Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francouzský režisér Claude Chabrol složil svým filmem poctu německému tvůrci Fritzi Langovi. Nechal se inspirovat jeho filmem Doktor Mabuse, dobrodruh (1922), prvním z filmové trilogie natočené podle románů Norberta Jacquese. V Západním Berlíně začne docházet k řadě zdánlivě bezdůvodných sebevražd. Oficiální místa si vysvětlují epidemii úmrtí zásahem cizích tajných služeb ve snaze destabilizovat zemi nebo záhadným virem. Vyšetřováním je pověřen policista Klaus Hartman (Jan Niklas), který má podezření na psychopatického vraha. Pátrání ho zavede na stopu Dr. Marsfeldta (Alan Bates), provozovatele rekreačních zařízení, na které upozorňuje videoklipy všudypřítomná reklama. V ní vystupuje modelka Sonja Voglerová (Jennifer Beals), se kterou Hartman naváže bližší kontakt. Detektiv zjistí, že ve svých klubech Dr. Marsfeldt praktikuje hypnotické metody a plánuje hromadné sebevraždy svých „pacientů“. (curil)

(více)

Recenze (3)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak nevím, možná jsem jen zrovna neměl na ty mé režisérské oblíbence z Francie správnou chuť, ale včera mě poměrně zklamal viděný film od Mockyho a teď zase (a mnohem víc) i Chabrol... a to má možná ještě štěstí, že neznám ten původní snímek z roku 1922 od Fritze Langa, protože asi bych tohle zprznění hodnotil ještě níž. Ono už jen záměr točit něco jako poctu ve stylu němé hororové tvorby 20. let a při tom původní expresionistickou předlohu zasadit do začátku 90. let po pádu Berlínské zdi, obohatit to metalovým klubem, drogy, podzemní diskotékou, videoklipovou kulturou + ještě posunout do sci-fi roviny ve jménu progresivní počítačové techniky, mi v jádru přijde jako slušný úlet... a ve výsledku to taky často byla jedna těžká undergroundová slátanina. Atmosféra zde celkem slušně fungovala ve scénách, které jakoby přímo vypadly z velmi osobité starosvětské detektivky a vůbec samotná ústřední dějová linka vycházející ze své předlohy měla cosi do sebe, ale některé ty šílené haluciogénní výjevy včetně psychopatů z kliniky, co se v jedné scéně rázem ocitnou na poušti, jsem často nepobíral. K tomu všemu tu máme totálně odpudivý vizuál (hmm, úplný protiklad k poetickému Koni hrdosti od stejného režiséra) a výkon Alana Batese, jehož projev v některých scénách z pracovny už ani nebyl přehráváním, ale snad záměrně špatnou deklamací. Jsem docela vykolejen, očekával jsem zážitek, dostal jsem však nefunkční podivnost, po níž budu jenom doufat, že už nic horšího mě od Chabrola v budoucnu čekat nebude. [45%] ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Už len slabý odvar, kedysi slávneho námetu. Pokus o ( v tej dobe ) moderný háv sa trošku vymkla kontrole. Je tu skôr cítiť atmosféru pádu Berlínskeho múru, ako nejaký cit pre budovanie napätia okolo postavy Dr. M a jeho schopností. Je len veľká škoda, že je to jeden z mnohých veľkých projektov, ktoré stroskotali hlavne kvôli tomu, že boli plánované v hollywoodskom štýle, ale pach európskej porevolučnej doby, si zanechali ( viď EST IST NICHT LEICHT EIN GOTT ZU SEIN ). ()

curil 

všechny recenze uživatele

Pocta německému režiséru Fritzi Langovi,   tvůrci "Dr. Mabuse" a pro mě   vzpomínka na němé černobílé horory viděné   ve Filmovém klubu před drahnou řadou let.   Mezinárodní koprodukce obsazená známými herci   dopadla jako lepší průměr. Film jsem vyhledal   kvůli Alanu Batesovi, ale více se mi nakonec   líbila Jennifer Beals a Jan Niklas. Příběh je   sice přehledný, ale chvílemi zdlouhavý.   Dlouhé záběry z klubu a diskotéky, pro mě   zbytečné upozorňování na vliv reklamy a   otravných médií, jsou brzdou v ději. Závěr   filmu, kdy se již lidé chystají k sebevraždě   různými způsoby, není příliš překvapivý. ()

Reklama

Reklama