poster

Ópium: Egy elmebeteg nő naplója

  • Německo

    Opium - Tagebuch einer Verrückten

    (Německo)
  • slovenský

    Ópium - Denník bláznivej ženy

    (festivalový název)
  • anglický

    Opium: Diary of a Madwoman

Drama / Mysteriózní

Maďarsko / Německo / USA, 2007, 108 min

Režie:

János Szász

Scénář:

János Szász

Kamera:

Tibor Máthé
  • Gertruda.W
    ****

    Příběh psychiatra a jeho pacientky v dobovém dramatu odehrávajícím se na začátku 20. století. V prvním plánu nevyrovnaný, cynický lékař s neznámou minulostí, závislý na morfiu a vyšinutá žena posedlá zlým duchem s krutou minulostí, závislá na psaní deníků. Film realisticky vykresluje hororové prostředí psychiatrického ústavu s tehdejšími (doufám) postupy léčby. To vše v pomalém nervy drásajícím tempu, s úžasnou kamerou a působivou hudbou. Ale to by bylo trochu málo na tak výborný film. Oba protagonisty spojuje mučivá trýzeň vlastního vědomí, rozumu, existence a sebezničující snaha se jí zbavit. Raději se ale podívejte sami (pokud na to máte kuráž).(1.6.2014)

  • italka63
    ****

    Dost dlouho jsem přemítala jaké ohodnocení dát.V celé škále. Díky absolutně famózní Kirsti Stubø tedy čtyři hvězdy. Film drsný, tak jak jen může být z prostředí psychiatrické léčebny v Maďarsku v roce 1913. Sestry jeptišky, pevně svírající svoji pozici ředitel a nový lékař, který není zrovna nadšen jeho středověkými metodami léčby. Psychiku dává do pořádku pomocî opia. A Gizela, ta šílená mladá žena, která píše a píše a píše...aby vypudila zlo že svého těla, ve kterém střípek inteligence a sexuální touhy někdy probleskne. Skvělá kamera, zajímající se o nejmenší detaily, atmosféra ponurá.....není lepší vyhnat z mozek z hlavy ?(3.11.2015)

  • evulienka3
    ***

    Napriek môjmu priemernému hodnoteniu si myslím, že ide o veľmi zaujímavý film, stavajúci na úžasných hereckých výkonoch hlavných predstaviteľov a to najmä Kirsti Stubø. Ak sa dokážete naladiť na vlnovú dĺžku filmu, máte vyhraté. Mne sa to nepodarilo. Tento film stavia na emocionalite hlavnej hrdinky a na príbehu samotnom, žiaľ mňa nijak špeciálne neoslovil. Preto som mala čas si všímať a uvedomovať veci, ktoré inokedy ak ma film strhne vôbec neriešim. Napríklad fakt, že lobotómia ktorú tam hromadne praktikovali na pacientoch (aj hlavnej hrdinke v závere), síce v roku 1913 nebola určite raritou (vo svojom "zlatom veku" bola považovaná za liek na takmer všetko) ale spôsob jej prevedenia ponad "oko" sa objavil až o dobrých 15 rokov neskôr v Amerike. Nehovoriac o žalostnom využívaní psychoanalýzy, ktorá sa tam mihla len okrajovo pričom pacientka (podľa tých pár viet z minulosti), si myslím bola priam ukážkovým príkladom možnosti liečby, práve touto metódou...ale teda platí to čo som napísala v úvode, čert by bral tieto nezrovnalosti ak by ma to chytilo za srdce....no škoda, nechytilo...a tak mi toto všetko akosi veľmi v závere vadilo. Zdalo sa mi to nedotiahnuté, alebo že si príbeh vybral síce pôsobivé (či šokujúce), ale stále len jednoduchšie riešenia. Videné v rámci Challange tour - 30 dní so svetovou kinematografiou.(20.10.2015)

  • Karush
    *****

    Po filme som sa nevedela asi takých 10 minút vôbec ozvať, pretože to bolo natoľko otrasujúce, neľudské a naturalistické dielo.Tento druh nemilosrdného života, čo film zobrazuje, bol veľmi dobre a pôsobivo podaný, či už sa jedná psychiatriu, herecké výkony alebo praktiky používané na pacientoch, ktoré boli maximálne šokujúce. Čo sa ich vzťahu týka, tak od prvého momentu cítiť medzi nimi mystickú príťažlivosť, dvoch takých ľudí, ktorí bez slov hľadajú vzájomnú lásku.Niektoré záležitosti okolo Gizely ostali otvorené, ale tu to nebolo ani potrebné, lebo "geniálnou tvorbou" všetko odhalí. Udivujúce, ako autenticky sa stotožnila K. Stubo s postavou choromyseľnej, takýto fascinujúci výkon sa veľmi málokedy vidí. Nahošské scény pekne zvýraznili stav jej duševnej nahoty (inak to neviem vyjadriť) a vyčarovalo to ešte hustejšiu atmosféru. Tento štýl určite mnohých zarazí, iným zas naopak veľa povie. Asi teraz maximálne nesúhlasíte so mnou, ale toto dielo bolo na svetovej úrovni.(27.11.2010)

  • pabulator
    ****

    Cvokhaus,který nemá daleko k SM salonu s vedením razícím módní trendy v tomto případě piercing mozku,potápění bez šnorchlu a v neposlední řadě simulace lidského hromosvodu skýtá domov jednomu přímo nadpozemskému stvoření je jím grafomanka Gizela ztotožnující čiré šílenství.Jednoho dne se v ústavu objeví nový doktor co rád žilama prožene nějaký ten kvalitní matroš a že ho tu je k mání dostatek. Pod vlivem omamných látek a okolností se mezi oběma vyvine velmi neobvyklý vztah. Ještě bych snad dodal,že Kirsti Stubø je naprosto pohlcující při každém detailu na její tvář a samozřejmě taky nahé tělo sem byl jako u vytržení ta ženská je absolutně zralá na to hrát do konce života už jenom samé vyšinuté holky.(16.1.2014)

  • - Či už na papier, do zošitov alebo na steny Gizella (Kirsti Stubø) v skutočnosti stále dookola písala text jednej nórskej detskej pesničky. (Karush)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace