poster

Neúplatní

  • český

    Nedotknutelní

  • anglický

    The Untouchables

  • slovenský

    Nepodplatiteľní

Krimi / Drama / Thriller

USA, 1987, 119 min

Komentáře uživatelů k filmu (827)

  • Kulmon
    ****

    Je až s podivem, jak vysoké hodnocení tento film má. Rozhodně se nemůže rovnat těm nejlepším gangsterkám. Co působí vyloženě trapně je onen finanční úředníček, který by stále jen někoho stíhal pro drobné daňové podvody. Několik dalších scén snad autoři nemysleli vůbec vážně. Každý blbeček je mrtvý po první ráně, ale Connery je rozstřílenej jako řešeto, ale ještě vklidu počká, až přijde Costner, řekne poslední větu a zhebne. Další scéna s kočárkem na schodech je jak z béčkové tragikomedie. Jsem dost na rozpacích. Jediný dobrý dojem dělá jako vždy gangstersky uvěřitelný Robert De Niro. 70% Zajímavosti: Souprava pro Caponeho osobní holírnu v Lexington hotelu zahrnuje množství malých položek (kolínská voda, štětky na holení), které patřily skutečnému Al Caponemu. *** Brian De Palma se setkal nad drinkem v Los Angeles s Bobem Hoskinsem a diskutovali o roli Al Caponeho, kdyby Robert De Niro odřekl. Když De Niro roli přijal, poslal De Palma Hoskinsovi omluvný šek na 200000 dolarů. Hoskins mu pak zavolal, jestli nemá víc takových filmů, ve kterých ho nechtějí. *** Albert H. Wolff, poslední člověk, který přežil skutečné Nedotknutelné, pracoval u filmu jako konzultant a radil Costnerovi, jak pojmout Eliota Nesse. *** Roli Nesse odmítl Mel Gibson i Harrison Ford. *** Robert De Niro trval na tom, že bude nosit stejný styl hedvábného spodního prádla jako nosil skutečný Al Capone, přestože se na kameru nedostalo. *** De Niro nosil vycpávky a polštáře, aby vypadal mohutnější jako skutečný Al Capone. *** Navzdory závěrečné soudní scéně se Al Capone a Eliot Ness nikdy tváří v tvář nesetkali. *** Pro roli Eliota Nesse byli zvažováni Michael Douglas a Don Johnson. *** Robert De Niro vystopoval skutečného krejčího, který pro Al Caponeho šil a měl mu pro film dělat totožné oblečení. *** Brian De Palma našel ideu pro vlakovou stanici ve filmu Křižník Potěmkin z roku 1925. Námořníci, kteří naletěli do křížové palby v Nedotknutelných jsou ódou na Křižník Potěmkin. *** Scéna ve vlakové stanici byla parodována v Bláznivé střele 33 1/3. *** Scéna, kdy Al Capone náhle vytáhne basebalovou pálku a utluče k smrti dva ze svých mužů je založena na skutečné události, která se stala 7. května 1929. Dva Caponeho nejobávanější zabijáci Albert Anselmi a John Scalise zosnovali spiknutí za účelem zabít Caponeho a převzít jeho gang. Capone se to dozvěděl, všechny své muže pozval na banket, včetně dvou zrádců Alberta Anselmiho a Johna Scaliseho a uprostřed společnosti vytáhl pálku, oba ubil a pak každého střelil do hlavy. *** Každý policajt, který v tomto filmu pije alkohol, je zabit. *** Ve scéně, kdy je Malone zabit, Connery nevyprskoval tak, jak by se slušelo na tolik krvavého muže. Vzali jej do nemocnice s mrtvolou a podle ní mu zakrvavili oči. *** Skutečný Frank Nitti zemřel jinak, než je zobrazeno ve filmu. Když šel Capone do vězení, tak jeho říši převzal. V roce 1943 měl prudký spor s několika šéfy v Chicagu. Když pochopil, že si právě podepsal ortel smrti, šel domů a spáchal sebevraždu.(7.9.2007)

  • golfista
    ****

    Výborná gangsterka podepřená hereckými výkony skvělého Seana Conneryho a také Kevina Costnera (v jedné z prvních větších rolí). Přestřelka na schodech de stala legendární už jen tím parodováním v Bláznivé střele :)(4.5.2003)

  • KevSpa
    ****

    Velice zdařilá gangsterka s výtečnými hereckými výkony a stylovou atmosférou, která je bohužel místy příliš rozvláčná. A hudba Morriconeho mi k tomu většinou vůbec neseděla.(7.6.2003)

  • Houdini
    ****

    Oscar 1 : Herec VR - Sean Connery + 3 nominace: Výprava, Kostýmy, Hudba(24.2.2004)

  • Lima
    ****

    De Palmova exhibice, ve které filmové fandy potěší různými odkazy na slavná díla minulosti (např.Křižník Potěmkin a jiná). Největší hvězdou není oscarový Connery, ale rozsahem nevelká postava Al Caponeho ve fenomenálním podání Roberta De Nira.(11.5.2003)

  • Galadriel
    *****

    Skvěle natočený i odehraný film podle inteligentního scénáře.(23.9.2004)

  • Gemini
    *****

    Stručně řečeno - nejlepší gangsterka z dob prohibice jakou jsem kdy viděl (kam se hrabe Dick Tracy:))). Výborná od úvodních titulků (věčná sláva Enniovi Morriconemu) až po ty závěrečné, a kromě toho, že jsem měl to potěšení sledovat perfektní režijní a herecké výkony a poslouchat nádhernou hudbu, jsem konečně pochopil o čem vlastně ten baseball je...(4.8.2003)

  • Tosim
    *****

    Stylové, ale IMHO docela vycizelované, takže jsem měl pocit, jako by tam ta krev ani nepatřila. Ovšem za FANTASTICKOU scénu na schodech dávám pátou! MANŽELSTVÍ JE PRIMA, CO?(24.4.2004)

  • Matty
    *****

    Vyčítat téhle akční týmovce genderovou nevyváženost (odklizení manželky, k níž se vyprávění už nevrací) by bylo nesmyslné, neboť jde o kompilát hned několika typicky "mužských" žánrů (procedurální krimi, gangsterka, western). Žánrově i stylisticky okázale rozmáchlý film (kromě legendární pocty Ejzenštejnovi se dočkáme i krátké slasherové vsuvky) sjednocuje nezlomné heterosexuální přátelství čtyř chlapů, především Costnera a Conneryho, kteří se k sobě mají jako učitel k žákovi (nebo otec k synovi). Idealismus Eliota a jeho skvadry De Palma navenek nijak neshazuje, nestydí se postavy heroizovat, zároveň ale nijak nekritizuje jejich nekompromisní vyšetřovací metody, čím navazuje na "převrácené" gangsterky z druhé poloviny 30. let, v nichž policajtům nezbývalo, než se chovat jako gangsteři. Stylistické přechody a dobře prokreslené postavy (jen De Niro si karikaturu Caponeho více vychutnává, než aby hrál s nějakou snahou o autenticitu) dělají z Neúplatných jednu z nejpožitkářštějších gangsterek, která nadčasovým způsobem kombinuje klasické a moderní postupy. 90% Zajímavé komentáře: Pohrobek, Malarkey, Pacco, Vitason, Olivier(24.4.2005)

  • lebowski
    *****

    Přestřelka na schodech je geniální a celý film velmi dobrý,Oscar pro Conneryho,má to spád a k tomu hudba Morriconiho(8.3.2003)

  • Radyo
    ****

    Výborná gangsterka se spoustou velmi dobrých herců se dočkala po právu ocenění Oscarem (Connery), protože nabízí více, než jen standartní náhled do pozadí boje mafiánů s policisty. Příjemným překvapením je výkon Kevina Costnera.(17.4.2003)

  • Malarkey
    ****

    Po Mafiánech a Kmotrovi konečně další shlédnutý film z mafiánského prostředí a už rovnou mohu tvrdit, že tento se na ně prostě rovnat nemůžu, i když příběhové čerpá z velmi silného tématu a herecky je více než na úrovni. Kombinace vícero žánrů je příjemná, Al Capone a jeho skvadra dokáže zaujmout svým životem a ačkoliv je tento příběh dobra se zlem předem jasný, je stále se na co koukat. Ono koneckonců prakticky v každém filmu z mafiánského prostředí je na co se koukat, jde už jen o to dokázat šokovat, překvapit a tento zdá se mi nesplnoval ani jeden požadavek. Přesto patří do trojky nejlepších mafiánských filmů, které jsem měl možnost kdy vidět. Mimochodem, řekl bych, že film potápí nicneříkající hudba, kterou prostě přejede jakoby nic a druhý den už si na ní nikdo nevzpomene, což je zaručená škoda. --- Tým! Nedojdu nikam, jestli nevyhraje tým!(30.7.2007)

  • Enšpígl
    ****

    Když se řekne prohibice vybaví se mě Chicago a Al Capone a s tímto jménem se mě vybaví jednoznačně tento film. Na "vinně" je majsrtštyk De Palmy s výbornými hereckými výkony včetně Andyho Garcii. Možná by bylo na čase nějaké neuplatné pozvat do ČR mezi nás úplatné.(7.7.2006)

  • Djkoma
    ****

    Rozhodně to není 5*, ale těžko se hledá co filmu chybí. Přes úžasné obsazení, tou dobou skvělého režiséra a výbornou hudbou se dostávám k obyčejnosti příběhu, který je trochu pomalejší a postavy mají zvláštní charakter. Být policistou v Chicagu během doby Al Caponeho by nemělo být spojováno s pacifismem, při kterém řeší hezký úsměv víc než hromada vystřílených nábojů z brokovnice. Na několikáté podívání mi Neúplatní přijdou čím dál více přeceňovaní. Závěr na schodišti na nádraží po třetím shlédnutí došel do stavu trapné nudy a na počtvrté pravděpodobně změním hodnocení.(5.6.2004)

  • T2
    ****

    Rozpočet $25miliónovTržby USA $76,270,454Tržby Celosvetovo $106,240,936║ Takáto látka/ téma je pre Briana De Palmu ako vyšitá, film celkom dobre funguje, hlavne čo sa týka hereckého obsadenia a hudby to je prvotriedna robota. Trošku poslabšie je to v prevedení, koncepcia tvorcov nie je zrovna stabilná, lebo film sa chce tváriť miestami až moc drsne a krvavo, čo by nebolo zle ale to by tam do podaktorých scén nemohol De Palma vnucovať mierne odľahčené scénky, či taký voľnejší prejav v príbehu, potom to pôsobí akosi rozhárane taká skackajúce medzi vážnosťou a voľnejším štýlom prejavu, taktiež postava Al Capona v podaní Roberta De Nira nie je až taká výhra, kdež to Costner a Connery sú fantastický vo svojich úlohách. V každom prípade ide o veľmi slušný nadpriemer, kde zažijeme nejaké tie atmosféricky vypäté scénky zdobiace tento film z mafiánskych dôb Al Capona a aspoň tie nechajú zabudnúť na nejaké tie slabšie chvíľky. /80%/(17.6.2005)

  • gouryella
    ****

    Jo to byl Costner ještě ve formě. Navíc propracovaný scénář a herecká opora v podobě De Nira a Conneryho = skvělý film.(4.9.2002)

