivého bílo-černého (doslova!;-) humoru, absurdity běžnodenního bytí (pozor - spoilerek!: ...úžasná scénka hádajících se aktivistů, kde kdesi na pozadí naprosto bez zájmu aktérů probíhá hádka zákazníka se stánkařem a následná vražda nejapného obchodníčka, do krve hájícího jakýsi kus svršku, které si vlastně nikdo ani nevšimne(te)...%-), uměleckého pnutí černého hnutí, pomatených městských geril a nízkostavovského domácího štěstí, které musí přece každej normální chlápek - co se právě vrátil z Vietnamu - s tou svou sladkou hnedle naprcanou (že by ten růžový vibrátorek v praxi...?!...;o) hysterkou a špinavým prádlem spláchnout kamsi někam do ruin jejího newyorksky pěkně jednobarevně panelového >družstevního< ráje... . . . Scénáristicky vskutku vypointováno, ryze filmařsky pak brilantní Brian v rozletu, k tomu skvělá jazzrocková hudba >jakéhosi< Erica Kaze ( http://www.imdb.com/name/nm0443523/ ) a komu není shůry dáno... . . . D.m.s.n. velmi nedoceněný film! Musíte se víc soustředit lidi, k tomu zase jednou trošku znát a vnímat ty kontexty (aspoň té doby a místa, že...) a být v nadhledu... A buďte černí!!! - - - P.S. A víte, kdo vynalezl "peep-art"? ... ;o] - - - P.P.S. Nazdar andre...! - - - P.P.P.S. Zase mě pobavila zdejší nízká hodnocení a bláboly místních (post)pubertálních cinefilcků... ;o))) - - - - - (Poprvé viděno 21.5.2011 na dvd /v originálním formátu obrazu, s původní zvukovou stopou a č. titulky/, hodnocení 81., komentář neaktivisticky nadšený zde jako osmý - 21.5.2011) ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Brian de Palma /Vybuch 1981, Zjizvena Tvar/ natocil tentokrat len priemernu komediu s Robertom de Nirom v hlavnej ulohe. No ako vidno, De Niro kedysi tocil fakt kvalitne veci, a len obcas sa priplietol nejaky priemer ako tento film, najma teda v porovnani s tou hrozou, co toci teraz /nasiel som odvahu na par jeho novych filmov, ale do ostatnych sa neopovazim/. No a teda aj par slov k tomuto : priemerna komedia, na ktorej sa obcas da zasmiat, obcas zase jej humor ide mimo mna. Co vsak az tak nevadi, lebo stu tu dobre herecke vykony a zrucna rezia samotneho De Palmu : 60 % ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Brian De Palma natočil podivnej slepenec komedie a jakýsi anti-rasistický agitky. Ta komediální část je docela dobrá a už jenom kvůli tomu, že tam hraje Robert De Niro v jedný z jeho prvních rolí, to stojí za vidění. Jsou tam docela vtipný scény, když si třeba pronajímá úplně strašnej byt, nebo jeho snaha natočit porno. Jenže pak přijde dementní část o nějakym anti-rasistickym hnutí. Navíc je to natočený rozklepanou ruční kamerou a ještě k tomu na černobílej film. Na konci se film ještě na chvilku vrátí k postavě De Nira, ale to už je úplnej závěr. První půlka s De Nirem za 3 hvězdy, zbytek odpad. Obdivuhodný je, že se De Niro z takovejch polo-amatérskejch blbostí propracoval až do tý nejvyšší herecký ligy. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Byl jsem velmi mile překvapen, jak jsem se u této De Palmovy komedie pěkně pobavil. Ahoj, mami! je snímek velmi nenápadný a dle mého názoru velmi podceňovaný. Já sám jsem skoro nic nečekal a dlouho jsem ho odkládal, ale nakonec se mi tahle Brianova kritika velmi líbila a nemálo jsem se zasmál. Robert DeNiro je skvělý a jeho role Johna Rubina jako psychopatického politického extrémisty je zapamatování hodná. Závěr snímku úplně nasazuje korunu. Moc povedená reflektivní komedie. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Ve scéně, kde John Rubin (Robert DeNiro) telefonuje do agentury ABC, je možné v dolní části záběru vidět vykukovat část mikrofonu. Ten je částečně vidět i za pohovkou ve scéně, kde se John snaží svést Judy Bishopovou (Jennifer Salt). (ČSFD.cz)

Reklama

Reklama