Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píší se bouřlivá 20. léta a zpěvačka Ruth Ettingová má všechno – vzhled, šarm, zastřený jazzový hlas i ono nepostižetelné cosi, co jí dodává neodolatelnou přitažlivost. A má také chicagského gangstera Martina "Pajdu” Snydera, jemuž sice vděčí za kariéru, ale také za strach a trápení. Tento oscarový® snímek (nejlepší námět, 1955), v němž dobové písně zpívá mimořádným způsobem sama Doris Day, vznikl podle drsného příběhu Ruthina života s mužem, který svými násilnickými metodami napomohl její kariéře a přitom ji dusil svým obsesivním majetnictvím, jemuž unikla jen za cenu velkého nebezpečí. James Cagney si za roli Snydera vysloužil jednu ze šesti oscarových® nominací, které film získal. Doris Day podala v roli Ruth Ettingové svůj vůbec nejlepší dramatický výkon, který jí vynesl ocenění od kritiků a protestní dopisy od fanoušků, kteří nebyli připraveni na herecký posun od jejích tradičních slunných a veselých rolí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (8)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Kominda a gangster si dali sraz na neutrální půdě komorního dramatu. Hloupý název (ten slovenský Láska bez predsudkov je už úplně mimo) odkazuje na slavný hit zpěvačky 20. let Ruth Ellingové. Právě ji hraje Doris Day. Ambiciózní slavice ze zaplivaných putyk dostane příležitost rozšířit své publikum v exkluzivnějším prostředí za cenu rande s obhroublým prádelním magnátem Jamesem Cagneym. Později se za něj provdá a zatímco se na každém společenském schůdku, kam postoupí, cítí být víc a víc doma, její manžel zůstává stejně přízemní a špatně snáší, že se mu jeho modla tak vzdaluje. To je základní konflikt filmu, který mohl být tuctovým dramatem o domácím násilí. Kdyby nestál na pevných základech dobrých hereckých výkonů. Doris Day nijak nepřikrášluje fakt, že Ruth Ellingová doplácí na vlastní vypočítavost. James Cagney zase není žádný gauner z podstaty a za jeho hrozným chováním je znát strach zranitelného člověka ze samoty. Nebál bych se pěti hvězdiček, ale dvě věci mi brání je udělit: 1.) Film o zpěvačce se neobejde bez písniček, jejich texty navíc glosují situaci. Není ale nutné nechávat je ve filmu v nezkrácené podobě. Mám zpěv Doris Dayové rád, ale opakující se situace, kdy stojí na pódiu a "říká to písní", povážlivě brzdí spád filmu. 2.) Film má pochybnou čest vyústit do nejméně uvěřitelného konce, jaký jsem viděl. Přesto nadstandartních 80% ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Byl skutečně jejich život takový? Chladný, nevášnivý, odehrávající se v banálních dotecích, nárazech a kolizích? Bez hlubokého sebenahlížení, bez dramatických pohybů a protipohybů na samém dně jejich Já? Odehrávající se jen v opsaných replikách a odkoukaných gestech? Nechce se mi tomu věřit, ale možná skutečně takový byl… Má pak ale smysl film, který odráží to všední, aniž by nechal chudobu takového života roztříštit to lesklé, co zrcadlí? Protože to lesklé tíží prázdnota... ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Hlupy distributor zas kazi nazvy filmov : Bad Ass nazval mstitel bezpravi, Gone with the Wind je "Jih proti Severu" no a tu zas nejaky premudrely mozog a muslitel prelozil Love me or Leave me ako Laska bez predsudkov. Tak s tymto, mily distributore, tahni laskavo do hajzlu, ale na dno zumpy. Kazdopadne kvalitny film, Charles Vidor /Rhapsody 1954, The Lady in Question, Gilda/ natocil vybornu dramu : zenska sa zamilovala,po vytriezveni ju cakal psychicky teror. V roli zenskej sa predstavila genialna a skvela Doris Den /That Touch of Mink, Man who knew too much, Mladik s trumpetou/ a v roli psychicky tyrajuceho manzela sa predstavil zase James Cagney /Mrtvi Muzi Nenosi skotskou sukni 1982, Pan Roberts a Bily Zar 1949/. Vidora si pamatam hlavne ako rezisera perfektnej Gildy s Ritkou Hayworth, tuna sa ukazal vsak ako schopny reziser - film ma nadhernu kameru, kazda scena bola tocena s laskou. Dialogy - uz dlho som nepocul tak perfektne rozhovory medzi muzom a zenou, k tomu slusne kulisy. ked sa to vsetko snubi s namakanou skusenou rukou rezisera, hned je na svete uspesna konzervacka s hereckymi koncertami. 89 % ()

Houdini

všechny recenze uživatele

Oscar 1 : Námět + 5 nominací: Herec HR - James Cagney, Píseň - "I'll Never Stop Loving You", Hudba - M, Zvuk, Scénář ()

Galerie (38)

Zajímavosti (1)

  • Studio MGM zvažovalo pro roli "Pajdy", gangsterského milence Ettingové (Doris Day), nejdříve herce Humphreyho Bogarta. Domnívali se totiž, že Bogart je pro tuto roli jako stvořený. Ten ovšem odmítl a získal ji jeho dlouholetý rival v gangsterských rolích ve studiu Warner Brothers ve třicátých letech James Cagney(Zdroj: Hollywood bez masky: Humphrey Bogart) (Pavlínka9)

Reklama

Reklama