• Karlos80
    **

    Tak já nevím ale moc mě tohleto Brodského Donchuánství proti své vůli nevzalo, film byl místy opravdu vtipný, dialogy zdařilé (režisér Podskalský a Dietlův scénář byly jistě zárukou), líbila se mi moc např. mladá šestadvacetiletá Jana Brejchová (zde opět po boku svého tehdejšího manžela), jako puberťačka byla kouzelná (starší pánové, jistě vědí, jak to občas chodí, když si někam vyrazí s mladší, ještě nácti-letou milenkou), ale film i tak jako celek na mě působil neslaným-nemastným dojem, občas nuda, pomalu se to vleklo, co mě na něm fakt otravovalo, tak to byly všecky ty hudební scény komorního souboru. Neříkám že film je svým tématem u některých skupin stále aktuální ale jako na celek na něj jistě zapomenete hodně brzy, platí pro něj totiž to známé jednou a dost..(18.12.2009)

  • sportovec
    ****

    Tento Podskalského film je skutečnou komedií, určitým zahájením společných filmů dnes nepředstavitelného dua Brejchová-Brodský. Skutečnost, že tato pražská rodačka patřila a patří nejen k nejpůvabnějším, ale i nejnadanějším českým herečkám, tady vystupuje do popředí zvlášť markantně. Samotný příběh nepostrádá aní vtip, ani úsměv, ani nadhled a o obou pohlavích opravdu sděluje to nejpodstatnější. Mimo jiné i proto, že Brodský je Brejchové rovnocenným partnerem, který ze svého lidského typu ostýchavého smolaře, vláčeného zlomyslným osudem, dostává maximum. Komedie, která nic nepředstírá, zejména ne úsilí o vrcholné dílo za každou cenu, má i dnes co nabídnout. Je to solidní dílo velké, dnes odcházející generace naší Thálie.(20.10.2010)

  • F.W.Colqhoun
    ****

    Monogamista tenhle film nepochopí. Nebo nevychutná. Jako hlubokou sondu do fenoménu děvkařství tohle konzumovat sice nelze (tvůrci prý nechtěli ani v nejmenším poučit, nýbrž výhradně bavit), ale k "nastavení zrcadla" celkem fajn. Velmi osvěžující ukázka vypravěčství z doby, kdy přes totalitu některé -ismy (hádejte, který mám nyní na mysli) neměly na to, co a jak se slušelo vypravovat, prakticky žádný vliv. Některé scény a postřehy skvělé - úvodní nakvartýrovávání se Brodského k milence, podkreslená jen frivolní ironickou hudbou a všechny, kde si Brejchová vychutnává svůj charakter (těžko říci, jak autobiograficky) iracionální pí*i. Opakující se hláška v Brodského postavě zainteresovaných žen, vyčítajících zmoženému nešťastníkovi sobectví, je hodně, no, autentická, ale je to možná jen můj dojem založený na velmi úzkém úhrnu velmi osobních zkušeností, ch-ch.(22.8.2011)

  • Gavin87
    *****

    Tenhle film mám strašně rád. Nekladl si žádné velké umělecké ambice, ale je to podle mě parádní oddechovka na víkendový večer. Trojka pana Podskalského "Ženu ani květinou neuhodíš, Bílá paní, Světáci" je podle mě v žánru komedie to nejlepší, co tady v 60 letech vzniklo. A hudební složka tohoto filmu je parádní. Holt další film, na který se mohu dívat pořád a neomrzí mě.(31.12.2008)

  • lucascus
    ***

    Tolik hereckých hvězd se vidí v málokterém filmu, ono se vždy tak jednou za dekádu stane, že se hvězdy soudobého filmového nebe sejdou na práci u jednoho filmu. Ve čtyřicátých letech se tak stalo například ve filmu "Šťastnou cestu" (megahvězdy typu Mandlová, Štěpničková, Vítová, Gollová, Marvan, Korbelář a další), za šedesátá léta bych uvedl tento film. Zde se potkaly především ženské hvězdy šedesátch let (Fialová, Brejchová, Budínová, Bohdalová, Slunéčková), rovněž tak dodnes oblíbení herci (Brodský, v menších rolích Libíček, Menšík a Kopecký). Ovšem někdy i takový spolek toho nejlepšího, co se v českém filmu urodilo, nemusí znamenat výborný film. Otravná hudba, a žvatlání, které provází celý film, kazí už tak ne ideální dojem. Dialogy jsou sice vtipné, hercí podávají dobré výkony, ale jako celek to nějak nesedí. Ani sám nedokážu říct proč, ale chybí pověstná třešnička na dortu. Tři jsou málo, ale čtyři nedám.(10.10.2013)

  • - Film sa natáčal na viacerých miestach Prahy a v meste Písek. (dyfur)

  • - Herci Jana Brejchová a Vlastimil Brodský reprezentovali snímku na filmovom festivale v Utrechte a Amsterdame. Pripojiť sa k nim mal i režisér Zdeněk Podskalský, no nakoniec pre tému zobrazenú vo filme necestoval, lebo to malo paralelu s jeho osobným životom. (dyfur)

  • - Květa Fialová, jelikož neměla správný francouzský přízvuk, byla předabovaná herečkou Alenou Kreuzmanovou. (kosticka7)