Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dellamorte
    *****

    Bond je iba jeden, Craiga zbozňujem a už nemám, čo dodať. ( zase som zamilovaná ) - http://www.youtube.com/watch?v=DeumyOzKqgI Isherwood nesklamal, ako nikdy predtým -Adele (wannabe Bond Girl ) je cool a pridáva filmu šťavu. - a teraz poďme hlbokomyšlienkársky filozovovať.(24.11.2012)

  • Djkoma
    ****

    Potemněle a v ústřední trojici (007, Silva, M) dramaticky vygradované k dokonalosti. Méně akce, než by si kdekdo přál dokážu s lehkým srdcem odmítnout (a poslat srdečné pozdravy), protože Craigův Bond prochází svým vzkříšením z bournevského stylu zpět k trochu více tradičnímu pojetí včetně několika drobností způsobující úsměv nejednoho fanouška (a tím nemyslím jen "parfémového vraha" Q...). Skyfall je precizně nasnímaný, v mnohém stylizovaný, ale v postavě Bonda mnohem reálnější, než minulé díly. Jeho dokonalost je pryč, konečně naplno a doufám, že navždy, přesto zůstává tankem, který má opět sílu svou houževnatostí a oddaností ke Královně, zbořit třeba Petrohrad:). Osobně mi je jen líto slabšího začátku, některých zbytečně digitálních prvků (vrtulníky??) a přehnaného spojení "zloduch ví vše" (především scéna s "prázdným!" metrem...). Vše vynahradí ústřední dvojice a především neokoukaný Javier Barden... Ovšem zrovna od Mendese bych nečekal takový silný odklon od nastoleného trendu a návrat ke klasickým prvkům, do velmi úzké a temné budoucnosti, na kterou nebude jednoduché navázat tak, aby tenhle díl nebyl vnímám jako "pouhý" odvážný úkrok stranou.(26.10.2012)

  • Matty
    *****

    Tomuto komentáři bylo uděleno povolení SPOILERovat. „Čekal jste snad výbušné pero?“ Jestliže se Bond v Quantum of Solace naučil používat paměť, teď již své vzpomínky využívá k mnohem hlubšímu ponoru do vlastního nitra (čeho tvůrci následně využívají k hlubšímu vnoření do MI6). Jeho iniciační cesta zpátky k sobě samému příznačně začíná pádem do hlubin (titulková sekvence ze zásvětí) a následným ústupem do temnot (v akčních scénách se zde vůbec podezřele často padá). Větší část filmu se v návaznosti na to odehrává v podzemí a/nebo v noci. Jako v některém ze starých dobrých filmů-noir, z nichž Mendes párkrát zacituje (Dáma ze Šanghaje, Třetí muž). Vzpomínkou na dřívější časy je celá úvodní akce, působící vedle následujících minut jako poslední rozloučení s přímočaře akčním, provinilou zábavu garantujícím přístupem. Jistě ne náhodou, neboť díky atypické délce, výtečné gradaci a množství vystřídaných dopravních prostředků by prolog bez obtíží obstál i jako finální atrakce filmu. Kruhová dramaturgie, se začátkem fungujícím zároveň jako konec a koncem fungujícím jako začátek, dochází naplnění v posledním aktu, který oproti nesmírně dynamickému startu překvapuje svou statičností. ___ Defenzivní charakter závěrečné akce nachází opodstatnění v dalším úkolu, před nějž je Bond postaven – musí doslova ubránit své staromódní postupy. Před geeky, byrokraty i bělovlasým ďáblem. Ten podle útočí na jednu ze záruk agentovy nesmrtelnosti, která je tematizovaná napříč celým filmem, na jeho mužství. Úžasně subverzivní (vůči heterosexuálnímu nastavení majority) scéna mučení trvá oproti dřívějšku nezvykle dlouho a homosexuálními narážky jsou v ní podány dost srozumitelně, aby u diváků v kinech vyvolávala obranný smích. Silva dle zvyklostí ambiciózních blockbusterů představuje pochybně motivované, velmi těžko zachytitelné zlo medúzovitého charakteru (medúzovité útvary můžeme vidět nejenom v titulkové sekvenci, ale také během šanghajské akční stínohry) a současně tvoří komplementární protipól kladného hrdiny (zatímco on je v bílém, Bond na sobě má černý oblek). Se sirotkem Bondem sdílí pomyslnou matku, a zatímco jemu náleží role syna zavrženého, James je synem navrátivším se. Zatímco jméno (M) zůstává stejné, matku na konci nahrazuje otec a od něj odvozena otčina, což vysvětluje větší důraz na „anglickost“ snímku (řada rakví přikrytých anglickými vlajkami, Turnerův obraz, citování Tennysona, hrdé záběry Londýna) i to, v čem nachází Bond smysl svých dalších aktivit – ve službě vlasti. K motivu odyseovské pouti se tak přidává archetypální konflikt Kaina a Ábela. Ti opovážlivější by mohli film interpretovat jako rodinné melodrama – jde zřejmě o první film série, kde vidíme Bonda nejen s lahví piva, ale i se slzou v oku. Stejně jako v předchozích filmech jsou i tady ženy melodramaticky za oběti, ačkoli už ne zcela pasivní. ___ Skyfall není významově nesmírně bohatý jenom z hlediska psychoanalýzy (MI6 jako superego, Silva jako temné podvědomí a Bondovo ego mezi nimi), své by si v něm jistě dovedli najít i odborníci na kulturální studia (exotické krajiny tentokrát zastupuje symbol moderní Číny a bývalá kolonie). Hlavně je ale inteligentním psychologicko-špionážním thrillerem. S úchvatnými náladotvornými ustavujícími záběry, přehlednými akčními scénami (příjemná změna po Forsterových stříhacích orgiích), nečernobílými postavami, dobře šlapajícím soundtrackem (jen škoda neekonomického užívání Barryho hudebního motivu), rozkošně nevtíravými narážkami na předcházející filmy série i některá slavná díla kinematografie (Bondův příjezd do futuristického Hong Kongu připomíná dlouhou jízdu autem z Tarkovského Solaris, jízda do Skyfallu je snímán jako prolog Osvícení). Záběry mezi akcí a reakcí, kdy Bond jenom objevuje nové lokality, nejlépe vystihují snahu tvůrců přiblížit agenta reálnému světu. Vícekrát se opakuje otevírací záběr, kdy s Bondem a kamerou za jeho zády vcházíme na nepoznané území, doslova se před námi (a Bondem) otevírá nový svět. Lze předpokládat, že se 007 v následujících filmech, po vyřešení svých soukromých traumat, vyjádří k problémům dneška ještě otevřeněji. 90% Zajímavé komentáře: kiddo, berg.12, Radko, Toj, Macejko, ScarPoul, Fancipal, salalala, Honzua, F.W.Colqhoun(4.11.2012)

  • Galadriel
    ****

    Daniel Craig mi nikdy nebyl jako James Bond sympatický, nicméně Casino Royale byl natolik dobrý film, že jsem se nad to dokázala povznést a v roli neohroženého (byť tentokrát i trochu bytého hrdiny) ho více méně vzala. Ve Skyfall ale zašel Sam Mendes ještě o dva řády dál a z neohroženého, vždy skvěle upraveného a sebevědomého hrdiny udělal psychickou trosku plnou nashromážděných křivd z dětství, nejistoty a tápání v sobě samém. A co víc - to všechno připravil velmi uvěřitelným způsobem, který sice neodporuje ničemu z toho, co jsme za padesátiletou dobu existence bondovek viděli, ale odporuje silně mojí představě Jamese Bonda. A v tom tkví můj největší problém s tímhle jinak výborným promyšleným akčním filmem. Jistě se najde spousta lidí, kterým se nový (nebo naopak původní) agent 007 bude líbit víc, já se ale subjektivně těžko smiřuji s jeho křehkou podobou a proto jdu s hodnocením o hvězdičku níž. Kdyby Skyfall neměl nálepku 007, jistě by u mě dosáhl na metu nejvyšší.(11.12.2012)

  • POMO
    *****

    Prvá polovica, ktorej jediným highlightom je šanghajský mrakodrap, je remeselne dobre zvládnutá ale zdĺhavá. V zajatí povinných bondovských tradícií sa zdržuje pre príbeh zbytočnými postavami (bondgirl) a prináša málo prekvapení (vybavenie technologickými hračičkami). Od scény s plachetnicou, smerujúcou k ostrovu – a teda od nástupu záporáka na scénu – ale to najlepšie čo Bond kedy priniesol. Paradoxne nie moc bondovské... Škoda, že v tom, čo tu Mendes nastolil, nebudú následujúci režiseri schopní pokračovať. Strihačské umenie v schylovaní sa k útoku na súd, a obrazová estetika v Škótsku, povyšujú značku Bond na delikátnu filmovú drámu. Prvá bondovka, v ktorej ma bavilo riešiť súvislosť postáv. Jokerovsko/hannibalovskému Bardemovi prosím oscarovú nomináciu za najlepšieho vedlajšáka.(2.11.2012)

  • - V úvodní honičce, kdy Bond (Daniel Craig) najíždí motorkou do hrazení mostu, se motorka odráží zpět, avšak v dalším záběru letí přes hrazení spolu s Bondem. (Kriklan49)

  • - Při honičce s motorkami nahradil Daniela Craiga kaskadér Robbie Maddison, známý FMX jezdec, který drží několik rekordů ve skoku na motorce. (PepeCCM)

  • - Snímek se stal nejúspěšnějším filmem roku v Británii a také doposud nejúspěšnější „bondovkou“. Před premiérou ve Spojených státech utržil během pouhých deseti dní 287 milionů amerických dolarů, čímž se zařadil i mezi nejúspěšnější filmy v celé historii Velké Británie. (Lucasion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace