Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Ač budu podle všeho v menšině, dle mého soudu lepší než Zbouchnutá i Superbad. Ať tak či onak, opět se to tu zuby nehty drží Apatowových schémat. Před kamerou spousta jeho přátel v místy ujetých rolích, on v roli producenta kloubí žánry a bortí mantinely, ve scénáři opět téma sex, které už dávno nepatří mezi tabu. Prostě tu Judd „momentálně hodně v kurzu“ Apatow dohlíží na další, maximálně vulgární, chytrou a laskavou komedii. Stejně jako u výše zmíněných snímků nemá ani tady ústřední hrdina snadnou výchozí pozici. Tentokrát má ale řekněme tradičnější problém. Dostal sbohem od přítelkyně, populární seriálové hvězdy (a méně známé hvězdy z filmu „o vraždícím mobilu“ a tak trochu i variace na Hitlera) Sarah Marshall. Plačtivý Peter se rozhodne pro změnu klimatu a aby si kalich hořkosti vypil do dna, potká svou milou-bývalou (překvapivě!) i na „ozdravné“ dovolené, navíc s novým panákem, narcistním popovým šoustalem z Británie („Ale ne, moje košile!! Vemte mi oči, ale ne tuhle košili!“). Neinvenčního variování schématu „rozešli se, jeden druhému chybí, co teď?“ se tu ale nedočkáme, i když se tu děje prakticky to samé, co v jiných žánrových kouscích. Jenže.. Debutující režisér Nicholas Stoller si jde sympaticky vlastní cestou, jeho scény nejsou prvoplánové, mechanické (jako z poslední doby třeba 27 šatů, Hudbu složil, slova napsal, Mejdan v Las Vegas), srší obyčejností (pánská přirození jsou v kurzu), otevřeně mluví o sexuálních tématech (simulace sexuálních poloh na šachových figurkách), kdy se naštěstí zaměřuje na ty odrostlejší diváky, poukazuje na do záhuby směřující Hollywood a na jeho x-té seriálové variace. Občas se strefí do kulturních odkazů a narážek, hovoří se tu o Sopránech, o Sexu ve městě, Dakotě Fanning atp., což může (běžnému) tuzemskému divákovi dělat i problémy. Pokud něco vytknout, tak mnohdy nevyvážené tempo v (opět) přepálené stopáži. Naopak nemyslím, že se pobaví primárně víc pánské diváctvo, i když je pravdou, že ženské postavy jsou zde (opět) mírně upozaděné. Sešla se zde známá parta Apatowových kolegů (Bill Hader, Jonah Hill, Paul Rudd), Jason Segel je navíc neokoukaný, v ideálním věku, takže jeho scénář je svěží, nápaditý i sofistikovaný, kdy si okatě utahuje i sám ze sebe. Právě tady se Kopačky oddělují od tuctů prvoplánových komedií (i když jistou pachuť konstruktu tu taky zaregistrujeme). Každopádně se nijak nesnaží zpřeházet mýty o partnerských vztazích, ale nejednou vytáhnou zásadní životní pravdy. Je to optimistické, opravdové a aspiruje to na komedii roku 2008. Navíc se blíží další chuťovka Pineapple Express.. 85%!!(22.8.2008)

  • M.a.t.t.
    ****

    Znateľne lepšie ako Nabúchaná, a hoci možno niekoho trochu prekvapí riedkym výskytom vtipov, absencia kvantity v tomto prípade naštastie neznamená absenciu kvality. Sila Kopačiek je naviac niekde úplne inde. Napriek slabším miestam ide o milý, tak trochu netradičný romantický film a z dielne Apatowa jednoznačne najlepšia záležitosť, ktorú povyšuje na niečo viac aj výborný ústredný štvorlístok. Tuho rozmýšľam, v čom je taká Nabúchaná lepšia a prečo mnohí nechápu, že kvalitná romantika sa zaobíde aj bez silných záchvatov smiechu. A Kopačky kvalitnou romantikou rozhodne sú.(14.7.2008)

