Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádka v režii Jiřího Stracha vypráví o chudé dívce Brigitě (L. Molnárová), která tolik toužila po štěstí, jež si spojila s leskem třpytivých šatů a oslnivě zářících lamp bohatých městských salonů, že pro ně byla schopna udělat cokoliv – třeba i zapřít vlastní matku (D. Batulková). Když chudou Brigitu adoptuje hodná majitelka kodaňského pekařství (T. Medvecká), začnou se dít věci. Pohodlný život a nové postavení zcela promění dívčin život. Z Brigity se stane povrchní dívka s jediným zájmem – mít se dobře a bavit se. A když si vezme matčin chléb jako podložku, aby si neumazala střevíce, propadne se Brigita do bahenní říše. Tady mezi bahenními příšerkami (B. Hrzánová, R. Holub a další) konečně pochopí, v čem pochybila. (Česká televize)

(více)

Recenze (61)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Molnárová podruhé (a postsynchron opět Elsnerová, proč to radši nemůže hrát sama), zašpiněné jí to skoro sluší víc. Jinak je to ovšem šlápnutí ne do chleba, ale do něčeho mnohem nepříjemnějšího. A o tom samém to i celé je. Konášová psát neumí! V současných pohádkách už si zvykám, že mužská postava působí naprosto nechlapsky, ale tenhle cucákoidní přerostlej Harry Potter bylo moc i na dnešní poměry. ()

fleker 

všechny recenze uživatele

kdysi na vsi sem šel s místím tlučhubou z jednoty, když najednou povídá: "hele vole šmídka větrá..třetí patro nahoře -čum"...já říkám kudy nebo co? a co má bejt?..."no máme šanci že ji uvidíme..." no a co je to zač? ..".ále...taková stará vosumdesátiletá bába"...jo tak ty seš na todle... "né vole,ale já tu bydlím patnáct let a eště sem ji neviděl, a táta, ten tu zažil eště sedumdesátý léta a taky neměl to štěstí...ale teď větrá, tak máme šanci,,, něco jí tam hodíme a pak k ní zajdem že nám to tam jako spadlo...." , tak sem se chopil iniciativy a protože sme šli zrovna z krámu, mrštil sem ji tam bochník chleba ...trefa, hotovo,,ztáhnu pravýho kouta a založím ruce,,," blbče, já myslel tohle,,, trochu nenápadně ne?",,,,aha, to máš říct že tu máš tenisák.... "přemejšlej taky někdy, těžko jí můžeš zvonit na barák že ti tam spad bochník chleba",,,no to je fakt,,tys byl vždycky krang...tak sem šel domů se svěšenou hlavou, ale druhej den v 6 ráno ..telefon...."héééj dobréj nápad s bochníkem,,, fungovalo to,,,".....zahltila mě pýcha, tak asi nejsem zase úplně kničemu,ale netušil sem JAK?...."no táta ji prej viděl asi v jednu ráno na záhoně s rejčem a před chvílej tu zvonila, jestli prej nevíme vo ňákým vandalovi,,,že ji někdo včera chlebem zabil kočku,,,tak sme tě práskli, nevadí?"...no tak to dík povídám,,,a když se pak su uklidit z baráku,,,,, prd ho,,, ve dveřích rozzuřená bába s chlebem..:"-neztratil ste včera náhodou bochník chleba-" sípe na mně a podává mi hnědou hroudu... jó ztratil, ,,,,,,,,ale tenhle není můj, usmívám se (sluníčko).. my kupovali celozrnnej ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Pohádka Jiřího Stracha je moderní, zábavná, hezká, s dobrými herci a žádnými tupými výrazy, jak se v poslední době stalo v našich pohádkách zvykem. Strach pohádky umí, dokáže je natočit s lákou, rozvahou i důstojnosti. Prostě příběh o dívence, která je pyšná až běda a díky tomu se ocitne v podzemním doupěti, kde se vaří bahno, špína a samý sajrajt. A je jasné, že láska bude mít co dělat, aby nebohou Gitu dostala zpět mezi živé. Škoda jen hodně rychlého a poněkud nedomyšleného konce. Hudba: Miloš Bok ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Po dívce s dračím tetováním, dívce, která si hrála s ohněm a dívce, která kopla do vosího hnízda, přichází poslední film slavné tetralogie: Dívka, která šlápla na chleba. Zatímco první díl můžeme označit jako soldiní detektivku, následující dvě pokračování vykazují silně sestupnou tendenci a hodnocení posledního dílu se tak stává nelehkým úkolem. Přiznávám, že i jako zkušený nenechavec a světová špička oboru "hodnocení cizích výtvorů" sedím nyní na své kritické židli poněkud zmaten. Nebývá například zvykem, aby ve vrcholné fázi došlo k radikálnímu přeobsazení všech rolí. Takový tah bychom nejspíš čekali od Davida Lynche, v dejiných kriminalistické kinematografie jde však o zcela ojedinělou záležitost. Výměna Noomi Rapace za Barboru Hrzánovou zdá se býti smělým konceptem - například mě jako divákovi najednou nepřišlo líto, že ústřední punkerku nevidím obnaženou. Přeobsazení všech rolí s sebou však přináší i jisté zmatky. Neschopen rozpoznat, který z herců ztělesnuje novináře Blomkvista, tápal jsem v zápletce poněkud víc než obvykle. Jsouc permanentně maten netradičními režisérkými postupy, mlhavými náznaky a skyrtými filmařskými kódy, nepodařilo se mi nakonec rozmotat nitky spiknutní, ba dokonce odhalit, kdo byl tentokrát vůbec zavražděn. Jako rozuzlení celé série je tak "Dívka, která šlápla na chleba" zcela nedostačující a nechává celou ságu zahalenou tajemstvím. I když (nejspíš stejně jako vy) podvědomě tuším, že za sérií vražd už od počátku stojí pekařka Ulssenová. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

K zahraničním pohádkám mám vždy trochu výhrady neboť není nad ty české, ale Hans Christian Andersen byl pohádkář. I když tato pohádka přeci jen je odlišná od našich. Dívka za trest nepadá do pekla, ale do podzemní říše. Tam excelují Bára Hrzánová a Radek Holub. A dívka dojde poučení. Už chybí jen hláška: "Co by za to dali děti v Africe", která je ale vyloženě česká. Kulisy sice studiové, ale moc se mi líbily neboť se nejednalo o žádné papundeklové průměrné stěny, ale propracované formy. Lucii Bugalovou mám navíc docela rád a potěšit se můžeme hereckými výkony i dalších herců. Necelá hodinka s docela fajn pohádkou. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (1)

  • Slovenská herečka Lucia Molnárová neovládá češtinu, a proto je v českých filmech při postsynchronech vždy předabována. Tentokrát její postavě Brigity propůjčila svůj hlas Andrea Elsnerová. (funhouse)

Reklama

Reklama