  • Marigold
    *****

    Ze všech "mafiánovek" mám tuhle DePalmovu epopej ze "správné strany" zákona rád nejvíce. Imponuje mi férový fízl Sean Connery i nejistý, ale vždy odhodlaný, Kevin Costner... Tvůrcům se podařilo vytvořit velmi sugestivní atmosféru Chicaga 30. let, ve kterém nebylo příliš jasno, kdo je zákon a u koho vymáhat právo. Příběh čtyř neúplatných, kteří se rozhodnou k bláhové křížové výpravě proti Al Caponemu, je natočen dostatečně svižně, přičemž zbývá i čas na prokreslení figur a vztahů mezi nimi. Některé brutální scény jsou obzvláště působivé a citace Ejzenštejna nemá chybu... Zkrátka fajnové hollywoodské drama se vším všudy. Osobně nemusím kmotrovské glorifikace mafiánských rodin, podvědomě jsem prostě na straně Eliotta Nesse a Jim Malona.(24.4.2004)

  • Renton
    ****

    Scénář: David Mamet .. Alfonso Capone * 17. ledna 1899 New York - 25.ledna 1947. Al Capone je v USA dodnes považován za symbol organizovaného zločinu. Obrovské bohatství získal hlavně pašováním alkoholu a jeho nelegálním prodejem. Kromě toho ovládl prostituci a hazard. Pověstná byla i jeho schopnost v uplácení kohokoli, zejména policie, politiků a právníků. ..(21.12.2005)

  • Anthony
    *****

    Nejlepší film De Palmy. Výborné herecké obsazení. Morricone v plné formě (nejlepší úvodní titulky). Vřele doporučuji!(7.6.2003)

  • Radek99
    *****

    Jedno z nejlepší dramat s mafiánskou tématikou vůbec... Skoro až antický rozměr tragického souboje dobra a zla...(1.2.2007)

  • Pohrobek
    ***

    Zpropadeně nevyrovnaný film. Ne po režijní stránce, nýbrž po té dějové a především žánrové. Vůbec, ale vůbec nedokáži říci, čím tento film je, a velice by mě zajímalo, čím tento film vlastně být chtěl. Samotnou osu tvoří silně pohádkové téma boje za spravedlnost, proti všem překážkám. Boje těch hodných proti těm zlým. To, že tento námět je pěkně probrán a málem vyčerpán, nám sdělují jeho autoři už tím, že si nevystačí s poetikou prostého boje za spravedlnost a aby nějak zaujali diváctvo, musí do mnoha scén a dialogů nastrkat úplně nesmyslný, samoúčelný a nezdůvodnitelný humor, který pak nevyhnutelně rozbíjí pevnou koncepci příběhu a dělá z něj tuctovou, i když třeba šlapající, frašku. Jako pěst na oko pak působí několik scén, kdy je najednou bráno všechno vážně, umírají tu kamarádi, jsou pronášena patetická slova a my si musíme připadat jako v úplně jiném filmu, těžko však říci, který by byl lepší. Smícháme-li je však dohromady, vznikne nám z toho pouze nestravitelný eintopf. Typickým příkladem tohoto je postava "srandovního účetního" a jeho neuvěřitelně se mezi sebou bijící učinkování v trapné přestřelce na mostě a posléze zakončení jízdy výtahem. Podobně se dají popsat i herecké výkony Kevina Costnera a Seana Conneryho, kteří z celého filmu udělali snad až comixový příběh. Úplně nevině se pak mezi ně nachomýtl Andy Garcia, který z naší čtyřky neúplatných jako jediný působí hodnověrně a vyrovnaně. Jako zcela jiné kafe a "milé pohlazení po duši" fungují vystoupení Al Capona, kdy si na chvíli připadáme jako v silně nadsazené ironické gangsterce. A při dvou scénách setkání Costnera s Nirem (hotel a soud) to vypadá, jako kdybychom se s každým střihem přenášeli do jiného filmu. I ta slavná přestřelka na schodech působí značně ustrnule a rozháraně, viz. "létající" námořníci, myslím si, že ta v Carlitově cestě se Palmovi povedla, mnohem lépe.(11.12.2004)

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42