  • Matty
    ****

    „It's like the Sopranos. It's over. Find a new show.“ V řadě ohledů velmi výstižná „post-romantická“ komedie, která se rozchod snaží nahlížet z více stran, než je v americké žánrové tvorbě obvyklé. Je zřejmé, proč Sarah Petera, zabydleného ve své roli věčného loosera a netečného vůči její nespokojenosti, opustila, ale vina je zároveň na její straně, protože ho začala podvádět. Dobře odpozorované detaily jako Peterova schopnost s předstihem odtušit, co mu partnerka hodlá sdělit, občasné záchvaty úzkosti při vzpomínce na příjemné společné chvíle, citová vazba k navenek bezvýznamným předmětům jako je dóza na obilné kroužky, šťastně zamilované páry, které najednou vidíte všude kolem sebe nebo přesvědčení, že nic bolestivějšího vás již nemůže potkat a jste nezranitelní, bohužel sousedí s poněkud jednodušší komikou sexuálně akrobatického charakteru a do prázdna vyznívajícími improvizovanými dialogy. Herci byli nicméně skvěle vybráni a i v případě, že nemluví k tématu, je radost je sledovat. Segelovi, rovněž autorovi scénáře, s jeho posmutnělým výrazem přerostlého dítěte málokterá role takhle sedla. Russel Brand zřejmě ani nemusel moc hrát, ale přestože je to nevyzpytatelný pošuk, dokáže si získat vaše sympatie, a Kristen Bell má daleko k chodícím ženským stereotypu, jaké známe z jiných komedií z Apatowovy produkce. Hraje prostě samostatnou holku, která se rozhodla něco dělat s nefungujícím vztahem. Peter se sice cítí jako oběť, a vedlejší postavy jej v tomto pocitu s nepravděpodobnou samozřejmostí utvrzují tím, jak ochotně mu podávají pomocnou ruku, ale film nakonec až tak bolestínský a chcípácky nevyznívá. Naopak nabízí jeden z osvědčených důvodů, jak se od své/svého ex osvobodit a začít pracovat na sobě, namísto na již neobnovitelném vztahu – být kreativní, něco dělat. Jestliže o některých filmech bezezbytku platí, že jejich pravdivost doceníte až poté, co si projdete něčím podobným jako hlavní hrdina, Kopačky jsou jedním z nich. 75% Zajímavé komentáře: POMO, Gemini, castor, Sobis87, ScarPoul(15.7.2008)

  • Hellboy
    ****

    Překvapivě velmi zábavná komedie, která je nahony cítít Juddem Apatowem. Děj je občas takový nemastný, neslaný a postavy nevěděj, co dělat, ale myslím, že to je tak naschvál, protože to skvěle vystihuje stav po rozchodu. Výbornej byl Russell Brand coby anglickej zpěvák, ten mě rozesmíval pouhou přítomností na scéně. Jason Segel v hlavní roli byl docela sympaťák, jen ta Kristen Bell mi tam trochu vadila.(6.9.2008)

  • Gemini
    ****

    Škoda, čekal jsem od Kristen Bell nějakou komediální činnost a ono ne. Ne že bych si stěžoval na její otevřený přístup k sexu, ale holt mi přišla v některých (důležitých) ohledech trestuhodně nevyužitá. Největší podíl na kladných bodech si tak odnášejí: Jason Segel, jehož temné tóny podbarvují naprosto brutální parodii na všechny v současné době táááák strááášně populární kriminalistickomodelkovskodetektivní seriály a hysterické štkaní startuje druhou, příběhovou, linii filmu. Té pro změnu vévodí krásnákrásnákrásná Mila Kunis, o barvě jejíchž očí jsem přemýšlel hodně dlouho, než jsem zjistil, že je to stejně fuk;) Proč je to fuk, to už si zjistěte sami:) Správnější by bylo říct, že oné druhé linii vévodí Mila Kunis, kterou pro pozitivní dojmy z filmu rozhodující měrou podporuje realizační tým složený z rozložitých havajských chasníků. A myslím tím opravdu jen ty havajské giganty, protože Paul Rudd i Jonah Hill jsou tak příšerně mimo, že mi svojí nijak dlouhou přítomností na plátně zkazili podstatně větší část téhle havajské romance. Naštěstí tihleti dva kreténi jsou jedinými stinnými stránkami ve scénáři a temnotu takřka vzápětí prosvětlí totální ikona popkulturní satiry jménem Aldous Snow. Z tohohle chlapíka se vám bude chtít blít. Blít, ne zvracet. Ale ubezpečuju vás, že to bude správné blití a budete se u toho ještě smát;) Škoda dalších slov na jeho adresu. Osekáno na nejdůležitější momenty, tak právě kvůli němu, parodiím na CSI, špičkové double-date scéně u stolu a loutkovému muzikálu Drákula byste měli tenhle komediální kus vidět. Thanks to these, I am surely not forgetting Sarah Marshall. Je pravda, že loňská pecka ze stejné stáje byla co do průběžné úrovně podstatně víc nabouchaná;) - i tak ale dávám 80%. PS: leden 2011 - aby mě někdo nepodezíral, že jsem větší hyena než jsem - netušil jsem, že Mila byla na jedno oko slepá (což poprvé světu vyjevila v interview pro Cosmopolitan někdy před pár týdny), jen jsem obdivoval její navenek krásné oči různých barev...zaujaly mě totiž daleko víc než u Gerarda Butlera:)(25.7.2008)

  • - Kristen Bell si poranila koleno při jedné scéně na koni, která ale byla z filmu vystřižena; nicméně jste si mohli všimnout, že ke konci filmu lehce kulhá. (c.tucker)

  • - Jason Segel, představitel hlavní role a autor scénáře, se podílel i na napsání hudby pro film. (dbar)

  • - V bare u Lenivého Joa si Rachel (Mila Kunis) dáva drink Longboard Island, čo je vlastne ležiak vyrábaný na Havaji, konkrétne v Kona Brewing Co. (vander19)