Reklama

Reklama

Je podzim a 16tiletá minnesotská školačka Juno náhle zjišťuje, že je těhotná. Otcem dítěte je její nejlepší kamarád Bleeker. V čekárně interrupční kliniky se svérázná Juno rozhodne, že dítě porodí a předá k adopci. Rodinu si však vybere sama. Se svým plánem se svěří otci i nevlastní matce a pak už nerušeně pokračuje ve školní docházce. Zvolený adoptivní pár patří ke zbohatlíkům, ona je upjatá puntičkářka, on pohodář. Juno za nimi zajede, podepíší dohodu a život jde dál. Podaří se Juno splnit plán, který si stanovila? A co na to všechno říká Bleeker? (Filmbox)

(více)

Videa (3)

Recenze (1 177)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Silná dramatičnost látky se zde překvapivě dobře prolíná s Reitmanovou drzou komikou, jež mě bavila jak v jeho krátkých filmech, tak i částečně v předchozí cigaretové satiře. Stále se ale nemůžu zbavit dojmu, že celovečerní stopáž jej nutí k nepochopitelné zkratkovitosti, která nezodpoví spoustu otázek. Škoda že Cerův loser je pořád stejně nesympatický jako v Superbad, protože z Pageové protivného spratka vyrostl roztomilý spratek a opravdická herečka. 3 a ½. (Plus velký otazník nad tolika Oscarovými nominacemi). ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Juno je ještě o prenatální nehtík provokativnější komedie než Zbouchnutá, kde sice rovněž padlo pár zmínek o potratu, hlavní hrdinka nicméně k celé záležitosti nepřistupovala s chladností ledovce. Stále se však nacházíme na území žánrovky pro masové publikum, čili ani ten největší cynik nezůstane cynikem do úplného konce a taky nějaká ta slza ukápne. Rád bych viděl „nekorektní“ verzi filmu, a nechť mi nikdo netvrdí, že neexistuje, neboť osoba jako Diablo Cody prostě nemohla napsat něco tak mírného. Tím zase nechci vzbudit přehnaná očekávání ze strany puritánů – postavy v Juno mluví ne vždy slušně o ne vždy slušných věcech, akorát dokáží výsledek zaobalit, aby vyzněl spíše roztomile než sprostě. Dobrých padesát procent výsledných kvalit filmu jde na konto Ellen Page, deset zaobstarává příjemný soundtrack a zbytek scénář, režie a ostatní herci. Ač na pár místech usiluje o kulantní prezentaci nějaké všepoplatné myšlenky (poslední, nejposlednější záběr je jednoduše kouzelný), těžko najít pro Juno vhodnější adjektivum než „milá“. Milá komedie o (svým způsobem) milé události a jejích následcích – jelikož jsem nečekal zázrak srovnatelný s neposkvrněným početím, nemám v tuto chvíli důvod nehýřit nadšením. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Tommy987, Jordan, Mahalik, tangerine1 ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

V Juno jásám jen nad Juno. Obyčejný malý milý film, který je hypeován v podstatě jen kvůli neodolatelné Ellen Page, jejíž charisma se tu opětovně zpeněžuje. Má to své momenty a roztomilý celkový feeling, oscarovou nominaci za scénář ale považuju za nepěkný omyl, jemuž nezabránily ani násilně nastrčené voice-overy nebo občas dost škobrtavé popkulturní narážky. Juno okolo mě jen profrčela, aniž by zanechala cokoliv, na co budu s láskou vzpomínat i za týden ... za měsíc... Asi je na mě příliš přítulná. Ta inteligentní nezávislá optika mi připadala až příliš jemná, důrazem na milé detaily a pohodu až příliš hladivá a užvatlaným soundtrackem až příliš vlezlá. Ale možná je to tím, že je mi tenhle typ poetiky cizí. Možná je to tím, že mám radši film loserský nežli chcípacký. Možná tím, že si vždycky radši vyberu Zbouchnutou než Juno (a ano, vím, že je to srovnávání hrušek s jablky). Každopádně úspěch Juno ukazuje, že dnešním hitům schází realita a jemná člověčina. A když tu díru někdo zalepí něčím víceméně banálním, co hladí po srsti, poletují pozlacené sošky... ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Fajn lo-fi komedie s překvapivými charakterovými piruetkami, úchvatnou hlavní hrdinkou a vtipnou konfrontací dětské Myspace naivity se zahořklým hard rockem dospělosti. Jen mi není jasné, proč tam hlavní hudební motivy obstarávají ti nejjemnější Skoti a ne Sufjan Stevens. Každopádně emo palce nahoru. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nevěřil bych, že mi z takovéhle ódy na chápavost rodičů, maloměstskou pohodu a zodpovědnost úplně všech, nebude na blití. Ale ono zkrátka nebylo, a kdo ví jestli to byla víc zásluha neskutečně dětské a přitom "tak nějak jinak dospělé" Juno, neuvěřitelně lidských manželů Loringových se všemi jejich ve filmu vyobrazenými charakterovými vadami nebo nevyzrálostmi, nebo těch narážek a satirismů a cynismů, kterými je ta překvapivě (v tom nejlepším slova smyslu) dlouhá hodina a půl protkaná. Jo, taky to mohly být ty kytarové odrhovačky, co se tak porůznu ozývají, a které jsou pro svou chytlavost naprosto zakázáníhodné:) Každopádně tahle "komedie" je kolekcí vynikajících hereckých výkonů - Ellen Page zajisté promine, času má ještě spoustu - ale hlavně na Jennifer Garner a její scénu v obchoďáku nezapomenu asi nikdy. Tohle bylo něco naprosto jiného, než co jsme od ní zatím mohli vidět, a bylo to úžasné a nádherné, jen slzu zamáčknout. Jason Reitman nebo Cody Diablo nebo třeba oba, to máte fuk, tak nebo tak s divákem mávají jak se jim zachce, pohled na některé postavy se mění tak jako život sám. A tohleto prostě nic jiného není, je to život - SKORO. Nemůžu v tuhle chvíli nevzpomenout na famózní britské Cold Feet, což byl ovšem seriál, a tak bylo toho prostoru daleko víc, ale Juno prostě dokonalá není;) Ale čert to vem, 90% to vynese i tak. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (48)

  • J. K. Simmonse scénář nadchnul natolik, že prohlásil, že by byl šťastný, kdyby si mohl zahrát alespoň roli učitele, který ve filmu vůbec nemluví, anebo jakoukoli jinou roli. (Cheeker)
  • Všechna telefonní čísla ve filmu začínají 55501, jenom číslo Juno začíná 5555 (v amerických filmech se používá fiktivní předvolba 555, aby se zaručilo, že nezazní něčí skutečné telefonní číslo). (HappySmile)
  • Těsně předtím, než Juno navštíví Marka, on sedí u počítače, na kterém je zobrazen skutečný blog scénáristky Diablo Cody "The Pussy Ranch". (formelin)

Reklama

Reklama