poster

Modrovous

  • francouzský

    Bluebeard

  • italský

    Barbablù

Krimi / Drama / Thriller

Francie / Itálie / Západní Německo / Maďarsko, 1972, 125 min

Komentáře uživatelů k filmu (9)

  • Morien
    ****

    Ahahaha, to je tak zvrácený film, každý by ho měl vidět třikrát. Nějaká místa jsou možná trochu hluchá, ale v podstatě jsem takřka bez námitek ochotna přijmout Dmytrykovu svébytnost. Takhle mají vypadat (aktualizované) adaptace.(28.9.2016)

  • cheyene
    *****

    A já si pořád lebedil v hudebním podkladu, abych nakonec zjistil, že ji složil samotný mistr Morricone! To je ovšem jeden z mnoha velikých kladů tohoto snímku. Dalším je určitě brilantní herecké představení Richarda Burtona, jenž takto potemnělé, démonické a zvrácené role hraje s takovou přesvědčivostí, že si na jeho místě neumíte nikoho jiného snad ani představit a naprosto mu jeho úlohy věříte. Ať už coby Morlar v Doteku medúzy nebo zde jakožto Modrovous. Jeho uhrančivý pohled a mrazivý hluboký hlas dodává každé jeho podobně laděné roli patřičnou sílu. Raquel Welch, Nathalie Delon, Karin Schubert, Agostina Belli a Joey Heatherton svým půvabem dotváří vynikající dojem z Dmytrykova počinu, jenž skvěle kombinuje prvky thrilleru, krimi, dramatu, ale částečně i mysteriózního žánru. Popisy Modrovousových vražd opravdu umí zapůsobit, podobně jako jeho tajná místnost či na tehdejší dobu poměrně odvážná lesbická pasáž.(21.4.2017)

  • LiVentura
    *****

    Tento rok 72 byl opravdu vyjímečným ve světové kinematografii, vznikla opravdu originální temná dílka stran nejlepších francouzských a italských mistrů filmu a Dmytryk je skvěle doplňuje svým "modrým" příspěvkem "nemocného" vraha a miláčka žen v jedné osobě... Burton opět předvedl, že takovéto pochmurné role se špatnou stranou mu opravdu seděly bez vyjímky... Kam až může dojít potlačování lidské přirozenosti.?(13.7.2008)

  • raroh
    ****

    Tvůrci filmu téma vraha žen přenesli z Francie (kde reálně příběh vraha Landrua probíhal, jak to ostatně ztvárnili Chaplin a Chabrol) do Německa (zahrán R. Burtonem získal některé rysy H. Göringa - letec, sběratel umění), přidána romanticko-symbolická linie Maeterlinckovova (ovšem ta s s Landruem jinak nic společného neměla) stejnojmenného námětu (a oper Debussyho a Bély Bartóka), kritická linie, nápadná u Dmytrykových předchůdců Chaplina a Chabrola, zůstává (směrem proti nacismu a šlechtickému konzervativismu), posílena ovšem linií psychoanalytickou, za jejíž provedení by se nemusel stydět Luis Buñuel, feministka libující si v masochismu budiž příkladem. Odpouštím věcnou chybu, Vasilij Kandinskij, jehož výstavu navštíví baron se svou budoucí obětí, nebyl židovského původu, i když z hlediska nacistů zvrácené umění stejně tvořil.(27.10.2010)

  • Mariin
    **

    Odradil mne již samý začátek, když jsem zjistil, že děj francouzské lidové pověsti je situovaný do nacistického Německa a sexuální perverze dávány do souvislosti s nacismem...(26.11.2014)

  • Flego
    ****

    Do starobylého aristokratického sídla si vodí hradný pán svoje manželky a postupne ich zabíja... Richard Burton je so svojou tmavomodrou briadkou démonicky charizmatický, štýl filmového rozprávania je atraktívny a Morriconeho hudby opäť famózna. Lenže... kdesi v strede filmu sa motor začne zadrhávať, doposiaľ horrorový nádych striedajú až grotesktné situácie a celý duch príbehu sa kamsi vytráca. Je to neuveriteľná škoda.(30.11.2011)

  • amirgal
    ****

    Pohádka o Modrovousovi ... některé motivy tam jen tak překážely, protože asi (postupně? s vývojem scénáře?) ztratily smysl ... politika byla trochu banální a prvoplánová ... s hodnocením asi trochu nadsazuji, hodnotím jaké by to mohlo být kdyby ... 3 1/2(26.12.2012)

  • IdaHutt
    ***

    Tak jsem si po zhlédnutí pro srovnání ještě znovu přečetla stejnojmennou pohádku Charlese Perraulta. Filmová interpretace v podstatě archetypální postavy s ironickým nadhledem odhalila Modrovousovu motivaci - proč chudáček sameček vraždil a vraždil a vraždil ty zatracené samičky. Co mi však vadilo, bylo zasazení Modrovouse do nacistických dobových reálií, byť stylizovaných. Ve vztahu k příběhu, v němž šlo o věčný spor mezi mužem-machem a nepoddajnou ženou, to bylo opravdu zbytečné, nadbytečné a svým způsobem i odvádějící pozornost. Ano, nacismus si liboval v mužné síle (a v usilovném plození čisté árijské rasy), avšak ve vztahu k Modrovousovi jako archetypu je to přece jenom hodně kulhající konstrukce.(24.12.2011)

  • akcul
    ***

    Modrovous aneb Když jsou ženy na zabití... Modrovous je dobrý film, o tom žádná, ale celé to jaksi nedrží u sebe. Chvíli je to temný film, chvíli komedie, tvůrci ale nedokázali, aby to fungovalo dohromady jako výborná černá komedie o tom, jak Burton k smrti miluje a zároveň je ničen živlem jménem žena. Je to vcelku odvážný film, má výbornou výpravu a kostýmy. Richardu Burtonovi a hudbě Morriconeho lze podlehnout stále a pořád. Ale Modrovous je velice silný archetypální příběh (lze se říci pohádka), jehož síla mluví sama za sebe a film jí výrazně neposunul ani neproměnil.(4.5.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace