Reklama

Reklama

Svůj poslední film natočil režisér Vittorio De Sica podle stejnojmenné novely Luigiho Pirandella. Do hlavních rolí melodramatického příběhu o nenaplněné lásce mezi potomky dvou dobrých rodin na Sicílii počátku 20. století obsadil dvě velké herecké hvězdy. Zámožný Cesare Braggi (Richard Burton) si myslí na pohlednou Adrianu de Mauro (Sophia Lorenová). Po smrti otce se vydává požádat o její ruku – plány mu však překazí otcova závěť, ve které stojí výslovné přání, aby si Adrianu vzal Cesarův mladší bratr Antonio (Ian Bannen). Cesare se otcovu přání podvolí a po dlouhá léta tak musí svou lásku k Adrianě skrývat, i když s ním jako jeho švagrová žije ve stejném domě. Jednoho dne však Adrianina manžela Antonia potká osudová nehoda… (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Posledni film talianskeho rezisera Vittoria DeSicu nesie nazov Il Villagio. A tematicky ide o pribeh lasky medzi Richardom burtonom a Sophiou Loren. Pribeh sa odohrava kdesi v taliansku uprostred roku 1914. Film je to vyborny, aj Burton aj Loren vedeli hrat, takze o herecke koncerty je hned postarane. Koniec bol dost smutny, ale az prilis predvidatelny. 80 % ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

De Sica v Ceste už v 70. rokoch nekradne bicykle, ale preváža sa luxusnými automobilmi so smotánkou po pamiatkách Talianska. Na prvý pohľad to vyzerá vzrušujúco. Krásne lokácie, osudová láska, Richard zaľúbený do Sophie. Komercia ako stvorená pre naše mamy. Kde sa potom stala chyba? V prvej polhodine skákal dej tak dopredu, až z toho bolela hlava. Ale najmä, je to absolútne, ale absolútne bez života. ()

Reklama

spotczek 

všechny recenze uživatele

Tedy upřímně nic moc, ale tuším, že to bylo ve scéně, kdy Cesar přijíždí se svou švagrovou k doktorovi, kdy kůň, který táhne jejich kočár, musí usilovně brzdit a stejně mu podkovy na dlažbě kloužou, takže scéna vypadá nechtěně komicky. Nejspíš ji taky několikrát opakovali, protože když se milý koník konečně doklouže, ještě se na své pasažéry ohlédne, jestli už milostivě vystupují, když mu to dalo tolik práce, a ví, že hnedle dostane pokyn k odjezdu. Jinak hlavní dějová linka na mě příliš romanticky nepůsobila, ten mezinárodní herecký i umělecký mix je příliš umělý, neautentický, chladný, bez emocí. Interiéry, kostýmy, detaily vůbec, jsou sice skvělé, ale Burtonovi jsem to moc nevěřila. Lorenová občas až přehrávala. Nejzajímavější byly snad jen odkazy na někdy nepochopitelná morální pravidla doby konce 19. a začátku 20. století. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Záverečná etapa tvorby Vittoria De Sicu poväčšinou postrádala sociálne protirečenia, tak výrazné v jeho neorealizmom šmrcnutých, a podľa mňa najlepších, dielach. Neinak je to i vo filme poslednom, nakrútenom pred smrťou režiséra, kde sa divák má dojať na osudoch veľkopanskej šľachty, žijúcej v prepychových palácoch. Ústrednou myšlienkou adaptácie Pirandellovej poviedky je objavná myšlienka o najdôležitejšej veci v živote - láske, akokoľvek nenaplnenej a tragickej. Fajn, veď o tom sa takmer všade píše a hovorí. Problém vidím v tom, že výsledok neposkytuje akékoľvek iné interpretácie, napriek snaživým výkonom Sofie Lorenovej a Richarda Burtona v hlavných úlohách. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Pro mě moc dobrý. Hudba Manuela de Sicy je jak Nino Rota. Obyčejný příběh tragické lásky. Sicilii částečně znám a i titulky potvrdili, že něco točeno v Palermu, něco v Syrakusách. Dobře zasunuto do historie.  Viz strašné zemětřesení na které jsou kolem Catanie a Messiny památky dodnes.   https://cs.frwiki.wiki/wiki/S%C3%A9isme_du_28_d%C3%A9cembre_1908_%C3%A0_Messine   Hvězdné obsazení. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (1)

  • „Když jsme já a Richard Burton naši scénu dohráli, začalo loučení. De Sica musel ještě zůstat, aby dotočil do konce poslední taneční scény na jevišti kabaretu. Šla jsem do své šatny, ale měla jsem nevysvětlitelné nutkání otočit se a naposled se na de Sicu podívat. Seděl na jevištní rampě v póze, která pro něj byla typická: s nataženýma nohama, na tváři úsměv, žertoval s dívkami na jevišti, zatímco čekal na další záběr. Pak zaklonil hlavu a smál se něčemu, co řekla jedna z dívek, smál se tak, jak se uměl smát jen de Sica.“ (Sophia Loren) (wewerička)

Reklama

Reklama