Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    ***

    Co do velkoleposti výpravy zcela v intencích tehdejších antických eposů. Co se samotného příběhu týče, tak ani ten se neliší od křesťanských agitek typu Ben Hur či Quo Vadis. Jediný rozdíl je v tom, že tento příběh je celkově naivnější a abych tak řekl duchem výrazně chudší, což do jisté míry něco vypovídá i o knižní předloze. Vedle již zmíněné výpravy potěší mladý Richard Burton. 50%(13.11.2012)

  • Skuby47
    ****

    Působivý historický velkofilm se skvostnou nadstandardní výpravou a standardními hereckými výkony je situovaný na začátek našeho letopočtu do období vlády císaře Tiberia. Všeobecně známý biblický příběh, který byl mnohokrát filmově zpracován nepřináší, kromě křesťanského poselství, nic nového. Historickou hodnověrnost nemohu posoudit, protože kdo ví, jak to tehdy bylo. Na základě dostupných starých záznamů si nemohu udělat přesný obraz doby, protože i tehdejší dokumentaristé byli jen lidé a zaznamenali skutečnost na základě svých subjektivních pohledů a pozorování. Filmových příběhů z římských dějin byla natočena řada, těžko posoudit, který je nejblíže k pravdě. Soudím, že o to ani tvůrcům nešlo. Chtěli natočit zajímavý historický film a pobavit diváky. V mém případě se jim to podařilo.(13.2.2016)

  • Hellboy
    ****

    Děsně zajímavý příběh, který mě doslova od prvních minut pohltil a fakt jsem byl nemálo uchvácenej, až do Ježíšova ukřižování, pak se směřování filmu pochopitelně změnilo, ale už mě to tak nebavilo, protože to všechno bylo tak jasný, nevim. Richard Burton hystericky vykřikující "Were you out there?" mě prostě nepřesvědčil, stejně tak přehrávající řecký otrok. A křesťané doslova přetékající láskou mě také nijak neimponovali. Hlavně Justus a Miriam. Díkybohu se pak i ten Demetrius uklidnil:) A Caligula je nemalej masér:) PS: Jedná se o první celovečerní film natočený v systému CinemaScope. Není to první širokoúhlý film!(25.10.2009)

  • AGAMENON
    ****

    Jedno z přelomových děl v dějinách kinematografie, byť nikoliv svými kvalitami, ale spíše jenom díky "nové" širokoúhlé kameře. Roucho je natočeno podle knižního bestselleru luteránského pastora Lloyda C. Douglasa. Osobně jsem knihu nečetl, ale narazil jsem na pár nepěkných poznámek na scenáristy, kteří příběh dost upravili. Člověk je nevděčný tvor, hledající na všem mouchy a já jich taky pár našel, bohužel. Když už jsme začali scénářem, je smutnou pravdou, že některé postavy se chovají velmi podivně a hlavně Demetriuv přerod v následovníka Ježíše Krista je dosti nepřesvědčivý. Nepochybuji, že měl Kristus neobyčejné charizma, přesto se zdráhám uvěřit, že dokázal proměnit bezvěrce na zaníceného, skoro až fanatického, křesťana pouhým letmým, několikavteřinovým pohledem. Co se týče hereckého obsazení, je takřka dokonalé, Richard Burton byl skvělý herec a tady to jen dokazuje. Jediný, kdo mi moc neseděl, byl Jeff Morrow coby centurion Paulus, který dle mého názoru, tlačil příliš na pilu, aby dokázal, jaký je to bídák (i když měl v mnoha věcech pravdu). Avšak musím pochválit nádhernou výpravu, Řím je skutečně majestátní (za vydatné pomoci zadních dokreslovaček), přesto jsem po celou dobu očekával více. Např. Jeruzalém pořádně neuvidíme, pokud pomineme polorozpadlé hradby a několik ošuntělých uliček. Dalším problémem, hlavně v dnešní době, bude skoro totální absence akčních scén, takže pokud někdo touží po římských legiích, drtících svými okovanými sandály ostatní národy, musí se obrátit k italské produkci. Násilí, krev a jiné "perverznosti" neměli být tahákem, nýbrž monumentální výprava, davové scény a hlavně nová technologie cinemascopu. Diváci měli odcházet z biografu ohromeni novými možnostmi techniky a taky občerstveni na duchu. Roucho je prostě standardní mravokárný velkofilm, který dokonale ilustruje americkou touhu po obnovení morálních hodnot, tj. zaručený kasovní trhák. Na závěr se musím přiznat k jedné věci, nikdy jsem neměl rád skladatele Newmana a je jedno, jaké má křestní jméno. Rád není to přesné slovo, prostě mi jejich hudba nesedí. Alfred, nejznámější z klanu Newmanů, složil solidní, přesto ne mému uchu vždy lahodící hudbu, ale milostný motiv je opravdu nádherný.Shrnuto a podtrženo, Roucho je klasickou ukázkou amerického biblického velkofilmu z 50. let, málo akce, spousta vznešených slov a velkých gest. Film se mi hodně líbil, ale nějak jsem čekal více. Kdysi odvysíláno na Nově se Zlínským dabingem (malé, nepatrné plus), ke kterému bych taky nějakou malou poznámku měl. P.S. Knihu si zakoupím, až Karmelitánské nakladatelství udělá dotisk (prezenčně to číst v mzk nebudu), zatím musím vzít zavděk Velkým rybářem od stejného autora.(18.9.2011)

  • zette
    ****

    Filmy z dob stareho Rima maji sve kouzlo a pokud se zainvestuje do vypravy, uspech je temer zaruceny. Roucho se opira o zajimavy scenar, kdy rimsky tribun Gallio ukrizuje Jezise Krista a postupne potkava ruzne lidi, kteri se s Jezisem setkali. Sam pak procitne a obrati se na viru, za kterou zaplati zivotem... Nevim, jak moc se pribeh opira o fakta, me ale film zaujal a bavil. Dobre herecke obsazeni v cele s Burtonem a Jean Simmons.(30.3.2013)

  • - Princip technologie Cinemascope spočívá v tom, že se šířka záběru při natáčení zdvojnásobí přidáním zakřivené čočky. Při promítání se tento efekt projeví tak, že poměr výšky a šířky obrazu je 3x7 místo dosud obvyklého 3x4. Společnost 20th Century Fox, která Cinemascope uvedla, nabízí výrazné rozšíření promítací plochy, na níž obzvláště masové scény získají na působivosti. Cinemascope předběhl svou technologií Cineramu velkou podporou studií pro svou jednoduchost a nenáročnost. (Karlos80)

  • - The Robe byl první film, který byl představen v anamorfickém systému Cinemascope s poměrem stran obrazu 2,66:1 (premiéra proběhla dne 16. 9. 1953). (Trainspotter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace