poster

Zkrocení zlé ženy

  • Itálie

    La bisbetica domata

  • USA

    The Taming of the Shrew

  • USA

    William Shakespeare's The Taming of the Shrew

  • Slovensko

    Skrotenie zlej ženy

  • Velká Británie

    William Shakespeare's The Taming of the Shrew

  • Austrálie

    Franco Zeffirelli's The Taming of the Shrew

Komedie / Drama / Romantický

Itálie / USA, 1967, 117 min

  • Filomena.I.
    ****

    Nezapomenutelné Lucentiovo (M. York) „Já planu“, atmosféra staré Padovy se zpěvy študentů prahnoucích po lásce spíše, než vědění knih moudrých, masky pravou tvář ukazující v karnevalech bujarých renesanční doby v mravech uvolněné volnomyšlenkářské… Pak už jen On a Ona. Ona - dračice kolem níž muži po špičkách chodí s přáním neviditelnými býti a hlavy kloníc jen před svícnem letícím. On - hromotluk požitkářský spíše loupežníka nežli šlechtice připomínající. Setkání temperamentů takových logicky jiskření přináší a nakonec oheň lásky vzplane. Však nakolik zkrotil muž ženu „zlou“ zůstává otázkou otevřenou… *** Otazník pro „pizda“, „tlama nevymáchaná“, „hnusná slizská svině“ ? - Básník vložil by slova tato do veršů svých, či šálil mne snad sluch můj?... *** Pro atmosféru filmu, um herecký i ztvárnění režisérovo čtyři hvězdy zavěšuji...(18.1.2014)

  • Faidra
    *****

    Hehe. Další film, kam nechala dvojka Burton-Taylorová prosáknout leccos ze svého reálného života, ale tady se tomu člověk na rozdíl od Kdo se bojí Virginie Woolfové s chutí zasměje. Jediný problém je, že si ti dva ukradnou snímek pro sebe a své kolegy nechají s bídou statovat, ale kdo by se o to staral, že.(25.7.2007)

  • NinadeL
    ***

    V nedávné době jsem se inspirovala inscenací Divadla na Vinohradech a zaujala mě kritická debata, kterou bych nečekala. Předpokládala jsem, že u autora jako je Shakespeare, se nedivíme mnoha věcem. Například u hry z konce 16. století neočekáváme pokročilou emancipaci a genderovou rovnost. Konečně, volební právo žen pozvolna přišlo až na přelomu 19. a 20. století. Tato Zeffirelliho adaptace patří mezi slavné a oblíbené z mnoha důvodů. Navykli jsme si, že jeho adaptace Romea a Julie, Hamleta, nebo konečně i Jany Eyrové patří k tomu nejlepšímu, co dokázaly tyto předlohy inspirovat. Tato verze Zkrocení zlé ženy je také praktickou ukázkou manželského hereckého koncertu Elizabeth Taylorové a Richarda Burtona. Nemám tento páreček sice raději, než Mary Pickfordovou a Douglase Fairbankse, kteří hráli Kateřinu a Petruccia v roce 1929, ale je milé mít možnost sledovat tolik barev jejich vztahu.(21.1.2017)

  • Bajda
    ****

    Zeffirellimu se povedl zajímavé kousek. Adaptoval pro filmové plátno divadelní kus takovým způsobem, že si Zkrocení zlé ženy zachovává svojí divadelnost. Interiéry a exteriéry působí pouze jako prostornější a dražší kulisy a filmová řeč je používána čistě funkčně. A je to očividně záměr. V Romeovi a Julii už ale (dle vlastních slov) chtěl udělat opravdový film, takže jsem zvědav, jak se mu to povedlo..(3.2.2012)

  • Jeremiah
    ****

    Ženy potřebují muže, muži potřebují ženy. Každý z nich chce vládnout a rozhodovat, a velice často si neuvědomují, že nejdůležitější je, aby tito dva vytvořili jeden harmonický pár. Historie ukazuje, že vztahy se ve spirále opakují a mění - patriarchát, matriarchát, opět patriarchát až do nedávné doby, a nyní ? Tento film ukazuje na předčasnou snahu o nastolení ženské vůle - i když co si budeme nalhávat, kdo bývá často hlavou rodiny. Z vlastní zkušenosti vím, že harmonie v rodině může mít hodně podob . Myslím, že se jedná o povedený film s dobrými hereckými výkony a slušnou atmosférou, zasazenou do povedeného prostředí. Hezké 4.(8.9.2010)

  • - Zeffirelli původně do hlavních rolí počítal se svými krajany Sophií Loren a Marcello Mastroiannim. (Olík)

  • - Burton a Taylor se prý srdečně zasmáli, když druhý den po světové premiéře v Daily Mirror vyšla kritika s palcovým titulkem „Zkrocení zlé ženy, jeden den u Burtonových.“ [Zdroj: Jiří Žák – kniha Elizabeth Taylorová – Nebezpečný život] (Pavlínka9)

  • - Způsobem, kterým se Petruchio (Richard Burton) chová ke Kateřině (Elizabeth Taylor), jako je odpírání jídla a spánku, se ve Shakespearově době krotili draví ptáci, zejména pak sokoli nebo jestřábi. (Jirka_Šč)