poster

Warcraft: První střet

  • USA

    Warcraft

  • USA

    World of Warcraft

    (pracovní název)
  • Čína

    Warcraft

  • Čína

    魔兽

  • Japonsko

    ウォークラフト

  • Slovensko

    Warcraft: Prvý stret

  • Austrálie

    Warcraft

  • Nový Zéland

    Warcraft

Fantasy / Dobrodružný / Akční

USA / Čína / Kanada / Japonsko, 2016, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Kočkopes, který není ani dostatečně špatný, aby byl ve své nechtěné debilitě směšně zábavný (byť přeplácaný vizuál či kouzlení neonových run stylem, kdy se vrhají krhavé pohledy, zlotřile se komíhá prsty a šušká něco ve stylu "breptybreptyčárymáryžbluňk" k tomu mají nebezpečně blízko) a zároveň není ani dostatečně dobrý na to, aby bez výhrad obstál jako kvalitní žánrovka a ne pouze jako video(herní) béčko v áčkovém hávu. V zásadě platí, že když se vykreslují panoramata, postavy drží hubu a bitkují se "padni komu padni", tak to funguje. Jinými slovy ano, funguje to především pokud je to ve své podstatě variace na animačky, jak je známe přímo od Blizzardu. Navzdory tomu, jak moc se to bere vážně, tak to funguje také v pasážích s orky, ve kterých je to přesně tím, čím měl být filmový Warcraft jako celek. Ovšem vše z pohledu Aliance je čiročiré peklo. K tomu v každé druhé scéně nebývale bije kyjem do očí, jak moc se krátila stopáž (údajně až o čtyřicet minut), ale na škodu to paradoxně není. Evidentně se krátilo především v oblasti keců, keců, keciček. Tedy v tom co je na filmovém Warcraftu k uzoufání nesnesitelné; a i tak je jich tam více než by bylo záhodno. Celkově to má potenciál, zajímavě rozehrané linie, solidní bitevní výjevy, sympatickou nekompromisnost k hlavním postavám, ale zrovna tak to má céčkové dialogy, toporné herce (ti skuteční působí oproti CGI orkům bez života), otřesnou (jakkoli předloze věrnou) stylizaci i gala přehlídku těch vůbec nejotřelejších a nejsměšnějších klišé z ranku "fantasy pro uhrovité panice".(18.6.2016)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Universal // Počet premietajúcich kín v USA: 4,157 // Otvárací Víkend v USA: $24,166,110 // Warcraft, fantasy aké tu ešte nebolo. Pre mňa, ako hráča to bol najočakávanejší film od čias Avatara. Sám som hral Warcraft 7 rokov a nahral cca 150 dní, takže nebolo o čom. Treba si uvedomiť, že film je točený od samotného začiatku, nie tak, ako ho hráči v dnešnej dobe poznajú a preto je vysoká pravdepodobnosť, že väčšina bude trošku sklamaná. V krátkosti, ide o naj-akčnejšiu fantasy svetovej kinematografie s neskutočným audiovizuálnym spracovaním a u mňa sa radí na absolútne popredné miesta. Už teraz sa veľmi teším na pokračovanie........ za mňa 100%(8.6.2016)

  • castor
    ***

    Prokletí hollywoodských adaptací počítačových her v mých očích víceméně trvá. Respektive do noci nehraju, nic jsem neočekával a dostal sic trikově vypiplanou záležitost, která mě ale emocionálně úplně minula. Syn nedávno zesnulé legendy Davida Bowieho Duncan Jones už víckrát dokázal, že na režisérské židli jen nezavazí, dějově mě ovšem nestrhl, navíc se obávám, že postav a dějů je pro diváka neznalého herní předlohy docela hodně. Chybí osudovost, chybí krvavost, prostě erkový rating a víc scén bez kompromisů. Ale chápu, že své fanoušky si to snadno najde.(1.7.2016)

  • -bad-mad-wolf-
    **

    Šestáková fantasy v digitální marmeládě. První Warcrafty jsem sice hrál, nicméně za znalce světa orků a lidí se fakt považovat nemůžu, následkem čehož mi zřejmě unikají subjektivní radosti důkladně zasvěcených. A je mi to celkem jedno. Jediným výraznějším kladem pro mě osobně zůstávají působivě rozpohybovaní orkové.(18.6.2016)

  • Psema
    ****

    Neotesaný základní kámen, asi jako první herní Warcraft. Film, ve kterém se bije videoherní plytkost s extrémním zahuštěním fikčního světa, který se film snaží předložit, aby rozehrál události do budoucna. Výsledek nevede ani tak k přehlcení informacemi, (kdo nezpracuje čtyři výchozí lokace a půl tuctu archetypálních postav, měl by odevzdat diváckou průkazku) jako spíš k neschopnosti uspokojivě pohltit a dosáhnout emočního dopadu jako celek. Jones dokáže kouzlit se samostatnými scénami, ale k mému překvapení nedokáže nad celým příběhem uvázat okrasnou stuhu a vystřelit ho do publika jako vypravěčský "full package". V paměti tak zůstávají hlavně střípky a hrstka sympaticky se profilujících postav v čele s Fosterem (další feťácká role!), Fimmelem (Ragnar reloaded!) a Schnetzerem, který se kupodivu rozehraje do sympatického tahouna. P.S.: Body k dobru za osvěžující nekompromisnost v zabíjení hrdinů a částečně i za neústupnost Jonese při určení stylizace, která není ani LOTR, ani Hobit, ale "prostě Warcraft". Mínusy za šišlající Paulu Patton a vůbec celý pokus o romantiku na ploše tří scén.(8.6.2016)

  • - V druhé části prvního traileru zazní hudba od Junkie XL ze závěrečných titulků 300: Vzestup říše (2014). (necisty)

  • - Spoiler: Oproti předloze lze ve filmu najít několik změn. Např. ve filmu není Stormwind vůbec dobyt a vypálen, Durotan (Toby Kebbell) s Drakou (Anna Galvin) umírají taktéž jinak než v předloze. Smrt krále Llana (Dominic Cooper) se nekoná ve Stormwindu, ale před Temným portálem. Taktéž je úplně vynechána Medivhova (Ben Foster) minulost. Podle knih byl Ogrim (Robert Kazinsky) zástupce náčelníka klanu Blackrock, nikoliv Frostwolfs. S Durotanem se spřátelil na orkských slavnostech již v mládí a byli jedni z mála svého druhu, kteří pěstovali mimoklanové přátelství. V knize Kadgar (Ben Schnetzer) Garoně předpoví, že zabije krále. V knize se nikomu nepodaří zabít Medivha/Sargerase. Blackhand (Clancy Brown), kterého ve filmu zabije Lothar (Travis Fimmel), je v předloze zabit Orgrimem. (Tormund)

  • - Robert Kazinsky se na Blizzconu 2014 přiznal, že strávil hraním hry "World of Warcraft" přes 500 dnů. (Pepy)