poster

Smrt čeká všude

  • USA

    The Hurt Locker

  • Slovensko

    Smrť čaká všade

  • Velká Británie

    The Hurt Locker

  • Austrálie

    The Hurt Locker

Válečný / Drama / Thriller

USA, 2008, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    ****

    The Hurt Locker je jiný, než ostatní filmové výpravy na Blízký východ z posledních let. Vůbec tu nejde o to, že všichni chtějí všechny zabít a ti špatní by měli za své činy pykat, ale spíš je nám dovoleno nahlédnout do duší vojáků, kteří každý den riskují svoje životy. Jen aby mohli další den vstát a jít zneškodnit novou bombu, která je má zabít. Někteří jsou kvůli tomu opatrní, jiní naopak jedou systémem "není co ztratit" a s přibývajícími minutami je čím dál tím zřetelnější, že smrt může přijít kdykoliv a odkudkoliv. Kathryn Bigelow ale naštěstí netlačí na pilu a zbytečně nevyrábí bezvýchodné situace v hollywoodském stylu, což z jejího filmu činí zajímavý a kvalitní přírůstek do žánru. 7/10 P.S. Jestli to někoho zajímá, tak Evangeline Lilly moc prostoru nemá. Její asi nejdůležitější scénou je okrajování mrkve :)(23.1.2009)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 7.9/10] | me: Atmosféra, napätie a rizika zranení a okamžitej smrti sú vykreslené výborne a veľmi autenticky. Verím, že tá všetka hrôza, to napätie, stres a neistota, ktoré dennodenne číhajú na každom kroku sa môžu stať akousi drogou, niečim čo chýba a dopĺňa adrenalín a batérie a mení chovanie sa človeka a jeho prístup k strachu, stresu a smrti. Vtedy sa všetko to nebezpečenstvo stáva z časti zábavou a všetko to je zrazu iné. A toto konanie spolu s kvalitne vyobrazenými napätými situáciami dostáva divák nonstop. Plus konfrontáciu dvoch pohľadov na to, čo sa každodenne odohráva von a čoho sú všetci súčasťou. Miestami možno trošku viac (007) hrdinské, ale v zápätí opäť s kvalitným pôvodným tempom a nábojom.(25.3.2010)

  • Shit
    ****

    Na jednu stranu perfektní, na stranu druhou nakonec trochu zklamání. Perfektní je hlavně ten nápad ukázat jednotku na zneškodňování bomb všeho druhu, to tu ještě nebylo, navíc Katryn Bigelow si zcela jistě nehrála s panenkama, ale v kočárku spíš vozila miny a bomby, protože to je natočený naprosto geniálně a když byl výbuch, tak to byl fakt zážitek, skvělý nápady a ještě úžasně nasnímaný, nicméně zklamání přichází hned vzápětí, když se od zneškodňování trochu ustoupí a začne se příběh přesouvat do míst, co už jsme mohli vidět častokrát, neni to špatný, ale zamrzí to a následně návrat k zneškodňování už neni tak výraznej a konec s neschopností adaptovat se na normální život je trochu rozpačitej a klišoidní, ale jinak před Bigelow fakt smekám.(8.8.2010)

  • gudaulin
    ****

    Že by mě tohle oceňované oskarové drama srazilo do kolen, to rozhodně říct nemůžu, a do mé topky válečných filmů se taky nezapíše, na to příliš absentuje souvislá dějová linka a postavy jsou, snad s výjimkou hlavního hrdiny, opravdu jen načrtnuté. Jde vlastně o zachycení několika útržkovitých scén z působení jednotky zaměřené na zneškodňování náloží. Absolutně lze ocenit autentičnost ve smyslu zachycení celkové atmosféry v Bagdádu a Iráku zasaženém občanskou válkou. Ve srovnání se snímkem Kathryn Bigelow působí hollywoodské tzv. válečné filmy, jako např. Tři králové, spíš trapně. S autentičností jednotlivých scén a příhod hlavního hrdiny to už taková sláva nebude, jak napsal můj oblíbený uživatel flanker27, v reálu se určitě hraje daleko víc na jistotu a podobný sólista holdující adrenalinu by neměl pochopení ani u svých kolegů z jednotky ani, a to především, u svých velitelů. Odhaduju, že nejméně třikrát by si z předvedených eskapád vykoledoval ukončení mise. Americké jednotky jsou specializované a obvykle v případě mimořádných situací povolávají příslušné speciální jednotky na jejich vyřešení, aby se pyrotechnici pletli do práce ostřelovačům nebo čistili přilehlé sektory od teroristů, je pouhá fikce. Ocenit se na tomhle dramatu dá taky absence obvyklého vlasteneckého patosu, profláknutých klišé a především politické korektnosti. Kathryn Bigelow se vyhla i zbytečným naturalistickým nechutnostem, válka v jejím pojetí je stres, únava, stálé napětí, špína a čekání na konec mise. Celkový dojem: 80 %.(1.4.2010)

  • tron
    ***

    „Poraďte mi. Ako najlepšie zneškodniť bombu?“ – „Prežiť.“ Pridlhé, málo úderné, úvod dobrý, záver dobrý, no medzi tým hodina a pol prašnej nudy. Bigelowová neponúka komplikovanosti, veď dve (najdôležitejšie) veci povie na samom začiatku: názvom (v tomto prostredí naozaj smrť čaká všade) a citátom (vojna je droga). Tým šikovne, výstižne a uveriteľne „ospravedlňuje“ ústredného hrdinu (zároveň tým ale nenecháva priestor pre divákove názory). Jeremy Renner je jeden z mála ľudí, ktorí to zvládli ľavou zadnou bez zbytočných rečí a okolkov a film sebavedomo svojou nehviezdne obyčajnou žiarou ťahá k záverečným titulkom bez toho, že by sa výraznejšie zadýchal (no na niektoré „silnejšie“ scény mu chýbajú väčšie herecké skúsenosti). Ostatní mu zdatne nahrávajú a po technickej stránke je to relatívne bravúrne (v detailoch nasnímaný úvodný výbuch). Inak žiadny zázrak a chcelo by sa povedať „klasická Bigelowová“ - technická stránka nakrúcania v malíčku, ale scenár sa príliš snaží, je príliš silený, strojený a napriek atraktívnemu námetu nezaujímavý, detto herecké výkony, postavy či dialógy. Myšlienka v podstate až naivná... "americká", chcelo by sa povedať sklamane.(20.5.2011)

  • - Celá jednotka používá brýle značky Oakley, model M Frame. (Jizni Tlapa)

  • - První válečný film od Anglického pacienta (1996), který vyhrál Oscara v kategorii Nejlepší film, a také první válečný film úspěšný v kategorii Nejlepší režie od roku 2002, kdy cenu vyhrál Roman Polanski za Pianistu. (SydneyB)

  • - Po filmoch Casablanca (1942) a Crash (2004) ide o tretí film, čo vyhral cenu za Najlepší film a ktorý mal premiéru už rok predtým, ako bol kvalifikovaný na Oscarov. (Astonko)