Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Horor na motívy klasickej literárnej predlohy Roberta Louisa Stevensona. Dr. Henry Jekyll je muž nespokojný so svojím životom. Jeho manželka zomrela na zápal pľúc. Keď sa začne dvoriť švagrinej Sare, svokor zakáže akýkoľvek kontakt medzi nimi. A jeho experimenty o dvojitej povahe človeka ho napokon nasmerujú k tomu, že pripravený elixír vyskúša sám na sebe. Čoskoro sa dostaví výsledok - Henry sa zmení na neskrotného surovca, ktorý hľadá len násilie a zvrhlé radovánky. Jekyll sa veľmi rýchlo stane obeťou využívania úbohej slobody dosahovanej liekom. Môže páchať tie najodpornejšie zločiny a potom sa vrátiť do svojho laboratória, užiť protilátku a zmeniť sa do pôvodnej nepoškvrnenej existencie. Lenže jeho tajná aféra so švagrinou sa prevalí na škandál. Postupom času stráca Jekyll kontrolu nad Edwardom Hydeom, na ktorého sa mení aj vo chvíľach, keď neužije liek a keď to vôbec neočakáva. Horšie je, že protilátka stráca účinnosť a navyše ho začne polícia podozrievať, že je v spojení s Hydeom, ktorého násilie proti ľuďom sa stupňuje. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (15)

whysoserious 

všechny recenze uživatele

Jediný důvod, proč filmu dávám hvězdičky tři a nikoliv dvě, je Michael Caine. Předvedl vynikající výkon a dokázal, že ke ztvárnění Hydea stačí být dobrý herec a mít obyčejnou masku a přílišné digitální triky nejsou potřeba. Jinak film sice vyloženě nenudí, ale ani nenadchne. Christopher Nolan měl pravdu, když řekl, že vždy je dobré mít ve filmu trochu Michaela Cainea :-) ()

tron 

všechny recenze uživatele

V roku 1990 mal Michael Caine na konte niekoľko nominácií na Oscara, ale nebránil sa ani menej náročným projektom. Legendárna je vila, zakúpená vďaka honoráru za Čeľuste 4. Nevidel nič zvláštne ani na Jekyllovi a Hydeovi. Dva roky predtým si zahral v inej hororovej legende, Jackovi Rozparovačovi, tak asi bol v temnej náladičke a ponuka na legendárneho schizofrenika z pera spisovateľa Roberta Louisa Stevensona mu pristála na stole v správny čas. Navyše, ako Rozparovača, tak Jekylla režíroval David Wickers, s ktorým sa mu asi dobre spolupracovalo. Tak podpísal. Avšak kým na rolu vyšetrovateľa, prenasledujúceho sériového vraha, sa Caine vcelku hodil, na úlohu monštra sa nehodí. Nie, vôbec sa na ňu nehodí. Caine to až príliš očividne „hrá“, predstiera. Chýba mu šialenstvo, ktoré by mal mať herec, ak chce presvedčivo stvárniť takúto ponurú, nebezpečnú postavu. Caine je odťažitý britský (pseudo?)gentleman, ktorý sa strašne chce hrať na veľkolepého herca, prenikavo a uhrančivo stelesňujúceho zápornú rolu. A podľa toho to aj vyzerá. Nechtiac smiešne. V tom roku asi nemali na Zlatých glóbusoch čo robiť, že ho za tento „megavýkon“ nominovali. Našťastie sa v poslednej chvíli spamätali a nič mu nedali, zostalo to len pri nominácii. Navyše mám jeden veľký problém – Cainea mám pomerne rád v dôchodcovskom veku ako mentora, ale skoro vo všetkom do roku 2000 mi pripadal nesympatický. Neviem prečo, proste v sebe mal „niečo“, čo ma irituje, odpudzuje a je mi nepríjemné. V tomto filme poteší pochmúrna atmosféra a dobová anglická atmosféra. Takisto Jekyllova maska je pomerne odpudzujúca (myslené ako pochvala) a hoci ide inak o vcelku neškodný kvázihororček, obsahuje pár nechutných scénok. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Další film, který stojí a padá s Michaelem Cainem. Obzvlášť to, co tenhle virtuoz předvádí v posledních 25 minutách, nemá obdoby. Caine dokazuje, že aby se člověk stal přesvědčivým Hydem, nepotřebuje superdrahé digitální efekty. Pokud je totiž skvělým hercem (což on je), stačí mu obyčejná maska. Snímek jako takový je pak slušně atmosférická televizní chuťovka odpovídající době svého vzniku - někteří herci, režie a hudba se občas chovají jako z laciného béčkového hororu, jen aby diváka napjali, popřípadě šokovali (příklad - na podlaze leží mrtvý člověk, kamera rychle najede do šokované tváře jeho nálezce, ten křičí, hudba burácí vysokými tóny... Ed Wood hadr). Vrcholem je úplný závěr (poslední minuta), který je tak trapný, až se mu musíte pousmát. Ach bože, proč? Ve výsledku si Jekyll a Hyde zaslouží čtyři slabší hvězdy. Lepší verzi Stevensonovy (tady, pravda, hodně opepřené) novelky jsem ale neviděl. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Film je to moc pěkný, skvěle zahraný, s výtečnou výpravou. Jenže Jekyll a Hyde už je archetyp. A jestliže si někdo vezme za základ literární předlohu, která je sama o sobě geniální, pak by neměl k této genialitě zkoušet něco přidávat. Je to známka nepokory a vždycky mne to rozladí. Jestliže se autor cítí být géniem, ať si zkusí postavit geniální příběh - svůj. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Nadšen z opětovného shlédnutí dokonalého Jacka Rozparovače od stejného režiséra (a taktéž s Michaelem Cainem) jsem se s radostí pustil i do adaptace mé oblíbené povídky, která má mimochodem strašnou smůlu na adaptace – a ani tahle není nijak skvělá. Jistě, má výbornou atmosféru viktoriánského Londýna, geniálního Michaela Caina s fantastickou maskou (který to mimochodem všechno zachraňuje, protože ostatní herecké výkony jsou poměrně slabé) a velice, velice povedený konec s dítětem, ale to je vlastně vše. Příběh je pozměněn (jak jinak) a nutno říct, že docela sympaticky, a ačkoliv to ze začátku docela funguje, postupem času se to začíná rozpadat a ta hodina a půl se ve výsledku vlastně docela vleče. Takže je to vlastně jen nezajímavý průměrný (televizní) film, a to ještě přidávám za Caina, bez kterého by to fakt bylo mnohem horší. Mnohem hůř to vlastně mohlo dopadnout i celkově, ale to není žádná útěcha. Takže jak jsem říkal, atmosféra a konec skvělý, Caine výborný... a to je všechno. Ta divadelní verze z Jacka Rozparovače je o dost lepší. 60%. ()

Reklama

Reklama