poster

Římské jaro paní Stoneové

  • anglický

    The Roman Spring of Mrs. Stone

Drama

Velká Británie, 1961, 103 min

  • dopitak
    ***

    Warren Beatty v roli, které mu prostě v jeho filmových začátcích seděly, hraje takového "pologigola". který se nechává vydržovat bohatými unuděnými paničkami a o zisk se dělí se svou dohazovačkou. Warren možná nepůsobí stoprocentně a dostal dost málo prostoru, ale jeho italská angličtina (jakkoliv leze na nervy) je slušným hereckým resp. dabingovým počinem. Kolegou již vzpomínaná Mrs. Stone je opravdu hodně vyžilá babka, které by jejích filmových pětačtyřicet netipoval ani největší lichotník. Celkově bohužel trochu nuda, mezi Warrenovými ranými filmy jsou i lepší, třeba Třpyt v trávě nebo Lilith.(15.6.2009)

  • patrikus
    *

    Je nutno říci, že k tomuto slabému filmu složil hudbu slavný Richard Addinsell, autor např. slavného "Varšavského koncertu". Jeden z nejvýraznějších britských skladatelů 20. století, který se proslavil v Hollywoodu. Dlouho tu neměl filmografii. Každopádně film je tak mdlý a strohý, že musím dát pouze jednu hvězdu a to právě za hudbu a za předlohu T. Williamse. Film na mě působil, jako špatné, prkenné ochotnické divadlo !!!(30.8.2014)

  • Rob Roy
    **

    Adaptace novely Tennessee Williamse. Zámožná osamělá a postarší Američanka si vydržuje mladého Itala. -- Dočetl jsem se, že José Quintero je především divadelní režisér. Měl u toho zůstat. Warren Beatty ani Vivien Leigh nehrají dobře, nebo jsou spíše špatně režírováni. Exteriéry Říma nejsou využity vůbec, bohužel i interiérové scény jsou nezvládnuté, což je u divadelního režiséra na pováženou. Všechny postavy mi byly lhostejné, dokonce až odpuzující, včetně paní Stoneové, která mi připadala stejně emocionálně prázdná jako její milenec. Za zmínku stojí snad jen závěr.(24.5.2006)

  • gabin(a)
    **

    Troufnu si napsat, že i československé, a zvláště pak slovenské, vysoce stylizované a afektované televizní inscenace odehrávající se na "Západě" byly natočeny líp! Viděla jsem Římské jaro s Helen Mirren - to je jiná káva - tak jsem si říkala, že tady bude určitě pěkně natočený Řím z 60. let. Nebyl!!! Nebyl tam vůbec! Vzpomněla jsem si na Francoise Merlina v Muži z Acapulca, když říká svému nakladateli: "stačí mi jen plán města a pár fotek". Tak to asi točili. Pár toporných obrázků a vsadím se, že scény na ulici se točily v ateliérech. Ale budiž, kniha není cestopis a film taky ne. Jenže jak Vivian Leigh, tak Warren Beatty hráli strašně, jakoby měli na tváři masku se svým namalovaným obličejem, zvláště ona. Ovšem kterékoli z těch šatiček od Balmaina bych si oblékla s chutí i dnes. Kvůli nim jsem se vydržela dívat, i když jsem u toho dělala různé domácí práce:-)(29.3.2010)

  • josieaddms
    *

    Tak tohle šlo úplně mimo mne. Tennessee Williamse podle mě sám neměl dostatečně jasně v tom, o čem píše a proč. Úplně prázdný, strašně nepravděpodobný příběh, situace vyumělkované, podezřele jednostranné a očividné. Už na začátku jste věděli, jaký bude konec. Navíc, je to asi moje blbost, ale já ten konec nepochopila. Ten cizinec představoval co? Osamělost, smrt, osud? Opravdu nevím. Krom toho všeho, mi v tomhle filmu strašně vadila má jinak oblíbená Leighová a i fešák Beatty mi pěkně lezl krkem. Oba dva přehrávali, byli trapní a neskonale umělý. A přes to všechno, se nám film stále snažil vnutit soucit, zejména s hlavní postavou. Film po vás urputně něco chce, a na oplátku vám nedá vůbec nic. Jen vám sebere vašich drahocenných sto minut života. I přes čitelné snažení o umění, je z toho málo obsažná ztráta času. Nic víc.(16.9.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace