Reklama

Reklama

Smrt čeká všude

  • USA The Hurt Locker (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Je-li válka peklo, proč se tolik mužů hlásí do armády? V době, kdy se armády skládají nikoliv z rekrutů, ale z dobrovolníků, a muži se dobrovolně pouští do vojenské služby, je adrenalinové prostředí bojiště silným a neodolatelným lákadlem, často přímo závislostí. Snímek je napínavým příběhem elitních vojáků, kteří mají jedno z nejnebezpečnějších povolání na světě – uprostřed bojové vřavy deaktivují bomby. Když se nový seržant James (Jeremy Renner) ujme špičkového pyrotechnického týmu, překvapí své dva podřízené, Sanborna a Eldridge (Anthony Mackie a Brian Geraghty) tím, že je vtáhne do smrtelné hry městských bojů. James se chová tak, jako by mu nedocházelo, že může zemřít. Zatímco se oba muži snaží svého nového velitele udržet pod kontrolou, ve městě kolem nich se rozpoutá naprostý zmatek a Jamesova skutečná povaha se ukáže způsobem, který všechny z nich navždy poznamená. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1 433)

POMO 

všechny recenze uživatele

S týmto filmom bojujem. Všetku atmosféru a napätie ťaží z banálneho faktu, že bomba môže (a takisto nemusí) kedykoľvek vybuchnúť. Pričom postavy sú nezaujímavé, dialógy príšerné a dramaturgická kostra takmer žiadna (ide iba o niekoľko doradu nasekaných situácií, ktoré musia postavy so smrťou v očiach riešiť). Na druhú stranu je to všetko o to realistickejšie a hodnotnejšie čoby výpoveď z daných miest. Možno len chcelo ujasniť si, či chceme nakrútiť strhujúci thriller alebo zaujímavé docudrama. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Hurt Locker nemá nosný děj, ale spíš než zápletka s válkou na pozadí na mě uhodilo tohle "věcné" pojetí. Kathryn si moc považuju a když začne někdo blábolit o ženách na režisérské stoličce a vůbec dělit filmy na ženské a ty ostatní, vždy mi poslouží jako příklad, že tohle členění je nesmysl. Válka podle Bigelow je toho dokladem. 4,5*. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

"Tak jo", řekli si akademici! "Zmrd (opět sqělý translator distributora ! ) sice čeká jen někde, ale lokace a téma odpovídá aktuální zahraniční politice. Měl to být tenhle rok sice černoch, ale ženská taky dobrá!" Škoda, že američtí soudruzi zrovna nebrání demokracii a světový mír proti Německu! To by snad vyhrál Quentin, který si to jako jediný letos zasloužil. A to jsem se na to před rokem díval hlavně proto, že mám rád Guy Pearce. Než jsem si ho stačil vůbec všimnout, bum, a byl roztroušen po Blízkém východě a já jsem se zbývající dvě hodiny a šest minut bavil jen myšlenkou, jak ho, do prdele, ti scénaristé oživí, když nemají 3D strom života. A jestli tady ještě jednou nachytám nějakého Yntelektuála, co bude prohlašovat, že tohle je lepší než Černý jestřáb, najmu si na něj toho frajera, co nás málem tak elegantně zbavil Enšpígla!!! ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Smrt čeká všude má jeden zásadní problém, a to je absence propracovanějšího příběhu. Snímek je totiž složen spíše ze střípků denní práce pyrotechniků, jejich schopnosti čelit bezprostřednímu nebezpečí a způsobů, jakými se vyrovnávají se stresem. Ale kromě toho, že sledujeme tříčlennou pyrotechnickou jednotku (obsazenou nepříliš známými herci, ti známější se tu objevují jen v epizodních roličkách), která jde od jedné bomby ke druhé, tu není žádný nosný příběh. ()

Houdini 

všechny recenze uživatele

NFR 2020, Oscar 6: Nejlepší film, Režie, Střih, Zvuk, Zvukové efekty, Scénář + 3 nominace: Kamera, Herec HR - Jeremy Renner, Hudba .... .... .... Zlatý Lev - výběr ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Je mi záhadou, jak tahle brilantní pecka mohla zůstat stranou širší divácké odezvy. To, co znamenala Stoneova ´Četa´pro „druhý pohled“ na vietnamský konflikt, to znamená film Kathryn Bigelow pro současnou iráckou misi U.S. Army, pro její kluky, kteří se tam klepají o život a počítají každý den do konce služby. Film nemoralizuje, nepoučuje, jenom s velkou dávkou syrovosti a realističnosti nabízí krev, pot, frustrace, prach iráckých cest, strach ze smrti a všeobecnou paranoiu, kde i Iráčan s kamerou může znamenat potencionálního teroristu. Od doby Mendesova ´Mariňáka´ tady nebyl tak dobrý film s vojenskou tematikou. ()

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Pro většinu je válka nehostinným místem, pro někoho však může být i domovem. Kathryn Bigelow naposledy zazářila s K-19 a nyní se vrací s výtečným psychologickým dramatem o zneškodňování výbušnin v Bagdádu. V prvé řadě zaujme kvalitní vizuální stránka, hned mi to připomnělo Jarhead vs. Black Hawk Down, dále potěším i příznivce slow motion záběrů - výbuchy, padající nábojnice. Napětí, stres, vedro, přestřelky, neustálá hrozba, která na vás číhá v každém okně, uličce nebo autě, tvoří společně s "přívětivostí" místních obyvatel z tohoto snímků výbornou adrenalinovou podívanou, která ač používá jako hlavní hnací motor zelené mozky, má na rozdíl od podobných válečných filmů nejen koule, ale i hlavu a patu. Vizuál je navíc ještě umocněn Marcem Beltramim, který do probíhající akce ještě pumpuje svou skvělou hudbu. Amíci možná mají/měli záběry z Iráku dennodenně na talíři, ale já jsem tuto válečnou vřavu rozhodně uvítal. Film, který je více o lidech a válečném konfliktu, ale přesto do sebe nemíchá politiku. (8/10) ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Syrový a realistický vhled do života pyrotechniků v Iráku? Možná. Mně to ale přišlo v první řadě jako ne moc uvěřitelná výpověď o tom, jaký ve slavné americké armádě panuje nebetyčný bordel a jak je plná nezodpovědných asociálů (na což klidně můžete namítnout, že je z nich přece udělala ta šílená válka a blablablabla, jenže filozofii tady neřeším). Jiná věc pak je, že si Kathryn Bigelow vybrala pro tenhle portrét vynikající dobu, pročež jí nemálo velmi známých herců neváhalo zahrát jakýkoliv štěk, a jak ukázaly Oscary, omotala si odbornou i laickou veřejnost (kromě několika publikačně činných vojenských veteránů) kolem prstu... a to se vyplatí!;) Ještě jiná věc ovšem je, že jí ti její "kluci šikovný" všechno zahráli jako z učebnice, a že to mozek sžírající vedro a neustálý oprávněný strach z každého čumila můžete z filmu cítit v každém záběru. Jasně, není tu klasický nosný příběh s nějakým tím obloukem, ale to se jednak u snímků vycházejících ze zápisků válečného zpravodaje stává, a druhak ho tady k ničemu nepotřebujete - tohle není Četa ani Black Hawk Down, ale regulérní psychologická sonda z válečného prostředí. A v tomhle ohledu nemůžete Hurt Lockeru upřít jeho kvality, byť samozřejmě můžete nesouhlasit s tou proklamovanou realističností (ona tu totiž tak nějak je a není, podle toho z jakého směru to vezmete). Já za sebe vím, že se na to celé velmi pravděpodobně už nikdy znovu nepodívám, ale že Rennerovu závěrečnou desetiminutovku, kterou bych si klidně pouštěl čas od času několikrát za sebou, bych si bez těch dvou hodin předtím nemohl vychutnat. 70% s varováním, že to opravdu není pro každého. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Po druhém zhlédnutí: Hurt Locker není filmem přelomovým, ale v tom, oč (a jak) usiluje je filmem bezchybným. Líbí se mi jeho věcnost, jak jde bez okeců k tomu stěžejnímu. Žádná scéna nepřebývá, vše má své místo a nějaký způsobem dotváří psychologický profil hlavního hrdiny (nebo ostatních vojáků). Jednoznačně nejvyzrálejší režijní počin Kathryn Bigelow. 85% První zhlédnutí: V The Hurt Locker, stejně jako v předchozích filmech Kathryn Bigelow, přebíjejí žánrové elementy psychologii postav. U The Hurt Locker to vyprávění bohužel ubližuje více než v případě takového Bodu zlomu. Především máme minimum možností hrdiny blíže poznat. Pár scén mimo akci je zaplácnuto slaboučkými dialogy a klišé, která jsem pro jejich neblahou pověst považoval za zakázaná (zhroucení ve sprše). Docela nadbytečný je krátký a podivně odbytý odskok do kriminálního žánru (pátrání po Beckhamovi). ___ Novinku oproti dřívějším válečným, resp. post-válečným filmům představuje akorát motiv vzájemného soupeření i v rámci jednotky. Voják potřebuje nepřítele a neptá se, kde ho vzít. Z pohledu pacifisty hořkou, úvodnímu citátu věrnou pointu vnímán (stejně jako v případě The Lucky Ones) coby snahu filmařů o usmíření s americkou armádou. Chyba je v systému, jednotlivec nic nezmůže. ___ Epizodická struktura filmu vybízí číst jej nikoliv jako drama (prakticky absentuje dramatický oblouk), nýbrž jako thriller, který si musíte prožít. Scény deaktivování bomb jsou k rupnutí nervů napínavé a velice fyzické. Činy vítězí nad slovy. ___ Bigelowová ani během momentů, které by za jiných okolností mohly být akční, nikam nespěchá a se vskutku ženskou pečlivostí si všímá detailů. Moucha lezoucí po ruce. Slina odkapávající z dolního rtu. Prázdná nábojnice dopadající na vyprahlou zem. Tohle všechno ke službě v Iráku patří. Když někdo schytá zásah, pak třeba v „okrasném“ zpomaleném záběru, ale bez jakéhokoliv patosu okolo (ten přichází teprve s následnými řečmi o blízkosti smrti). Mrtvý padne a je mrtvý. Tečka. ___ Za nejlepší důkaz hlavní přednosti Hurt Lockera, tj. režie, považuji obrovské zaujetí, s jakým jsem film bez výrazné postavy a bez příběhy celou první hodinu sledoval. Šedesát minut mi pocitově přišlo jako dvacet. Opadnutí pozornosti a občasná nuda nastala teprve v druhé polovině. Stejně jako u řady dalších, zprvu podezřele dobrých filmů. Nevylučuji ale, že chyba byla v mých očekáváních a v neschopnosti přepnout se ze sledování špičkového thrilleru na sledování filmu o vnitřních bojích chlapů, kteří ve svých nitrech nic moc nenacházejí (proto povrchnost a prázdnota). Ještě se uvidí… kvůli několika scénám beru druhé zhlédnutí jako povinnost. Apendix: Jsem moc zvědav, s čím novým přijde Paul Greenrass, jehož Green Zone nejenže bude po Generation Kill a Hurt Lockerovi třetím dílem podloženým zápisky nějakého amerického novináře, jenž působil v Iráku, ale s filmem Kathryn Bigelow navíc sdílí kameramana Barryho Ackroyda. 75% Zajímavé komentáře: Radek99, genetique, castor, Niktorius, vincent, grogodil, matusb, Traffic, Jeremiasz () (méně) (více)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Vzpomínáte na Království? Tak tam si naprosto ohmataná šablona myslela, že šokující větou získá smysl. Tady naproti tomu záležitosti, pro někoho obyčejné, mají pro zbytek význam naprosto výjímečný, a tak si nemusíme pomáhat překvapeními ani twisty, stačí zanešený okap či hora kornflejků v policích. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nejdřív co se mě nelíbilo, ať to mám z krku. Třaslavá kamera a zoomování. Nenavidím to, bolí mě z toho hlava i oči. Normálně by tohel stačilo, abych dal odpad nebo jednu hvězdu, ale tady to přece jen nejde a tím se dostávám ke chvále. Kathryn Bigelow je můj miláček od tý doby, co natočila nejlepší akční film všech dob, za to bych se s ní klidně vyspal a její další filmy mě přitahujou jak svini. Madam Kathryn i tady opět potvrdila, že je špičkou v oboru. Film se totiž mohl natáčet někde na Ústecku a stejně bych měl pocit, že je to živý přenos z Iráckých ulic. Nikdy jsem v Iráku nebyl a asi ještě dlouho nebudu, ale přesto mám dojem, že takhle nějak to v tom iráckým pekle vypadá. Další filmařský kouzlo královny Kathryn spočívá v tom, že naprosto kašle na nějakou pointu, prostě tady to milej diváku máš a nazdar, srovnej si to jak chceš, nic nevysvětluje, nepoučuje, nevlastenčí a nevnucuje divákovi svůj pohled na jatka v Iráku. Vsadila čistě na svůj režisérský um a herecký výkony a sázka to byla vydařená . Mimořádně kvalitní práce. Dokonalý dojem a emoce maximální. Madam Kathryn a ne že na další Váš film budu zase čekat dalších deset let, jasno ? Pro ty z Vás, kterým nevadí třaslavá kamera si k mému hodnocení přidejte dalších zhruba 150 hvězdiček. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Nová Čata sa rozhodne nekoná, ba ani nový Mariňák, dokonca mám dojem, že mi o irackej vojne viac povedali nadhľadoví Traja králi. Hlavný hrdina je výrazný a jednotlivé misie dobre natočené a napínavé, ale v podstate všetko medzi nimi (dialógy s psychiatrom, vyostrujúce sa vzťahy medzi ústrednými postavami, celá línia s Beckhamom a vôbec to všetko, čo má dať filmu akože hlbší presah) je iba scenáristický hnoj, ktorý nijako nefunguje. Našťastie tvorí len malé percento inak efektného a príjemne realisticky vyznievajúceho filmu. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Tvrdému chlapskému srdci rozumí Kathryn Bigelow lépe, než půlka akčních režisérů hollywoodské první ligy. Film o partě pyrotechniků, kteří se zapíchnuti v srdci Iráku denně potýkají s problémem ‚červený nebo modrý?‘, snad ani nešlo natočit jinak, než jako napínavý thriller s dusnou atmosférou rozpálených ulic a pouštních dálav. Snad první filmový příspěvek k tématu, který nemoralizuje nad dobrou/špatnou stránkou válečného konfliktu a nesnaží se o pochopení duše islámských bojovníků, ale dává nahlédnout do života těch, jimž zbyl v životě jen cynismus a víra v to, že každý správný postup zneškodnění je ten, u kterého nezařvete. Scény vytažení bomb ze země, hledání detonátoru v autě, či záchrana sebevražedného atentátníka, se hlásí o absolutorium, neboť při nich tuhne krev v žilách. Režisérce ale nakonec podkopává nohy scénárista s tužšími dialogy a lacinou eskapádou s malým Beckhamem. Jinak zatraceně gut! 4 a ½. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hurt Locker je materiál, na který se dlouho nezapomene a může zaujmout hned v několika provedeních, třeba hlavně tím, že ho točila režisérka, režisérka opravdu zkušená, která přesně ví, co chlap chce, a tak mu naservírovala ne příběh, ale scénky při kterých tuhne krev v žilách, ale popravdě jsou naprosto dokonale natočené a kouká se na ně jedna báseň. Nestalo se mi dlouho, abych byl tak překvapený. Film se nesnaží zaujmout krví, nebo zlým negativním prostředím, o to mu vůbec nejde, jen ukazuje scénky ze života pyrotechnika v Iráku, jak to funguje, co si za pár týdnů jsou schopni prožít nebo jak to tam vypadá a udělat si obrázek. Ve filmu je plno pravd, které jsou kruté, leč pravdivé, a s tím se prostě musí žít. The Hurt Locker nešokuje nijak závratně, prostě jen syrově ukazuje pravdu, krutou pravdu, která je trošku o něčem jiném, než v plno válečných filmech. Vím, nedokážu si představit, jaká válka je, ale řekl bych, že díky filmům jako je například tento, se k tomu lehce přiblížím, a při sledování si uvědomuju, že když se mi dělá nevolno ze scének v tomto filmu, tak je to stále tak 5 procent z celé války, respektive uvědomění si, že něco takového vůbec existuje a na světě se děje, no a pak je ta reality, kdy voják stojí přímo předtím, a má ten pocit bezmoci, kdy nemůže udělat naprosto nic. Tyto a plno dalších myšlenek mi po filmu rotovalo hlavou, hlavní je ale stejně fakt, že tohle prostě musí každýho chlapa bavit, škoda jen toho, že u nás se tento film do distribuce zatím nedostal, dostane? ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $15miliónovTržby USA $17,017,811Tržby Celosvetovo $49,894,223;Tržby za predaj Blu-ray v USA $14,864,381Tržby za predaj DVD v USA $38,942,745║ No fúha, pekná naivná fraška! Miestami fakt až strašne naivné, zdĺhavé(hlavne hra na odstrelovačov), niekoľko dobrých scén neurobí z filmu super film, ide o scény kde sa odstraňujú výbušniny a tam je navodené dosť slušné napätie ale to asi tak všetko čo skutočne zaujme na tomto filme, celkovo to je len a len podpriemer, veľké sklamanie. Fiasko to je hlavne z pohľadu tej hromady ocenení čo sa na takýto film zosypali. /40%/ ()

imf 

všechny recenze uživatele

Vše bylo řečeno, včetně toho, že Kathryn Bigelow má koule, na rozdíl od českých distributorů. Natočila film, který se nikam nežene a neoslňuje prvoplánovým válečným ohňostrojem. Vykašlete se na ILM, největší atrakcí tohohle filmu je neprostupný Jeremy Renner, zkušený rozebírač bomb, který si schovává pojistky z věcí, které ho málem rozmetaly na cucky, tají pod tričkem jizvy a dopočítává se svojí bombové tisícovky. Každý den je na život a na smrt, každý den je užitečný. Seberte mu tikající hračky a zabijete ho spolehlivěji než protitanková mina. Poetické, syrové a doslovné i bez tradiční hromádky klišé, zároveň ale natolik mainstreamové, že se vám derou slzy do očí, když si uvědomíte, že tenhle film vykrvácí v červených číslech. Přitom by s klidem překlikoval i Mendesovu vojenskou ódu. Svět holt není spravedlivý, ale jestli čtete tohle, můžete mu pomoct a Hurt Lockera okouknout. Minimálně zjistíte, že alespoň jedna holka umí držet kameru správným směrem i ve světě plném ostrých kluků. Dělej si poznámky, Mimi Lederová. :) ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Full Metal Jacket nového tisíciletí – militantního, cynického a dravého. Kulervoucím způsobem natočené dokudrama o lidech závislých na válce, o přerostlých klucích, pro které je normální život až příliš normální. Bigelow naložila vozík plný naturalismu, žhavé irácké atmosféry a brilantních hereckých výkonů. Takhle dynamicky natočené váleční drama tu chybělo od dob, kdy Scott střílel na jestřáby. Podobně jako on i Bigelow nechává stranou morální hodnocení konfliktu, ale jde hloub do psychiky postav a neodpouští si i solidní porci ironie (něco, co mi u Černého jestřába přeci jen chybělo). Dvě hodiny skvěle porcují syrové bojové scény a zapocené dialogy veskrze průměrných vojclů. The Hurt Locker se nesnaží dobrat podstaty irácké války, ale jen vystihnout podivnou duši válečníka. A v tomhle ohledu odvedla Kathryn Bigelow lepší a vnímavější práci než její mužští kolegové. Krom koulí má totiž i zatracenou empatii... The Hurt Locker je pro mě jedním z amerických vrcholů roku 2009. Ne-li číslem 1. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kathryn Bigelow je jediná svého druhu. Ne krásou, nebo intelektem, ale chápáním mužských pocitů a světa drsných chlapů, kteří když mají vybouchnout, tak bez toho nepohodlného ochranného obleku na sobě... Hurt Locker předvádí nezvyklou, ale efektní cestu jedné jednotky (vojáka) za pochopením vlastních potřeb a snad i "smyslu života". Na první pohled zaujme prostředím elitní jednotky odstraňující výbušnin, na druhý zaujme dokumentární styl(plus několika velice efektních zpomalených závěrů) a do třetice přidá prostředí Iráku, které je stále aktuální. Film uteče jako voda a divák si odnese slušné zamyšlení nad válkou i lidmi, což je velmi dobře, protože mnoho válečných filmů ve výsledku je jen "film" bez ničeho navíc, co by diváka dokázalo ovlivnit nebo donutit zamyslet se. Hurt Locker by fungoval i na kdejakém filmovém festivalu, protože nespadá do primitivního válečného filmu o vojákovi, co miluje svou zemi. Kathryn Bigelow je zvláštní úkaz, stejně jako její filmy, které by natočilo jen málo mužů stejně dobře. Snad příští čekání na další mužský film od ženské režisérky nebudeme muset čekat 6 let... Napoprvé jisté silné 4* a uvidíme na další shlédnutí... PS: obsazení s Guyem Pearcem a Ralphem Fiennesem je trochu zavádějící :) ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Mark Boal .. Kathryn Bigelow má v hlavě více testosteronu než kdejaký chlap - našemu světu rozumí a opět vytvořila drsnou podívanou. Válka je droga. Hurt Locker je jeden z prvních pořádných pohledů na Irácký konflikt. Neřeší politiku, jen pocity na bojišti. 85%. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

The Hurt Locker je jiný, než ostatní filmové výpravy na Blízký východ z posledních let. Vůbec tu nejde o to, že všichni chtějí všechny zabít a ti špatní by měli za své činy pykat, ale spíš je nám dovoleno nahlédnout do duší vojáků, kteří každý den riskují svoje životy. Jen aby mohli další den vstát a jít zneškodnit novou bombu, která je má zabít. Někteří jsou kvůli tomu opatrní, jiní naopak jedou systémem "není co ztratit" a s přibývajícími minutami je čím dál tím zřetelnější, že smrt může přijít kdykoliv a odkudkoliv. Kathryn Bigelow ale naštěstí netlačí na pilu a zbytečně nevyrábí bezvýchodné situace v hollywoodském stylu, což z jejího filmu činí zajímavý a kvalitní přírůstek do žánru. 7/10 P.S. Jestli to někoho zajímá, tak Evangeline Lilly moc prostoru nemá. Její asi nejdůležitější scénou je okrajování mrkve :) ()

Související novinky

100 nejlepších filmů režírovaných ženami

100 nejlepších filmů režírovaných ženami

28.11.2019

Redakce BBC Culture nedávno požádala 368 filmových expertů z 84 různých zemí, aby jí pomohli vybrat 100 nejlepších snímků všech dob režírovaných exkluzivně ženami. Anketa probíhala tak, že každý… (více)

Uncharted má oscarového scenáristu

Uncharted má oscarového scenáristu

17.11.2014

Sepsat celovečerní adaptaci videohry Uncharted není legrace. Na tomhle úkolu si vylámalo zuby už několik lidí, a to včetně Davida O. Russella (Terapie láskou), Thomase Deana Donnellyho a Joshuy… (více)

Alexander Skarsgård jako vikingský mstitel

Alexander Skarsgård jako vikingský mstitel

15.07.2011

Byl by asi hřích, kdyby mu dříve nebo později taková role nespadla do klína. Stellanův syn a hvězda seriálu Pravá krev se ze všech sil snaží rozběhnout filmovou kariéru. Po Melancholii, remaku Straw… (více)

Bin Ládin zemře koncem příštího roku

Bin Ládin zemře koncem příštího roku

26.05.2011

Aby pak za to mohl dostat Oscara na jaře 2013. Samozřejmě mluvíme o projektu původně nazvaném Killing Bin Laden, který bude pravděpodobně přejmenován. Nic se ale nemění na tom, že půjde o další… (více)

Reklama

Reklama