Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ORIN
    *****

    Jedna z největších schopností umění spočívá v jeho neustálé dynamické proměně v kontextu doby. Působení umění je dáno již recipientem samotným, který je ovlivňován okolím, etnikem, ke kterému patří, časem atd. Film byl vnímán jinak v kontextu doby, kdy byl natočen, než o několik desítek let později. Kritické docenění bondovek také přišlo mnoho let od vzniku prvních dílů. Vyčítat Skyfall značný odklon od tradic bondovské tematiky je poněkud nepatřičné. [==] Nový Bond je filmem dvou polovin; dvou světů, se kterými je hlavní hrdina konfrontován. S jedním, tím tradičním bondovským a druhým, více realistickým, kde je prezentována Bondova zranitelnost, snad až smrtelnost. Skyfall netematizuje jen bondovskou legendu samotnou, ale obecně hyperrealné a spektakulární akčně-špionážní filmy. Mendes přitom tu odkazuje na Wellese, tu na Peckinpaha či Copollu. Kdyby snad měla série skončit, byl bych rád, aby posledním filmem byl Skyfall, ve kterém se zrcadlí celé půlstoletí bondovek. R.I.P. 1962-2012; 2012-?(5.11.2012)

  • KevSpa
    *****

    První bondovka, kterou můžu označit za umělecké dílo. Věděla jsem, že ve chvíli, kdy se vřítí do bondovského světa vizionář Sam Mendes, všechno obrátí vzhůru nohama. Ale tohle? Krystalické old fashioned potěšení, říznuté moderními hrozbami a ještě vydatnou dávkou osvěty od Mr. Mendese. A ti herci!!! Bond už nikdy nebude stejný jako dříve. A mně nezbývá než tleskat a tleskat a...(16.2.2013)

  • CheGuevara
    ****

    Ono už je opravdu jedno jestli to Bond je, nebo není. Bondů bylo už tolik, že jakákoliv variace a inovace je vlastně neustálým přešlapováním na místě. Navíc mám takový pocit, že jste si toho Nolana do toho museli přimyslet, jen aby jste mohli říct, že se vám to líbilo. Anebo je to nová kategorie pro "dobrý a promyšlený" blockbuster"? Plus jsem jediný komu ten příběh připadá nesmyslný? Možná jsme se tak měli lépe vcítit do Bonda, který přestával chápat soudobý svět, anebo akční žánr je už prostě takový. A vlastně je mi ta neúplnost a nedořečenost sympatická. Ne všechny filmy musí diváka vodit za ručičku.(29.10.2012)

  • Douglas
    *****

    Nemá smysl se ptát, jestli je to stále bondovka, protože bezesporu je - už proto, že je v ní James Bond, tajná služba a že bondovky se neustále mění. Ale je zkrátka jinak, což pořád považuji za nejdůležitější schopnost umění a mám radost, že bondovky po čtyřech desetiletích zase představují důležité filmy, nejen populární - vice viz Douglasovy poznámky.(28.10.2012)

  • M.a.t.t.
    *****

    Z filmového hľadiska najmenej bondovská bondovka, z pohľadu knižných predlôh paradoxne zrejme najbondovskejšia. Ale rozhodne najosobitejšia. Mendes síce nedrží vyrovnané tempo a ani v akcii sa necíti až tak doma, ale to sú len malé a zanedbateľné chybičky na kráse, nad ostatnými zložkami totiž už drží pevnú ruku. Scenár vie aj vďaka brilantným dialógom výborne predávať motivácie postáv a po stránke psychológie mu niet čo vyčítať. Škoda len že si príbeh v istých momentoch pomáha nelogickými barličkami. Výrazný záporák a silne osobné finále však výrazne pomáhajú a craigovská trilógia je uzatvorená v najlepšom slova zmysle. Zostáva iba dúfať, že neostane len pri trilógii, pri takto vysoko nastavenej latke by to bola škoda.(22.11.2012)

  • - Obraz "Dáma s vějířem" od Amedea Modiglianiho je středobodem scény, kde Bond (Daniel Craig) poprvé vidí Sévérine (Bérénice Marlohe) v pokoji v šanghajském hotelu. Chytrým tahem tvůrců je fakt, že Modiglianiho „Dáma s vějířem“ byla ve skutečnosti ukradena z pařížského Muzea moderního umění a panovalo podezření, že putovala na černý trh s uměním kamsi směrem k Číně. Také by to mohla být narážka na dřívějšího Bondova protivníka Dr. Julia (Joseph Wiseman) z filmu Dr. No (1962), jehož sídlo zdobil ukradený portrét Vévody z Wellingtonu od Francisca Goyi. (Aelita)

  • - Ve filmu poprvé zazní celé jméno známé postavy slečny Moneypenny (Naomie Harris), která je s filmovou sérií neodmyslitelně spjata. Její jméno zní Eve Moneypenny. (Žralok)

  • - Ve scéně vyšetřování činnosti MI6 cituje M (Judi Dench) báseň "Ulysses" od Lorda Alfreda Tennysona, která odráží její odhodlání a postoj a pojednává o vůli a výdrži. Pro svoji báseň se Tennyson inspiroval Danteho „Peklem“. Motiv Odyssea je příznačný pro širší okruh témat ve Skyfallu, jako jsou cesta do podsvětí, putování po ostrovech, návrat domů a otázka věrnosti ženy, která je důležitá pro Jamese Bonda (Daniel Craig). V tomto případě je to samotná M, jež je jakousi symbolickou Matkou, která posílá své "syny" do boje s nepřáteli Anglie. (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace