poster

Chyťte Cartera

  • český

    Dostat Cartera

  • anglický

    Get Carter

Krimi / Thriller

Velká Británie, 1971, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • D.Moore
    *****

    Po dalším zkouknutí zvyšuji na plný počet. Všem, kterým na Carterovi tak jako mně poprvé vadil pomalý rozjezd, doporučuji si film pustit znovu... To postupné skládání všech střípků, způsob, jakým se pomalu a jistě dozvídáme, co se Carterovu bratrovi vlastně stalo, a hlavně Cainovo postupné "drsnění" má své kouzlo, které vám ale unikne, když film sledujete jen s očekáváním akce. Atmosféra houstne a houstne a po půl hodině už film nabírá rychlost a žene se jako splašený vlak až do konečné stanice, která je... No zkrátka konečná. Na konci si oddychne Carter, oddychneme si i my. A až skončí titulky, máme díky tomuhle zmetkovi, který je vlastně docela sympaťák i když zabíjí lidi, nadlouho o čem přemýšlet.(4.2.2010)

  • vincent
    *****

    Takto presne si predstavujem kvalitny kriminalny film. Sedemdesiate roky boli v tomto najlepsie a toto je len dalsi dokaz. Drsne prostredie uprsaneho New Castlu, s odpornymi uzkymi ulickami, spinavymi barmi, ktore su plne unudenej a upracovanej spodiny. V tomto prostredi posobia gangstri ako uhladeni dzentlmani. Caine je absolutne hypnoticky. Nonsalatnym sposobom sa pohybuje vo svojom rodnom meste aby zistil, ako zomrel jeho brat, no tiez aby sme aj my spoznali jeho charakter. Jednoduchy, ale dobre zvladnuty scenra s malymi odbockami nenudi, i napriek tomu, ze akcnosti sa dockame az v druhej polovici filmu. Sila prvej polovici filmu je hercoch, postavach a hlavne v genialnych exterieroch a interieroch anglicka 70.tych rokov, ktore su sede a smutne podobne ako uvodna a zaverecna hudba filmu. Osobne tomuto filmu nemam co vytknut. Dostal som na 100% co som cakal, a mozno aj trochu viac.(13.9.2007)

  • Javert
    *****

    Stará dobrá poctivá sedmdesátková kriminálka se zajímavou zápletkou a s ještě zajímavějším koncem. Skvělý Michael Caine jako Jack Carter. Komu se líbí Bullitt,Dirty Harry aj., tomu se zalíbí i tenhle anglický snímek. 8.12.07 - Po druhém zhlédnutím musím hvězdu přidat....už jen kvůli tomu konci a hudbě. Je to dokonalost. A: "So what are you doing here? You're on your holidays?" B: "No, I'm visiting relatives..." A: "Oh, that's nice." B: "It would be if they were still living."(17.8.2007)

  • Subjektiv
    ****

    Carter-Caine, Bond bez skrupulí a technických vymožeností systematicky a nezadržitelně směřující k odhalení pravdy o smrti bratra a bezohledné pomstě. Nespěchá, nefláká se, jde. Nic nevysvětluje divákovi, který zpočátku vůbec nechápe, co vlastně sleduje. Tu někoho zbije, jindy se s někým vyspí, hodně si povídá s neznámými lidmi. Mistrovství žánrově scénaristické práce vidím v tom, že my Cartera dohoníme právě v tu chvíli, kdy on dohoní pravdu, a celou dobou předtím musíme dávat pozor. Carterova povaha vyhřezla do prostředí, v němž se pohybuje, či snad prostředí zhmotnilo svého ducha v jeho osobě. Carter-Newcastle jako průmyslové středisko, které se formuje od počátků průmyslové revoluce dodnes za jediným účelem, úspornými pohyby bez žvanění vyrábet produkt, ať je jím cokoliv. Vylidněné nebo naopak anonymně přelidněné emblematické lokace jako levné dělnické domky, betonové novostavby, přístav s jeřáby, nákladními loděmi a remorkéry, moderní bary, železniční křižovatky, ocelové mosty či lanovkové průmyslové dopravníky vyvolávají pocit absence pocitu. Či citu? Ale i práce s mizanscénou sloužící akci je výtečná - divákovi dává přehled, který Carter má díky svému výcviku, ostrým smyslům a instinktu. Carter dokonale ukrytý na chodbě, pod rampou, za nosníkem - musíme obdivovat. Nezadržitelná strojovost Cartera se dále podporuje křížovým střihem. Carterova cesta vlakem hned v úvodu dokonale souzní s rytmem železnice odměřovaným klapotem kol a jízdním řádem, příboj pravidelně doráží při finální honičce, rychlá jízda autem řízlá sexem přeměňuje milování na strojový úkon a pilotování vozu na čirou erotickou vášeň. Úsměv v závěru ohlašuje, že pomsta byla sladká. Tak, tak, byla, moc.(8.11.2010)

  • darkrobyk
    ****

    Cesta osamělého mstitele vstříc temnému osudu. Z obrazů dýchá italský neorealismus, připomenou též sociální snímky anglické z 60.let. Vše je tak opravdové, že máte pocit, jako by rozmlácená hlava gaunera nebyl trik, ale skutečnost. Vlhká syrovost snímku se zadírá hluboko pod kůži. M.Cain s kamennou tváří bez úsměvu směřuje vytrvale k vytčenému cíli - smrt za smrt jako ve Starém Zákoně. Špinavé město, špinavá práce. Četné sexuální scény jsou, včetně hudební podmalby, dozvukem uvolněných 60.let. Byť chvílemi se příběh sune líně kupředu, nutí vás dodívat se až do neradostného konce...(1.9.2011)

  • - V prvním záběru z baru v Newcastlu má muž, jenž zírá na Jacka Cartera na ruce šest prstů. Tato abnormalita je vidět, když muž zvedá půllitr s pivem. (Javert)

  • - Tento film byl v roce 2004 vybrán britským časopisem Total Film jako nejlepší britský film všech dob. (Javert)

  • - Studio chtělo do role Cliffa Brumbyho původně obsadit Tellyho Savalase. (Javert)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace