poster

Ztracená dovolená

  • slovenský

    Stratená dovolenka

  • anglický

    Lost Holiday

Dokumentární

Česko, 2006, 85 min

Režie:

Lucie Králová

Hrají:

Lucie Králová
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (61)

  • Tosim
    ****

    Při sledování filmu mě mrazilo v zádech. Ti lidé, po kterých se pátralo, byli vyobrazeni opravdu tak zvláštně a pátrání po nich bylo vedeno tak různorodě, že mi to připomínalo asijské horory. Neortodoxní cesta nemusí být vždy nesprávná. A lidem, kteří šli s hodnocením nízko, můžu vzkázat, že neznalost společenských a politických kontextů je jen a jen jejich problém.(13.8.2008)

  • Matty
    ****

    "To je velice... velice podstatná věc, že Číňanů je hodně" Jedna z hlášek z jednoho velice, velice vtipného detektivního pátrání. Nedoporučuji očekávat klasický dokument o něčem a ptát se „K čemu to bylo?“. Doporučuji očekávat zábavný film o ničem a ptát se „Bavilo mě to?“. Za sebe odpovídám ANO, HODNĚ. 85% Zajímavé komentáře: Radko, Dannysek4U, Eruntano(10.8.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Kdyby raději natočili dokument o tom, proč český cestovatel musí ve Švédsku popelnice vymetat. Ovšem co by si bez takových obětavých Ládínků, kteří se nebojí ušpinit, náš dokumentární film počal, že?(2.7.2009)

  • tron
    ***

    „To je dosť podstatná vec... že Číňanov je veľa.“ Komentár obsahuje spoilery. Ja neviem. Nápad je to úžasný. Čech nájde v smetiaku fotky šiestich Aziatov (pravdepodobne dovolenka alebo pracovná cesta) a rozhodne sa urobiť experiment – zistiť, či sa dá v dnešnej pretechnizovanej dobe len na základe niekoľkých fotiek vypátrať šesť KONKRÉTNYCH ľudí. Režisérka Lucia Králová s hŕstkou kolegov rozbehne niekoľkoročné pátranie. Spočiatku to má skvelú atmosféru; i vďaka nepríjemnej hudbe to miestami zaváňa dokonca hororom (!). Niektoré úvodné nápady majú logiku: usporiadať výstavu fotiek a s heslom „svet je malý“ dúfať, že niektorému z návštevníkov sa budú zdať povedomé... Postupne ale podobné nápady striedajú blbosti. Nevravím, dole klobúk, ja by som sa nikdy nezmohol ani na 2% z toho, no ako „bežný divák“ nerozumiem, prečo mrhali energiou na prehováranie radových policajtov namiesto toho, aby seriózne oslovili Ministerstvo vnútra (alebo čo majú vo Švédsku). Predsa nemohli čakať, že sa takýmto naivným spôsobom dopracujú k osobným údajom cudzích ľudí?! Takisto som nepochopil, prečo sa fotili na rovnakých miestach, ako „ich“ Aziati. Plus naťahovaná scéna s nemeckým párom tiež veľa logiky nepobrala (to ako keby o Johnnym Cashovi hovoril niekto, kto doňho kedysi vrazil v bare). Zrazu sa z úžasného nápadu stáva séria čudáckeho pátrania, ktoré snáď ani NEMOHLO priniesť výsledok. Ako som sa tak zmieroval, podobne ako tvorcovia, s otvoreným koncom (ktorý by bol pravdupovediac možno najlepší), pomohla čínska televízia - a došlo k stretnutiu českých „detektívov“ a čínskych „turistov“. Kebyže to režírujem ja, ukončil by som to scénou, ako „moji Aziati“ vchádzajú do izby, strih, tma, KONIEC. Lenže Králová pokračuje ešte 15 minút a z dokumentu o hľadaní sa stáva dokument na tému „Môžu si tak rozdielne národy rozumieť?“. NAČO???(5.5.2010)

  • Kulmon
    ****

    Jeden z nejlepších českých dokumentů z poslední doby. Na začátku bylo pár fotek neznámých Asiatů a skončilo to dojemnou návštěvou Číny, kde tvůrci dokumentu za naše peníze obdivovali Mao Ce-Tunga a další rudé hochy... Ti mi ale nevadili jako ta otravná věštkyně Košanová, už ji vidím asi v třetím pořadu a zasloužila by si nakopat palice, aby se jí rozsvítilo. ... Jinak by mě zajímalo, co pohledával Láďa ve švédském kontejneru?(6.8.2011)

  • igi B.
    odpad!

    Svatá prostoto ZASE!!!... 8-o . . . Tak ještě že tuhle kravinu >podpořil< ten náš zlatý Státní fond České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie...(!) . . . Vskutku přínosný opus pro >rozvoj< naší kinematografie! Docela by mě i zajímalo, kolik že to děckám bočmen hodilo. Nejspíš vygůglovat, ale byla by to jen další ztráta času... Pár pražských čudláků si prostě jen opět udělalo pár výletů za veřejné prachy a výsledkem je téměř jedenapůl hodiny trvající nudná a místy až doslova trapná MYSTIFIKACE(!) - opravdu tady blbouni věříte tomu, že tahle story má sebemenší reálný základ !?! 8-o - tvářící se jako "dokument". Baže, musela to být pro "štáb" fikaná dovolená - a jak se zdá, jsou mezi námi entity, kterým v té státem placené pisskultuře (s dalším vkladem např. tzv. >veřejnoprávní< televize) prostě projde všechno. Ani mě pak nepřekvapila akční účast pánů Klusáka a Remundy, tihle protekční chlapci se prostě ve veřejnoprávním bahýnku jen tak neztratí... Doufám tedy, že příští "doku(nda)ment" Lucie Králové bude >odvážně< jízlivá investigativní esej o tom, kterak se promrdat k penězům z veřejných zdrojů. Troufám si tvrdit, že bez těchto zdrojů a vůbec bez celého toho ubohého a parazitního tušašského celebřiťního socializmu by leckterý z našich mladých >umělců< (sic!) nejspíš poctivě chcípl hlady... :-/ - - - P.S. Zdejšímu stádu, tak nějak už asi z principu lacině chrochtajícímu blahem nad každou domácí (domáckou) vypocenou pitomostí pak lze jen popřát >silný a hodnotný umělecký zážitek< , posuzovaný samozřejmě s bystrou myslí a odstupem v kontextu vší té poznané světové tvorby, že... Hehe... Vlastně je to nakonec opravdu docela sranda... :o] - - - P.P.S. A ještě tedy všem těm mudrlanům, co mě kvůli mému hodnocení a komentáři otravují (nebo se k tomu chystají) v mé poště: Ano, hodnocení "ODPAD" si d.m.s.n. zaslouží kterákoli (!) hovadina (jejíž zrod nemá NIC společného NI S FILMOVÝM UMĚNÍM(!), ale ani s nějakou opravdu nápaditou taškařicí, dada či pata či cokoli... ), jejíž zrod je JEN laciným a vykalkulovaným výmrdem na veřejné peníze... Protože kde NIC NENÍ, tam berou jen protekční sráči vyloženě pražské provenience (Břeťa skautik - ejhle! - je výjimkou, ale to prostě v Brnisku byla taková momentální situace, teď už maká pro >ten kraj< ), že... - - - - - (Poprvé doslova protrpěno 1.7.2009 na jinoprostorovém nočním (k)anále, komentář zde mezi - asi z nepochopení - nepochopitelně adorujícími bláboly /výjimky budiž připsány těm bystrým a poučeným ku cti!/ jako mnohý - 2.7.2009) - - - - - P.P.P.S. (3.7.2009) Jo, možná bude i sranda, jak někteří šulini začnou (začali? ;-) přepisovat ty svoje zdejší >blbé< pseudokomentáře. Buď tuhle srajdu předtím ani neviděli a prostě se svezli (jak typické pro ČSFD) nebo si jen zacákali se stádem... ;o))) JO!!! . . . Jo, je to fuckt sranda! Ale tu jednu hvězdičku kvůli tomu nepřidám... Asi je nejvyšší čas si taky udělat dovolenou. Samozřejmě ZA SVOJE!... ;-](2.7.2009)

  • JFL
    *

    Glosa v A2(19.8.2008)

  • charlosina
    ****

    Tahle dokumentární detektivka mi měla ukázat, zda-li je možné v dnešním světě najít lidi ze ztracených fotografií. Lucii Králové a jejímu týmu se to podařilo. A co víc - podařilo se jim vytvořit velice vtipnou atmosféru. "Na světě je 1 300 000 000 číňanů. Hledáme 6 z nich." // Jejich pátrní po identitě šestice mužů z nalezených fotografií v kufru odhozeném kdesi ve Švédsku je dobrodružnou cestou, která trvala přes dva roky. A je také cestou zajímavou a zábavnou... // kromě toho, že zjistíte, jakými postupy se dá zjistit identita neznámých mužů, seznámíte se s dánským policistou, nakouknete do Čínské lidové republiky a budete se smát.(24.11.2007)

  • Eddard
    ****

    Všichni už asi dobře víme, že dokument má k suchému záznamu reality většinou hodně daleko, jak nás o tom už delší dobu přesvědčuje například Michael Moore. Právě ona úzká propojenost s realitou, jenž je dokumentům narozdíl od narativní filmové tvorby vlastní, zase propůjčuje nezaměnitelné fluidum filmům Petere Greengrasse. Lucie Králová přichází, aby nám dokázala, že čeští dokumentaristé jsou si těchto silných zbraní svého žánru dobře vědomi a servíruje nám roztomilou dokumentární detektivku s velkou porcí humoru, sebeironie i určitého zamyšlení nad postavením člověka v dnešním hi-tech propojeném světě. Je jenom škoda, že se tenhle kousek asi nedostane dál, než k jedné dvěma projekcím na ČT2, kde přešumí, aniž by si ho někdo víc všimnul. Nebo se pletu? Doufejme. 80%(1.8.2007)

  • Lavran
    **

    Ačkoli se tvůrci pokoušejí v plochém obrazu fotografií dosáhnout jakési hloubky, odhalit jejich tajemství, přesto se nakonec setkávají opětovně jen s jejich zevnějškem. Jak příznačný paradox pro film, který je stejně povrchní, jako je plochý právě onen zkoumaný fotografický obraz.(12.8.2008)

  • Radko
    ****

    Dokumentárna detektívka. Výpoveď o zaujatí a zajatí človeka fotografiami. Ochota zúčastnených venovať toľkú energiu spoznaniu identity mužov na ničím výnimočných fotkách je neskutočná. Táto posadnutosť ide naprieč profesiami i kultúrnymi identitami. Je tak silná, že do pátrania sa aktívne zaangažuje čínska televízia (nenapodobiteľným spôsobom ukazuje ako vyzerá optimistický komunizmus podaný prostriedkami dnešnej techniky). Sebazhadzujúci a jemne ironický humor (najviac je prítomný v medzititulkoch reflektujúcich doterajší stav pátrania) dodáva tomuto skvele baviacemu light dokumentu ten správny náboj. Dodatok (27. 9. 2007): Dokument Ztracená dovolená sa pôvodne premietal pod názvom "103 minut z ukradeného kufru", pričom prvý raz bol uvedený na festivale dok. filmov v Jihlave. Autori ho následne prestrihali, skrátili o 18 min. a zmenili názov. Pôvodná, dlhšia verzia filmu je teda istou raritou, ktorá obehla len zopár kín (možno sa vystrihnutých častí dočkáme na dvd).(27.9.2007)

  • Sarkastic
    ****

    Pozoruhodný dokument, u něhož absolutně nechápu, kde tvůrci vzali finanční prostředky, protože z ekonomického hlediska to vypadá na (nejenom) české poměry hodně nákladný film. Jinak určitá naivita nadšenců, se kterou překonávají překážky a každou chvíli končí v mrtvém bodě s minimem nových informací, mě bavila, stejně jako zde obsažený humor sám. Líbilo se mi i vyzkoušení opravdu všemožných cest a cestiček, ze kterých by měl i Cimrman radost (tudy ne…tudy taky ne atd.), i když u některých jsem tak úplně nechápal jejich smysl. Nejlepší ovšem byla část v Číně, se všemi těmi naoko milými pohledy, úsměvy, slovy, přátelskými gesty a více či méně nenápadnou místní propagandou. Zároveň ztracená dovolená ukazuje, že i „nedůležité“ téma (jak se tu někteří zlostně ohánějí jakožto pro ně základním požadavkem tohoto žánru) může být zformováno do kvalitního dokumentu, za mě slušné 4*.(23.3.2014)

  • Legas
    *

    Ztracená dovolená? Pro mě minimálně ve smyslu ztracený čas v kině. Dané téma vypadalo slibně a začátek pátrání po asiatech z fotografií byl vcelku zajímavý. Co všechno lze vyčíst z fotografií? Paradoxně ani jejich velký počet, který naši dokumentaristé měli k dispozici (včetně fotek aut z dobře čitelnými poznávacími značkami), nevede k žádné odpovědi. Kladu si tedy otázku, zda naši průvodci postupovali tím nejlepším možným způsobem. Odpověď z filmu nedostávám. Jen popisky typu "jsme v koncích". A aby toho nebylo málo, vydávají se naši chytrolíni hledat odpovědi za kartářkami a podobnými šarlatány. Tady už jsem ztrácel nervy. Proč dokument, který na začátku naznačí otázku, zda je možné v dnešním globalizovaném světě (jen tak mimochodem prošpikovaném takovými sofistikovanými médii jako je internet, televize, rádio), se při svém pátrání vydává naprosto nesmyslnou cestou? O čem tedy tento film vypovídá? O lidské hlouposti a snaze udělat z komára velblouda.(25.10.2007)

  • MaedhRos
    ****

    Dokument, který mi nic nedal, nic nového neřekl - ale prostě mě úplně normálně bavil. Jen z finále mi bylo trochu smutno. ...Nechci sahat tvůrcům do svědomí, ale završit vyprávění o tom, kterak hledali x měsíců napříč kontinenty pár chlápků, tím, že dotyčné nakonec v podstatě zredukují na funkcionáře strany, to docela šeredně zavání. Mám pocit, že Lucie Králová & crew si s CCTV nemají moc co vyčítat. Ale jak jsem napsala - bavilo mě to...:-)(2.7.2009)

  • bassator

    42nd KVIFF 2007 - DOCUMENTARY FILMS IN COMPETITION - Soutěž Dokumentárních filmů(13.7.2009)

  • Slarque
    *****

    Výborná dokumentární detektivka. Napínavá, místy vtipná, dobře natočená. Nikdy by mě nenapadlo, co všechno se dá o lidech zjistit z jejich fotografií. Asi bych měl víc fotit (ostatní).(12.8.2008)

  • Natascha
    ****

    Zajímavé je nejen pátrání po číňanech ze ztracených fotografií (z kterých jde až strach - stejná místa, stejné kompozice, žádný prostor pro vyjádření osobitosti lidí na fotkách - uniformita v praktickém provedení), ale hlavně cesta štábu do Číny. Na jedné straně moderní média, na druhé straně komunismus, který z obyvatel Číny dýchá i když neříkají nic implicitně propagandistického (vrcholem je když malému dítěti vtloukají bezelstně do hlavy, kdo je Mao Ce Tung).(17.11.2007)

  • heyda
    ****

    Igi B. nejen že opět ukázal svoji nízkou inteligenci, ale řeší samozřejmě něco úplně jiného než by měl. Celá jeho kritika filmu spočívá v tom, že je to nuda a že je to financováno z našich peněz. Chudáček jeden, až tak si svých penízků považuje. Tenhle dokument je možná trošičku nuda, zábavný taky není, ale rozhodně není nezajímavý a jeho výsledek ukazuje jednu strašně pozitivní věc, a to fakt, že lidé stále umí být lidští, což mně osobně z tohoto dokumentu zůstane v hlavě nejdéle. To, že technická stránka filmu byla velmi slabá a že je to z mých peněz. To už za minutu nebudu ani vědět. :-) 70%(29.6.2011)

  • sharky
    *****

    "Tento hotel má více než pět hvězdiček!"...a tenhle film je tak vtipny, ze by si je taky zaslouzil.(7.9.2007)

  • Mononoke.
    ****

    Myslím, že celkové provedení mohlo být lepší. Konec byl zbytečně natahovaný, přesto 4* za originální nápad, který ale nebyl podle mě dotažený do konce.(9.11.2007)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace